Отговори
# 285
  • Мнения: 9
Здравейте, изпитвам трудности с тази задача за 4 клас. Моля, ако някой има решение, да сподели. Благодаря!
Кошница с килограм грозде и 2 килограма праскови струват 12 лв. 80 ст. Ако купим по един килограм от същите праскови и грозде, ще платим точно 6 лв., а за 2 такива кошници и 1 килограм грозде трябва да дадем 14 лв. 20 ст. Намерете цените на плодовете и на кошницата.

# 286
  • Мнения: 7 149
Кошница с килограм грозде и 2 килограма праскови струват 12 лв. 80 ст. Ако купим по един килограм от същите праскови и грозде, ще платим точно 6 лв., а за 2 такива кошници и 1 килограм грозде трябва да дадем 14 лв. 20 ст. Намерете цените на плодовете и на кошницата.

Скрит текст:

# 287
  • Мнения: 157
Здравейте! Искам да попитам (признавам си със срам) за една задача от състезанието Хитър Петър за 2 - ри клас. Задача 15 http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2018/10/HP_2018_2klas.pdf - намирам 7 маршрута, а е посочен отговор 8. Не намирам последния маршрут. Ще запиша по точки тези, които откривам:
1. А-В-Е-F
2. A-B-C-F
3. A-B-C-E-F
4. A-C-F
5. A-C-E-F
6. A-C-B-E-F
7. B-A-D

# 288
  • Русе
  • Мнения: 11 916
A-B-E-C-F

# 289
  • Мнения: 157
Ооо, благодаря! А уж го видях този маршрут... Благодаря Ви!

# 290
  • Мнения: 5
Здравейте! Ще се радвам ако ми помогнете с решението на следната задача , като задачата е за 3 клас :
От Добрич за Видин тръгнал автомобилист . След три часа изминал половината път и спрял да си почине. Оставали му да измине още 280 км. Какво е разстоянието между двата града ?

# 291
  • Мнения: 6 924
Здравейте! Ще се радвам ако ми помогнете с решението на следната задача , като задачата е за 3 клас :
От Добрич за Видин тръгнал автомобилист . След три часа изминал половината път и спрял да си почине. Оставали му да измине още 280 км. Какво е разстоянието между двата града ?
След като е изминал половината път, значи му остава другата половина, която пък е дадена, че е 280км. Значи цялото разстояние е 280+280=560 км

# 292
  • Мнения: 5
Здравейте! Ще се радвам ако ми помогнете с решението на следната задача , като задачата е за 3 клас :
От Добрич за Видин тръгнал автомобилист . След три часа изминал половината път и спрял да си почине. Оставали му да измине още 280 км. Какво е разстоянието между двата града ?
След като е изминал половината път, значи му остава другата половина, която пък е дадена, че е 280км. Значи цялото разстояние е 280+280=560 км

Мерси много за отговора !

# 293
  • софия
  • Мнения: 2 542
Каква е вероятността случайно избрано трицифрено число да е четно и да завършва на 3.
Задача за 9 клас

# 294
  • София
  • Мнения: 17 591

Виж как е формулирана точно задачата (т.е. думите на условието) - защото така поставена вероятността е 0, никое число, завършващо на 3, не е четно и ми звучи като "задача с уловка" - но пък ако думите са различни и се пита каква е вероятността да е четно или да завършва на 3, тогава това е друга задача, а ако е каква е вероятността да е четно и каква е вероятността да завършва на 3 това пък - съвсем друга...  Иначе вероятността да е четно е 1/2, а да завършва на 3 - 1/10. Понеже точно половината числа са четни, а във всяка десетица от трицифрените числа има точно едно, завършващо на 3. Да е четно или да завършва на 3 е 1/2+1/10.

# 295
  • София
  • Мнения: 5 122
Каква е вероятността случайно избрано трицифрено число да е четно и да завършва на 3.
Задача за 9 клас
Няма такова число, значи вероятността е 0.

# 296
  • софия
  • Мнения: 2 542
Каква е вероятността случайно избрано трицифрено число да е четно и да завършва на 3.
Задача за 9 клас
Няма такова число, значи вероятността е 0.
Според не е преписала текста правилно и трябва да е "или" да е четно или да завършва на 3 Anguished

# 297
  • София
  • Мнения: 17 983
Защо, КатиАБВ, четни и нечетни да са равни? Не учат ли 9-10 клас само случаи без повторения? Ако да, четните и нечетните  трицифрени без повтарящи се цифри не са равен брой. Но от друга страна си права, пише си случайно избрано, значи се  включват и тези с повторения. А и тя  ако е другата задача, става доста омотана за децата,  понеже ще е едно смятане на вариации, едно съобразяване за изключване на нулата като  цифра на стотиците,  друго съобразяване, че четните са тогава повече... Най-добре е да се даде точното условие. Махнах другото решение с неповтарящи се цифри, за да не става объркване. Вероятно здачата е дадена  с цел да се упражни само  пресмятането на вероятности, без да се задълбава  във видовете съединения.

Последна редакция: сб, 20 окт 2018, 16:21 от пенсионирана русалка

# 298
  • Мнения: 21 455
Мисля, че в условието няма уточнение, че числата трябва да са с различни цифри. Тогава примерно общият брой възможни случаи ще е 9.10.10. Съответно броят на благоприятните също ще е друг.

# 299
  • София
  • Мнения: 17 983
Мисля, че в условието няма уточнение, че числата трябва да са с различни цифри. Тогава примерно общият брой възможни случаи ще е 9.10.10. Съответно броят на благоприятните също ще е друг.
Всичките случаи тогава  ще са 10.9.8 - 9.8 = 720-72=648 Simple Smile Благоприятните ще са  328 и съответно 64.

Общи условия

Активация на акаунт