Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 17 591
четвърти клас има такива задачи със скоби.

https://www.matematika.bg/testove-drugi/4klas/test-matematika-4-klas.html
Цитат
     
(3750 - 475) + 3750.2 =    
3750 + (3750 - 475) + 3750.2 =

при тях не е нужно да се разкриват скобите, а да се сметне.




Не е така, виж зад,. 7 / 45стр. Трябва да се разкрият скобите.
И в други сборници съм ги срещала миналата година (този точно не го знам) - но в учебникът няма изрично упоменато, че следва да се разучи - има задачи, които могат да се направят с разкриване... а може и със пресмятане. Ама ти (разбирай, мама или тате) се сещай, че детето трябва тук да го усвои - освен, ако не ходи на някакъв курс, там ще му кажат.

# 271
  • Мнения: 21 455
Здравейте, при решаване на една от задачите от комбинаторика за 8 клас, синът ми стига до квадратно уравнение, което все още не са изучавали. Дали има и друг начин за решаването й?
Скрит текст:
- във футболен турнир са изиграни общо 120 мача по системата всеки срещу всеки. Намерете колко отбора са участвали в турнира.
Cn2=120 (n елемента от 2-ри клас)
И квадратното уравнение - n(n-1):2=120
Принципно може да разложи 240 на прости множители и да го представи като произведение на две последователни числа.




Не е така, виж зад,. 7 / 45стр. Трябва да се разкрият скобите.

Ако имаш предвид това:

съвсем не е задължително да се разкриват скобите.

# 272
  • Мнения: 19 294
edit: Видях откъде е. Всичките се решават по долния метод.

Такива задачи като дадената от Дидева и по-сложни изрази решават като заместят целия израз х-25=А
и се решава за А.

Последна редакция: нд, 14 окт 2018, 19:23 от Дъждец

# 273
  • Мнения: 21 455
Е, много бързо даде жокера. Simple Smile
Някъде по-назад има линк. Без да съм ги разглеждала подробно, според мен всички задачи от 1 до 21 се решават без разкриване на скоби по описания от Дъждец начин.

# 274
  • Мнения: 19 294
Съжалявам Embarassed

Ще си публикувам новото питане в нов пост Blush

Намерете всички прости числа p и q такива, че числата 7р+q и pq+11 са също прости числа.
Намираме  отговори 2 и 3 или 3 и 2 за р и q.
Едното число със сигурност трябва да е 2, но как без опитване да докажем, че няма други нечетни прости числа по-големи от 3?

# 275
  • Мнения: 21 455
Всички прости числа с изключение на 2 са нечетни. За да бъде  pq+11 просто, то трябва да е нечетно. За целта pq трябва да е четно, т. е. или р, или q, или и двете са  равни на две. Заместваш последователно възможните варианти в 7р+q и стигаш до отговора.

# 276
  • Мнения: 127
Съжалявам Embarassed

Ще си публикувам новото питане в нов пост Blush

Намерете всички прости числа p и q такива, че числата 7р+q и pq+11 са също прости числа.
Намираме  отговори 2 и 3 или 3 и 2 за р и q.
Едното число със сигурност трябва да е 2, но как без опитване да докажем, че няма други нечетни прости числа по-големи от 3?

Натам гледаш за делимост на 3 двата израза и виждаш, че поне един от тях се дели на 3(като изнесеш 6p от първото и двата стават симетрични спрямо p и q като разглеждаш за делимост на 3, така, че слгаш едното да е 2, а при другото два случая с  3к-1(вторият израз се дели на 3) и 3к+1(първият израз се дели на 3)).

Последна редакция: пн, 15 окт 2018, 10:07 от D2018

# 277
  • Мнения: 57
Здравейте, имам питане по една задача от състезанието Хитър Петър, от темата за пети клас. Ето линк към задачите:
http://www.smb-gabrovo.com/2018-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0/
Става въпрос за 15 зад. Условието, разбира се, е странно, все пак като я реша, получавам отговор 17, но възможни отговори са 19, 21, 23 ... и т.н. На всичкото отгоре, отговорът направо ме озадачи - 42. Става въпрос за брой деца в един клас. Моля за мнения!

# 278
  • Мнения: 127
Здравейте, имам питане по една задача от състезанието Хитър Петър, от темата за пети клас. Ето линк към задачите:
http://www.smb-gabrovo.com/2018-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0/
Става въпрос за 15 зад. Условието, разбира се, е странно, все пак като я реша, получавам отговор 17, но възможни отговори са 19, 21, 23 ... и т.н. На всичкото отгоре, отговорът направо ме озадачи - 42. Става въпрос за брой деца в един клас. Моля за мнения!

Нека са х момичетата и у са момчетата в този клас.
Общ брой на ръкуванията (х+у).(6+8):2 = 7(х+у)
Брой на ръкуванията между момичета и момчета гледано от страна на момчетата(6у) и момичетата(8х) ни дава 6у=8х.
От горните две и условието (7(х+у) - 6):2 = 8х (също равно и на 6у)
7(х+у) - 6 = 16х
7у-6=9х - умножаваме и двете страни по 3
21у-18=27х
7.(4х) -18 = 27х - заместваме 3у с 4х
х=18
у=24
х+у=42 е броят на учениците в класа

Една забележка, защото явно доста от четящите условието остават с впечатление, че всеки се е ръкувал с всеки, но това не е казано в условието на задачата.

# 279
  • Мнения: 57
Благодаря! Ужасна задача, особено за петокласници.

# 280
  • Мнения: 918
Още едно решение.

Нека броят на момчетата е x, а на момичетата – y.

Броят ръкостискания момче/момиче може да се представи по два начина – всяко момче се е ръкувало с 6 момичета и всяко момиче се е ръкувало с 8 момчета, откъдето 6x = 8y (y = 3/4x).

Броят ръкостискания момче/момче е равен на 8x/2 = 4x (всяко ръкостискане е взето предвид един път от страната на едното момче и един път от страната на другото участващи в него), а момиче/момиче – 6y/2 = 3y.

От условието имаме, че 4x + 3y = 6x + 6 или 3y = 2x + 6.

Заместване с y = 3/4x и получаваме 3(3/4x) = 2x + 6, откъдето x = 24, y = 18 и x + y = 42.

# 281
  • София
  • Мнения: 5 129
В 7 клас квадратните уравнения се решават с разлагане по два начина: с отделяне на точен квадрат или групиране, така че това не е непознато.

# 282
  • до морето
  • Мнения: 2 282
Здравейте,
Ще помоля за решение на следната задача за шести клас:

Страната на правилен шестоъгълник е 2 пъти по-голяма от страна на правилен 15-ъгълник. Намерете с колко процента периметърът на 15-ъгълника е по-голям от периметъра на шестоъгълника.

# 283
  • Мнения: 6 925
Здравейте,
Ще помоля за решение на следната задача за шести клас:

Страната на правилен шестоъгълник е 2 пъти по-голяма от страна на правилен 15-ъгълник. Намерете с колко процента периметърът на 15-ъгълника е по-голям от периметъра на шестоъгълника.
Страната на 15-ъгълника нека е а. Тогава страната на шестоъгълника е 2.а.
Периметърът на 15-ъгълника е 15.а.
Периметърът на шестоъгълника е 6.2.а=12.а
15÷12=1,25, т.е. с 25%

# 284
  • до морето
  • Мнения: 2 282
Благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт