Отговори
# 315
  • Мнения: 2 479
Търсят се лице на околната повърхнина и височината на права призма. Основата е правоъгълен триъгълник с катети 5 и 12 см и хипотенуза 13 см. Лицета на цялата повърхнина е 9В.
От 9В (каквото и да е това) вадите 2-те лица на основите =12×5=60 кв.см. Получихте околната повърхнина. Нея пък делите на периметъра на основата (12+13+5=30см) и получавате височината на призмата.
[/qu

В е лицето на основата на призмата, а тя е правоъгълен триъгълник. Значи в случая В е а.в/2, нали така?
Ако някъде е казано, че В е лицето на основата, то тогава е то Simple Smile)). И да, лицето на правоъгълния триъгълник в тази задача е 12.5/2=30 кв.см

Мария, благодаря!

# 316
  • Мнения: 6 918
Русалке, мерси! Аз съм голям противник на запомняне на някоя буква за нещо си. Пиша си нека А(например) е площ на основата и след това си решавам. Така карам и дъщеря ми. Досега никога не е била санкционирана за такова нещо на състезание или олимпиада, където разписването се оценява.

# 317
  • София
  • Мнения: 17 921
Tака е, най-важно е човек да може да реши задачата, а за неизвестно може и да си постави която си иска буква, ама все пак  трябва да знае  и заложените  като стандартни означения за периметри, лица, повърхнини, обеми, понeже ако в някоя задача условието е поднесено не с думи, а само с помощта на букви (примерно, че за някоя призма/ пирамида  S1= 9*B), по-трудно ще се ориентира кое какво е. Или най-малкото ще загуби ценно време в това да се ориентира.

# 318
  • Мнения: 6 918
Допуска ли се в задача от изпит, състезание или олимпиада да е записано: Дадена е призма с S1=9.B... без да е казано какво е S1 и B? За задача от учебник или учебна тетрадка ми е ясно, че се прави, но за изпит допуска ли се?

# 319
  • София
  • Мнения: 17 921
Едва ли, все пак на изпит се предполага задачите да са пълни, но знае ли човек? Реално няма причина и да няма, щом във всички учебници, без оглед на издателства, означенията са еднакви. Ганис ако чете, би могла да каже дали  е възможна такава формулировка на изпит.

# 320
  • София
  • Мнения: 2 277
Здравейте,
Закачам се да следя темата с предизвикателните задачи:). Благодаря на компетентните помощници!

# 321
  • Мнения: 1 705
Моля за помощ за тази задача за 3 клас

) В три часа и тридесет минути часовник показва 3:30, а в тринадесет часа и
тридесет и една минута - 13:31. Колко пъти за едно денонощие часовникът показва часа
записан с различни цифри и минутите - записани с число, образувано от същите цифри, но в
обратен ред?

# 322
  • Мнения: 6 918
Моля за помощ за тази задача за 3 клас

) В три часа и тридесет минути часовник показва 3:30, а в тринадесет часа и
тридесет и една минута - 13:31. Колко пъти за едно денонощие часовникът показва часа
записан с различни цифри и минутите - записани с число, образувано от същите цифри, но в
обратен ред?
Такива задачи ги решавам само с изреждане. И в случая броя и 00:00, 11:11 и 22:22. Така общо стават 16.

# 323
  • Мнения: 127
Моля за помощ за тази задача за 3 клас

) В три часа и тридесет минути часовник показва 3:30, а в тринадесет часа и
тридесет и една минута - 13:31. Колко пъти за едно денонощие часовникът показва часа
записан с различни цифри и минутите - записани с число, образувано от същите цифри, но в
обратен ред?
Забележете, че в 3:30 часовникът не показва 03:30, т.е. 01:10, 02:20, 03:30, 04:40, 05:50 не "вършат работа".
С изреждане намираме 8:
10:01, 12:21, 13:31, 14:41, 15:51, 20:02, 21:12, 23:32
И все пак задачата не е напълно дефинирана - не знаем дали ще покаже 10:01 и 20:02 или 10:1, 20:2, но все пак е по-вероятно да е първото - за пълнота авторите трябваше до покажат в условието примерно 10:01 вместо 13:31.

Последна редакция: вт, 23 окт 2018, 16:55 от D2018

# 324
  • Мнения: 7 214
Задачата е за трети клас от ХП/2018.
Отоворът според организаторите е : А)8

# 325
  • Мнения: 7 917
Моля за помощ за тази задача за 3 клас

) В три часа и тридесет минути часовник показва 3:30, а в тринадесет часа и
тридесет и една минута - 13:31. Колко пъти за едно денонощие часовникът показва часа
записан с различни цифри
и минутите - записани с число, образувано от същите цифри, но в
обратен ред?
Такива задачи ги решавам само с изреждане. И в случая броя и 00:00, 11:11 и 22:22. Така общо стават 16.
Защо броиш и тях?
Аз бих изброила часовете без тези с повтарящи се цифри (00, 11, 22) т.е. 24-3=21, всичките от 01 до 05, от 10 до 15 и от 20 до 24 от тези могат да се запишат точно веднъж заедно с минутите... те.е 21:12 и 23:32...
От 21 трябва да извадим 4 за часовете от 6 до 9 и 4 за часовете от 16 до 19.
21-4-4=13

ПП: Сега обърнах внимание, че в 3:30 не показва 03:30, т.е. и тези 5 бройки отпадат 01 до 05. и си остават точно 8... и броенето би трябвало да се направи наопаки - не кои не стават, а кои стават  Thinking

# 326
  • Мнения: 1 705
Ааа ясно, аз пък съм решила, че часовникът показва 03.30 и броих и тях  Embarassed Те са си написали хората, че е 3.30, а не 03.30  Laughing

# 327
  • Мнения: 6 918
Скрит текст:
Моля за помощ за тази задача за 3 клас

) В три часа и тридесет минути часовник показва 3:30, а в тринадесет часа и
тридесет и една минута - 13:31. Колко пъти за едно денонощие часовникът показва часа
записан с различни цифри
и минутите - записани с число, образувано от същите цифри, но в
обратен ред?
Такива задачи ги решавам само с изреждане. И в случая броя и 00:00, 11:11 и 22:22. Така общо стават 16.
Защо броиш и тях?
Аз бих изброила часовете без тези с повтарящи се цифри (00, 11, 22) т.е. 24-3=21, всичките от 01 до 05, от 10 до 15 и от 20 до 24 от тези могат да се запишат точно веднъж заедно с минутите... те.е 21:12 и 23:32...
От 21 трябва да извадим 4 за часовете от 6 до 9 и 4 за часовете от 16 до 19.
21-4-4=13

ПП: Сега обърнах внимание, че в 3:30 не показва 03:30, т.е. и тези 5 бройки отпадат 01 до 05. и си остават точно 8... и броенето би трябвало да се направи наопаки - не кои не стават, а кои стават  Thinking
Защото съм пропуснала изречението с различните цифри. Блея, извинявам се. Честно казано не знаех, че има часовник, който показва 3:30, а не 03:30 и мислех, че е написано като уловка, че трябва да се сетиш, че 3:30 е всъщност 03:30.

# 328
  • Габрово
  • Мнения: 1 220
Здравейте! Моля Ви за помощ. Снощи до късно се измъчих с една задача от 6 клас. Все си мисля, че има грешка в обема в условието, но може и аз да греша някъде.

Ето задачата:
Пирамида има обем V, височина h, лице на основата B, лице на околната повърхнина S и лице на повърхнината S1. Намерете h, ако V=0,12dm3, S1=84см2 и S e 5/7 oт S1
Благодаря предварително! Simple Smile

# 329
  • Мнения: 7 917
Обърна ли внимание на различните мерни единици? (V в dm3, а S1 в см2)
Щом S=5/7х S1, то B=2/7хS1=24см2
V=(h х B)/3
120=h х 24/3
h=30см

Общи условия

Активация на акаунт