Отговори
# 255
  • столицата
  • Мнения: 3 791
Сблъсък със следната задачка Теория на вероятностите 9 клас - 4 момчета и едно момиче се нареждат в редица по случаен . Каква е вероятността момичето да е в средата?  Решението според мен е 4! върху 5!, но как да обясня  числителя? Подреждам момчетата на 4-те места ...

# 256
  • София
  • Мнения: 5 122
Искаме момичето да е в средата. Тогава останалите деца могат да се подредят по 4! начина.

# 257
  • столицата
  • Мнения: 3 791
И аз така го обясних Simple Smile Благодаря, Ганис!
Детето горещо се надява на матурите след 10 клас да няма вероятности.

# 258
  • Мнения: 39
Може ли помощ за следната задача
 В баскетболен турнир са изиграни общо 21 срещи по система всеки срещу всеки. Намерете колко отбора са участвали в турнира? Задачата е за 8 клас

# 259
  • София
  • Мнения: 982
Как се решават с начални петокласни знания задачи от типа 3(2х-3)-2(3+2х)=3.125-70


3(2х-3)-2(3+2х)=3.125-70
6x-9-6-4x=375-70
6x-15-4x=305
2x=305+15
2x=320
x=320/2
x=160

# 260
  • столицата
  • Мнения: 3 791
Може ли помощ за следната задача
 В баскетболен турнир са изиграни общо 21 срещи по система всеки срещу всеки. Намерете колко отбора са участвали в турнира? Задачата е за 8 клас


7 отбора, всеки е изиграл по 6 срещи срещу всеки от останалите отбори.

# 261
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 006
Как се решават с начални петокласни знания задачи от типа 3(2х-3)-2(3+2х)=3.125-70


Скрит текст:
3(2х-3)-2(3+2х)=3.125-70
6x-9-6-4x=375-70
6x-15-4x=305
2x=305+15
2x=320
x=320/2
x=160

никак. не са решавали такива задачи в училище.
трябва ти да обясниш на детето отрицателните числа- събиране и изваждане, разкриването на скоби с отрицателен множител пред скоба и прехвърляне на число от другата страна на равенството с обратен знак.
и трябват упражнения за да автоматизира решаването.

# 262
  • Мнения: 19 289
Обяснявала съм много пъти, обаче все бърка разкриване на скоби с отрицателен множител.
В кой клас се въвежда това? Явно трябват упражнения, защото го разбира, като го обясня, и след време пак е забравено.

Всъщност дясната част ако се представи като 3.125-2.35, после не може ли да се приложи някоя магия Mr. Green
Щото пък 2х-3=125 и 3+2х=35 дават различни резултати, а отговорът е съвсем различен. Явно има някакво съобразяване.

# 263
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 006
нямам идея кога е по програма, аз го обясних миналата седмица, когато видях, че го има в задачите на Хитър петър от минали години.
упражни го няколко пъти и на състезанието не е сбъркал разкриването на скоби, а прехвърлянето от другата страна на равенството с обратен знак Simple Smile Simple Smile  - ще свикне. трябва само да го упражнява.

# 264
  • София
  • Мнения: 982
Има толкова много задачи в 4-ти клас с минус пред скобите, че мислех, че в края на трети се взима.

# 265
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 006
задачи с минуси има през всичките пет математики, чак до края на следването. Wink
задача с разкриване на скоби с отрицателен множител пред скоби не съм видяла до края на четвърти клас.

# 266
  • София
  • Мнения: 17 591
Как се решават с начални петокласни знания задачи от типа 3(2х-3)-2(3+2х)=3.125-70


С разкриване на скоби. Имаше миналата година в сборниците такива... и сигурно някъде се е предполагало, по негласно споразумение, че те би следвало някак от въздуха да са разбрали трикът с минуса.

# 267
  • София
  • Мнения: 982
https://drive.google.com/file/d/1eNyWvYno2aL8VQRPfVNeIRLZId6FYgg … view?usp=drivesdk - стр. 44-45 борихме миналата седмица. И на други места сме го засичали.

# 268
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 006
четвърти клас има такива задачи със скоби.

https://www.matematika.bg/testove-drugi/4klas/test-matematika-4-klas.html
Цитат
     
(3750 - 475) + 3750.2 =    
3750 + (3750 - 475) + 3750.2 =

при тях не е нужно да се разкриват скобите, а да се сметне.

# 269
  • Мнения: 36
Здравейте, при решаване на една от задачите от комбинаторика за 8 клас, синът ми стига до квадратно уравнение, което все още не са изучавали. Дали има и друг начин за решаването й? - във футболен турнир са изиграни общо 120 мача по системата всеки срещу всеки. Намерете колко отбора са участвали в турнира.
Cn2=120 (n елемента от 2-ри клас)
И квадратното уравнение - n(n-1):2=120

Общи условия

Активация на акаунт