Отговори
# 405
  • Мнения: 6 919
Домашното на децата беше по българския текст. Там си пише цена, на която се е продавало след намалението. Решението (след възникналия спор) е написано от дете на дъската и е прието за вярно от учителката.
Това е: 1855,64*1,00+0,08*2017*х=0,98*2017
х=0,75 $
0,75/2,50=0,30
Както и да е, много време ѝ обърнахме на тази задача. Здраве да е.

# 406
  • Мнения: 4 242
Да, най-вероятно оригиналът на задачата е бил написан на друг език (различен от английски език) и неправилно преведен, но със сигурност детето вярно е разбрало задачата на български език.Здраве да е.

# 407
  • София-Младост
  • Мнения: 23 271
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

# 408
  • София
  • Мнения: 203
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

1/1.... Може би това имат предвид

# 409
  • София-Младост
  • Мнения: 23 271
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

1/1.... Може би това имат предвид
Все едно да попитам каква част от метъра са 5 метра...или са сложили една нула  повече.

# 410
  • Мнения: 2 285
Ала-Бала, най-вероятно е грешка. Иначе изразяването с дроб би могло да бъде 5/1.

# 411
  • София
  • Мнения: 203
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

1/1.... Може би това имат предвид
Все едно да попитам каква част от метъра са 5 метра...или са сложили една нула  повече.

1/1 е неправилна дроб и точно тях заедно с правилните дроби учат в момента в 5-ти клас.
Възможно е да целят именно такова записване на дробта, като в случая акцентът е, че детето трябва да се досети да уеднакви мерните единици и тогава да търси едното каква част е от другото. Възможно е и самото условие да е сгрешено...

# 412
  • София
  • Мнения: 17 921
hellsun, какво общо има дробта 1/1 в случая? Дори и да няма грешка и да се търси отговор във вид на неправилна дроб, то тя не е 1/1 , а 5/1, понеже се пита каква част от един метър са 5000мм=500см=5м?

# 413
  • София
  • Мнения: 203
hellsun, какво общо има дробта 1/1 в случая? Дори и да няма грешка и да се търси отговор във вид на неправилна дроб, то тя не е 1/1 , а 5/1, понеже се пита каква част от един метър са 5000мм=500см=5м?

Да, признавам грешката си е в "моя телевизор"... Прочела съм условието "на диагонал" - "каква част са 5000 мм. от 5 м.". Извинете... Simple Smile

# 414
  • София
  • Мнения: 17 921
Извинения за какво? На кого не се е случвало да не дочете условието? Simple Smile  На мен често ми се случва.

Скрит текст:
Но последните страници ме карат да се замисля за все повечето грешки по помагала, учебници, преводи по състезания.. Върхът на следоледа беше  нещо от днес, за което нямам логично обяснение. Познато детенце в 8 клас ме пита днес за една задача от вектори. Нямах представа къд е разположена в учебната му тетрадка/помагалото или там каквото е, защото ми прати просто снимка. Задачата изискваше познаване на теоремата за медицентър, за да се пресметне 2/3 от един вектор. Написах на детето решението, а то след малко ми пише и ме пита какво е въобще това медицентър в условието. Нахоках го, че не  е внимавало какво взимат в час. Ами внимавало е, снима ми хронологично няколко страници. Съвсем логично уроците за медицентър са малко по-нататък, след вектори. Добре де, децата как да си решат конкретната задача от домашното?

# 415
  • Мнения: 94
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

# 416
  • Мнения: 21 438




Извадки от примерни контролни работи за шести клас от книга за учителя на две различни издателства. Мога да дам пример и с други класове и други издателства.

# 417
  • София
  • Мнения: 17 591

Моля те, сподели кои са издателството. Не е злепоставяне - те самите са го публикували на хартиен носител, не си го ти сложила там... бих искала да знам какво да избягвам догодина.
Благодаря!

# 418
  • Мнения: 21 438
Кати, ти може да ги избегнеш, но това са извадки от примерни контролни работи. Има учители, които директно печатат, дават и после проверяват с готовите отговори от книгата. Да, детето може да зададе въпрос по условието на първата задача, но когато не получи нито един от отговорите на втората, по-скоро ще си помисли, че проблемът е в него. Толкова бързаха да отпечатат учебници и помагала по новата програма, че едва ли някой даже ги е разлистил, какво остава да реши задачите.

# 419
  • София
  • Мнения: 17 591

Опасявам се, че по всяка вероятност тук си абсолютно права. Тъжно, много, много тъжно...

Общи условия

Активация на акаунт