Отговори
# 180
  • Мнения: 7 917
Скрит текст:
Момичета, моля Ви помогнете ми да обясня по лесен начин тази задача за 3 клас:

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?


Благодаря предварително!



За 3ти клас - най-лесно (или поне най-ясно) - с частично разписване.

1 ........................................................................... 1бр.
2 2 2......................................................................3 бр.
4 4 4 4 4 4 4.........................................................7 бр.
5 5 5 5 5 5 5 5 5 ..................................................9 бр.
6 6 6 ...................6...............................................11 бр
7 7 7....................7...............................................13 бр.
8............................................................................15 бр
9............................................................................17 бр.
0............................................................................19 бр.
                                                                      ––––––––––––––

1+3+7+9+11+13+15+17+19 = 95 (ако не съм пропуснала нещо, ама да речем, че е толкоз.)
Повтаряме няколко пъти... да видим първите няколко.

Скрит текст:
95*2=190 - т.е. на втория път сме стигнали до 190
95*3 = 285

И кога ще стигнем до 2017?
2017:95 = 21 и остатък.
21 е до 1995, т.е. остават още 22 (ама това е понеже делих с калкулатор, при 3-класно делене остатъкът веднага ще проличи - а ако не могат още да делят на двуцифрено число - че това май беше в 4ти клас - тогава да умножава до 5 пъти, после да пробва с 10, с 20, с 25 (много е), с 23 (понеже е в средата, пак е много), с 21 - става, с 22 - прехвърля. И така ще види и колко е остатъкът).
От горната редица на кое място ще се достигне 22?
1+2+7+9 = 20
Т.е. 22 ще е в следващата редица - където са 6-ците.

[/color]
Пропуснала си тройките... 1+3+5+7+9+11+13+15+17+19 =(1+19)+(3+17)+(5+15)+(7+13)+(9+11)=5*20=100
2017 съдържа 20пълни стотици и остава 17
17=1 (единица)+3 (двойки)+5(тройки)+7(четворки)+1 (първата петица)



О, да.
Но това не променя концепцията - т.е. как да се обясни на дете в 3 клас, а за смятането... не съм най-внимателната, признавам отвсякъде.
Споделих вчера с моята девойка условието на задачата и тя ме изгледа опулено - "Не знам как, много ще трябва да се пише!!!"Обясних й как стигаме до двете хиляди и тя каза "Ха, ми то значи, че търсим седемнайстото?!?!" ... Та разбират тази задача на тази възраст, само методиката им липсва... или по-скоро срещата с подобни условия и решения Simple Smile

ПП: Деление с двуцифрено число и с остатък не се учи в трети клас, та ако не беше с нещо кратно на 50 или 100, нямаше как да ме разбере... дори в края на учебната година Simple Smile

# 181
  • Мнения: 2 479
Каква е първоначалната цена на стока, ако след намалението с 20 % е 96 лв?

# 182
  • Мнения: 132
По формулата... 96+20/100.96=115,2

# 183
  • Мнения: 3 040
x - цената, която търсим.
х-0,2.х=96
0,8х=96
х=120

# 184
  • Мнения: 2 479
По формулата... 96+20/100.96=115,2

Благодаря за идеята, първоначално и аз това получих, но не това е отговорът.

# 185
  • Мнения: 21 436
Солничка е дала правилното решение.

# 186
  • Мнения: 2 479
Момичета, моля някоя да ми подскаже като имаме обема на басейна и лицето на една плочка как да намеря броя на плочките за облицоването му

# 187
  • Мнения: 4 242
Дали не са дадени стойности на обема и лицето?

# 188
  • Русе
  • Мнения: 11 913
Момичета, моля някоя да ми подскаже като имаме обема на басейна и лицето на една плочка как да намеря броя на плочките за облицоването му
   Ако плочките са квадратни - n = V/(S*√S)

# 189
  • София
  • Мнения: 17 921
Задачата в този вид е непълна.. Ще илюстрирам с пример защо. Трябва да се знае този обем при какви стойности на трите измерения е постигнат. Два различни  като размери басейни могат просто  да имат един и същи обем - повърхнината им обаче, подлежаща на облицоване, ще е различна, а оттам разбираемо и броят плочки.
 
Басейн 1 - нека е с дължина 50 м, ширина 20 м и  дълбочина 3 м.
V=B.h=50.20.3=3000 m^3
Нека да облицоваме с квадратни плочки с размер 50х50 см.Лицето на всяка е 1/2 * 1/2 =1/4 m^2
Сега нека намерим площта, която тярбва да се облицова, тя е равна на околната повърхина + лицето на  долната основа.
S=P.h=140.3=420m^2
=> 420+50*20=1420m^2
1420: 1/4 =1420*4=5680 плочки.
Бесейн 2 -- нека е с дължина 50 м, ширина 30 м и  дълбочина 2 м.
V=B.h=50.30.2=3000 m^3. Очевидно обемът е същият:)
Нека да облицоваме със същите квадратни плочки с размер 50х50 см.Лицето на всяка е 1/2 * 1/2 =1/4 m^2
Сега нека намерим площта, която трябва да се облицова, тя е равна на околната повърхина + лицето на  долната основа.
S=P.h=160.2=320 m^2
=> 320+50*30=1820кв.м
=> 1820 :1/4 = 1820.4 =....
Става видно как басейн 1 и и басейн 2 с еднаквия си обем и равното лице на избраната плочка се нуждаят от  много различен брой плочки..

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 00:54 от пенсионирана русалка

# 190
  • Мнения: 2 479
Дали не са дадени стойности на обема и лицето?

Да, разбира се, че са дадени, но реших да питам принципно, защото този вид задачи винаги ме изнервят и си мислех, че има принцип или формула.

# 191
  • Мнения: 2 479
Момичета, моля някоя да ми подскаже като имаме обема на басейна и лицето на една плочка как да намеря броя на плочките за облицоването му
   Ако плочките са квадратни - n = V/(S*√S)

Благодаря, квадратни са и по твоята формула се справих със задачата!

# 192
  • Мнения: 2 479
Задачата в този вид е непълна.. Ще илюстрирам с пример защо. Трябва да се знае този обем при какви стойности на трите измерения е постигнат. Два различни  като размери басейни могат просто  да имат един и същи обем - повърхнината им обаче, подлежаща на облицоване, ще е различна, а оттам разбираемо и броят плочки.
 
Басейн 1 - нека е с дължина 50 м, ширина 20 м и  дълбочина 3 м.
V=B.h=50.20.3=3000 m^3
Нека да облицоваме с квадратни плочки с размер 50х50 см.Лицето на всяка е 1/2 * 1/2 =1/4 m^2
Сега нека намерим площта, която тярбва да се облицова, тя е равна на околната повърхина + лицето на  долната основа.
S=P.h=140.3=420m^2
=> 420+50*20=1420m^2
1420: 1/4 =1420*4=5680 плочки.
Бесейн 2 -- нека е с дължина 50 м, ширина 30 м и  дълбочина 2 м.
V=B.h=50.30.2=3000 m^3. Очевидно обемът е същият:)
Нека да облицоваме със същите квадратни плочки с размер 50х50 см.Лицето на всяка е 1/2 * 1/2 =1/4 m^2
Сега нека намерим площта, която трябва да се облицова, тя е равна на околната повърхина + лицето на  долната основа.
S=P.h=160.2=320 m^2
=> 320+50*30=1820кв.м
=> 1820 :1/4 = 1820.4 =....
Става видно как басейн 1 и и басейн 2 с еднаквия си обем и равното лице на избраната плочка се нуждаят от  много различен брой плочки..


Русалка, много изчерпателно, благодаря!

# 193
  • София
  • Мнения: 17 591
Задачата в този вид е непълна.. Ще илюстрирам с пример защо. Трябва да се знае този обем при какви стойности на трите измерения е постигнат. Два различни  като размери басейни могат просто  да имат един и същи обем - повърхнината им обаче, подлежаща на облицоване, ще е различна, а оттам разбираемо и броят плочки.
 
Басейн 1 - нека е с дължина 50 м, ширина 20 м и  дълбочина 3 м.
V=B.h=50.20.3=3000 m^3
Нека да облицоваме с квадратни плочки с размер 50х50 см.Лицето на всяка е 1/2 * 1/2 =1/4 m^2
Сега нека намерим площта, която тярбва да се облицова, тя е равна на околната повърхина + лицето на  долната основа.
S=P.h=140.3=420m^2
=> 420+50*20=1420m^2
1420: 1/4 =1420*4=5680 плочки.
Бесейн 2 -- нека е с дължина 50 м, ширина 30 м и  дълбочина 2 м.
V=B.h=50.30.2=3000 m^3. Очевидно обемът е същият:)
Нека да облицоваме със същите квадратни плочки с размер 50х50 см.Лицето на всяка е 1/2 * 1/2 =1/4 m^2
Сега нека намерим площта, която трябва да се облицова, тя е равна на околната повърхина + лицето на  долната основа.
S=P.h=160.2=320 m^2
=> 320+50*30=1820кв.м
=> 1820 :1/4 = 1820.4 =....
Става видно как басейн 1 и и басейн 2 с еднаквия си обем и равното лице на избраната плочка се нуждаят от  много различен брой плочки..



Н, да, права си - съставителят на задачата май е забравил, че в басейните се плува и "покривът" - горната стена не се облицова... съответно от лицето на паралелепипеда се вади различно по размер лице - при един и същи обем.

# 194
  • Мнения: 150
Здравейте може ли малко помощ за тази задача подточка б

Общи условия

Активация на акаунт