Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 762
  • 800
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 153
Аз пък съм ЗА отлагането,  определено за една година много се променят нещата.

Подкрепям с две ръце!

Детето ми е декември и ако мога и аз ще отложа първи клас с една година.

# 736
  • London
  • Мнения: 6 732
Отлагането го намирам смислено само, ако е сигурно, че детето ще е наваксало за тая една година. Това обаче рядко е случая, обичайно проблемите са комплексни и 1 година не прави така че те да изчезнат. Всеки трябва хубаво да си помисли дали действително ще има полза от това....

# 737
  • Мнения: 4 732
Моето дете също е родено декември, но не го отложих. От ДГ също ми казаха, че няма как комисията да разреши. Само най-тежките случаи отлагали (ГРР, аутизъм).

# 738
  • Мнения: 13 805
Момичета, някой знае ли упражнения за развитие на оралната моторика?
 
Асансьор с език май...

# 739
  • София
  • Мнения: 398
Момичета, някой знае ли упражнения за развитие на оралната моторика?
http://ala-bg.org/%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0% … 0%B8%D0%BA%D0%B0/

Последна редакция: чт, 21 мар 2019, 18:50 от Лейс

# 740
  • Мнения: X
Момичета, някой знае ли упражнения за развитие на оралната моторика?
http://ala-bg.org/артикулационна-гимнастика/

Лейс, линкът не се отваря...

Какво е това асансьор с език?

# 741
  • Мнения: 2 211
Реших да споделя и с вас че ще отлагаме синко с 1 година за училище,просто не го чувствам готов,държи се все по хиперактивен и детински ( според свекито той е готов защото знаел буквите ,числата)...а вече в групата не иска да пише въобще,бяга от учебниците и тетрадките,не знам на какво се дължи това.Но и вкъщи се опитва да бяга.

Отлагането ми се вижда доста крайно решение. При нас отлагането става единствено с лекарска комисия и се прилага основно за деца, родени между септември и декември, които реално тръгват на пет години. Аз имах идеи да отложа сина ми, но реших, че е по-добре да върви с набора си. А и резултатите и поведението му в предучилищната не предполагаха сегашните проблеми. Освен това детето е високо и дори сега стърчи над съучениците си въпреки че е най-малкият в класа.

А мислиш ли, че след година нещата ще са по-различни? Аз, след 6 месеца ходене на училище, писане на домашни и занимания у дома, определено не смятам, че нещата са се променили. Вчера седна да пише думи - написа една дума наполовина и стана да се разхожда. Може би пък на детето ти да му е скучно и затова да не й иска да работи в градината. Синът ми предпочита да чете и пише изречения, отколкото традиционните изречения.

Хвърлянето на тетрадката е не само непрофесионално отношение, ами и педагогическо неприемливо. Така детето се научава, че тетрадката може да бъде хвърляна. После ще дойдат учебниците, моливите,... Естествено, че на тази възраст няма да иска да пише. На него му се играе. Но нали затова са учителките - да поставят границите - кога ще се играе, кога ще се работи, кога ще се занимават с друго. Синът ми все още има проблеми с това кое кога се прави - кога се играе, кога се работи, кога трябва да побърза, защото закъснява за училище. А е на училищен режим от 6-месечен, когато тръгна на ясла. Той никога не е бил гледан у дома.

Попи, имам един въпрос за сензорната възглавница. Би ли ми обяснила (ако искаш на лични) каква й е идеята. Гледах разни в Амазон, но не разбрах каква е ползата от нея. Отзивите за повечето не бяха никак добри - счупят се бързо, батериите се изхабяват и прочие оплаквания. Вашата от медицински магазин ли е купувана или от интернет? Би ли ме насочила към марка. Мерси предварително! Ние от следващата седмица започваме тестовете.

Нединка, тя е надуваема, не знам как може да се счупи. Копнах ти инфо на английски, нямам време да превеждам, но съм сигурна, че ще се справиш.
Ние не сме купували възглавници, училището я снабди, както и едни антристрес гумени топки, които й стоят на чина и ако иска, мобе да си ги мачка. Идеята на възглавницата е детето да се движи върху нея, без да става от столчето. Възглавницата обира движенията.
Виждала съм за деца с ХАДВ едни дъвкалки на врата /за деца, които дъвчат химикали, изпускат капачки, разсейват се/, но то зависи какъв сензорен проблем има детето, при моето не се налага.

Children who crave movement find it very difficult to concentrate when sitting still. This cushion helps to satisfy this sensory need for movement. The cushion is inflatable without the need for a pump and is smooth on one side and has a “bumpy” tactile surface on the other side. The wedge shape helps balance, encourages proper sitting and correct posture. Particularly beneficial for those with poor body awareness and low muscle tone. In Irish Primary schools this standard sized cushion will fit most chairs from Third Class through to Secondary School. For second class we recommend you measure the chair first to ensure the junior size will fit. Then for Junior Infants to First Class we recommend the Junior size cushion. However as there are variations in chair sizes from school to school it is best to measure the chair first in all cases. The cushion should be able to sit flat on the chair. This standard size cushion measures 35cm x 35cm.




Additional Information

The Movin' Sit Air Cushion is an inflatable dynamic air cushion which activates intrinsic trunk muscles to support the spine. The wedge shape encourages a seated posture with a forward pelvic position and the movement makes the user feel off balance if not sitting correctly. This inflatable wedge seat encourages static anatomical seating while mimicking the dynamic seating motion of a therapy ball. It is great for children with poor posture and those who have trouble sitting still. In particular, children with ADHD and/or Sensory Integration Dysfunction will benefit from the Movin' Sit. It can also be used upright in any chair as a back support or on the floor. Adjust inflation to comfort level.




# 742
  • Мнения: 4 761
Сърдечни благодарности за информацията. Ще проуча вашата възглавница. Тези, които аз гледах, бяха на друг принцип.

# 743
  • Мнения: 3 534
Red balon има артикулационни упражнения. Там е и така наречения асансьор. Има и други. Аз ги имам описани, прави ги детето. Потърси в нета, ще излязат картинки и описания.

# 744
  • София
  • Мнения: 398
Коригирах линка. В ютуб, ако потърсиш на руски, има и много видеа с нагледно показани упражнения. Има ли някаква спастичност в артикулационния апарат?

# 745
  • Мнения: 4 732
Здравейте. Бихте ли ми препоръчали Цинк и магнезий.

# 746
  • Мнения: 4 761
Здравейте. Бихте ли ми препоръчали Цинк и магнезий.

Аз мога да препоръчам един натурален морски магнезий (така пише на опаковката). На капсули е, които аз отварях. Една съфорумка ми го беше препоръчала.

При сина ми обаче се отрази много зле - след един месец даване стана изключително нервен и започна да прави тикове с врата, раменете и главата. Така че го спряхме- след около месец тиковете също спряха.

# 747
  • Мнения: 3 534
Нединка, зависи този, който сте давали била ли е съобразена дозата за деца.

# 748
  • London
  • Мнения: 6 732
От магнезия точно обратното трябва да става, да се редуцира нервност, подобри сън, както и тикове и други подобни нервни състояния. Магнезия е добре да се дава комбинативно с б6..... тогава резултатите са най-добри. Виж б12.....и разни мултивитамини от кол и въже с много чудеса вътре действително могат да водят точно до това, нервност и излишна енергичност.  Заради това и б12 е добре в малки дози с горните магнезий, б6 и фолиева дори ( нея я дават като балансьор ) , тия неща ги четох преди време публикувани от страна на известен американски нутри специалист изготвящ програми за деца с проблеми в развитието. Следвам му мантрата и смятам, че нямаме странични ефекти при приема на добавки.

# 749
  • Мнения: 3 534
Да, права е La Catrala, Б12 води до нервност. Ако детето няма недостиг на В12, допълнителната му употреба ще доведе точно до нервност.
Йоко аз на моето дете съм давала няколко вида магнезий, доволна съм. Но тя си имаше недостиг. Давала съм магнерот, биолектра магнезий. В момента давам на натурес плус детски магнезий. И колкото и да не се препоръчва комбинираната форма на препарати добре действаше и есприкото. Изключително я успокояваше. Изглежда е постигнато добро съотношение между съставките.

Общи условия

Активация на акаунт