Отговори
# 330
  • Мнения: 21 455
В превръщането на кубичните дециметри в кубични сантиметри?

# 331
  • Габрово
  • Мнения: 1 220
Обърна ли внимание на различните мерни единици? (V в dm3, а S1 в см2)
Щом S=5/7х S1, то B=2/7хS1=24см2
V=(h х B)/3
120=h х 24/3
h=30см

Точно там греша.. при обръщането на мерните единици. Как става така, че обема е 120? При така съставена задача си излиза верен отговора 15, както го пише на гърба на учебника.

# 332
  • Мнения: 21 455
Гледай степента на мерната единица.
1 дм = 10 см
1 дм3= 10.10.10 см3.

Това може да ви е полезно.

Последна редакция: пт, 26 окт 2018, 11:29 от Дидева

# 333
  • Мнения: 8 057
Точно там греша.. при обръщането на мерните единици. Как става така, че обема е 120? При така съставена задача си излиза верен отговора 15, както го пише на гърба на учебника.
1dm=10cm , 1dm3=1000см3
Но аз пак съм с оплескала в простите сметки 120/4=15 не на 30 както съм написала Sweat Smile

# 334
  • Габрово
  • Мнения: 1 220
Гледай степента на мерната единица.
1 дм = 10 см
1 дм3= 10.10.10 см3.

Поизтървала съм доста материал.Blush  Сега вече ми стана ясно. Благодаря! Flowers Hibiscus

# 335
  • Мнения: 9
Здравейте, моля за помощ за една задача за 4 клас:

На гостите на един прием били предложени 3 вида десерт: еклер, паста и сладолед. И трите десерта опитали само двама от гостите. Петима яли от еклерите и от сладоледа и също петима: от пастите и сладоледа. Имало трима, които опитали еклерите и пастите. Оказало се, че 12 от гостите са яли еклери, 10 –пасти и 15 – сладолед. Двама от гостите не опитали нито един от десертите. Колко гости са присъствали на приема?

Както аз виждам нещата гостите би трябвало да са 2+5+5+3+2=17? Или?

# 336
  • София
  • Мнения: 203
Здравейте, моля за помощ за една задача за 4 клас:

На гостите на един прием били предложени 3 вида десерт: еклер, паста и сладолед. И трите десерта опитали само двама от гостите. Петима яли от еклерите и от сладоледа и също петима: от пастите и сладоледа. Имало трима, които опитали еклерите и пастите. Оказало се, че 12 от гостите са яли еклери, 10 –пасти и 15 – сладолед. Двама от гостите не опитали нито един от десертите. Колко гости са присъствали на приема?

Както аз виждам нещата гостите би трябвало да са 2+5+5+3+2=17? Или?



За целта да намерим първо колко човека са яли определен десерт и още нещо.

еклери - 2 + 5 + 3 = 10
пасти - 2 + 5 + 3 = 10
сладолед - 2 + 5 +  5 = 12

Да намерим колко човека са яли само по един десерт.

еклери: 12 - 10 = 2
пасти: 10 - 10 = 0
сладолед: 15 - 12 = 3
нищо: 2

2 (опитали от всичко) + 5 (еклер и сладолед)  + 5 (пасти и сладолед) + 3 (еклер и паста) + 2 ( еклер) + 0 (пасти) + 3 (сладолед) + 2 (нищо) = 22

Гостите са били 22

# 337
  • Мнения: 1 889
Задача за 9 кл : Основите на трапеца АБСД имат дължини АБ=8 см и СД=6 см. Диагоналите му се пресичат в т.О. Ако АС=15см., то колко е дължината на АО.

# 338
  • София
  • Мнения: 18 023
Задача за 9 кл : Основите на трапеца АБСД имат дължини АБ=8 см и СД=6 см. Диагоналите му се пресичат в т.О. Ако АС=15см., то колко е дължината на АО.
Нека означим АО с х и СО с  у. => x+y=15
Разглеждаме триъгълниците АВО и CDO  -подобни.
=>x/y=8/6
x/y=4/3
x=4m; y=3m
4m+3m=15
7m=15
m=15/7
=> x=4.15/7=60/7 cm= 8 и 4/7 см

# 339
  • Мнения: 19 294
Може ли помощ за тази зад. от ЧХ 2006, 5клас:
19. Написали всички правилни дроби със знаменател 2006. После ги съкратили, доколкото това било
възможно. При колко от тях получените несъкратими дроби са имали числител, по-голям от 1?
А) 1003 Б) 1998 В) 2000 Г) 2002 Д) друг отговор

# 340
  • Мнения: 5 160
Може ли помощ за тази зад. от ЧХ 2006, 5клас:
19. Написали всички правилни дроби със знаменател 2006. После ги съкратили, доколкото това било
възможно. При колко от тях получените несъкратими дроби са имали числител, по-голям от 1?
А) 1003 Б) 1998 В) 2000 Г) 2002 Д) друг отговор
2006 се разлага на 2.17.59
Делители са 2, 17, 34, 59, 118, 1003, числители, при които дроби след съкращаване ще се получи числител 1. Добавяме и дроб 1/2006. Стават 7.
Дробите са 2005 на брой.

Ще останат 1998 броя.

# 341
  • Мнения: 19 294
Благодаря много!

Може ли и още една задача. Попълваме судокото, но по диагонала получаваме 1;4;3;4, а отговорът е 9.

15. Клетките на фигурата отдясно трябва да се попълнят с числата 1,
2, 3, 4, така че във всяка колонка, във всеки ред и всяка очертана
фигура да има точно едно 1, точно удно 2, точно едно3 и точно
едно 4. На колко е равен сборът от числата, разположени върху
диагонала, свързващ горния ляв и долния десен ъгъл?
А) 10 Б) 9 В) 8 Г) 7 Д) 6

Последна редакция: нд, 28 окт 2018, 15:50 от Дъждец

# 342
  • Варна
  • Мнения: 467
И аз получавам по диагонала 1,4,3,4.

# 343
  • Мнения: 39
Върху страните CA и СВ на триъгълника АВС са взети съответно точките М и N така, че СМ = 3/4СА и СN = 3/5СВ. Докажете, че М,N и медицентъра на триъгълника лежат на една права.
Задачата е за 8 клас на тема вектори

# 344
  • Мнения: 127
Върху страните CA и СВ на триъгълника АВС са взети съответно точките М и N така, че СМ = 3/4СА и СN = 3/5СВ. Докажете, че М,N и медицентъра на триъгълника лежат на една права.
Задачата е за 8 клас на тема вектори
CA и CB вектори a и b.
G медицентър
CG=1/3(a+b)
GM=1/12(5a-4b)
GN=1/15(4b-5a)
Последните 2 се различават по коефициент следователно на една права.

Общи условия

Активация на акаунт