Отговори
# 420
  • Мнения: 1 705
Как бихте решили тази задача за трети клас - най-малко колко деца може да има в семейство, в което всяко дете има поне двама братя и поне две сестри?
На мен ми се струва, че трябва да се даде отговор колко момчета и колко момичета, детето твърди, че учителката иска само една цифра общо да се напише. Честно, не мога да се сетя как да я напишем. В клас все пак не са я решавали.

# 421
  • Мнения: 8 022
6
3 момичета и 3 момчета, всяко момиче така има 2 сестри и 3ма братя, всяко момче има по 3 сестри и двама братя, т.е. всяко дете има поне 2 сестри и поне двама братя.

# 422
  • Мнения: 1 705
И аз така го измислих, но нали не е достатъчно да се напише 6, трябва да се раздели на момчета и момичета.

# 423
  • Мнения: 7 149
....трябва да се раздели на момчета и момичета.
Ако е задача за описване, вероятно да!

Но това е тест и отговорът е едно число. Питането е колко ДЕЦА, а не колко момчета и колко момичета има в семейството.
Задачата е от ХП/2016г. Всички възможни отговори са да се посочи едно число!

http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2016/10/HP_2016_3.pdf

# 424
  • Мнения: 1 705
Благодаря, нашата е от някакъв Многознайко и нямаше възможни отговори да се избира  Peace Явно преписват, видях и други задачи от Хитър Петър 2010 година  Grinning

# 425
  • Мнения: 5 899
Моля, ако някоя от вас има интерес и време,  да погледне 15 задача от състезанието "Иван Салабашев" 2017 година- 3 клас. Как би я решило едно дете? Честно казано и аз се затрудних. И е дадено някакво решение, от което не се разбира нищо.

# 426
  • Мнения: 6 662
Дайте условието на тази задача.

# 427
  • Мнения: 7 149
Моля, ако някоя от вас има интерес и време,  да погледне 15 задача от състезанието "Иван Салабашев" 2017 година- 3 клас. Как би я решило едно дете? Честно казано и аз се затрудних. И е дадено някакво решение, от което не се разбира нищо.
Комбинаторика, пермутации, варианти...До ден днешен се обърквам...
Задача от тест. Ще загуби време, ако разписва и се лута. Добрите деца-състезатели са подготвени с този тип задачи и ги решават за секунди. Моят син така и не ги научи.

# 428
  • Мнения: 263
Моля, ако някоя от вас има интерес и време,  да погледне 15 задача от състезанието "Иван Салабашев" 2017 година- 3 клас. Как би я решило едно дете? Честно казано и аз се затрудних. И е дадено някакво решение, от което не се разбира нищо.

Погледнах задачата, след това и решението- същото е като моето и сигурно няма да е подходящо. Може би ако сте по-конкретна и напишете кое точно Ви обърква, ще намерите по-полезен отговор от този по-долу:
Разпределението на фигурките в средната част (шестоъгълника) е само един вариант (вижте снимката в скрития текст, попълнените фигурки са с червено): между сърчицето и снежинката може да има само кръгче, между сърчицето и кръгчето задължително е снежинка, а между кръгчето и снежинката е сърчице.
Скрит текст:

След като средната част е попълнена, пристъпваме към външната част, квадратчетата. Номерирала съм ги от 1 до 6, за по-лесно.
№1 граничи с кръгче, значи в него не може да има кръгче. Остават 2 възможности- снежинка или сърчице (дадени с червено на снимката).
№2 граничи със сърчице, значи в него няма сърчице. Остават 2 възможности- снежинка или кръгче (дадени с червено на снимката).
И т.н. за всичките 6 квадратчета. Във всяко едно квадратче могат да стоят две различни фигурки, без значение какви точно. Значи всичките различни варианти, по които фигурките могат да са подредени в квадратчетата, са 2.2.2.2.2.2=64 (или 2 (броя на възможностите) на степен 6-та (броя на случаите, в които срещаме всяка от възможностите)).
(Ако това ще Ви помогне да си представите нещата по-лесно, задачата е същата като тази да определите какви са възможните комбинации за момичета и момчета в семейство с 6 деца, като държите сметка за старшинството).

Да се допълня: в оригиналната задача квадратчетата са "индивидуализирани" с нарисувана "дръжчица", тук са номерирани за по-удобно, но това няма значение, важното е, че "симетрията" е нарушена.

Последна редакция: пн, 12 ное 2018, 11:06 от Кевана

# 429
  • Мнения: 5 234
Моля за помощ с решението.
13 задача, б) подточка за 2 клас:

https://smbsofiagrad.files.wordpress.com/2018/11/2_klas_20181.pdf

# 430
  • Мнения: 7 149
Разгледай решението. Ако не е ясно, ще дообясня!
Щом пред Тея има 15 деца, значи тя е 16-та. Пред Катя има две деца, значи Катя е трета. Между Катя и Петър продължава да има 6 деца. Следователно Петър е 10-ти. Щом Петър е 10-ти, а Тея 16-та значи между тях има 5 деца.

Последна редакция: пн, 12 ное 2018, 12:08 от Фран Ческа

# 431
  • Мнения: 5 234
Благодаря ти! Flowers Bouquet
Ориентирах се и аз след като писах.
Първоначало си мислех, че Тея се наредила веднага след Петър, ама явно не е така. Simple Smile

# 432
  • Мнения: 407
Околните стени на правилна триъгълна пирамида са правоъгълни триъгълници с Катет 8 см. Намерете лицето на околната ѝ повърхнина.
Задача за 6ти клас. За първи път се затруднявам да помогна Sad

# 433
  • Русе
  • Мнения: 11 916
Околните стени на правилна триъгълна пирамида са правоъгълни триъгълници с Катет 8 см. Намерете лицето на околната ѝ повърхнина.

  3 * 8*8 /2 = 96 cm²

# 434
  • Мнения: 407
Благодаря!
Страшно съм се объркала Simple Smile
Вече вдянах Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт