Не само учители. Има и университетски преподаватели, експерти от РУО-та. Всички преминават обучение и "изпит" за работа със системата. Крайният избор е на МОН, но нямам представа какви са критериите за подбор на комисията- предполагам резултати от обучението, квалификация на учителите...знам ли В Наредбата е обяснено, че работата се проверява от двама оценители, а ако има разлика в точките отива на арбитраж. Така че на задачи с точен отговор няма как да има разминаване. Все пак има ключ с верни отговори
Що се отнася до 41. въпрос- има критерии, с които всеки учител по БЕЛ би трябвало да е запознал учениците си по време на обучението им и при подготовката за матура. Така е по всички предмети и критериите не са тайна. Според тях се оценяват работите на децата. Е, всички сме наясно, че субективизмът (особено при оценката на есе) може да се сведе до някакъв минимум, но няма как да се избегне напълно. И на мен много ми се ще да вярвам, че всички оценители работят еднакво съвестно, за да не ощетят децата, но...кой знае...