Отговори
# 165
  • Мнения: 21 436
Разшири двете дроби с допълнителен множител две. Ще получиш 42/50 и 44/50. Между тях е 43/50.

# 166
  • Мнения: 2 479
Разшири двете дроби с допълнителен множител две. Ще получиш 42/50 и 44/50. Между тях е 43/50.

Дидева, много благодаря!

# 167
  • Мнения: 4 242
21/25 < а < 22/25 . 21/25 + 1 /25 = 22/25. Тогава ако съберем 21/25 с нещо по-малко от 1/25 (както са дали пример 1/50, което е 2 пъти по-малко от 1/25) ще се получи число по-малко от 22/25
21/25+1/50 = 43/50

# 168
  • Мнения: 646
Момичета, моля Ви помогнете ми да обясня по лесен начин тази задача за 3 клас:

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?


Благодаря предварително!

# 169
  • София
  • Мнения: 17 591
Момичета, моля Ви помогнете ми да обясня по лесен начин тази задача за 3 клас:

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?


Благодаря предварително!


За 3ти клас - най-лесно (или поне най-ясно) - с частично разписване.

1 ........................................................................... 1бр.
2 2 2......................................................................3 бр.
4 4 4 4 4 4 4.........................................................7 бр.
5 5 5 5 5 5 5 5 5 ..................................................9 бр.
6 6 6 ...................6...............................................11 бр
7 7 7....................7...............................................13 бр.
8............................................................................15 бр
9............................................................................17 бр.
0............................................................................19 бр.
                                                                      ––––––––––––––

1+3+7+9+11+13+15+17+19 = 95 (ако не съм пропуснала нещо, ама да речем, че е толкоз.)
Повтаряме няколко пъти... да видим първите няколко.

95*2=190 - т.е. на втория път сме стигнали до 190
95*3 = 285

И кога ще стигнем до 2017?
2017:95 = 21 и остатък.
21 е до 1995, т.е. остават още 22 (ама това е понеже делих с калкулатор, при 3-класно делене остатъкът веднага ще проличи - а ако не могат още да делят на двуцифрено число - че това май беше в 4ти клас - тогава да умножава до 5 пъти, после да пробва с 10, с 20, с 25 (много е), с 23 (понеже е в средата, пак е много), с 21 - става, с 22 - прехвърля. И така ще види и колко е остатъкът).
От горната редица на кое място ще се достигне 22?
1+2+7+9 = 20
Т.е. 22 ще е в следващата редица - където са 6-ците.

# 170
  • Мнения: 7 917
Момичета, моля Ви помогнете ми да обясня по лесен начин тази задача за 3 клас:

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?


Благодаря предварително!



За 3ти клас - най-лесно (или поне най-ясно) - с частично разписване.

1 ........................................................................... 1бр.
2 2 2......................................................................3 бр.
4 4 4 4 4 4 4.........................................................7 бр.
5 5 5 5 5 5 5 5 5 ..................................................9 бр.
6 6 6 ...................6...............................................11 бр
7 7 7....................7...............................................13 бр.
8............................................................................15 бр
9............................................................................17 бр.
0............................................................................19 бр.
                                                                      ––––––––––––––

1+3+7+9+11+13+15+17+19 = 95 (ако не съм пропуснала нещо, ама да речем, че е толкоз.)
Повтаряме няколко пъти... да видим първите няколко.

Скрит текст:
95*2=190 - т.е. на втория път сме стигнали до 190
95*3 = 285

И кога ще стигнем до 2017?
2017:95 = 21 и остатък.
21 е до 1995, т.е. остават още 22 (ама това е понеже делих с калкулатор, при 3-класно делене остатъкът веднага ще проличи - а ако не могат още да делят на двуцифрено число - че това май беше в 4ти клас - тогава да умножава до 5 пъти, после да пробва с 10, с 20, с 25 (много е), с 23 (понеже е в средата, пак е много), с 21 - става, с 22 - прехвърля. И така ще види и колко е остатъкът).
От горната редица на кое място ще се достигне 22?
1+2+7+9 = 20
Т.е. 22 ще е в следващата редица - където са 6-ците.

[/color]
Пропуснала си тройките... 1+3+5+7+9+11+13+15+17+19 =(1+19)+(3+17)+(5+15)+(7+13)+(9+11)=5*20=100
2017 съдържа 20пълни стотици и остава 17
17=1 (единица)+3 (двойки)+5(тройки)+7(четворки)+1 (първата петица)

# 171
  • Мнения: 646

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?



Благодаря ви за отговорите, но да си призная очаквах да има някакво по-лесно обяснение Simple Smile
Моята логика беше следната:
Цифра   Колко пъти е написана     На кое място е
1              1                                               1
2              3                                               4
3              5                                               9
4              7                                               16
5              9                                               25
и т.н.
като откривам "логиката на редицата" за третата колонка: цифрата (от първата колонка) на квадрат
най-лесно стигам до
40 (т.е. числото 0 ) последната 0 ще е на 1600 място (40 х 40)
45 х 45 = 2025
44 х 44 = 1936
=> от 1936-то място пишем цифра 5 до 2015 място.
Отговор: на 2017 място ще е цифра 5

Ако някой се сети за по-подходящо решение за третокласник ще съм много благодарна да го сподели Simple Smile
Благодаря още веднъж!

# 172
  • Мнения: 5 160
*Мариана*, предложеното решение от Peneva_a е най-краткото.
Детето е добре да се запознае с намиране на сума от числа по метода на Гаус.

"=> от 1936-то място пишем цифра 5 до 2015 място.
Отговор: на 2017 място ще е цифра 5"
Това не изглежда добре.

# 173
  • Мнения: 7 917

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?



...
Ако някой се сети за по-подходящо решение за третокласник ще съм много благодарна да го сподели Simple Smile
Благодаря още веднъж!
Все си мисля, че моето описание е разбираемо за третокласник... т.е. на всеки 100 изписани цифри, започваме отново... и броим до 17тото... Smiling Imp довечера ще тествам моята кифличка с условието, а после с решението... дали нещо вдява... Не че след цял ден в училище е много адекватна, но все пак Rolling Eyes

# 174
  • Мнения: 646
*Мариана*, предложеното решение от Peneva_a е най-краткото.
Детето е добре да се запознае с намиране на сума от числа по метода на Гаус.

"=> от 1936-то място пишем цифра 5 до 2015 място.
Отговор: на 2017 място ще е цифра 5"
Това не изглежда добре.

Може би аз погрешно съм разбрала условието...

Цитирам" Повторила няколко пъти получената редица от цифри" значи ли, че цифра 1 се записва пак 1 път?
Аз разбрах, че втори път цифрата 1 ще се записва 21 пъти, цифра 2 - 23 пъти и т.н....

Пенева, подходящо е решението ! (не знам къде беше онзи емотикон, че ме е срам)
Мисля, че грешката е в моя телевизор Sad

# 175
  • Мнения: 3 039


От миналата година Хитър Петър, 6 клас.

Помагайте, че блокирах нещо. Освен, че петицата няма да е цифра на единиците на двуцифреното число, друг извод не можах да направя...

# 176
  • София
  • Мнения: 203


От миналата година Хитър Петър, 6 клас.

Помагайте, че блокирах нещо. Освен, че петицата няма да е цифра на единиците на двуцифреното число, друг извод не можах да направя...

Отговорът е Г - 13
Трицифреното число е 364, двуцифреното - 52.
364:52=7

# 177
  • Мнения: 3 039
Мерси, но как се стига до него. Не че не ми хрумна да направя 15-те двуцифрени числа съставени от петте дадени (20 - петте завършващи на 5, които изключвам) и да взема пробвам, ама трябва да има елегантен начин.

# 178
  • Мнения: 7 917


От миналата година Хитър Петър, 6 клас.

Помагайте, че блокирах нещо. Освен, че петицата няма да е цифра на единиците на двуцифреното число, друг извод не можах да направя...
Общата сума на 5-те цифри за изписване на числата е 20, значи 3 от тях слагаме в трицифреното число, 2 в двуцуфреното...
Изключвам отговори Б и Д, заради делението на 3 (сумата на цифрите да се дели на 3)защото:
Б) 11 и 9 => двуцифреното се дели на 3, а трицифреното не
Д)14 и 6 => двуцифреното се дели на 3, а трицифреното не

Аналогично В)12 и 8 => трицифреното се дели на 3, двуцифреното - не,
варианти:
5+3+4, двуцифреното 26 или 62 (четно) => трицифреното трябва да е четно 534 или 354... не се делят
2+6+4, двуцифрени 53 и 35. 35 не става (трицифреното трябва да завършва на 5 или 0), трицифреното трябва да се дели едновременно на 53 и на 3, т.е. на 159, само 9*8 завършва на 2, а 159*8 е твърде голямо

А) 2+3+5 = 4+6 =10
трицифреното трябва да завършва на 2, защото двуцифреното е четно
варианти: 532 и 352, никое от тях не се дели на 46 или на 64

Г) варианти: 6+4+3 и 2+5
25 не може да е, работим с 52 (четно) => завършва на 4 или на 6. За 4 трябва да умножим по 2 или по 7, за 6 по 3 или по 8... 52*2=104  или 52*12=624 не, 52*7=364,  52*3=153 или 52*13=676 не

или 5+6+2 и 3+4
34 (четно) => завършва на 2 или на 6. За 2 трябва да умножим по 3 или по 8, за 6 трябва да умножим по 4 или по 9... По 9 числото е твърде малко (целим 526 или 562)
43 е просто число. Завършващо на 6 се получава с умножение по 2 (твърде малко), по 12 или по 22 (43*12=516 и 43*22=946 не).
Завършващо на 2 се получава с умножение по 4 (твърде малко) и по 14, (43*14=602 не)
Завършващо на 5 се получава с умножение по 5 и по 15, (43*5=215 и 43*15=645 не)


Твърде дълго стана, но ако се изключат Б), Д) и А) и другите просто се пробват... може и да е по-лесно Thinking

# 179
  • София
  • Мнения: 17 591
Момичета, моля Ви помогнете ми да обясня по лесен начин тази задача за 3 клас:

Ана написала една до друга цифрата 1 – един път; цифрата 2 – три пъти; цифрата 3 – пет пъти;
цифрата 4 –седем пъти; цифрата 5 – девет пъти; цифрата 6 – единадесет пъти; цифрата 7 – тринадесет
пъти; цифрата 8 – петнадесет пъти; цифрата 9 – седемнадесет пъти; цифрата 0 – деветнадесет пъти.
Повторила няколко пъти получената редица от цифри. Коя е цифрата на 2017-то място?


Благодаря предварително!



За 3ти клас - най-лесно (или поне най-ясно) - с частично разписване.

1 ........................................................................... 1бр.
2 2 2......................................................................3 бр.
4 4 4 4 4 4 4.........................................................7 бр.
5 5 5 5 5 5 5 5 5 ..................................................9 бр.
6 6 6 ...................6...............................................11 бр
7 7 7....................7...............................................13 бр.
8............................................................................15 бр
9............................................................................17 бр.
0............................................................................19 бр.
                                                                      ––––––––––––––

1+3+7+9+11+13+15+17+19 = 95 (ако не съм пропуснала нещо, ама да речем, че е толкоз.)
Повтаряме няколко пъти... да видим първите няколко.

Скрит текст:
95*2=190 - т.е. на втория път сме стигнали до 190
95*3 = 285

И кога ще стигнем до 2017?
2017:95 = 21 и остатък.
21 е до 1995, т.е. остават още 22 (ама това е понеже делих с калкулатор, при 3-класно делене остатъкът веднага ще проличи - а ако не могат още да делят на двуцифрено число - че това май беше в 4ти клас - тогава да умножава до 5 пъти, после да пробва с 10, с 20, с 25 (много е), с 23 (понеже е в средата, пак е много), с 21 - става, с 22 - прехвърля. И така ще види и колко е остатъкът).
От горната редица на кое място ще се достигне 22?
1+2+7+9 = 20
Т.е. 22 ще е в следващата редица - където са 6-ците.

[/color]
Пропуснала си тройките... 1+3+5+7+9+11+13+15+17+19 =(1+19)+(3+17)+(5+15)+(7+13)+(9+11)=5*20=100
2017 съдържа 20пълни стотици и остава 17
17=1 (единица)+3 (двойки)+5(тройки)+7(четворки)+1 (първата петица)



О, да.

Общи условия

Активация на акаунт