СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 91 185
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 415
Успех на сладурите и здрави нерви за нас

# 751
  • София
  • Мнения: 2 308
Анализът дали е хубав или не не се наемам аз да определям, щом не съм специалист...  Вие нагоре се определихте също като човк, нямащ такива претенции, но все пак дефинирате анализа като много добър. Фактът, че само на едно място става дума за  сух сняг и правене на топки, не означава директно, че същото това изречение дава  информация като в отговора, даден за верен в ключа. Едно е във въпросното изречение да пише, че от сух сняг не може да се направи топка, друго е  да пише, че трудно може да се направи такава. Второто предполага възможност, макар и не толкова голяма. А обяснението във въпросния анализ, подкрепено с примера за кралицата, че нюансово двете твърдения били  синонимни конструкции, издиша,  понеже  кралската особа трудно може да зашлеви някого най-вече заради етикета, вероятно вече и заради възрастта, но  това  въобще не значи, че не може да го направи, ако се наложи.
Русалка, напълно подкрепям! А както съм писала и по- напред в темата, ако се чете и с разбиране, логиката води към друг отговор.
Добре, че дечицата ни са “дресирани” от курсове и частни уроци да не мислят и да не разсъждават, а да заграждат каквото най- много прилича по състав на отговора...Тежко ни и горко, ще кажа само...

# 752
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 318
........ А обяснението във въпросния анализ, подкрепено с примера за кралицата, че нюансово двете твърдения били  синонимни конструкции, издиша,  понеже  кралската особа трудно може да зашлеви някого най-вече заради етикета, вероятно вече и заради възрастта и физиката си, но това  въобще не значи, че не може да го направи, ако й се наложи.

 Joy Joy Joy Joy Joy Joy Русалке, може ли така да ме веселиш!  bouquet

Това "четене между редовете" (цитат е  Mr. Green Mr. Green Mr. Green ) хич не ми го размятайте като бели гащи. Ако искаха точен, правилен отговор на това с какъв сняг НЕ може ....., да си бяха написали горе в текста например " ... от него НЯМА КАК да се направи снежна топка" (цитат е  Mr. Green Mr. Green Mr. Green ). И на мен ми е трудно, ама като се налага, свалям скиорските ръкавици (не е в преносен смисъл  Mr. Green Mr. Green Mr. Green), нищо че почват да ми измръзват ръцете, въртя малко пустия му сух сняг и правя пустата топка.

# 753
  • София
  • Мнения: 392
Нали принципа е да се гледа единствено и само какво пише в текста!

Е там единствено и само за "В) сух" пише, че макар и трудно, може да се направи снежна топка. Т.е. това 100% е грешен отговор на въпроса на 4-та задача. Останалите по-стават.

# 754
  • Мнения: 253
Математика, вариант №2, каквото и да значи това

# 755
  • София
  • Мнения: 11 979
Пак вариант 2. Да им е на късмет!

# 756
  • София
  • Мнения: 18 024
Ми така, де, Милето Simple Smile...
Скрит текст:
Реши ли дамата да "зашлеви" някого (четете в преносно значение, понеже въпросната особа разполага с далеч по-мощен инструментариум за разправа от едната длан за шамар), да не й е този някой на пътя. Не можело ли.... Пък после вървете и обяснявайте, че според един анализ на НВО в бг сайт тя трудно можела да го направи. Въртящата се из нета снимка със съответния коментар след кралската сватба показва какво може и не може кралицата..Sob

11:15 е, първият модул вече е зад гърба на много деца, успех и на втория. Simple Smile

# 757
  • Мнения: 5 122
Явно късметът тази година води към варианти номер 2. Първият модул приключи... Да са спокойни само. Бъдещето е пред тях. Това са им първите сериозни изпити, а колко още им предстоят... Живи и здрави да са и децата, и ние.

# 758
  • Мнения: 3 927
Какво правя ли, проявих любопитство  и съжалявам...къде прочетохте, че моето дете е чело между редовете, казах, че аз съм стихнала до извода, че е важно тренирането на изпита, а не буквалното четене и многото учене....
Много нерви с това НВО...
Бъдете здрави!

# 759
# 760
  • София
  • Мнения: 18 024
Тането, лично за себе си отговарям, че никъде не съм замесила детето Ви и не съм коментирала как е чело то или не - дали с разбиране или без, дали между редовете или не. Коментирах единствено Вашето мнение за анализа, има разлика.

Скрит текст:
МалинаМ, имах предвид друга снимка и намека в коментара към нея за един много силен потенциален шамар, за който явно хората масово са на мнение, че кралицата може  да  зашлеви (не дай си боже), колкото и да й е трудно..
https://www.facebook.com/TheArtOfNotBeingGoverned/photos/a.46543 … 019522793/?type=3

# 761
  • Мнения: 3 974
Мили мами, при вас съм, за да черпя опит за следващата година и да осезая "кладата" (да не пропусна кавички), в която горите. Затова ще се опитам да внеса лека прохлада с новината, че излязоха публикации за промяна на формАта на НВО БЕЛ чрез включване на всички произведения, изучавани през интервала 5-7 клас, замяна на трансформиращия преразказ от сбит-, а на тезата - от характеристика на герой или разсъждение върху цитат (много по-пространно от тезата). В този смисъл, ако сте последен випуск, минал по отъпкания път (макар неравен), си е истински късмет. Стискам палци за "прегазване" на втора тема от НВО математика!

# 762
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 318

Това ще да е някоя строга квесторка  hahaha

# 763
  • Мнения: 253
Колкото и да спорим и коментираме помежду си, на видях никъде в публичното пространство да се обсъжда коригиране на ключа. Може би е важно и какви указания са дали на проверяващите. А в крайна сметка оценката, макар и рамкирана от този ключ, е субективна. Да не забравяме тежестта на тезата, а най-вече на преразказа.
От личен опит с най-голямото ми дете - беше допуснал доста грешки в тестовата част, но на преразказа беше изтребител с 34 точки. И се класира за желаната гимназия. Разбира се, на младежите им е по-лесно. Сега сърбам попара с две дъщери.

# 764
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 366
Щарлот, да почват уроци от 5-ти клас явно им е целта ooooh! ooooh! ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт