Центъра на София или покрайнините?

  • 8 789
  • 64
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 19 837
Аз живея в този район, но не точно в тези села. Има маршрутки на всеки час до София. За малките улички не знам. Ние сме на главна улица и при нас няма проблем зимата.
Какъв трафик, има магистрала "Люлин" – по нея се стига буквално за 10 минути до София. Макар ние рядко да пътуваме по нея, а по традиционният "задръстен" път, който всъщност вече не е така натоварен именно заради споменатата по-горе магистрала. За транспорт, има варианти с месечен абонамент към таксиметрови фирми и излиза много по-евтино от еднократно ползване на таксита.
Варианти има доста и сега е моментът – който се усети, усети. Че и в покрайнините скоро цените ще скочат до небето.
Заинтригувахте ме. Има ли детска градина при вас?
Валери, за съжаление не мога да кажа, защото се пренесохме сравнително скоро и детето ми е голямо. Пътува всеки ден до София за училище. А и нямам почти никакво наблюдение над местните институции. Ако искаш пиши на лично, ако мога да съм полезна, ще помогна.

# 46
  • Мнения: 17
Виждам, че никой не иска да живее в Центъра.
Аз пък съм твърдо "за" него, тъй като си спестявам пътуване, удобно ми е да взема метрото, всичко ми е на 5-10 минути разстояние. Не ме разбирайте погрешно, живяла съм и по кварталите. Беше тихо, спокойно, но повече не мога — или висиш в задръстване, или в градския и задръстване. Откакто съм в Центъра се родих.

# 47
  • Мнения: 19 837
Не бе, аз искам да живея, но в широк център – Изток, Изгрев, Яворов, Гео Милев, и съм живяла. Местата си имат и предимствата, и недостатъците. Кой както се настрои.

# 48
  • Мнения: 9 647
Аз съм живяла и пак бих живяла в центъра.

Иначе за Княжево знам, че е мръсно, всички там са на твърдо гориво, и по-добре да си купите 4х4, защото се съмнявам там зимата да се чистят улиците, така че ако се забиете по-далеч от булеварда сигурно няма излизане.

# 49
  • Мнения: 9 864
И аз харесвам центъра, близо до всички институции. Вършиш си работата за нула време. Но много зависи къде и какво работиш

# 50
  • Мнения: 1 711
В павлово е зеленичко, и на мен ми хареса. Ходих на два огледа но бяха останали само кофти апартаменти. И такситата предлагат някакви оферти на фиксирани цени, които Бяха много ниски.

Живях около 15-тина години в Павлово. Там са ми минали тийнейджърските и студентските години. Наистина до преди някоя друга година беше зеленичко и спокойничко - рай. Обаче, от скоро започнаха да бутат по-старите къщички (явно наследници на възрастните хора) и се започна масово да се застроява... Освен това, лятото е трудно да се спи на отворен прозорец, защото винаги ще се намерят разни "мотористи", които нарочно форсират моторите и си правят гонки по околовръстен път, т.е. има един доста излишен шум вечер. Зимата пък, от друга страна, доста от къщите се отопляват на твърдо гориво и въздуха има мирис на чад. Но въпреки всичко, според мен, все още може да се брои като спокойно кварталче. Няма метро и с градския транспорт е малко трудно, тъй като всичките рейсове и тролеи, които минават от там са доста нередовни (все пак е почти накрая на града), има само 1 трамвай 5, който през 2018-та няма климатик, което за мен е лудост, при положение че в пиковите часове трамваят направо се пръска по шевовете. Няма много от братята роми, само тук там се срещат патрулиращите както в цяла София. Има хубаво училище, което е в Бъкстон, но реално е доста близко. Вече има големите вериги супермаркети и т.н.
Павлово и аз си го мислех, както и Борово и Княжево. Обаче не е ли малко мръсничко там? Следя данните за въздуха (друго мое хоби) и станция Павлово често чупи рекорди.

И на мен ми е хоби да го следя. Както споменах, най-големият проблем е отоплението на твърдо гориво зимата. Иначе, реално е не по-мръсно от другите квартали. Най-трагично е положението в кварталите около Факултета - Красна Поляна, Овча Купел, Западен Парк. Те даже доста често зимата излизат на протест хората, но няма кой да ги чуе.

# 51
  • Мнения: 9 864
Значи лятото е зеленичко, зимата е черничко

# 52
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 265
Аз от центъра не мърдам. Навсякъде ходя пеша, градски транспорт не ползвам. Колата ми излиза от двора само в събота и неделя за разходки извън София.

# 53
  • над кукувичето гнездо
  • Мнения: 9 410
Ще имате след време деца и опцията село отпада. Може да не е топ център, но в квартала да има детски градини и училище. Аз лично предпочитам периферните квартали на Центъра.
Хм, от едната страна на блока, в който живея, има детска градина, а от другата - училище. Когато купихме апартамента бях много доволна от този факт. В момента отивам да запиша малкото в ясла през една метростанция + 15-20 минути ходене в посока през прашен/кален път, защото не знам дали ще има друг шанс за прием, хем, че голямото е в градината до нас. Така че и това, че живееш до образователните центрове, не може да е гаранция за удобство.

# 54
  • София
  • Мнения: 17 775
За мен в широк център е най- добре. Макар да има и тихи улички в центъра. Израснала съм в типично градска среда с шума, задръстванията и големия човекопоток. Така че съм свикнала за толкова години с тях. Би ми било некомфортно да нямам на разположение 3 денонощни аптеки на 5 до 10 мин пеш, 10 линии на градски транспорт, за да стигна някъде и т.н. В момента съм на 2 до 3 км от ЦУМ, например и по принцип искам да се придвижа още малко към центъра.

П.П. София- Гюешево и София- Калотина са сто и няколко и петдесет и няколко км, съответно. По въздух- по- малко. А наслагвайки факта, че самолетите не минават непременно през кпп-тата- още по- малко.
Та не се снишават за цели 30 мин от границата Laughing Един самолет, дори при ниска скорост, го взима за 10 мин, с кацането- 15. Това математически. От опит- също. Винаги казват, когато се влиза в България и са точно десетина- петнадесет мин. Не се заяждам, просто ми направи впечатлени примерът Mr. Green

# 55
  • Мнения: X

Та не се снишават за цели 30 мин от границата Laughing Един самолет, дори при ниска скорост, го взима за 10 мин, с кацането- 15. Това математически. От опит- също. Винаги казват, когато се влиза в България и са точно десетина- петнадесет мин. Не се заяждам, просто ми направи впечатлени примерът Mr. Green

Скривам си поста, защото е оф-топик. И си мисля, защо реши, че снижаването започва от границата на България, та смяташ колко време отнема по въздух от нея? И защо трябва да минават над КПП Калотина или изобщо над КПП?  
Скрит текст:
Летя горе-долу на всеки два месеца, на стандартна полетна височина 10-11 000 метра и много ясно усещам кога самолетът започва да слиза - усещането за натиск в ушите не може да се сбърка.  Горе-долу половин час  преди  кацането отнема да се снижи от 11 км до към 500 метра (засичала съм го). И не съм забелязала да казват, когато влизаме в България (няма и защо да го казват), обикновено казват над кои страни ще прелети и други неща като полетна височина и скорост, продължителност на полета и очакван час на кацане местно време, очаквана температура- командирът говори само 1 път по време на полета и то обикновено е около средата, много преди да стигнем България. Не минават над КПП Калотина, което е изцяло на запад, а идват от северозапад, което и прави полетът им над България по-дълъг, но това не е от значение за снижаването.  В ясни дни разглеждам Стара планина отгоре, а после и целия град, даже се забавлявам да търся познати характерни сгради сгради - президентството, НДК, стадион Аспарухов. Иначе 10-на минути преди кацане главната стюардеса обявява, че сме започнали подготовката за кацане, и ни приканва да заемем местата си, да закопчаем коланите, да изправим облегалките на креслата и да вдигнем сгъваемите масички и сенниците на илюминаторите. Обаче снижаването от полетната височина започва много преди това и всеки с чувствителен вестибуларен апарат може да го усети, въпреки че никой не го обявява. Няколко  минути преди кацане от кокпита казват на кабинния екипаж "cabin crew, landng position" или "prepare for landing" и те сядат на сгъваемите седалки и се закопчават. Кацането е интересно преживяване, често си мисля, че колЕсниците ще закачат покривите на къщите или върховете на дърветата, обаче винаги успява да ги подмине Simple Smile. Зрителна измама, струва ти се, че едва ли не вече аха и ще удари земята, но винаги земята идва чак на пистата. Най-често машините са Еърбъси 320, има и Боинги 727-300, а България еър от няколко години имат няколко Ембраера. И аз не се заяждам, а просто споделям нещо, което ми е добре познато - снижаването отгоре над София.  
Те не се снижават от границата, тях границата на България не ги интересува, нито сухоземните КПП-та. Те се снижават от полетна височина 11 км до няколкостотин метра, което отнема време, защото се прави плавно, иначе на хората вътре масово ще им стане лошо, ако е рязко. То и така на някои им става лошо при кацане, де. А, сега видях - аз съм се изразила неправилно - границата няма значение, има значение времето, за което постепенно да слязат от 11 км до пистата. Което съм засичала от половин час до към 40 мин.

Между другото, грохотът на кацащите самолети се чува дори ако си около Президентството, да не говорим за местата по-близо до Враждебна като Суха река или Хаджи Димитър.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 00:31 от Анонимен

# 56
  • София
  • Мнения: 17 775
Това са големи машини и те се снишават по половин час, започват още от границата.

Така си написала, затова репликирах Peace
Аз също съм уточнила, че не преминават през сухоземните ни КПП-та, дадох ги като ориентир за отстояние от София. Просто от поста ти излезна, че същинското снижаване започва от границата и трае 30 мин до София, това коментирах. За другото съм съгласна.
При мен повечето пъти са предупреждавали или се е виждало на мониторчетата, които има в някои самолети. Излиза как се движи самолетът и на каква височина и с каква скорост и къде се намира "по отсечеката." Laughing Забавно е

На мен никога не ми е правел впечатление прелитащ самолет и шумът, който се чува. Рядко го отчитам, но четейки темата, а и от други разговори, установявам, че на доста хора им прави впечатление. При мен по- битовите звуци са по- дразнещи някак. Примерно люлките на площадката при нас, преди да ги поправят, така скърцаха и ме дразнеше доста. Но самолети- хич Laughing

# 57
  • Мнения: X
Факт, че не съм се изразила добре - трябвало е да напиша "може би още от преди границата", защото всъщност не знам от коя географска точка точно започват да се снижават, а ориентир са ми само ушите и времето. Обаче съдейки по това, че десетина минути летим над западния дял на Стара планина (и то вече доста ниско, билата ясно се различават, значи, снижаването е почнало доста преди това), явно влиза в северозападния ъгъл, някъде около Видин и лети на югоизток към София (когато съм наблюдавала). Да, ако има мониторчета, се вижда целият маршрут, но не винаги има. Всъщност, сега се сещам, че точно на мониторче съм гледала как влиза откъм Видин. Как да е.

Мен пък ме дразни рев на мотори - не само самолетните, ами и на лудите мотористи.  Понякога и на много издухани коли. Не мисля, че бих могла да свикна да живея на голям булевард.  Ама има хора си живеят и даже са доволни. Та всички сме различни.  

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 10:09 от Анонимен

# 58
  • Мнения: 1 710
Мен пък ме дразни рев на мотори - не само самолетните, ами и на лудите мотористи.  Понякога и на много издухани коли. Не мисля, че бих могла да свикна да живея на голям булевард.  Ама има хора си живеят и даже са доволни. Та всички сме различни.  

Аз живея над оживен булевард и съм доволна, но само до момента, в който мотористите решат, че трябва да форсират двигателите си. Естествено това става късно вечер. Дограмата спира щума, но не върви да е винаги затворено. Всяка нощ си мечтая КАТ да ги спрат за проверка, да ги глобят, за ги арестуват и да им отнемат моторите Laughing

# 59
  • Мнения: 1 711
Мен пък ме дразни рев на мотори - не само самолетните, ами и на лудите мотористи.  Понякога и на много издухани коли. Не мисля, че бих могла да свикна да живея на голям булевард.  Ама има хора си живеят и даже са доволни. Та всички сме различни.  

Аз живея над оживен булевард и съм доволна, но само до момента, в който мотористите решат, че трябва да форсират двигателите си. Естествено това става късно вечер. Дограмата спира щума, но не върви да е винаги затворено. Всяка нощ си мечтая КАТ да ги спрат за проверка, да ги глобят, за ги арестуват и да им отнемат моторите Laughing

Аз живея на цели 400 метра от околовръстното и въпреки това лятото по цяла нощ се чуват и ми идва да ги ...

Общи условия

Активация на акаунт