Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Основно и средно образование
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-156 от 156 отговора

София

Мнения: 9 999

            
  Вече изписахме поредната тема, ред е на следващата. Smile Дано и в  нея да продължим пускането на интересни състезателни и стандартни общообразователни задачи за различните класове и най-вече да запазим  духа на отзивчивост, добронамереност и желание за  взаимопомощ. Love


Полезни връзки:


http://www.math10.com/bg/
http://www.solemabg.com/
http://math-bg.com

Винаги тази своеобразна математическа библиотека може да се обогатява.


Задача май те затруднява,
не знаеш как се тя решава.
Няма лошо, тук помагат,
насоки разни се предлагат.
Но и ти се постарай,
условието вярно дай.
Напиши ни го човешки,
без неточности и грешки.
Тук даже символи да няма,
това не е беда голяма -
сборника в ръцете взимай
и задачата ни снимай!
Помощта за да важи,
раздел и клас ни ти кажи.
Решения за по-големи
носят след това проблеми.



Цитирай

у нас

Мнения: 3 388
Да се запиша първа в темата. Благодарности за новата тема Rose
Цитирай

София

Мнения: 9 959
Благодаря и аз. Ще следя темата и ще се включвам, ако мога... bouquet
Цитирай


Мнения: 2 914
Ей, сега виждам, че съм изпуснала няколко теми (следя ви само, даже да помагам не успявам!) Но стихчето в първия пост ме впечатли Flowers Hibiscus
Успешно решаване на задачки!
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Благодаря за новата тема!
Цитирай


Мнения: 2 157
Здравейте,
Моля за помощ!

Да се възстанови умножението:

2а.bc
---------
        9*
+
      *9
----------
     * * *

Има по една лека черта над 2а и bc в 2а.bc
Тази задача ме затрудни, защото ми се получават 2 цифри, които са еднакви.
Благодаря!

Цитирай

София

Мнения: 4 854
На различните букви, различни цифри ли отговарят?
Цитирай


Мнения: 2 157
Не пише. Получих решение с повтарящи се цифри при буквите
Цитирай

София

Мнения: 4 854
Тогава: 23x34=782
Цитирай


Мнения: 2 157
Да, но така буква b е равна на буква  a. Защо дават различни букви като са една и съща цифра?
Цитирай

Sofia

Мнения: 14 135

Уловка?
Никъде не са споменали, че има биекция м/у буквите и цифрите... Щом изрично не е казано друго, няма пречка на една цифра да съответстват повече от една букви...
Във всеки случай друго нищо май не отговаря на условието.
Цитирай


Мнения: 2 157
Да,  изглежда трябва да следим за това. В Читанката има задачи, които са без решение и това също ни затрудни.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Здравейте,имам питане за тази задачка за 6клас- Даден е правоъг.триъг. ABC.Намерете дължината на хипотенузата АС и на височината към нея,ако катетите му са с дължини АВ=2дм и и ВС=15см.По формулата намерих  ме АС=с=25см,но за височината към нея се обърках ме малко формулата е S=c.hc/2  и  S=a.b/2, мога ли стане a.b/2=c.hc/2    да замества ме и да намерим hc?
Цитирай

София

Мнения: 141
Здравейте,имам питане за тази задачка за 6клас- Даден е правоъг.триъг. ABC.Намерете дължината на хипотенузата АС и на височината към нея,ако катетите му са с дължини АВ=2дм и и ВС=15см.По формулата намерих  ме АС=с=25см,но за височината към нея се обърках ме малко формулата е S=c.hc/2  и  S=a.b/2, мога ли стане a.b/2=c.hc/2    да замества ме и да намерим hc?

Съвсем точно сте се ориентирали. Smile
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Здравейте,имам питане за тази задачка за 6клас- Даден е правоъг.триъг. ABC.Намерете дължината на хипотенузата АС и на височината към нея,ако катетите му са с дължини АВ=2дм и и ВС=15см.По формулата намерих  ме АС=с=25см,но за височината към нея се обърках ме малко формулата е S=c.hc/2  и  S=a.b/2, мога ли стане a.b/2=c.hc/2    да замества ме и да намерим hc?

Съвсем точно сте се ориентирали. Smile
Може ли да попитам  и за тези две задачки същите като предходната ,но резултатите не са цели числа и това малко ни притеснява,може ли коментар относно решението ,което сме направили?Благодаря предварително!


Цитирай


Мнения: 4 694
За 9-та не ви е вярно уравнението. Дадени са катетите.
И за 10-та не са ви точни означенията кои са катетите и хипотенузата.
Ще се получат цели числа  Peace
Цитирай


Мнения: 2 914
За 9та задача - означенията на чертежа ти не съответстват на сметките - а е хипотенуза, а в изчисленията е все едно е катет (поне в питагоровата теорема)!
Ще реша задачата и ще пусна по-късно
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811

Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
В 10 има някаква грешка,защото в уравнението има 2 неизвестни?
Цитирай


Мнения: 1 668
Питагоровата теорема откога се учи в шести клас?
Цитирай


Мнения: 2 914
В 10 има някаква грешка,защото в уравнението има 2 неизвестни?
Не е вярно: единия катет в=а-18, другия с=58, хипотенузата е а, следователно а2=(а-18)2+582
а=922/9
ha=47,81 (приблизително равно)

По новата учебна програма по коятo текущите осмокласници трябваше да прилагат преди да са я учили Hands V (по-рано беше в осми клас)
Цитирай


Мнения: 13 848
Питагоровата теорема откога се учи в шести клас?
От две години насам, ако не се лъжа.
Всъщност би трябвало тази година да е била първата. Ошашавих се вече кое кога точно влиза в сила.
Малка извадка от учебник за шести клас.
« Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 15:52 от Дидева »
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
В 10 има някаква грешка,защото в уравнението има 2 неизвестни?
Не е вярно: единия катет в=а-18, другия с=58, хипотенузата е а, следователно а2=(а-18)2+582
а=922/9
ha=47,81 (приблизително равно)

По новата учебна програма по коятo текущите осмокласници трябваше да прилагат преди да са я учили Hands V (по-рано беше в осми клас)
Така е!Благодаря за корекцията!
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Извинявам се за няколкото поста,но пиша и прикачвам снимките от телефона!
Цитирай


Мнения: 13 848
Не виждам добре цялото условие. Уточнено ли  е дали  АВ е катет или хипотенуза?
ФСУ се учат в седми клас. Изобщо разделът " Цели изрази" е в седми клас по новата програма.
Цитирай


Мнения: 4 694
Не виждам добре цялото условие. Уточнено ли  е дали  АВ е катет или хипотенуза?

http://imagizer.imageshack.us/v2/600x600q90/922/DuX41z.jpg
Не е уточнено. Ако се работи с АВ хипотенуза, се получават цели числа.
х2 + 402 = 58 2
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
SmileБлагодаря на всички,които се отзоваха! Smile  А относно 10 зад., и на листа от който решаваме не се вижда добре,но пише ''по-малка от от дължината на хипотенузата му А..'' втората буква не се вижда и предполагам,че е В.
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Пак е недомислица на МОН случващото се. По новата програма в 6 клас учат Питагорова теорема, също така и въведение в теория на вероятностите - събития, благоприятни изходи,  вероятност и т.н..Но и 8 клас бяха по новата програма и учебникът им е съобразен с това, че горното е учено...А то не е, понеже тези деца до 7 клас са били по старата програма.
Цитирай


Мнения: 4 694
Да беше само Питагор ...
Зависи как е вмъкнат допълнителния материал в часовете, на някои  и история, и Европа и какво ли още не ще им се губи.
В 8 клас зависи от учителя по МАТ дали пък ще им вмъкне малко упражнение за Питагор, а не директно да чака решено домашно с приложението му.
Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
Здравейте! Моля за помощ! Как се решават тези задачи за шести клас? 1) Трима студенти за 4 дни изяждат 8 хляба. Колко хляба ще изядат 5 студенти за 2 дни?  2) При деление на две естествени числа се получава частно 4 и остатък 30. Сборът на делимото и делителя е 540. Да се намерят тези числа.










« Последна редакция: сб, 21 юли 2018, 13:42 от Синьорина »
Цитирай

София

Мнения: 9 999
2).
Нека делимото е А, а делителят В.
=> А/В=4 + 30/В
А=540- В
(540 - В)/В - 30/В=4
(510-В)/В=4
510-В=4В
-5В=-510
В=510:5
В=102
А=438
Цитирай


Мнения: 13 848
Още един начин.
Делител =  Х
Делимо =540 - Х
Ще използваме, че:
Делимо=частно.делител+остатък
540-Х=4Х+30
540-30=4Х+Х
510=5Х
Х=510:5
Х=102 е делителят
540-102=438 е делимото
За студентите може да се реши по различни начини. Ето един от тях.
3 студенти изяждат 4 хляба за 8 дни.
3 студенти изяждат 1 хляб за 2 дни ( за четири пъти по-малко време ще изядят четири пъти по-малко хляб).
1 студент изяжда 1/3 хляб за 2 дни ( три пъти по-малко студенти ще изядат три пъти по-малко хляб за същото време)
5 студенти изяждат 5/3 хляб за 2 дни ( пет пъти повече студенти ще изядат пет пъти повече хляб за същото време).


Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
пенсионирана русалка Благодаря за решението на втора задача.
Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
Дидева, сърдечно Ви благодаря!
Цитирай

София

Мнения: 281
Колко музикални акорда от три ноти могат да се образуват от нотите до, ре и ми, ако един акорд се образува само от различни ноти?
Цитирай


Мнения: 13 848
Един? Малко ... странна задача. Не разбирам много от музика, но май има повече от едно " до", примерно.
Цитирай

Русе

Мнения: 8 863
Колко музикални акорда от три ноти могат да се образуват от нотите до, ре и ми, ако един акорд се образува само от различни ноти?
 Казват 3 ноти и приемам едно някакво си до
 6.
3!= 3.2.1


Цитирай


Мнения: 13 848
При акорда не трябва ли да звучат едновременно? Тоест поредността няма значение?
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Колко музикални акорда от три ноти могат да се образуват от нотите до, ре и ми, ако един акорд се образува само от различни ноти?
до, ре, ми
до,ми, ре
ре, до, ми
ре, ми, до
ми, ре, до
ми, до, ре
6 би трябвало да са, защото е важен основният тон  в тризвучието, затова примерно има до мажор и до минор.
Но и аз съм музикален инвалид, та може и да не е така.
Цитирай

София

Мнения: 281
Колко музикални акорда от три ноти могат да се образуват от нотите до, ре и ми, ако един акорд се образува само от различни ноти?
 Казват 3 ноти и приемам едно някакво си до
 6.
3!= 3.2.1




Задачата е от Хитър Петър 2012 / 3клас и отговорът е 1 !!!!
Явно задачата предполага и добра музикална култура - ако Дидева е права и звучат еднакво то тогава отговорът би бил 1.
Цитирай

Русе

Мнения: 8 863
 В трети клас може да си пишат 123,132,213,231,312,321
Ама за 1 - не знам как трябва да се разсъждава
Цитирай


Мнения: 13 848
И колко третокласници знаят какво е акорд? Отивам да видя резултатите.
Редактирам се. Има три максимални резултата. Два от тях са от Габрово.Smile
Цитирай

София

Мнения: 281
И колко третокласници знаят какво е акорд? Отивам да видя резултатите.
Редактирам се. Има три максимални резултата. Два от тях са от Габрово.Smile

Сега проверих и там пише:

Забележка:
Поради специфичността на използваната музикална терминология в задача 5, всички участници получават по 2 точки на тази задача

Та явно е бил взето предвид Smile
Цитирай


Мнения: 2 157
Може ли да ви питам за една задачка-шегичка:

Кое е това, в което се влизаш през една дупка,а излизаш през две?

Децата са много заинтересовани от въпроса и се сетих за темичката Smile
Цитирай


Мнения: 703
Когато обличаш нещо с ръкави според мен. Главата ти влиза през едната дупка, а ръцете излизат през други две.
Като се замисля, отговорът става и за панталон 😀
Цитирай

София

Мнения: 9 959
Според мен е панталон.  Peace
Цитирай


Мнения: 2 157
Много благодаря!
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Здравейте , да попитам за тази задачка за 6 клас : Намерете стойността на х ,за която стойността на израза е 2х+3/7  е два пъти по-голяма от стойността на израза х+2/9.Мисля си да се умножи така 2.(2х+3/7)=х+2/9 , грешно ли е?
Цитирай


Мнения: 2 157
обратното 2х+3/7  = 2.(х+2/9)
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
обратното 2х+3/7  = 2.(х+2/9)
Благодаря!
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Добро утро,аз пак да попитам за една задачка: Разликата на две числа е 71,Ако умаляемото се увеличи 4 пъти ,а умалителя се намали с 4,разликата ще стане 300.Намерете числата.  Дали е 4х-(х-4)=300,но пък къде остава 71?
Цитирай


Мнения: 11 552

а-в=71
4а-(в-4)=300
Решава се системата.
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Добро утро,аз пак да попитам за една задачка: Разликата на две числа е 71,Ако умаляемото се увеличи 4 пъти ,а умалителя се намали с 4,разликата ще стане 300.Намерете числата.  Дали е 4х-(х-4)=300,но пък къде остава 71?
Предполагам, че става дума за по-малък ученик, който не знае какво е система, затова изразяването на едното неизвестно чрез другото е може би по-добре да стане още в началото, преди да се изписва и второто уравнение с две неизвестни. Разликата е 71, тоест положителна, това означава, че умаляемото Х е по-голямо от умалителя У.
х-у=71 =>y=x-71
4x- (x-71-4)=300
4x-x+75=300
3x=225
X=75
Y=75-71=4
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Добро утро,аз пак да попитам за една задачка: Разликата на две числа е 71,Ако умаляемото се увеличи 4 пъти ,а умалителя се намали с 4,разликата ще стане 300.Намерете числата.  Дали е 4х-(х-4)=300,но пък къде остава 71?
Предполагам, че става дума за по-малък ученик, който не знае какво е система, затова изразяването на едното неизвестно чрез другото е може би по-добре да стане още в началото, преди да се изписва и второто уравнение с две неизвестни. Разликата е 71, тоест положителна, това означава, че умаляемото Х е по-голямо от умалителя У.
х-у=71 =>y=x-71
4x- (x-71-4)=300
4x-x+75=300
3x=225
X=75
Y=75-71=4

Да благодаря,сега видях коментара по-горе и наистина задачата е за 6клас и още не са решавали системи.
Цитирай

София

Мнения: 281
ЧХ2008 - 3/4 клас - задача 8

На колко части се разделя глобус от екватора и два меридиана?

Отговор в ЧХ - 4.
Отговор според нас - 8.

Колко според вас е отговорът?
Цитирай


Мнения: 13 848
Екваторът дели глобуса на две. Като пуснем един меридиан, частите си остават две. Като пуснем още един, стават четири. За разлика от Екватора и паралелите, меридианът не опасва целия глобус. Той е от полюс до полюс, ако мога така да се изразя.
Цитирай

София

Мнения: 5 079
In how many ways can three different numbers be selected from the numbers 1 to 12, so that their sum can be exactly divided by 3?
Цитирай


Мнения: 13 848
Остатък 0 дават 4 числа - 3, 6 ,9 и 12
Остатък 1 дават 4 числа -  1, 4, 7 и 10
Остатък 2 дават 4 числа - 2, 5, 8 и 11
Можем да изберем или три числа от една група или три числа със сбор от остатъците
В първия случай - 3.4=12 възможности ( три групи по 4 възможности от всяка)
Във втория случай - 4.4.4=64 възможности
Общо 76.
Цитирай


Мнения: 232
Тази задачка е лесна,но ми се опъна...
Петър и Иван играят на тенис на маса.След всяка игра загубилият дава на победителя 1лев.Накрая се оказало,че Иван е спечелил 3 игри,а Петър е спечелил 3лева.Колко игри са изиграли двамата?
Цитирай

В Страната на Чудесата

Мнения: 1 419
Тази задачка е лесна,но ми се опъна...
Петър и Иван играят на тенис на маса.След всяка игра загубилият дава на победителя 1лев.Накрая се оказало,че Иван е спечелил 3 игри,а Петър е спечелил 3лева.Колко игри са изиграли двамата?

Не са ли 9?
Петър е дал 3 лева на Иван и е получил 6 от него.
Цитирай


Мнения: 2 157
Не са ли играли 9 игри?Петър губи 3(защото Иван ги печели по условие), тоест той е с 3 лева на загуба и му трябват още 6, за да стане на 3 лева на печалба
Цитирай


Мнения: 232
Да отговорът е 9,но нещо не можех да си обясня защо.Мерси!
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Здравейте да попитам за някои задачки!
1)Определена сума е внесена на срочен депозит за една година с лихвен процент за периода 2% Колко лв е била тази сума след година :
а)лихвата по депозита е била 75лв
б)по депозита е имало 4080лв?

2)Ина трябвало да научи поема наизуст.За един ден научила 1/5 от всички куплети на поемата .От колко куплета се състои поемата,ако на следващия ден научила още 40% от всички куплети .след което са и останали да научи 12 куплета ?
Цитирай


Мнения: 4 694
1) а) х.2%=75
75:2% = 3750 главница
3750 + 75 = 3825
б) 4080 = х + 2%.х
х= 4080:102%
х= 4000
2) 1/5х + 40%х + 12 = х
х - (1/5х + 2/5х) = 12
2/5х=12
х= 30
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
1) а) х.2%=75
75:2% = 3750 главница
3750 + 75 = 3825
б) 4080 = х + 2%.х
х= 4080:102%
х= 4000
2) 1/5х + 40%х + 12 = х
х - (1/5х + 2/5х) = 12
2/5х=12
х= 30
Благодаря!
Цитирай


Мнения: 1 644


Срам не срам. Не мога да се справя с един елементарен ромб. Осма задача. Абстрахирайте се от драсканиците по чертежа.
Цитирай


Мнения: 13 848
ВН е катет в триъгълника ВСН, следователно е по-къса от хипотенузата ВС, която е страна в ромба и по условие е 8 см. Значи шест.
« Последна редакция: сб, 18 авг 2018, 17:29 от Дидева »
Цитирай


Мнения: 1 644
ВН е катет в триъгълника ВСН, следователно е по-къса от хипотенузата ВС, която е страна в ромба и по-условие е 8 см. Значи шест.
Ох, Боже, благодаря много! 😨
Цитирай


Мнения: 11 552
Как се решава тази задача? ЧХ,5-6клас, 2017
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Как се решава тази задача? ЧХ,5-6клас, 2017

С допълване до правоъгълник, на който четирите върха са центровете на четирите крайни квадратчета и на който страните минават и през дадените на чертежа точки.Намира се лицето на правоъгълника и от него се вадят лицата на четири правоъгълни триъгълника.
Цитирай


Мнения: 11 552
Русалка, много ти благодаря!
Цитирай


Мнения: 1 516
Как се решава тази задача? ЧХ,5-6клас, 2017

С допълване до правоъгълник, на който четирите върха са центровете на четирите крайни квадратчета и на който страните минават и през дадените на чертежа точки.Намира се лицето на правоъгълника и от него се вадят лицата на четири правоъгълни триъгълника.
Мисля, че ще е трудно да махнат 4-те правоъгълни триъгълника. Не зная пети клас дали ще могат да ги намерят къде се пресичат. Не е ли по-лесно да махнат 4 правоъгълника и 4 трапеца?
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Защо да е трудно да се прецени къде се пресичат, върховете им ( при пресичането на двата катета) са центрове на четирите ъглови клетки?  Оттам дължините на катетите са лесни за пресмятане, лицата също. Иначе, естествено, че може и с помощта на други фигури. А и все пак задачата е за 5-6 клас, а такива преди години имаше дори на стандартното НВО за 6 клас ( преди да го махнат).
« Последна редакция: пн, 20 авг 2018, 13:02 от пенсионирана русалка »
Цитирай


Мнения: 1 516
Защо да е трудно да се прецени къде се пресичат, върховете им ( при пресичането на двата катета) са центрове на четирите ъглови клетки? Оттам дължините на катетите са лесни за пресмятане. Иначе, естествено, че може и с помощта на други фигури.
Защото явно жегата ме е напекла и не съм те прочела правилно. Разбрах те, че казваш за дадените крайни точки, а ти имаш предвид това:

Извинявай!
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Аха, точно това. Smile
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Аз пак имам нужда от съвет за задачка за 6клас-   пресметнете стойността на отношението а:b,ako a и b са различни от 0 :      
3  1/7 :а = 2  5/14:b ,написах ме това но не сме сигурни
22/7:а=33/14:b
22.14b=7a.33
308b=231a    :b
308b/b=231a/b
308=231a/b
a/b=308/231
a/b=4/3
« Последна редакция: пт, 24 авг 2018, 16:21 от esiitoo »
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Аз пак имам нужда от съвет за задачка за 6клас-   пресметнете стойността на отношението а:b,ako a и b са различни от 0 :      
3  1/7 :а = 2  5/14:b

Първо  превръщаме смесените числа в обикновена дроб. Става 22/7 :  a= 33/14 : b
Следва кръстно правило, според което :
33/14 . а = 22/7 . b
Разделяме и двете страни на b, различно от нула.
33/14 .а/b = 22/7.b/b
33/14. a/b=22/7
a/b = 22/7 : 33/14
a/b =22/7 . 14/33
a/b= 4/3
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
  Аз тъкмо редактирах предходният си пост,дъщеря ми сътвори това,но явно е грешно
22/7:а=33/14:b
22.14b=7a.33
308b=231a    :b
308b/b=231a/b
308=231a/b
a/b=308/231
a/b=4/3
 Благодаря отново за съдействието
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Не й е грешно, аз бях набрала на края 2 вместо 4. Но би могла да си опрости сметките и да съкращава на по- малки числа.
Цитирай


Мнения: 11 552
Пак ЧХ, 5кл.
Нещо недоглеждаме и не разбирам кое.
Малката стрелка на стенния часовник сключва ъгъл 45градуса с правата през точките, отбелязващи 12ч и 6ч. Къде сочи голямата стрелка?
Отговорът е 6ч, а според нас 12ч.
Цитирай


Мнения: 13 848

Деленията за часовете разделят циферблата на сектори по 30 градуса, а деленията за минутите - на сектори от по 6 градуса.
 Малката стрелка е в някоя от обозначените 4 позиции ( не е казано къде точно е ъгълът, а само че е сключен с правата през 6 и 12).
Да допуснем, че е между 1 и 2 часа. За един час ( 60 минути) малката стрелка се премества на 30 градуса, значи на 45 градуса ще се премести за час и половина ( 90 минути). В 12 часа двете стрелки са на едно и също място. След час и половина ( 90 минути), малката ще е по средата между 1 и 2 часа, а голямата ще сочи 6.
По същия начин може да се разсъждава за останалите позиции, но не мисля, че е необходимо.
Може и така. Ъгълът между 12 и 3 часа  е 90 градуса. Малката стрелка го изминава за три часа. 45 е половината на 90, значи малката стрелка ще го измине за половината време, т. е. за час и половина. В 12 часа двете стрелки са на едно и също място. След час и половина ( 90 минути), малката ще е по средата между 1 и 2 часа, а голямата ще сочи 6.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Аз пак да попитам за една задачка - Докажете ,че ако  а:b=c:d и m различно от 0 ,то е вярно,че
а) (am):(bm)=c:d
b)a/m:b/m=c:d
решение:
a)am/bm=c/d    съкращаваме m и a/b=c/d или a:b=c:d
b)a/m//b/m=c:d  преобразуваме и пак делим на m  и пак получаваме a/b=c/d или a:b=c:d
 решението нещо ми куца,не ми се вярва да е толково просто.
Цитирай


Мнения: 11 552
Дидева, много благодаря! Карах се преди това на детето да не губи време да пише означенията на часовете по циферблата и ето как и двете изкарахме само осем деления за часовете.
Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
Здравейте! Моля за помощ за две задачи за шести клас                                                                          1зад. Нека а е сборът на първите 1000 естествени нечетни числа, а б е сборът на първите 1000 четни естествени числа. Кое е вярното?                                                                                                               А) а-б е 1000  Б) а-б е 2000 В) а-б е -1000 Г) а-б е -2000                                                                                    2 зад. Хвърлят се едновременно два стандартни зара.Намерете вероятността броят на точките върху единия зар да е с 3 по- голям от броя на точките върху другия зар.                                                                                А) 1/12  Б) 1/6   В)1/2  Г) 0    
Цитирай


Мнения: 2 157
зад 2. Ако се хвърлят (4,1),(5,2),(6,3)  първият зар е с 3 по-голям от втория.Броят на всички хвърляния е 6.6 = 36.Вероятността е 3/36=1/12
за 1 зад ми се струва е,че отговорът е В) а-б е -1000.Първите 1000 четни и нечетни числа са до 2000, но от всяко нечетно вадим четното след него и се получава -1 и така 1000 пъти.
« Последна редакция: нд, 26 авг 2018, 21:22 от malinkap »
Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
зад 2. Ако се хвърлят (4,1),(5,2),(6,3)  първият зар е с 3 по-голям от втория.Броят на всички хвърляния е 6.6 = 36.Вероятността е 3/36=1/12
за 1 зад ми се струва е,че отговорът е В) а-б е -1000.Първите 1000 четни и нечетни числа са до 2000, но от всяко нечетно вадим четното след него и се получава -1 и така 1000 пъти.
                                                                                                                                                                     Сърдечно Ви благодаря !
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Вероятността не е ли 1/6? Благоприятните случаи сред всичките възможни 36 са  4,1 и 1,4; 5,2 и 2,5; 6,3 и 3,6
=> P(A)=6/36=1/6
Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
За вероятността в отговорите е посочен за верен 1/12
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Мятаме двата зара  едновременно. Вариантите за падналите се точки са:
11  12  13  14  15  16
21   22  23  24  25  26
31   32  33  34  35   36
41   42  43  44  45   46
51   52   53  54  55  56
61   62   63  64  65  66
Добре се вижда как сред тези 36 конфигурации има 6 , които задоволяват условието точките на единия зар да са с 3 повече от този на другия, тоест 6 от 36 би трябвало да е вероятността.
Ако подходим и с обратна вероятност, пак излиза същото.Да предположим, че 1/12 е вярно, след разширяване дробта става 3/36.
36/36 - 3/36 =33/36, което означава, че 33 варианта на едновременно хвърляне на двата зара не изпълняват условието за разлика от 3 точки.А това не е така, случаите не са 33,  а 30.
Цитирай


Мнения: 2 157
Така е, Русалка. Пише за единият зар и не е ясно кой е. Аз се обърках, че първият е по-голям от втория (не знам откъде ми дойде тази муза).Ама за единият зар, 6 възможни случая (1,4),(2,5),(3,6),(6,3),(5,2),(4,1) и тогава трябва да е 6/36 или 1/6 та и според мен.
« Последна редакция: пн, 27 авг 2018, 14:16 от malinkap »
Цитирай

Burgas, Bulgaria

Мнения: 104
Русалка, и аз разсъждавам като Вас. Но посоченият верен отговор на задачата 1/12 ме озадачи. Вероятно са допуснали печатна грешка. Благодаря Ви за отделеното внимание.
Цитирай


Мнения: 3
Здравейте,
Моля за съдействие за следните три задачи от математическото състезание Хитър Петър за трети клас от 2017 г.:


11. В училищното състезание по бягане заедно с Ники участваха още 30 момчета. Ако половината от момчетата, изпреварили Ники бяха бягали по-бавно от него, то броят на момчетата, които финишират след него, би бил 4 пъти по-голям от броя на момчетата, които го изпреварват. На кое място е финиширал Ники?

12.В състезание по математика участвали два отбора с еднакъв брой състезатели. Те събрали общо 67 точки. Намерете общия брой на състезателите, ако всеки от тях има 3 или 8 точки .

13. Колоездачна писта е с дължина 80 метра. Двама велосипедисти тръгват едновременно в една и съща посока. Единият се движи със скорост 8 метра в секунда, а другият – с 10 метра в секунда. След колко секунди по-бързият ще настигне другия за първи път?
Цитирай

София

Мнения: 872


Моля за помощ за тази задача,  ние получаваме 72 ,  но такъв отговор няма. Дали са грешни отговорите или нещо пропускаме.
« Последна редакция: ср, 29 авг 2018, 10:24 от Lagertha »
Цитирай


Мнения: 1 668
Аз получих 80 км/ч.
Първият срещнат от колата моторист е този със скорост 60км/ч и изминал 30 км до срещата. Вторият за 35 минути е изминал 70/3 км. За 5 минути колата изминава разстоянието между двамата мотористи - 30 - 70/3 - 20/3 км.
Цитирай


Мнения: 4 694
12.В състезание по математика участвали два отбора с еднакъв брой състезатели. Те събрали общо 67 точки. Намерете общия брой на състезателите, ако всеки от тях има 3 или 8 точки .

3х+8у=67
х+у е четно число (броят на всички състезатели - "два отбора с еднакъв брой състезатели")

х=17; у=2 е решение, но сборът е нечетно; също и за х=1; у=8
х=9; у=5
Брой състезатели 14
Цитирай


Мнения: 4 694
13. Колоездачна писта е с дължина 80 метра. Двама велосипедисти тръгват едновременно в една и съща посока. Единият се движи със скорост 8 метра в секунда, а другият – с 10 метра в секунда. След колко секунди по-бързият ще настигне другия за първи път?
https://image.slidesharecdn.com/3-171016083441/95/3-1-638.jpg?cb=1508143105
Цитирай


Мнения: 13 848
11. В училищното състезание по бягане заедно с Ники участваха още 30 момчета. Ако половината от момчетата, изпреварили Ники бяха бягали по-бавно от него, то броят на момчетата, които финишират след него, би бил 4 пъти по-голям от броя на момчетата, които го изпреварват. На кое място е финиширал Ники?

12.В състезание по математика участвали два отбора с еднакъв брой състезатели. Те събрали общо 67 точки. Намерете общия брой на състезателите, ако всеки от тях има 3 или 8 точки .

13. Колоездачна писта е с дължина 80 метра. Двама велосипедисти тръгват едновременно в една и съща посока. Единият се движи със скорост 8 метра в секунда, а другият – с 10 метра в секунда. След колко секунди по-бързият ще настигне другия за първи път?

11. Ако х финишират пред него, то 4х финишират след него.
х+4х=30
5х=30
х=6
х е половината на тези, които на практика са го изпреварили, т. е. 12 момчета са го изпреварили и той е финиширал на 13. място.

13. За една секунда по-бързият изминава 2 метра повече от по-бавния, т. е. той ще " затвори" по-бавния с една обиколка ( 80 м) за 80:2=40 секунди.
Цитирай

София

Мнения: 872
Аз получих 80 км/ч.
Първият срещнат от колата моторист е този със скорост 60км/ч и изминал 30 км до срещата. Вторият за 35 минути е изминал 70/3 км. За 5 минути колата изминава разстоянието между двамата мотористи - 30 - 70/3 - 20/3 км.
Отговора според сборника е 100 Sad  А каква е логиката за 70/3, аз го бях измислила 20+ 40/12, получава се същотото.
« Последна редакция: ср, 29 авг 2018, 10:33 от Lagertha »
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Lagerthа, нека скоростта на колата е Х
=> 60.1/2  + x.1/2 = 40. 35/60 + x.35/60
1800+ 30x = 1400  + 35x
-5x = - 400
x  = 80 km/ h
Цитирай


Мнения: 3
Благодаря за отговорите!

Но по 12 задача пак имаме затруднения
Цитирай


Мнения: 2 157
5 състезателя по 8 точки и 9 състезателя по 3 точки.Общо 14
Цитирай


Мнения: 13 848
12.В състезание по математика участвали два отбора с еднакъв брой състезатели. Те събрали общо 67 точки. Намерете общия брой на състезателите, ако всеки от тях има 3 или 8 точки .

Нека децата с 3 точки са Х, а с 8 точки - У.
Тогава:
3х+8у=67
Замествате последователно у с 1, 2, 3...8 ( очевидно у не може да е повече от 8 )
Получават се само три целочислени отговора.
у=2    х=17      общо деца 19, които не могат да се разделят по равно в два отбора.
у=5    х=9      общо деца 14, които могат да се разделят в два отбора по 7.
у=8    х=1      общо деца 9, които не могат да се разделят по равно в два отбора.
Изчисленията могат да се съкратят с някои разсъждения, но съм далеч от състезанията за тази възраст и вече не знам каква е подготовката на третокласниците в началото на учебната година.
Цитирай


Мнения: 3
Благодаря на всички!
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Аз пак да питам за тези задачки с пропорции че нещо не разбирам  : 1)Докажете ,че ако  а:b=c:d и m различно от 0 ,то е вярно,че
а) (am):(bm)=c:d
b)a/m:b/m=c:d
решение:
a)am/bm=c/d    съкращаваме m и a/b=c/d или a:b=c:d
b)a/m//b/m=c:d  преобразуваме и пак делим на m  и пак получаваме a/b=c/d или a:b=c:d
 решението нещо ми куца,не ми се вярва да е толково просто. 

И 2)Намерете числата a и b ,ако те са правопорционални на числата 3 и 8 с коефициент а)5 и б)5/12
Цитирай


Мнения: 2 914
Да така се решава първата задача и тя е се прилага после в следващите...
т.е. за втора задача са дали коефициента m Wink a:b=3:8,
a) a:b=(3*5):(8*5) => а=3*5=15, b=8*5=40
b) a:b=(3*5/12):(8*5/12) => а=3*5/12=5/4, b=8*5/12=10/3
Цитирай

Пловдив

Мнения: 213
Да така се решава първата задача и тя е се прилага после в следващите...
т.е. за втора задача са дали коефициента m Wink a:b=3:8,
a) a:b=(3*5):(8*5) => а=3*5=15, b=8*5=40
b) a:b=(3*5/12):(8*5/12) => а=3*5/12=5/4, b=8*5/12=10/3

Благодаря ви!
Цитирай


Мнения: 2 157
Здравейте,

Една задача за 3 клас не ми излиза отговора и подозирам, че е грешна.Моля за помощ.Благодаря!
Днес е неделя.Кой ден от седмицата ще бъде след 45 дни?
Цитирай


Мнения: 11 552
Малинка, ако е от състезание, сигурно се има предвид конкретният ден и месец, тоест дали е 28, 29, 30 или 31 дни.
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Не би трябвало за дните от седмицата да се иска месеца,те са 7 на брой всяка седмица.
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Денят ще е сряда
Цитирай


Мнения: 11 552
Мда, права си. Сега видях на календара, че излиза сряда винаги.
6седмици по 7 дни са 42 пълни дни. 43,44,45-ти ден са пон., вт.и сряда.
Цитирай


Мнения: 13 848
Броят на дните в месеца няма никакво значение. След 7 дни пак ще е неделя.
45:7=6 ост. 3, три дни след неделя - значи сряда.
Цитирай


Мнения: 2 157
От Математика за таланти , тест 6, модул 1 за 3 клас е.В отговора им има грешка и затова се зачудих. Много благодаря за съдействието!
Цитирай


Мнения: 4
Дядо Коледа разпределил 180 подаръка в четири чувала така, че броят им в първия чувал плюс 3, е равен на подаръците във втория без 3, както и на броят им в третия чувал, умножен по две  и на броят подаръци в четвъртия чувал, разделен на 2. Броят на подаръците във втория чувал е?
Цитирай

Русе

Мнения: 8 863
Ако представим броя на подаръците във всеки от четирите чувала чрез броя на подаръците в първия, се получава
а + a + 6 + a/2 + 2a = 180
9a + 12= 360
a = 348/9
И броят на подаръците във втория чувал трябва да са а + 6
което обаче не се дели. Но не виждам какво пропускам
« Последна редакция: вт, 04 сеп 2018, 17:40 от A m b e r »
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Трябва да са 45,защото в условието още един с друг дават 4 еднакви т.е 180:4=45
Веднъж е +3,после -3 =са равни,и отново *2 и :2 т.е отново са равни
Цитирай


Мнения: 13 848
Броят подаръци в първия плюс 3 е равен на изброените след това.
Първи чувал - Х
Втори чувал - Х+6
Трети чувал - (Х + 3)/2
Четвърти чувал - 2Х+6
Х+Х+6+ (Х + 3)/2+2Х+6=180
4Х+ (Х + 3)/2+12=180
8Х+Х+3+24=360
9Х+27=360
9Х=333
Х=37
Във втория чувал са 37+6=43
Цитирай


Мнения: 2 914
Ако представим броя на подаръците във всеки от четирите чувала чрез броя на подаръците в първия, се получава
а + a + 6 + a/2 + 2a = 180
9a + 12= 360
a = 348/9
И броят на подаръците във втория чувал трябва да са а + 6
което обаче не се дели. Но не виждам какво пропускам

Броя им във втория чувал е  а + 6, но в третия са (а+3)/2, а в четвъртия (а+3)*2
и се получава 9а=333 а=37,
Чувал 1 37
Чувал 2 43
Чувал 3 20
Чувал 4 80

Дядо Коледа разпределил 180 подаръка в четири чувала така, че броят им в първия чувал плюс 3, е равен на подаръците във втория без 3, както и на броят им в третия чувал, умножен по две и на броят подаръци в четвъртия чувал, разделен на 2. Броят на подаръците във втория чувал е?
Цитирай

Русе

Мнения: 8 863
Броя им във втория чувал е  а + 6, но в третия са (а+3)/2, а в четвъртия (а+3)*2
и се получава 9а=333 а=37,

  Видях си грешката. Аз считах, че отношението a+3 е само спрямо втория чувал и сравняват останалите с броя в първия. Често ми се случва
Цитирай


Мнения: 2 157
Emilia Vurbanova, за кой клас е задачата?Кога въвеждат уравнения, в които участват дроби?Предполагам, че след НОК-а?Това е 4 клас ли става?
Цитирай

На топло в неговото сърце.

Мнения: 811
Трябва да са 45,защото в условието още един с друг дават 4 еднакви т.е 180:4=45
Веднъж е +3,после -3 =са равни,и отново *2 и :2 т.е отново са равни
И аз открих своята грешка!Смятах наум и съм пропуснала,че при първия е + 3
Цитирай


Мнения: 13 848
Emilia Vurbanova, за кой клас е задачата?Кога въвеждат уравнения, в които участват дроби?Предполагам, че след НОК-а?Това е 4 клас ли става?
КМС 2017 за шести клас. Дробите и НОК - в пети клас, ако става дума за училище.
Цитирай


Мнения: 2 157
Много благодаря
Цитирай


Мнения: 407
Имате ли идея как петокласник да си сметне нехамалски:

(1-1/10.10)(1-1/9.9)...(1-1/4.4)

Видях решението с представяне като разлагане на разликата на квадрати, ама за 5 клас не ми върши работа.
Цитирай


Мнения: 1 516
Задача за 5 клас, падала се на математически предизвикателства 2008г.
Колко различни паралелепипеда могат да се конструират с 2008 еднакви кубчета, като всеки път се използват всичките кубчета?
Отговорът е 6, но аз виждам само 4 варианта: 1х2008, 2х1004, 4х452, 8х251. Кои изпускам?
Цитирай


Мнения: 4 694
Задача за 5 клас, падала се на математически предизвикателства 2008г.
Колко различни паралелепипеда могат да се конструират с 2008 еднакви кубчета, като всеки път се използват всичките кубчета?
Отговорът е 6, но аз виждам само 4 варианта: 1х2008, 2х1004, 4х452, 8х251. Кои изпускам?
Три измерения
1х1х2008
1х2х1004
1х4х452
2х2х452
1х8х251
2х4х251
Цитирай


Мнения: 1 516
Задача за 5 клас, падала се на математически предизвикателства 2008г.
Колко различни паралелепипеда могат да се конструират с 2008 еднакви кубчета, като всеки път се използват всичките кубчета?
Отговорът е 6, но аз виждам само 4 варианта: 1х2008, 2х1004, 4х452, 8х251. Кои изпускам?
Три измерения
1х1х2008
1х2х1004
1х4х452
2х2х452
1х8х251
2х4х251
Ох, да, мнооого благодаря!
Цитирай

София

Мнения: 17
Здравейте, имам затруднение с една задача за 2 клас и незная как да я обясня на сина си.Моля за помощ.

За подарък на своя приятел Румен, Теодор купил 2 колички и 1 камион за 40 лева, а но себе си купил 3 колички и 3 камиончета за 90 лв. Колко лева трябва да плати Сашко за едно камионче от същия вид?
Цитирай


Мнения: 2 914
Най разбираем ми се видя варианта: 3колички + 3 камиончета =90лв, значи 1количка+1камионче=30лв.
2 колички +1 камионче = 1количка +(1количка +1камионче)=1 количка +30лв=40лв
От там 1 количка = 40-30лв=10лв
10+ 1 камионче = 30лв, 1 камионче струва 20лв.
Цитирай

София

Мнения: 17
Благодаря!
Цитирай


Мнения: 2 157
Здравейте, зад 11,Тест 9 в Математика за Таланти за 3 клас ме затруднява с отговора (според мен не е този, който е даден в книжката).
Условието е следното:
Аня нарисувала на асфалта отсечка АБ = 50 см + 1 дм, а Бея нарисувала отсечка СД =7дм 18см.Отсечката на кое от двете момичета е по-голяма и с колко см?
Отг
А) на Аня с 8 см
Б) на Бея с 2 см
В) равни са
Г)не може да се определи
Благодаря за помощта!
Цитирай


Мнения: 1 668
Нещо пропуснато има - колко е отсечката СД? 7дм + 18см или 7дм - 18см
Цитирай


Мнения: 2 914
Ако CD=7дм-18см, верен е отговор б) АВ=60см, CD=62см
Ако е +18см, няма верен отговор
Цитирай


Мнения: 2 157
И на мен ми се струва, че е грешно напечатана задачата. Пише CD = 7 дм 18 см, а са дали отговор А. Изглежда липсва знак "-".Много  ви благодаря!
Цитирай


Мнения: 1 668
Ако условието е СД=7дм-18см=52см значи е отговор а.
« Последна редакция: пт, 14 сеп 2018, 23:13 от Dincho »
Цитирай


Мнения: 2 914
Cold Sweat да се бях научила първо на изваждане на двуцифрени числа, после да решавам задачи... ей, тая първокладническа аритметика още ми куца Head Band срааам!

Dincho, аз бъркам изчисленията, ти мешиш мерните единици... петъчно нещо сме се бъгкали Dizzy Face
Цитирай


Мнения: 1 668
☺ аз съм си бъгната по рождение......
Важното е желание да има за решаване на задачи....
Изтрих 0😀
Цитирай


Мнения: 2 157
Задачата е безумно проста и сгрешена при печат.Много ви благодаря, мили математици за съдействието.
Цитирай


Мнения: 93
Задача от 8 - ми клас :
- 6 х2 +3ху+20у2
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Задача от 8 - ми клас :
- 6 х2 +3ху+20у2
И какво се иска в задачата?
Цитирай


Мнения: 93
Да се реши до точен корен .
Цитирай

София

Мнения: 9 999
За да има корен, трябва да има уравнение. А такова няма.. След 20y^2  няма ли знак за равенство и съответно дясна страна на уравнението? Всъщност може ли да снимате условието?
Цитирай


Мнения: 93
Извинявайте - да се разложи на множители .
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Извинявайте - да се разложи на множители .
Погледнете пак дали става дума наистина за разлагане на   -6x^2+3xy+20y^2..
Неслучайно в началото на темата има призив да се дават точните условия. Ако човек има затруднения с изписването на символи тук, по-добре да прикачи снимка, иначе  поредица от безсмислени постове се получава..
Цитирай


Мнения: 93
Като използвате формулите за съкратено умножение - разложете на множители :
-6x^2+3xy+20y^2
Цитирай

София

Мнения: 9 999
Това е неразложимо от новоизлюпен осмокласник, който няма понятие от квадратен корен.Може да се докара до разлика от точни квадрати, но..Примерно 163y^2/8 - 6(x - y/4)^2.  Но какво прави ученикът с  163/8 и 6, за да разложи на сбор по разлика?
« Последна редакция: вт, 18 сеп 2018, 20:57 от пенсионирана русалка »
Цитирай

София

Мнения: 648
Задача за 4 клас:
Трима спортисти се състезавали на 100 м бягане. В момента, когато първият финиширал, вторият бил на 10 м зад него. В момента, когато вторият финиширал, третият бил на 10 м зад него. Да се намери разстоянието между първия и третия в момента на финиширане на първия (скоростта е постоянна).
Цитирай


Мнения: 407
На всеки 10 м изминатия от втория, третият изминава 9 м. Затова, когато вторият е бил изминал 90 м (при финиширането на първия), третият е бил на 81 м от старта или на 19 м зад първия.
Цитирай

София

Мнения: 648
solnichka  благодаря за бързия отговор. Кажи от къде идва това "На всеки 10 м изминатия от втория, третият изминава 9 м"?
Цитирай


Мнения: 2 914
Първия състезател изминава 100м за време t, втория 90м за същото време t => V2=90/t
Втория състезател със същата скорост изминава пътя 100м за време =100/(90/t)= 100*t/90 (нарочно не съкращавам за яснота)
Третия състезател за същото време изминава 90м, т.е. скоростта му е V3=90/(100*t/90)=90*90/(100*t)=8100/(100*t)=81/t

За времето t първия състезател е изминал всичките 100м, третия е изминал път S3=V3*t=t*81/t=81м

Разстоянието между първия и третия е 100м-81м=19м

ПП: Мисля, че така подробно разписано ще стане ясно като за четвъртокласник. Те попълват и таблички, но не успявам да я снимам в момента...
Цитирай

София

Мнения: 648
Благодаря. Така ще я разбере.
Цитирай


Мнения: 407
Нали са с постоянна скорост - след като единият изминава 100 м, а другия 90 м за същото време, значи скоростта на втория ще е 0,9 х скоростта на първия.

a_peneva го е разписала като за големи, докато се мъчех да си спомня как го обяснявах на детето. Усещат ги малчовците тия неща Smile
Цитирай

Бургас

Мнения: 52
Здравейте! Може ли помощ за следната задача за 5-ти клас: При деление на 800 с едно число се получава остатък 9, а при деление на 1200 със същото число се получава остатък 16. Колко е частното при първото и второто деление?
Тук използвах, че числото трябва да дели точно 791 и 1184, но... тези числа нямат общи делители и нищо не става така...
Ще съм благодарна дори и само за насоки!
Цитирай


Мнения: 5
Здравейте,
Моля за помощ със задача от помагало по математика за 3 клас:

Връх Вишеград е с 402 м по-висок от връх Босна и с 354 м по-висок от връх Папия, които се намират в Странджа. Открий височките им.

2 неизвестни?
Благодаря
Цитирай


Мнения: 2 914
Здравейте! Може ли помощ за следната задача за 5-ти клас: При деление на 800 с едно число се получава остатък 9, а при деление на 1200 със същото число се получава остатък 16. Колко е частното при първото и второто деление?
Тук използвах, че числото трябва да дели точно 791 и 1184, но... тези числа нямат общи делители и нищо не става така...
Ще съм благодарна дори и само за насоки!
От сутринта си мисля и мисля... Да няма някаква правописна греша (снимай и прати пак), остатъците да са други...

Muddy Puddle, условието е непълно.
Цитирай


Мнения: 5
Даа, май си права. Явно има връзка с предни задачи, то е цяла поредица за тези върхове.
Благодаря Wink
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-156 от 156 отговора