СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 90 277
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 1 290
  • Мнения: 668
Може ли някой да каже колко са учениците в седми клас тази година в София.

# 1 291
  • Мнения: 21 436
Може ли някой да каже колко са учениците в седми клас тази година в София.
Ще може, като качат свидетелствата в регистъра. А колко са се явили на НВО ще разберем от статистиката.

# 1 292
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Децата не четат с разбиране.
Моята болка! Sad

Някъде бях чела, че първокласниците през 2011-та са били около 10 000, значи горе-долу толкова ще да са и седмокласниците тази година.

Редактирам, бях писала 15 000, което е грешно.

# 1 293
  • София
  • Мнения: 5 093
Мисля, че са около 9000.

# 1 294
  • Мнения: 5 160
Ганис,
могат да изчисляват средно аритметично, но да, в напрежението, четенето с разбиране и търсенето на "им" (след като в първото изречение се казва, че са дадени стойности), им е убягнало.
И за параметрите - децата са пропуснали вариантът с всяко х е решение.
НО, тази година втори модул беше доста добър. Определено не е по силите на децата от всяко едно училище. При толкова много материал, не са задълбавали в по-сложни условия. И построения.  
Не очакваха такива задачи. На фона на предишните години.
И аз бих искала да не допускат такива грешки. Но все пак НВО е и изпит за кандидатстване.
Това е.

P.S. Сподели за първи модул. Нали той мери подготовката им.

Последна редакция: нд, 27 май 2018, 19:30 от lorenca

# 1 295
  • Мнения: 21 436
Според обобщената статистика миналата година на НВО в София-град са се явили 9222 ученици. Вероятно броят ще е приблизително същия.

# 1 296
  • Мнения: 174
Мисля си, дали е добре измислена системата по принцип. За кандидатстване в езиковите гимназии да се набляга на математиката, колкото и на българския език. Аз завърших езикова в София през 1990 г. "Математиците", рожба на амбициозните си родители, така и не научиха чуждия език. Принципът на "квоти" - равен брой момичета и момчета - също не е справедлив според мен.

# 1 297
  • София
  • Мнения: 17 921
Хаха, колелото се върти, нещата се повтарят всяка година..
Скрит текст:
Дойде ред явно и на "истината" как горките математици не могат да научат езици. Езиковите НЕ са хуманитарни гимназии,та предимство да има БЕЛ. Това е едното. Другото е, че децата, на които им върви мат,  хващат логиката в граматиката, правят взаимовръзки и много добре даже си научават език. И не се опирам на опита си само  на завършила ЕГ с любим предмет именно  мат, а на видяното и сред днешните деца.  Голямото ми дете завърши преди 3 години ЕГ, към днешната дата е
 с два западни езика на ниво  С2 и С1 и с един източен на  ниво  В2.  И НИКОГА не е била хуманитарно насочена..

Ганис, ако си тук  - да питам, как биха оценили едно доста нестандартно решение на Б подточка, дали биха дали  поне част от точките? Стана ми любопитно просто и драго от чутото как едно дете си защитваше позицията.  Днес в градския транспорт слушах в продължение на спирка и нещо (после прекъснаха разговора) обяснението на едно момче зад мен.  Правило е друго построение, различно от това в ключа, което е довело до виждането  на  ЕВЕНТУАЛНА еднаквост. Разгледало е случаи.
1. Приравняване на ъглите в двата триъгълника като съответни елементи и стигане до х=30 градуса (АКО са еднакви, с допускане).
2. Разглеждане на два други случая с  х<30, съответно с х>30 градуса, за които е намерило явно противоречия, което вече му е гарантирало еднаквостта.

Вкъщи се опитах да възпроизведа на лист чутото, мисля, че открих  какво е построението и кои са визираните триъгълници, в които има по 30 градуса. Но ми убягва как е доказал  съществената част с противоречията (ако го е направил, разбира се) за другите два възможни случая... Но ако условно го е направил, биха ли зачели такова решение?

Последна редакция: нд, 27 май 2018, 20:22 от пенсионирана русалка

# 1 298
  • Мнения: 820
Без да съм проверител, мисля че ако е доказал противеречието ще му дадат точки, само дано тези, които са го проверявали да са чели внимателно решението.

# 1 299
  • Мнения: 133
Да, ще ми бъде интересно, а предполсгсм, че в темата ако не пишат, то поне четат майки от Варна.
Основно- каква е разликата с 5 гимназия.
Кандидатствах за Първа ЕГ, знаейки всички слухове за гимназията. Повярвах в името ѝ и затова реших да пиша нея на първо желание. Приеха ме. Откъде ли да започна? Може би от първите ми впечатления. Учителите са приятелски настроени и преподават добре, някои обаче са много разпиляни в преподаването (Добринка Станкова - госпожата ни по БЕЛ, която месец преди края на учебната година ни е преподала само 5 от 10 произведения по литература). Има много ученици от богаташки семейства, обаче не се подиграват на тези с по-ограничени финансови възможности. Физкултурният салон само звучи като нещо особено, иначе си е съвсем обикновен физкултурен салон, но провеждат много състезания там. Нашата паралелка "Е" клас специално не ни натискат много по немски, но си трябва учене. Понякога даже съм имал чувството, че по другите предмети имаме мноого повече за учене. "И" клас - немски с химия в момента, са паралелката, където учат най-много, тях ги скъсват от учене по немски. Ти питаш и за английските, те получават много често листове, наречени "Handouts", пълни с думи, които се очаква учениците сами да си преведат и научат (най-често става с Google Translate 😐), за нас тази програма е абсолютно забранена. ☺ Ние от немските паралелки често правим проекти с плакати, а английските паралелки правят "articles". Сега за края на годината знам със сигурност, че в една от английските паралелки трябваше всеки ученик да си избере по една книга около 200 стр. на английски и да няма непознати думи в нея, защото после госпожата им взима книгата и ги изпитва на случайни думи. Знаеш сигурно и за Leistung класа, подготовката за там и изпитът изобщо не са лесни, на мен ми предстоят догодина, но съм чувал, че за устния изпит трябва да си ходил на уроци при изпитващия. За пета гимназия нямам преки наблюдения, но гледайки класиранията за олимпиадите по немски, там почти няма ученици от тази гимназия, чувал съм само, че имат добра подготовка по английски език. За това се сещам в момента, ако искаш да питаш нещо по-конкретно, отговори на този пост.

# 1 300
  • Мнения: 174
Сигурно се е обсъждало много години, написах моето мнение, а то е, че от 13 момчета в класа, езикът научиха всъщност 3. Просто математиката май няма много общо с ученето на чужд език. А въпросът с "квотите" е стар, колкото света.
Мен ме чака кандидатстване с ученик след няколко години и още отсега не ми се мисли...

# 1 301
  • София
  • Мнения: 17 921
Научаващи на ниво език има и сред математици, и сред деца с изявена хуманитарна насоченост, и сред  ученици, на които им вървят еднакво добре  и двата предмета. Няма правило, та да се обобщава кой ще го научи и кой няма. И именно заради това от стаааари времена БЕЛ и мат имат еднаква тежест на входа на ЕГ.  Ако от управата на последните смятаха, че трябва да е иначе, имат реално  свободата да сменят начина на балообразуване, но не го правят... В сегашната форма на ЕГ с профили най-предпочитаните паралелки между другото са именно тези с мат.

Последна редакция: нд, 27 май 2018, 20:41 от пенсионирана русалка

# 1 302
  • София
  • Мнения: 11 855
Днес от 80 писмени работи не видях нито една 24 задача, решена вярно за 12 точки.

Ганис, към днешна дата каква е статистиката за 24-та задача? Grinning
24 е решена от много малко деца. Аз лично от 200 проверени работи написах 12 точки само на 3. Масово са правили вярно решение само на а) подусловие. Но, ако проблемът беше само на 24 задача, щеше да е добре
 Децата не четат с разбиране. Масово не умеят да решават параметрично уравнение и да отговарят на въпроси, свързани с параметър. Някои не знаят какво е средноаритметично. Да не говорим за 21 задача, където се изчисляваха проценти. Като цяло резултатите са слаби. Вярно е, че има и много хубави работи, но те са сравнително под 30%


Мерси, Ганис! Дъщеря ми може да решава параметрични уравнения. И построения може да прави, но не го е направила. Другите задачи от втори модул са й перфектни. За сметка на това е оплескала двете най-лесни от първи модул... Weary

# 1 303
  • Мнения: 174
Научаващи на ниво език има и сред математици, и сред деца с изявена хуманитарна насоченост, и сред  ученици, на които им вървят еднакво добре  и двата предмета. Няма правило, та да се обобщава кой ще го научи и кой няма. И именно заради това от стаааари времена БЕЛ и мат имат еднаква тежест на входа.  В сегашната форма на ЕГ с профили, най-предпочитаните паралелки са именно тези с мат.
Благодаря, интересно ми е дали някой някога е правил проучвания в министерството ни за това.
Чета, че има вече и матура след 8-ми клас за езиковите гимназии, но явно трябва да се поровя да намеря резултати.

# 1 304
  • Мнения: 2
Въпрос към ganis, ако може да каже, как би оценила следното решение:
24 задача:
б) От HM = BM => <ABC = <BHM = 30°
Ако BN = MN = x => <ABC = <BMN = 30°
<HMB = 120° => <HMN = 120° - 30° = 90°
В HMN:
<HMN = 90°
<BHM = 30°
=> HN = 2*MN = 2x => HN = MN + BN =2x
в)AH = CH = HM = BM = CM =a
От <HMN = 90° => Shmn = (a*x)/2
h е височина към BC в BCH => Sbmh = Scmh = (a*h)/2
Sbhc = (2a*h)/2 => Sbmh = Scmh = Sbhc/2
Sbhc = (HB*CH)/2 = (a*3x)/2  => Scmh = (a*3x)/4
Shmn : Scmh = (a*x)/2 : (a*3x)/4 = (2ax)/4 : (3ax) / 4 = 2:3

Общи условия

Активация на акаунт