Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 30

  • 88 879
  • 876
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 76
Здравейте, момичета. Първо искам да ви поздравя за борбеността и смелостта ви, да преживявате ситуациата и да събирате сили да помагате на децата си. Аз имам момиченце, с което те първа започваме да извървяваме пътя, все още нямаме диагноза - на първоначален преглед в Св. Никола сме на 27.02.2019 г. Записвам се да ви следа и се връщам да прочета назад, за да съм подготвена да й помогна, каквото и да се окаже сътоянието й. Успех на всички майки и дечица.

# 766
  • London
  • Мнения: 6 732
Ами моето стои половина ден в залата с децата, част от деня е в малка група от няколко деца за да починат от сензорното натоварване в  залата с голямата лудница Това е практика и без да си на индивидуална форма. При нас сякаш концентрацията се оказва най-голям проблем....влияе се от шум, движения и тн. Изобщо трябва да е в тиха стая, да няма лудница и тн за да е по-адекватен със задачи и изобщо да ти отдели внимание. Факт в малка група работел в голямата зала с многото деца трудно регистрирал и избирал сам заниманията си.

Иначе успява да ми отговаря последователно на въпроси 5-6 ....и да се получава нещо като двупосочен разговор, говоря за отворени въпроси и разширявам кръга им постепенно.....на голяма част следва да кажа първа буква или леко да подсетя....за отговора и той довършва. Друг проблем е, че понякога не може да намери думата....хем я знае и замества с друга дето не е правилна, не всеки път, но се случва. Примерно ми подава нещо и му казвам. Какво се казва....д... И той казва дръж. Следващ път го казва сам, обаче на третия казва пусни и трябва да го поправя. Имаме такива прагматични ситуации.... Но пък много се изкефих вчера като вървим сутринта към школото и го питам къде отиваме и той ми вика Клас Звездичка.И тези хубави моменти се увеличават, та поводи за радост има. Само интереси налудничави си имаме.....сега е пощурял по покривите на къщите и изобщо спира пред някоя къща, оглежда я, опипва стените й, зяпа покрива като някой архитект, какво ли ще си каже стопанина, ако ни свари ама пуста лудост.😃  И тва ще мине и друга щуротия ще дойде, например не си тръгва от клас без да мине през няколкото учителки и им вика дай едно и трябва да направят един знак с ръцете.🤣 Не си тръгва ако това не се изпълни😜

# 767
  • Мнения: 33
Здравейте! Някой има ли опит с канис терапия? Обмислям вземането на куче-терапевт, но честно казано не знам откъде да намеря.

# 768
  • Мнения: 13 665
Здравейте! Някой има ли опит с канис терапия? Обмислям вземането на куче-терапевт, но честно казано не знам откъде да намеря.

За Сф Доника правиха канис терапия. Ако някой може да те свърже с нея. Ние имахме хипотерапия. За нас с нула успех. Гнус го бе от коня от миризмите от мухите, направо се потрисаше, пък и той не е по екстремала, а дете на кон си е доста високо според детското възприятие. У дома си имахме кинотерпия с две заварени) за него заварени:) ) котки. Нула интерес. Все едно бяха част от мебилировката. Но той доста дълго време се беше изключил от околния свят въобще. Обаче децата са различни и има положителни отзиви за такива разни процедури...

# 769
  • London
  • Мнения: 6 732
За пръв път чувам такова нещо, в какво се изразява терапията? Иначе поначало всяко домашно животно е ползотворно, ако детето му обръща внимание и му е приятно с него. Моето обожава чау чауто ни в България, търпелива порода, която изтърпява доста умело малки деца. Покрай кучето се научи израза - рунтава опашка, ще ме папа и тн.  Смисъл интереса провокира и научаване на неща, но пък не е заинтригуван от всяко куче по улицата....само от неговото, има и кавказка на село и на нея името веднага научи и търсеше да играе с нея с голям интерес, въпроса е да си е неговото не някакви чужди. Сега си правим патко и гълъбо терапия сами, всеки ден ходим на езерото и ги храним, съответно той ги гони говори им.... ела пиджън, дръж, яж, литнаха, марш и тн. Всяко нещо дето провокира интерес е добре дошло, трябва просто да следим какво им харесва на децата и да изсмукваме от тия неща максимума.

Да покажа какви са готини с кучето в тандем....обожаваше малкия да я разхожда, да държи каишката и тн….просто да си седят и съзерцават залеза.
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/38643189_ … d&oe=5CFD1DF9

За напредъка почна много често да ми задава въпроса - какво е това? за неща които го интересуват и не познава. Една познаТа ми вика..... сега като дойде и Защо? Няма да си познаеш детето. Пред някакво изригване сме, усещам го...….за мен е странно щото грам не съм свикнала на въпроси, едва взех да свиквам, че довършва вече правилно мои изречения и схваща да отговаря на въпроси та шока ще е голям, ако скоро плясне и едно Защо хах.

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 13:08 от La Catrala

# 770
  • Мнения: 1 401
А за това нещо чували ли сте? Детето да извършва действия по молба на специалиста (дай гуш, дай целувка), при условие, че това е първа тяхна среща и най-вече при условие, че вкъщи родителят многократно е отправял същите молби за същите действия и то много преди детето да започне да ходи при специалист?
Направо съм в потрес от себе си като родител...

# 771
  • Бургас
  • Мнения: 723
А за това нещо чували ли сте? Детето да извършва действия по молба на специалиста (дай гуш, дай целувка), при условие, че това е първа тяхна среща и най-вече при условие, че вкъщи родителят многократно е отправял същите молби за същите действия и то много преди детето да започне да ходи при специалист?
Направо съм в потрес от себе си като родител...

Мда...
Нашият блонди  съдейства на трите дами с който работи.
Също е доста изпълнителен с учителките си и лелята в ДГ.
А когато аз или таткото поискаме нещо...ми не го прави.
Психоложката каза,че с нас той си позволява да ни игнорира,защото е спокоен ...

# 772
  • London
  • Мнения: 6 732
А, дали не се държи просто опозиционно? " Няма пък да ти дам гуш, нито цунка, щото много пък искаш...". Друго е това за правилния подход и дали в даден момент не е станала досадна молбата за него....не мога да си го представя, но със сигурност ще му се ядосам много, ако ми извърти подобен номер.

# 773
  • Мнения: 125
La Catrala, това звучи чудесно при вас, щом и въпроси задава вече.  Ти може би си писала назад, но може ли пак да кажеш с какви специалисти работите и колко често? А на каква възраст проговори детето ти?

А сега въпрос към всички. Моят синковец (3г.) точно се беше научил да казва 2-3 думички по предназначение (кратки като "дай")  и постепенно спря да ги ползва. Каквото и да правя (показвам шоколадче, бонбон, бисквита т.н.) за да го мотивирам да каже дума, е не ще и не ще. За сметка на това доста често като иска нещо да му дам или да направя ми показва с пръстче и казва нещо на китайски.  Също и отговаря на определени прости въпроси пак на китайски, например Къде да поставя това? , и ми показва и пуска няколко недвусмислени срички. Не знам какво да мисля за това, дали е лек регрес и пак ще започне или какво? Някой да е наблюдавал такова нещо?

# 774
  • London
  • Мнения: 6 732
С никакви! Преди 3...само цифри и цветове май казваше и то към 2 и 8 месеца да е било, към 3 и нещо почна съществителни и да си иска някакви неща постепенно, но мобилизиран от мен думи учеше по картинка или с докосване/виждане, искането с криене на високо на любими неща и силна преса от мен да си ги иска, но бавен процес общо взето на натрупване на речник и ползване, но ние сме и с два езика и това може също да забавя процеса. И той на 2 години беше основно на китайски, на 3 постепенно изчезна с навлизането на повече заучени думи. Пробвай с песнички да му въведеш думи и с някакви предмети, които харесва. При нас го имам как размито се мъчи да каже самолет на 3....толкова неясно едно и постепенно изчиства звуците с времето на тази дума. Иска се търпение, при всяко положение китайският е много добър знак.

# 775
  • София
  • Мнения: 17
La Catrala, това звучи чудесно при вас, щом и въпроси задава вече.  Ти може би си писала назад, но може ли пак да кажеш с какви специалисти работите и колко често? А на каква възраст проговори детето ти?

А сега въпрос към всички. Моят синковец (3г.) точно се беше научил да казва 2-3 думички по предназначение (кратки като "дай")  и постепенно спря да ги ползва. Каквото и да правя (показвам шоколадче, бонбон, бисквита т.н.) за да го мотивирам да каже дума, е не ще и не ще. За сметка на това доста често като иска нещо да му дам или да направя ми показва с пръстче и казва нещо на китайски.  Също и отговаря на определени прости въпроси пак на китайски, например Къде да поставя това? , и ми показва и пуска няколко недвусмислени срички. Не знам какво да мисля за това, дали е лек регрес и пак ще започне или какво? Някой да е наблюдавал такова нещо?

Временно е. Обикновено научават нещо, после минава един дълъг период на повтаряне и понякога на загуба на някои неща от наученото и после следва скок. Всичко е стъпаловидно и с натрупване. Може една година да го мъчиш да каже или да направи нещо и после от днес до утре да почне да го прави безгрешно.

# 776
  • Мнения: 33
Не знам за вас, но на мен това плато с натрупването ми действа много зле психически. Не попадаме на читави терапевти ли, вкъщи ли нещо бъркам, но за половин година не виждам особен напредък, даже спря да ползва някои думи.

# 777
  • London
  • Мнения: 6 732
 Ето статия с проучване по въпроса за научено и после загубено.
https://www.spectrumnews.org/opinion/skill-lag-and-loss-common-i … dren-with-autism/

# 778
  • Мнения: 1 392
Ето статия с проучване по въпроса за научено и после загубено.
https://www.spectrumnews.org/opinion/skill-lag-and-loss-common-i … dren-with-autism/
При моята дъщеря, както е написано в статията, регресът започна след 18 м. възраст. Първо едно голямо плато, когато не се случваше нищо ново и после постепенна загуба на очния контакт, обръщането по име и изобщо на човешка реч, думичките, които знаеше, махането за чао. Та не мога да спра да си блъскам главата какво се случва на тези 18 м.? Как така в началото детето има нормално развитие и може да прави неща, които след година, две не може и трябва да учи с много усилия.

# 779
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз мога да ти кажа, но не ми се иска да обръщам темата натам..... , защото не всеки е на моето мнение. Ваксината за морбили, ето това се случва. След нея....става каквото става, моя син от днес за утре се промени след нея, не е губил думи, защото не е имал, но почна да се плаши от хора и да става серт характер. И не да ме плашат как някой умрял от морбили, черни са ми като ги чуя.....

Общи условия

Активация на акаунт