Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?
Благодаря предварително!
За 3ти клас - най-лесно (или поне най-ясно) - с частично разписване.
1 ........................................................................... 1бр.
2 2 2......................................................................3 бр.
4 4 4 4 4 4 4.........................................................7 бр.
5 5 5 5 5 5 5 5 5 ..................................................9 бр.
6 6 6 ...................6...............................................11 бр
7 7 7....................7...............................................13 бр.
8............................................................................15 бр
9............................................................................17 бр.
0............................................................................19 бр.
––––––––––––––
1+3+7+9+11+13+15+17+19 = 95 (ако не съм пропуснала нещо, ама да речем, че е толкоз.)
Повтаряме няколко пъти... да видим първите няколко.
95*3 = 285
И кога ще стигнем до 2017?
2017:95 = 21 и остатък.
21 е до 1995, т.е. остават още 22 (ама това е понеже делих с калкулатор, при 3-класно делене остатъкът веднага ще проличи - а ако не могат още да делят на двуцифрено число - че това май беше в 4ти клас - тогава да умножава до 5 пъти, после да пробва с 10, с 20, с 25 (много е), с 23 (понеже е в средата, пак е много), с 21 - става, с 22 - прехвърля. И така ще види и колко е остатъкът).
От горната редица на кое място ще се достигне 22?
1+2+7+9 = 20
Т.е. 22 ще е в следващата редица - където са 6-ците.
[/color]
2017 съдържа 20пълни стотици и остава 17
17=1 (единица)+3 (двойки)+5(тройки)+7(четворки)+1 (първата петица)
О, да.
Но това не променя концепцията - т.е. как да се обясни на дете в 3 клас, а за смятането... не съм най-внимателната, признавам отвсякъде.
ПП: Деление с двуцифрено число и с остатък не се учи в трети клас, та ако не беше с нещо кратно на 50 или 100, нямаше как да ме разбере... дори в края на учебната година