Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 692
  • 800
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 375
Аз, никъде не съм писала, че детето ми е ходило  постоянно на терапии ползвало е логопед - но аз го натисках да работи, много и то. Аз го научих, въпреки препоръките на останалите (вкл. и специалистите). И да, убедена съм, че щеше да е в ъгъла на стаята, защото училището е корено различно от детската градина - няма "момчешки игри" - да се гонят из стаята, да си полегнат на килимче, да карат колички по пода правейки състезание без да ползват много думи - правилата са различни. Имат един час (и то ако има време) да поиграят или на двора или в стаята на някаква игра - не се сърди, пъзел или друго. Тези, които не говорят са изолирани и то не си мисли, че от лошите госпожи - точно от децата. Имаме две момченца още в класа - едното грам дума не казваше детето, опитваше да ги въвлече в гоненица по коридорите - но е забранено и в един момент започна да бие останалите или да се самонаранява и още едно белингва, за родителите обучението не е приоритет, милото се чуди как да му обърнат внимание - не знае грам език, не може да отговори с една дума, ами взе да се заключва в тоалетните и да се крие от всички, за да му обърнат внимание.
Има една огромна разлика между общуването с децата на познатите родители и тези, които са в училище и се виждат за първи път. Защото децата на познатите са задължени да играят, а в училище няма кой да каже Минчо, Пешо играй с това дете - децата избират с кой да играят. В градината също е различно - там се организират игри и децата се включват, всичко е организирано.
И моите наблюдения са, че и деца в норма, ако не им се обръща внимание да се учат също затъват в един момент, ако разчиташ само на госпожата в училище (ако ще и да е Бог в професията си)

Последна редакция: нд, 10 фев 2019, 16:27 от bencholino

# 631
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз живея зад граница, детето ми е с два езика, та му е двойно по-сложно както се казва....тук училище не се почва на 7....., а на 5😁! Та дори и сега не е в среда на детска градина, нито се спи, нито се играе особено, играчки няма. Заниманията в школото си ги получава, това е времето за работа с детето,  цели 6 часа занимания там, за едно малко човече за мен са максимума, после е времето за семейството.  Всеки родител естествено работи под някаква форма със своето дете било с проблем или без, нали заради това сме родители, аз лично имам десетки видеа проследяващ напредъка на моето, не е като да нямам архив и да не се интересувам и е постигнато основно чрез съзряването му натурално.....тоест явно и така може. Агресивен можеш да си просто, защото е част от диагнозата ти, не е задължително да е щото не можеш да кажеш 2 думи, познавам безмълвно дете което и на мухата път прави и в истерии не изпада. Като е агресивно си има медикаменти в крайна сметка. А неговоренето е до време, реално тук май всички вече говорят освен някое и друго 2-3 годишно.....както казах по статистика процента неговорещи е не повече от 25% и обичайно си личи рано дали ще говори детето, ако е контактно ще се случи неминуемо.😉 

# 632
  • Мнения: 375
6 часа работа на ден и после със семейството игри не е натурално постигнато или от само себе си. Положен е труд - от специалисти, педагози и семейството не на последно място. Защото, не знам как е "зад граница", но тук като кажеш не се занимавай допълнително се разбира точно това - ще го израсте. В момента имам дружка, която има проблеми с детето - не говори - и някак си се  успокоява с моето и хем е виждала за какво натоварване става въпрос си мисли, че нещата ще се оправят от само себе си (щото цитирам "Виж го ......, то и сигурно при ...... ще е така, търпение се иска), ама въобще забравя проблемите, работата вкъщи, която се полагаше, полага и сега... И твоите постове по-горе остават такъв привкус - едва ли не нищо не правете, то детето ще се намери занаят. Да, ама не... -  и да си чистач иска много умения (не е толкова просто) - трябва да можеш да държиш стирка, четка, метла, работи се с машини, трябва да можеш да се ориентираш, да разбираш какво се иска от теб и много други неща, които на пръв поглед са елементарни, но ако не си ги усвоил са огромна бариера.   

# 633
  • London
  • Мнения: 6 732
Постиженията са му основно на български, а него говори само вкъщи. Та не е особено на градината да ти кажа, но и там вече разбирал основните нужни команди, знае някои глаголи и доста съществителни, но е адски назад в сравнение с българският, той е с доста сензорни особености и шум, движения, хаос....пречат на концентрацията му и го изтощават много, та там му е по-трудно да усвоява отколкото у дома в тиха атмосфера. Повечето деца в спектъра имат сериозни сензорни проблеми  както знаете и при все, че изтощението им идва далеч по-бързо от на нормален индивид за мен наистина е странно да са подложени на постоянни занятия и преди и след училище. Истината е, че има много сбъркани диагнози...…, ако имаш само говорен дефект навярно може да понесеш нещо такова, аз не съм виждала досега дете в спектъра, което се претоварва трудно или което на повечко напън не отвръща с мелтдаун и тотален блокаж. Заради това всичко в границите на издръжливост на въпросното дете......няма как да сравняваме дете с дете, смисъл първо е много важна диагнозата, това е тема трудно проговаряне, не се знае кой какво го е полазило както се казва, едно е да си с диспраксия и съвсем друго с аутизъм или хиперактивност с дефицит на внимание или компулсивно обсесивно разстройство и тн. Първия несъмнено няма да има проблем да се концентрира или виси 10 часа на терапия, ама хиперактивния освен ако не е изпил шепа хапове не знам как ще го издържи това, ще го гледаме с мелтдаун накрая на вечерта.  Много е относително.А,  Приятелката ти следва да следи признаците, които загатва нейното дете - дали сочи с пръст, дали разбира, изпълнява команди, някаква ехолалия и реч поне като песни, назоваване на предмети, после вече дали си иска разни неща.....то ако гледа в една точка само много ясно, че не следва да се успокоява с това, че някой друг говорел. Нямах това предвид, но както казах това са 25%.....ако детето има очен контакт на 2-3 години, сочи с пръст, назовава някакви предмети и е контактно и изпълнява някои команди то прогнозите са много добри макар и да не говори. Сега, ако някой не говори на 7 години.....логично, че не следва да се успокоява, а да върви при специалисти, но примерно при нас той вече говори, логопед не виждам с какво точно ще му помогне, нито ще намали чувствителните му сетива, нито ще притъпи това, че се претоварва по-лесно, това е начина по който е устроен и основният му проблем. Чува автобус от 3 преки.....и ти казва, че буса минавал, примерно ел.каната я чува като работи все едно ти парен локомотив чуваш, няма как това нещо да не ти пречи и да не те разсейва. Приемаш го и се нагаждаш според организма си, защото си специален в някои отношения. Например напълно натурално детето ми започна да ми задава прости въпроси, поинтересува се наскоро какво било това над пердето, за корниза става дума. Никой не го е подканял да задава въпроси, дойде натурално, просто всичко става по-бавно от обичаен човек. А, за чистача то и сега сина ми ги владее нещата, които спомена......едва ли на 20 ще е загубил уменията в тази връзка, проблема идва с обсебиите…..види ли пластилин веднага спретва с него прахосмукачка, види ли чистачката взема и почва да я отменя, държи поне един коридор да мине той, скрила съм тази вещ у дома и се чисти само като го няма. Е такива неща на нас са ни проблем.....обсебии разни и сензорни щуротии, не толко говор, а това си е доживотно хихи. Ама пък ни е весело де и в никакъв случай скучно.

Тук е и 80 паунда за 40 мин..... смисъл идва много скъпо също така, ако си решил да ходиш. Второ ще е на английски, има иначе безплатни програми, ние сме били в такива миналата година, не останах доволна, ходих и на семинари за родители с деца в спектъра, това горе долу ме въведе в някои тактики за провокиране и работа у дома. В училище/градина има винаги по няколко допълнителни човека и без да си с ресурсен дето са ексклузивно с тези деца и уж се очаква да работят с тях, качват ми разни материали в една платформа как се научил да си изчаква реда на игра с други деца или как подреждат по големина някакви сови.....смисъл не стои неангажиран ама едва ли някой някъде стои. Предполагам, че във всяка градина все с нещо ги занимават децата със специални нужди.....това с ъгъла не ми допада, смисъл следва и с такива да се работи и подобрява положението им в градина/училище.

Последна редакция: нд, 10 фев 2019, 19:11 от La Catrala

# 634
  • Мнения: 1 400
Моето дете е на 3 г. и 9 м. с диагноза аутизъм. Когато беше на 2 г. и 6 м. започнахме да ходим по терапии. За нея това не е никакъв стрес, обича някой да се занимава с нея, по-скоро за мен е. Но някакъв ефект засега не забелязвам. Естествено има моменти на подобрение и влошаване (най-вече в поведението), но не е обвързано с посещенията при някакъв специалист. По-скоро го свързвам с връщането и заминаването на баща й, който е моряк. Регресът е винаги, когато него го няма. Според едната психоложка, при която ходим, всичко което правим сега попива и след 5-та година ще започне да наваксва. Дано да е така, че до този момент само даваме назад и започвам да се отчайвам.

Последна редакция: нд, 10 фев 2019, 19:35 от ice_sparky

# 635
  • Мнения: 375
Постиженията са му основно на български, а него говори само вкъщи. Та не е особено на градината да ти кажа, но и там вече разбирал основните нужни команди, знае някои глаголи и доста съществителни, но е адски назад в сравнение с българският, той е с доста сензорни особености и шум, движения, хаос....пречат на концентрацията му и го изтощават много, та там му е по-трудно да усвоява отколкото у дома в тиха атмосфера. Повечето деца в спектъра имат сериозни сензорни проблеми  както знаете и при все, че изтощението им идва далеч по-бързо от на нормален индивид за мен наистина е странно да са подложени на постоянни занятия и преди и след училище. Истината е, че има много сбъркани диагнози...…, ако имаш само говорен дефект навярно може да понесеш нещо такова, аз не съм виждала досега дете в спектъра, което се претоварва трудно или което на повечко напън не отвръща с мелтдаун и тотален блокаж. Заради това всичко в границите на издръжливост на въпросното дете......няма как да сравняваме дете с дете, смисъл първо е много важна диагнозата, това е тема трудно проговаряне, не се знае кой какво го е полазило както се казва, едно е да си с диспраксия и съвсем друго с аутизъм или хиперактивност с дефицит на внимание или компулсивно обсесивно разстройство и тн. Първия несъмнено няма да има проблем да се концентрира или виси 10 часа на терапия, ама хиперактивния освен ако не е изпил шепа хапове не знам как ще го издържи това, ще го гледаме с мелтдаун накрая на вечерта.  Много е относително.А,  Приятелката ти следва да следи признаците, които загатва нейното дете - дали сочи с пръст, дали разбира, изпълнява команди, някаква ехолалия и реч поне като песни, назоваване на предмети, после вече дали си иска разни неща.....то ако гледа в една точка само много ясно, че не следва да се успокоява с това, че някой друг говорел. Нямах това предвид, но както казах това са 25%.....ако детето има очен контакт на 2-3 години, сочи с пръст, назовава някакви предмети и е контактно и изпълнява някои команди то прогнозите са много добри макар и да не говори. Сега, ако някой не говори на 7 години.....логично, че не следва да се успокоява, а да върви при специалисти, но примерно при нас той вече говори, логопед не виждам с какво точно ще му помогне, нито ще намали чувствителните му сетива, нито ще притъпи това, че се претоварва по-лесно, това е начина по който е устроен и основният му проблем. Чува автобус от 3 преки.....и ти казва, че буса минавал, примерно ел.каната я чува като работи все едно ти парен локомотив чуваш, няма как това нещо да не ти пречи и да не те разсейва. Приемаш го и се нагаждаш според организма си, защото си специален в някои отношения. Например напълно натурално детето ми започна да ми задава прости въпроси, поинтересува се наскоро какво било това над пердето, за корниза става дума. Никой не го е подканял да задава въпроси, дойде натурално, просто всичко става по-бавно от обичаен човек. А, за чистача то и сега сина ми ги владее нещата, които спомена......едва ли на 20 ще е загубил уменията в тази връзка, проблема идва с обсебиите…..види ли пластилин веднага спретва с него прахосмукачка, види ли чистачката взема и почва да я отменя, държи поне един коридор да мине той, скрила съм тази вещ у дома и се чисти само като го няма. Е такива неща на нас са ни проблем.....обсебии разни и сензорни щуротии, не толко говор, а това си е доживотно хихи. Ама пък ни е весело де и в никакъв случай скучно.

Тук е и 80 паунда за 40 мин..... смисъл идва много скъпо също така, ако си решил да ходиш. Второ ще е на английски, има иначе безплатни програми, ние сме били в такива миналата година, не останах доволна, ходих и на семинари за родители с деца в спектъра, това горе долу ме въведе в някои тактики за провокиране и работа у дома. В училище/градина има винаги по няколко допълнителни човека и без да си с ресурсен дето са ексклузивно с тези деца и уж се очаква да работят с тях, качват ми разни материали в една платформа как се научил да си изчаква реда на игра с други деца или как подреждат по големина някакви сови.....смисъл не стои неангажиран ама едва ли някой някъде стои. Предполагам, че във всяка градина все с нещо ги занимават децата със специални нужди.....това с ъгъла не ми допада, смисъл следва и с такива да се работи и подобрява положението им в градина/училище.
Ами, положила си доста труд. Огледала си се, чела си, ходила си на обучения, организирала си средата на според нуждите на детето, както повето тук сме направили (според възможностите си и вида проблем на децата) - не си оставила нещата на самотек, така трябва да правим всички, а не да чакаме чудото да ни падне свише. Явно българският му е по-близък и му задоволява повече потребностите Peace
Моят син не е със специални потребности, но е свит, тих, кротък и ако го набият няма да се оплаче - ще си плаче тихичко и когато го питат може и да не каже - от там идва и този ъгъл (не разбирай буквално, но повечето по "странни" деца са там), групата ги изолира и толкова.
По отношение на ресурсните, за съжаление в при нас не е точно така (пак наблюдения от моя страна), ако детето е със СОП мисля го взимат два учебни часа седмично, което не е малко, но не са ексклузивно с тях да ги занимават. Групите са им големи и толкова дават на дете, така че в доста голям процент от случаите е безмислено.

# 636
  • London
  • Мнения: 6 732
Наистина не ми се ще да вярвам, че има мами у дома да изолират и игнорират детето, смисъл поне под форма на игра може да се провокира да се отпусне и каже нещо.  


Айси, явно й е някакъв авторитет таткото и нашия татко е такъв. Хъм... аз не вярвам, че става изведнъж всичко, вярвам в постепенната и регулярна градация, същото като при нормалните деца със закъснения и по-бавни темпове.  Та не ме кефи казаното от този терапевт.... звучи ми някак абе плащаш ми тука ти без резултат вече 2 години, ама той ще дойде след още 1-2 пълнене на касичката ми евентуалнооооо ама не е сигурно, няма как такова нещо да се предвиди, ако няма постоянен напредък дори и с много бавен темп. Е точно е тия неща ме дразнят в такива специалисти, примерно бих му плащала ако за 10 сеанса го е научил 20 нови думи хах, нещо е такова, плащане на норма и при резултат.

Последна редакция: нд, 10 фев 2019, 21:37 от La Catrala

# 637
  • Мнения: 375
Наистина не ми се ще да вярвам, че има мами у дома да изолират и игнорират детето, смисъл поне под форма на игра може да се провокира да се отпусне и каже нещо.  

Да, няма майки (поне здравомислещи), които да си игнорират детето, но в училище децата са различни - а, аз пиша за там, че нещата са по-сурови от вкъщи и от детската градина (поне в България)

# 638
  • Мнения: 24
Bencholino, шапка ти свалям -за усилията, труда, нервите! 👍🏻👍🏻👍🏻 И аз сега се занимавам с дъщеря ми всеки следобед- по един час, тя е до обяд на градина - правиме малко писане, математика, логически задачи, рисуване и т.н.  Но си е трудно- тя е дете с ОГРОМЕН инат - който е насочен предимно към мен, каквото й кажа е винаги "не"! При първата трудност- се хвърлят химикалки, тетрадки, крещи се Не мога, не искам!" - сълзи, сополи! 😫😫
Въобще много е емоционална - но не в добрия смисъл! На мен се пада честа да съм строгата в семейството - съпругът ми не е по дисциплината пък и аз съм с нея повечето време!
Исками се да я науча да чете- и съм купила буквара на Крокотак - много ми го препоръчаха/ но нямаме много напредък, отказва да го прави и е много мъка! Ти как научи твоето дете да чете? Кога почна колко време ти отне за да почне да слива буквите!
Благодаря предварително!

# 639
  • Мнения: 87
Здравейте, и аз имам една госпожица която е на 6 години, тази година ще е в първи клас. От много време ви чета. Отдавна ходим на логопед - има напредък. Много е трудно да отделяме време в къщи, а знам че трябва, за повече упражнения. Ходим на работа по цял ден, тя е на градина и когато се приберем , трябва да се приготвя вечеря, на нея съответно и се играе. Възхищавам се на родителите, които като bencholino и re ge са постигнали толкова много с децата си. И мен ме интересува как ги научихте? Ние знаем цифрите до 10 и гласните и това е. И аз искам да е малко по подготвена , когато отиде в училище. Ще съм ви много благодарна ако споделите какво точно сте правили.  

# 640
  • Мнения: 321
Здравейте,
получихме одобрение за ресурсен учител, психолог и логопед, подписах Заповедта от Регионален център за подкрепа на приобщаващо орразование, но това беше в към 8.02. и до момента нищо не се случва. Аз ли трябва да звъня и да търся тези специалисти, те ли определят кога ще идват, Директорката ли?
Ще съм благодарна, ако някой сподели, ако е имал опит Simple Smile

# 641
  • Мнения: 375
В групата има много майки, които са постигнали много с децата и също могат да споделят опит, който пък аз съм взимала от тях. Долу съм описала как почнах ограмотяването, но ако няма някой да Ви помага (баби, дядовци и особено бащата) е много трудоемко. Бабите даваха голям отпор, но дори и за малко да го пратя му пъхах в ръцете по нещо да прави (оцветявка, лепенки, апликацийка - изрязана и очертана предварително) и мрънкат не мрънкат го натискаха да прави. Баща му също го съжаляваше, карала съм се и сега, когато вижда резултата, ми прави впечатление, че на моменти е станал по- "зъл" и от мен Joy

Скрит текст:
Лично аз почнах от четири годишен процес на ограмотяване (или както му казват) - но моят син е добре с моторика и му е по-лесна техническата част, затова и прецених да започна. Мога да кажа, почти смело, че моят започна да говори повече като почна да учи буквите - някак си необяснимо за мен и за останалите.
В началото с листи тип повтори по контур (животно, количка - какъвто е интересът на детето, в интернет има много), после взех такива за чертички, плюсчета, кръгчета и с тях. Самото запознаване с буквите почнах по едно времешния начин - буква след буква (а,б,в...) като залагах по седмица на една буква (понякога и повече), слагала съм на хладилника една голяма буква и си седи там да я вижда и като мине питах къде е А и така и всякакви задачи с буквата - търсим в лист, търсим във текст, търсим думички с буквата, натисках го да ги пише, за да свиква но с доста по - големи редове от тези в тетрадките тесен и широк (има всякакви тетрадки из книжарниците с букви, днес ред, утре два). Номера на коли много добре му действаха - от там научи почти цялата азбука, въпрос на интереси (аз избирах кола за оцветяване и на paint изписвах буквата на номера и така А като Айтос, Б като Бургас Mr. Green ). От брошури съм го карала да търси буквичките. Рязали сме от хартия и така за долу горе седмица научаваш по една буква. Не съм му казвала за Ь, нея чак като стана на 6-7 години. После взехме да ги събираме в сричка б -а ба и така гласната със всички съгласни. Тоест за година се научи на азбуката и да ги свързва, който процес в училище е намален до около четири-пет месеца и с него върви буквосливането, пренасяне, знаци и т.н.
Смятането първо числата, направо на картинки, не му беше интересно с пръсти, после сметало - забавляваше се с него и най накрая пръстите. Писали сме и числата в работна тетрадка.
Някъде из темите съм публикувала тетрадката му като малък - ами той преди пишеше по добре от колкото сега в първи клас.
Паралелно четяхме, готвехме - вървяха си всички занимания + колело, тротинетка, скейтборрд, заето дете беше - сега вече си позволявам да си почива повече.
Имайте предвид, че всяко дете е различно и ако за Вашите е по - лесно да описват по картинки (което при нас тогава беше почти не възможно) учете чрез картинки
Поздрави

# 642
  • NE
  • Мнения: 10 999
Здравейте,
получихме одобрение за ресурсен учител, психолог и логопед, подписах Заповедта от Регионален център за подкрепа на приобщаващо орразование, но това беше в към 8.02. и до момента нищо не се случва. Аз ли трябва да звъня и да търся тези специалисти, те ли определят кога ще идват, Директорката ли?
Ще съм благодарна, ако някой сподели, ако е имал опит Simple Smile

Би следвало да се определи екип от страна на родителя. После се прави обследване и се дава становище. Това е обикновено в началото на годината, но не е пречка и сега да се организира.

# 643
  • Мнения: 321
Здравейте,
получихме одобрение за ресурсен учител, психолог и логопед, подписах Заповедта от Регионален център за подкрепа на приобщаващо орразование, но това беше в към 8.02. и до момента нищо не се случва. Аз ли трябва да звъня и да търся тези специалисти, те ли определят кога ще идват, Директорката ли?
Ще съм благодарна, ако някой сподели, ако е имал опит Simple Smile

Би следвало да се определи екип от страна на родителя. После се прави обследване и се дава становище. Това е обикновено в началото на годината, но не е пречка и сега да се организира.
Извинявай , но не разбрах, родителят определя екипа?

# 644
  • Мнения: 32
Здравейте,
получихме одобрение за ресурсен учител, психолог и логопед, подписах Заповедта от Регионален център за подкрепа на приобщаващо орразование, но това беше в към 8.02. и до момента нищо не се случва. Аз ли трябва да звъня и да търся тези специалисти, те ли определят кога ще идват, Директорката ли?
Ще съм благодарна, ако някой сподели, ако е имал опит Simple Smile

Би следвало да се определи екип от страна на родителя. После се прави обследване и се дава становище. Това е обикновено в началото на годината, но не е пречка и сега да се организира.
Извинявай , но не разбрах, родителят определя екипа?

Аз съм от малък град,но когато аз подадох документите,градината се свърза с ресурсния учител,направиха обследваме и от там отпуснаха логопед и психолог.Сега и тримата работят с него,но определено не са ме питали мен

Общи условия

Активация на акаунт