Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 369
[video][/video]Моля за съвети как да разкарам тези пети и седми корен, че хич не ми харесват!

Последна редакция: сб, 06 окт 2018, 20:32 от allengle

# 196
  • София
  • Мнения: 17 921
x%. 27=9
27. x/100=9
27x=900
x=33,(33)% отсъстващи в понеделник -> приблизително равно с точност до цяло число на 33%.

у%.27= 6
27.у/100 =6
27.у=600
у=22,(22)% отсъствщи в сряда -> приблизително равно с точност до цяло число на 22%

# 197
  • Мнения: 150
Благодаря

# 198
  • Мнения: 913
Моля за съвети как да разкарам тези пети и седми корен, че хич не ми харесват!


[/quote]

# 199
  • Мнения: 4 393
Здравейте имам проблем с разбирането на задачите по метода на Гаус
Ще съм много благодарна, ако някой ми обясни как се решават тези задачи, за да мога да обясня и на дъщеря си. Тя ходи на курс, но така и след няколко обяснения от господина, тя не успява да го разбере:

1. Задача
Сборът на 59 последователни естествени числа е 5900. Намерете най-голямото от тях.

2. Задача
Сборът на последователни нечетни числа, като се започва от 1, е по-малък от 2016. Намерете възможно най-голямото от числата.

3. Задача
Дребосъчето и Карлсон вземат последователно бонбони от една торбичка. Дребосъчето взема 1 бонбон, Карлсон - 2 бонбона, Дребосъчето взема 3 бонбона, Карлсон - 4 бонбона, и т.н. Когато бонбоните в торбичката останат по-малко от необходимите за вземане, този, който е на ред, взема всичките бонбони от нея. Когато всички бонбони са взети, се оказва, че Дребосъчето има 1012 бонбона. Колко бонбона е имало първоначално в торбичката и колко бонбона е взел Калрсон?

# 200
  • Мнения: 333
Здравейте ,ще помоля за решение на една задача за трети клас Хитър Петър 2017 :

Колоездачна писта е с дължина 80 метра. Двама велосипедисти тръгват едновременно в една и съща посока. Единият се движи със скорост 8 метра в секунда, а другият – с 10 метра в секунда. След колко секунди по-бързият ще настигне другия за първи път? Отговорите са А)42, Б)50, В)45, Г)30, Д)40.Верният е 40

# 201
  • Мнения: 21 436
Скрит текст:
11. В училищното състезание по бягане заедно с Ники участваха още 30 момчета. Ако половината от момчетата, изпреварили Ники бяха бягали по-бавно от него, то броят на момчетата, които финишират след него, би бил 4 пъти по-голям от броя на момчетата, които го изпреварват. На кое място е финиширал Ники?

12.В състезание по математика участвали два отбора с еднакъв брой състезатели. Те събрали общо 67 точки. Намерете общия брой на състезателите, ако всеки от тях има 3 или 8 точки .

13. Колоездачна писта е с дължина 80 метра. Двама велосипедисти тръгват едновременно в една и съща посока. Единият се движи със скорост 8 метра в секунда, а другият – с 10 метра в секунда. След колко секунди по-бързият ще настигне другия за първи път?

Скрит текст:
11. Ако х финишират пред него, то 4х финишират след него.
х+4х=30
5х=30
х=6
х е половината на тези, които на практика са го изпреварили, т. е. 12 момчета са го изпреварили и той е финиширал на 13. място.
13. За една секунда по-бързият изминава 2 метра повече от по-бавния, т. е. той ще " затвори" по-бавния с една обиколка ( 80 м) за 80:2=40 секунди.

# 202
  • Мнения: 7 214
Здравейте имам проблем с разбирането на задачите по метода на Гаус
Ако се готвите за математическа гимназия, съветът ми е да не разчитате на форуми.
Това са често срещани задачи в първи и втори модул на пробни изпити и ОМТ. Изискват прецизно и в повечето случаи бързо решение.
Задължително намерете преподавател, който да ги обясни разбираемо на детето.

# 203
  • Мнения: 4 242
jeniqa, може ли да споделите от къде са задачите?

# 204
  • Мнения: 4 393
Здравейте имам проблем с разбирането на задачите по метода на Гаус
Ако се готвите за математическа гимназия, съветът ми е да не разчитате на форуми.
Това са често срещани задачи в първи и втори модул на пробни изпити и ОМТ. Изискват прецизно и в повечето случаи бързо решение.
Задължително намерете преподавател, който да ги обясни разбираемо на детето.
Не знам как да намеря учител, който да ги обясни разбираемо. Тя посещава допълнителни уроци, и то при учител от СМГ, но този тип не успява да го разбере и това е. Лошото е, че и аз не успявам  Embarassed
Мерси все пак за съвета.
malinkap дазачите са от сборника Немо за 4-ти клас.

# 205
  • Мнения: 4 242
Благодаря!Ето съвет за зад1.
1. Задача
Сборът на 59 последователни естествени числа е 5900. Намерете най-голямото от тях.
Имаме 59 последователни числа, които започват от някакво число да кажем А ,А+1,А+2,А+3,А+4,А+5,А+6,А+7,А+8+.....А+58. Питат, кое е А+58 (най-голямото). Ако ги съберем ще получим 59*А+(1+2+3+4+....58)= 59*А + 59*(58/2) = 59*А+59*29 = 59*А + 1711
59*А+1711 = 5900 59*А =4189 А = 71, тогава най-голямото е 71+58 = 129

# 206
  • Мнения: 333
Здравейте имам проблем с разбирането на задачите по метода на Гаус
Ако се готвите за математическа гимназия, съветът ми е да не разчитате на форуми.
Това са често срещани задачи в първи и втори модул на пробни изпити и ОМТ. Изискват прецизно и в повечето случаи бързо решение.
Задължително намерете преподавател, който да ги обясни разбираемо на детето.
Не знам как да намеря учител, който да ги обясни разбираемо. Тя посещава допълнителни уроци, и то при учител от СМГ, но този тип не успява да го разбере и това е. Лошото е, че и аз не успявам  Embarassed
Мерси все пак за съвета.
malinkap дазачите са от сборника Немо за 4-ти клас.
Напоследък задачите стават такива ,че дори и учителите май се затрудняват.Все по често има и грешни задачи на състезанията или сгрешени отговори.

# 207
  • Мнения: 3
Здравейте!
Моля за решение на следната задача.

Намерете колко нечетни трицифрени числа могат да се образуват  с еднократно използване  на цифрите 0,1,2,3,6 и 9.

Задачата е от Книга за ученика на издателство Архимед, раздел - Събиране и умножение на възможности. Верен отговор - 48.

# 208
  • Мнения: 4 242
Бих пресметнала колко са числата, които заъвршат на нечетна цифра и след това ще умножа по 3. Ако цифрите на единиците е нечетно -1,3,или9, то имаме две възможности за цифрите на десетиците - да е 0 или да не е 0-.Ако е 0, за цифрите на стотитците имаме 4 възможности.Ако цифрите на десетиците не е 0, тогава за тях имаме 4 възможности, а за цифрата на стотиците остават 3 възможности (зиключваме 0-та) =>3.4=12 числа
12+4=16 числа, които завършват на нечетна цифра.
16*3=48 всички числа
Дълго и е ще се радвам на по-кратно решение

# 209
  • София
  • Мнения: 17 921
За да са нечетни, трябва да завършват на  1, 3 или 9, в останалите случаи ще са четни.
Нека разгледаме случая с последна цифра 1. Тогава за трицифреното число ни трябват още две цифри, които можем да избираме между 0,2,3,6 и 9. Ползваме формулата за вариация от 5 елемента от 2 клас.
V=n.(n-1)..(n-k+1)=5.4=20 варианта. От тях трябва да извадим обаче тези 4, в които трицифреното би почвало с 0, тоест 021, 031, 061, 091, тъй като такова трицифрено няма => 20-4=16
Абсолютно същата логика ползваме и за  завършващите на  3 или на 9.
=> 3.16=48

Общи условия

Активация на акаунт