Третокласници 2018/2019

  • 70 953
  • 773
  •   1
Отговори
# 525
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 267
Благодаря момичета.
Надявам се щерката да се оправи до събота. Ходи на английски.Преподавателите са англичани и хич не разбират български.Много съм доволна,защото под формата на игра детето научава нови думи и граматиката и ходи с голямо желание.

Домашни в училище имат всеки ден по всичко.
Най-вече в сборниците.Учебните тетрадки се попълват в час.
За домашно по БЕЛ често имаме някакво съчинение или преразказ.


# 526
  • Мнения: 3 453
И аз съм неподготвена, ще уча римски цифри с детето.
Нареждам се сред завиждащите. Нашите имат домашни, които се пишат за половин час у дома. Прекалено малко, а детето порасна и, за разлика от миналата година, когато не се опъваше на допълнителни занимания у дома, тази не е така. Защото "госпожата не е казала" чувам редовно и скърцам със зъби. Така аз съм лошата. Все тая ми е, ама се налага да влизам в едни словесни битки, които ме изморяват. 😑

И друго - правят тестове, ако резултатите не са добри, правят теста отново.  Нанася се оценката от втория тест. Така се случи с два теста от началото на годината.  Категорично против съм такива изпълнения, ама ...това е положението. В пети клас дали ще повторят тест, мм? Бутат и тикат децата до края на 4 клас и после оле, оле, кво стана!

# 527
  • Мнения: 4 246
_Hope_,не е правилно да се прави два пъти един и същи тест. И моите слушат много госпожата, но включих една нова госпожа, която дава доста домашно всяка събота.Така че "госпожата каза" важи с пълна сила.При нас всяка седмица има контролни, преразкази, стихотворения наизуст.Тежко е.
Римските цифри ги знаят до 20.

# 528
  • Кърджали
  • Мнения: 10 243
Е каква е логиката да правят втори път един и същи тест. Да си им дадат верните отговори направо първият път, то също толкова абсурдно е.
Утре са на екскурзия, надявам се въпреки лошите прогнози времето в Пловдив утре да е поносимо.

# 529
  • Мнения: 3 453
"Логиката " е в това, че от училищното ръководство изискват резултати. А те се измерват с оценки.
Детето не ходи на занималня, но миналата година на занималня правиха теста предварително. Не точно пуснат на лист, но същите условия на задачи решават предния ден и на следващия - теста същия.
Затова петокласниците  " връщат назад ", както ми каза една майка. Не, не връщат  назад, просто никога не са били напред. Конкретно за нашето училище говоря.
Нямам драма с това. Детето се занимава у дома. Не ходи на занималня, в която госпожата пише на дъската и всички преписват. Дори преразказите правят заедно. Няма нищо написано самостоятелно. Детето се гърчи у дома само. Ако има нужда - помагам, но в краен случай.

# 530
  • София
  • Мнения: 1 635
Ох, и при нас цари някакво спокойствие невероятно. Нали нямат домашни за през седмицата, а на всичко отгоре и тези за събота и неделя са някакво миниатюрно количество. Много се чудя как ще свикне да се подготвя самостоятелно така. Единственото, което мога да направя е да дам допълнително задачи. Имам чувството, че предстои сблъсък с реалността в един момент. Или пък метода да включва постепенно натоварване и още да не са ги засилили достатъчно. Знам ли?! Може да е за добро. Но поне мога да ги развозвам по извънкласни дейности колкото си искам и вечер да са по леглата в нормален час.

# 531
  • София
  • Мнения: 4 022
Ха..ха...то е казано кой каквото си няма това търси Simple Smile


Аз винаги съм търсила сериозно учене. Но, уви, с дребното не се получава. Отделно, че неизбежно сравнявам с г-жата на голямото ми дете, но то вече такива учители няма. В пети клас предстои падане от високо.
Hope for Two, ако ви води и Г. Пенчева ви завиждам двойно Simple Smile

# 532
  • София
  • Мнения: 5 283
При нас новото е електронният дневник. В ученето някак вървят нещата, с много подръчкване и настояване от родителска страна. Няма желание и страст към ученето и четенето и това си е. Вече започваме да се изчерпваме откъм идеи. Класната е строга, но в занималнята положението е зле. Опасявам се дали няма да се наложи догодина да си остане у дома, но сега ми се струва съвсем рано за това. Нямам проблем със седенето у дома сам, нито с ходенето на училище сам. Проблемът ми е с организацията на времето най-вече, особено при втора смяна на училище.

Питане към родителите, чиито деца не ходят на занималня: сами ли са у дома децата ви? Как се справят с подготовката? Успяват ли да се задържат будни сутрин, ако са втора смяна, или заспиват пак след като излезете от работа? Справят ли се със самостоятелното учене и подготовка?

# 533
  • Мнения: X
Моят син стои сам, не всеки ден, но често. Научен е - прибира се, хапва, сяда да пише и после играе. Когато се прибера, проверявам написаното. Проверявам го веднъж по телефона и това е.
Предпочитам да е сам вкъщи, отколкото в онзи зверилник - занималнята.

# 534
  • Мнения: 4 246
При нас се учат уроци по разказвателнтие предмети вкъщи, защото явно на занималнята не се успява. Изморително е за децата, но за мен е по-сигурно да са на занималня, отколкото да се чудя как да излизам по-рано от работа, за да са по-малко време сами вкъщи.Но от 5 клас ще мисля комбинации.Неизбежно е.

# 535
  • Мнения: 21 269
Ние сме на занималня ,взимам я в 16 часа и нещо.
Успява да си напише всичко там,госпожата е много добра ,беше им в първи клас,но после роди и чак тази година се върна.
После след занималнята има време и за игра и за всичко.
Най-много да прочете някой от уроците по разказвателните предмети и да си подготви раницата за следващия ден.

# 536
  • Мнения: 8 215
Моето е целодневно на училище.
Часовете за самоподготовка са 7 за седмица. Тоест по около 1 астрономически час на ден се пада.
Което не е чак толкова много ако детето се подготвя само у дома. Даже и да се мота за 2 часа може би ще се справи. Но като гледам моето хич не бих разчитала на неговото съзнание за учене.
Имам силни подозрения ,че ще прави всичко друго а ученето ще се случва само когато ние сме у дома.

# 537
  • Мнения: 909
Моето от миналата година не ходи на занималня. Само първа смяна е, така че не знам как ще е, ако е на смени и дали ще стига времето. За сега домашните според мен са прекалено малко и с тях приключва бързо (миналата бяха повечко поне по 2 стр по БЕЛ и по математика всеки ден, сега с по 1 стр се приключва. От време на време нещо в тетрадките по ЧО и ЧП или някакъв проект, да се направи само проучването, а оформянето в час. За събота и неделя нямат домашни). Аз давам допълнително по материала, който учат от други помагала по английски, математика и български по 1 страница ежедневно през седмицата.
Миналата година проверявах всичко, тази - само това, което аз давам. Периодично подписвам провереното от госпожата и гледам за грешките. Добре, че зора със свикването сама да се подготвя го минахме във втори клас, разсеяна, над нещата, забравени домашни. Ходила е даже преди училище да ги пише, че е забравила да си донесе тетрадките. Не успяваше да се самоорганизира, имаше дни, в които се зачела в книга и започваше домашните чак след като се прибере от допълнителните дейности. Имаше забележки даже, че е забравила да напише Домашна работа, дата, стр и номер на упражнение.
Тази година по отношение на домашните няма проблем, все още няма пропусната домашна, но продължава от време на време да забравя да пише я дата, я стр и упр. (тя нали госпожата знае какво е дала). За ЧП и ЧО предишната вечер преди часа препитвам набързо,  за да си създаде навик и да разказва, въпреки че само на тестове ги изпитват.  Ако се съсредоточи, е готова за час до час и половина. Ако се заблее, понякога се зачита в книга, друг път се загледа в някое детско уж в почивките, го откарва и до 2,5-3 часа. Но като се прибере от училище, задължително има поне 30 мин-60 мин, в които даже си и поспива, ако не чете.

Последна редакция: чт, 25 окт 2018, 12:46 от AsitaNew

# 538
  • Кърджали
  • Мнения: 10 243
И при нас е лежерно. Пишат каквото пишат в занималнята. В събота и неделя рядко имат домашни. Аз гледам да ѝ давам някакви занимания.  Леко им е още на душата

# 539
  • София
  • Мнения: 333
Здравейте,

Следя темата, но до сега не съм писала. Имам дъщеря в трети клас.
Как се готвят децата ви за разказвателните предмети?

Чудя се да не пресилвам нещата, защото аз я оставям да ги прочете няколко пъти и след това я карам да ми ги разказва (това правехме ние преди, но със сигурност съм била по-голяма). При нея ученето вкъщи е само уикенда и разказните предмети консумират голяма част от предвиденото време за учене ( този уикенд имаше да научи три урока).

Общи условия

Активация на акаунт