Отговори
# 300
  • Мнения: 21 436
Малко ми увисва така мнението след редакцията на предходния пост. Затова сега ще цитирам.
Мисля, че в условието няма уточнение, че числата трябва да са с различни цифри. Тогава примерно общият брой възможни случаи ще е 9.10.10. Съответно броят на благоприятните също ще е друг.
Всичките случаи тогава  ще са 10.9.8 - 9.8 = 720-72=648 Simple Smile Благоприятните ще са  328 и съответно 64.

За първа цифра - от 1 до 9 - девет възможности
За втора цифра - от 0 до 9 - десет възможности
За трета цифра - от 0 до 9 - десет възможности.
9.10.10 = 900 трицифрени числа общо.
Може и така. От 1 до 999 са 999 числа. от 1 до 99 са общо 99 едноцифрени и двуцифрени. 999-99= 900 трицифрени числа общо.
 От тях на три завършват: 9.10.1= 90 числа ( от 1 до 9 за първа позиция, от 0 до 9 за втора позиция и тройката на последна позиция)
Четните са: 9.10.5= 450 ( от 1 до 9 за първа позиция, от 0 до 9 за втора позиция и пет възможности за четно на последната позиция)
90/900+ 450/900=1/10+1/2= 3/5
Мисля, че Кати е получила същото, но не го е написала точно по този начин.

# 301
  • София
  • Мнения: 17 921
Ние говорим за различни неща. Simple Smile Мислех, че казваш , че 9.10.10 са ти  всики случаи за числа с неповтарящи се цифри, затова написах втория пост. А ти детайлно описваш случая с всички възможни трицифрени, за който говори и Кати. Разминаването стана факт заради моята редакция с махането на  решението при различни цифри. Извинявай, просто тярбваше да оставя и другото решение при условие, че числата са без повторение.

# 302
  • София
  • Мнения: 203
Здравейте момичета. Ще се радвам ако някой успее да ми помогне за следната задача...препънах се, признавам си Simple Smile
Задачата е дадена на ученик от 5 - ти клас:
В ожесточена битка 70 от 100 пирати затубили едното си око,75-едното си ухо, 80-едната си ръка, а 85-единия крак. Колко най-малко пирати са загубили едновременно око, ухо, ръка и крак?

# 303
  • софия
  • Мнения: 25 202
70  дано не бъркам, но тази е лесна, точно като за мен

Последна редакция: сб, 20 окт 2018, 21:02 от zvаnchе

# 304
  • София
  • Мнения: 17 921
10 според мен, след малко ще напиша размишленията си, че в момента съм на тел.

ПП Всички загуби(било на ухо, око, ръка или крак) са сборно 70+75+80+85= 310. Опитваме се да ги рапределим между всичките пирати  и то така че никой до последно да няма по 4 наранявания едновременно, понеже все пак се целим в това да намерим възможно най-малката бройка  с 4 загуби. Ако на всеки  от стотимата "разпределим" по 3, след това, искаме или не, ще сме принудени останалите 10 да ги дадем на хора, имащи вече по 3. Можем да го направим с точно 10 човека.

Последна редакция: сб, 20 окт 2018, 20:55 от пенсионирана русалка

# 305
  • софия
  • Мнения: 25 202
Разбира се, че няма как да са 70  Embarassed Все едно всички еднооки са без крайници.  Crazy  Ще продължа само да ви чета и да я уча тая математика.

# 306
  • София
  • Мнения: 203
10 според мен, след малко ще напиша размишленията си, че в момента съм на тел.

ПП Всички загуби(било на ухо, око, ръка или крак) са сборно 70+75+80+85= 310. Опитваме се да ги рапределим между всичките пирати  и то така че никой до последно да няма по 4 наранявания едновременно, понеже все пак се целим в това да намерим възможно най-малката бройка  с 4 загуби. Ако на всеки  от стотимата "разпределим" по 3, след това, искаме или не, ще сме принудени останалите 10 да ги дадем на хора, имащи вече по 3. Можем да го направим с точно 10 човека.

Сърдечно благодаря Simple Smile

# 307
  • София
  • Мнения: 17 591
Защо, КатиАБВ, четни и нечетни да са равни? Не учат ли 9-10 клас само случаи без повторения? Ако да, четните и нечетните  трицифрени без повтарящи се цифри не са равен брой. Но от друга страна си права, пише си случайно избрано, значи се  включват и тези с повторения. А и тя  ако е другата задача, става доста омотана за децата,  понеже ще е едно смятане на вариации, едно съобразяване за изключване на нулата като  цифра на стотиците,  друго съобразяване, че четните са тогава повече... Най-добре е да се даде точното условие. Махнах другото решение с неповтарящи се цифри, за да не става объркване. Вероятно здачата е дадена  с цел да се упражни само  пресмятането на вероятности, без да се задълбава  във видовете съединения.


Никъде не се казва, че трябва да се опитват да образуват с цифрите 0-9 наредени 3-йки без (или с) повторения, така че да се образуват значещи цифри... или каквото и да било от сорта - говорят за 3-цифрени числа, това са числата 100 - 999 вкл. Четните и нечетните числа в този диапазон са точно равни. Единственият начин да се избере диапазон от последователни числа, в който четните числа да не са равни на нечетните, е да се вземе извадка от четно до четно вкл. (или от нечетно до нечетно). Всички кои да е N-цифрени числа започват от четно и свършват на нечетно, т.е. четните са точно равни на нечетните.

ПС
Мисля, че от една проста задача (ако условието е вярно) правите сложна... изобщо не е нужно тук да се изчисляват всевъзможни благоприятни случаи... Всяко естествено число е или четно, или нечетно.  Отнася се и до трицифрените. Всяко от тях може да бъде представено като 100+2n или като 100+(2n+1), n=0-198/2. Никак не съм убедена дали е нужно да се прави доказателство на това за 9ти клас... Но ако е необходимо (не е особено сложно, но не знам, наистина, кога и дали се учи в училище), вероятно трябва да го има някъде из учебниците... Т.е. това е ситуацията с равен брой бели и черни топки в торбата (ваденето на четно или нечетно, де).

Последна редакция: сб, 20 окт 2018, 23:13 от katiABV

# 308
  • София
  • Мнения: 17 921
При неясно условие просто коментирахме варианти, даже усложненото решение го изтрих... Габелас само предположи, че  условието е това, може да е съвсем друго. А единственото, което съм казала за неравен брой четни и нечетни трицифрени, касае  отделния случай , когато тези трицифрени са съставени от различни цифри. И тогава белите и черните топки в торбата хич не са равен брой.  Всички такива трицифрени числа са 648 и не са по равно разпределени четните и четните в тази бройка.

# 309
  • София
  • Мнения: 17 591

А, ясно - аз просто съм изтървала за какво става дума, понеже не съм прочела този пост... Извинявай! Не е трябвало да го триеш - така или иначе условието не изглежда да е вярно, може пък усложненото условие да е било интересно.

# 310
  • Мнения: 2 479
Търсят се лице на околната повърхнина и височината на права призма. Основата е правоъгълен триъгълник с катети 5 и 12 см и хипотенуза 13 см. Лицета на цялата повърхнина е 9В.

# 311
  • Мнения: 6 918
Търсят се лице на околната повърхнина и височината на права призма. Основата е правоъгълен триъгълник с катети 5 и 12 см и хипотенуза 13 см. Лицета на цялата повърхнина е 9В.
От 9В (каквото и да е това) вадите 2-те лица на основите =12×5=60 кв.см. Получихте околната повърхнина. Нея пък делите на периметъра на основата (12+13+5=30см) и получавате височината на призмата.

# 312
  • Мнения: 2 479
Търсят се лице на околната повърхнина и височината на права призма. Основата е правоъгълен триъгълник с катети 5 и 12 см и хипотенуза 13 см. Лицета на цялата повърхнина е 9В.
От 9В (каквото и да е това) вадите 2-те лица на основите =12×5=60 кв.см. Получихте околната повърхнина. Нея пък делите на периметъра на основата (12+13+5=30см) и получавате височината на призмата.

В е лицето на основата на призмата, а тя е правоъгълен триъгълник. Значи в случая В е а.в/2, нали така?

# 313
  • Мнения: 6 918
Търсят се лице на околната повърхнина и височината на права призма. Основата е правоъгълен триъгълник с катети 5 и 12 см и хипотенуза 13 см. Лицета на цялата повърхнина е 9В.
От 9В (каквото и да е това) вадите 2-те лица на основите =12×5=60 кв.см. Получихте околната повърхнина. Нея пък делите на периметъра на основата (12+13+5=30см) и получавате височината на призмата.

В е лицето на основата на призмата, а тя е правоъгълен триъгълник. Значи в случая В е а.в/2, нали така?
Ако някъде е казано, че В е лицето на основата, то тогава е то Simple Smile)). И да, лицето на правоъгълния триъгълник в тази задача е 12.5/2=30 кв.см

# 314
  • София
  • Мнения: 17 921
Мария77бг, в 6 клас лицето на основата на ръбести тела (пирамиди и призми) се означава вече с В, за да се избегне дублирането на букви. Познатото на децата до момента S e вече обозначение за околна повърхнина, а S1-  за пълна Simple Smile И така си карат и 11/12 клас, когато отново се върнат на стереометрия в гимназиален курс.

Общи условия

Активация на акаунт