Стар телефонен номер

  • 4 663
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 710
На мен също ми се е случвало и беше много неприятно. От 2-3 месеца ползвах служебен номер, имаше и инернет. Един ден насред среща ми звъни телефона и тъй като е служебен, трябваше да вдигна. Оказа се, че номерът е бил на жена, която е починала наскоро, а синът ѝ ми звънеше, защото докато съм ползвала мобилния интернет, му се изписало, че майка му е активна. Той беше много шокиран, видимо разстроен. Задаваше купища въпроси - откога ползвам номера, на кой оператор, с договор ли и т.н. И това насред важна среща. И всички опити да го прекъсна и да му обясна, че ми е много трудно да водя подобен разговор в момента, бяха напразни. Ужасна ситуация.

Та в този ред на мисли, не е ли редно мобилните оператори да изчакват някакъв период от време преди да предоставят номер на починал човек по друг договор? И няма ли начин да се защитим от непрекъснати обаждания от кредитни институции, фирми за събиране на вземания, разгневени роднини и т.н.?

# 16
  • Мнения: 9 652
Или блокирай номерата или се забавлявай.

Докато работех в хотел в Несебър, непрекъснато търсеха някаква жена по телефона (от банка). 6 години им обясняваме, че това е номер на хотел, а не частен номер... и ефект никакъв. И имайте предвид, че телефона се вдига с "Хотел Роял Плаза Спа енд бла бла" (примерно) Joy

Ако си "чиста" и не си Пенка, няма за какво да се притесняваш. А ако тормоза те притеснява прекалено много - подай жалба в полицията.

# 17
  • Мнения: 12 752
На мен също ми се е случвало и беше много неприятно. От 2-3 месеца ползвах служебен номер, имаше и инернет. Един ден насред среща ми звъни телефона и тъй като е служебен, трябваше да вдигна. Оказа се, че номерът е бил на жена, която е починала наскоро, а синът ѝ ми звънеше, защото докато съм ползвала мобилния интернет, му се изписало, че майка му е активна. Той беше много шокиран, видимо разстроен. Задаваше купища въпроси - откога ползвам номера, на кой оператор, с договор ли и т.н. И това насред важна среща. И всички опити да го прекъсна и да му обясна, че ми е много трудно да водя подобен разговор в момента, бяха напразни. Ужасна ситуация.

Та в този ред на мисли, не е ли редно мобилните оператори да изчакват някакъв период от време преди да предоставят номер на починал човек по друг договор? И няма ли начин да се защитим от непрекъснати обаждания от кредитни институции, фирми за събиране на вземания, разгневени роднини и т.н.?

Даже ако бяха изчакали от оператора, на сина пак в някакъв момент майка му щеше да се активира от отвъдното и да го разстрои.
И аз съм била потърпевша, но не по такъв драматичен начин. Прсото казвах известно време, че в момента това е моят номер и толкоз. Мина време, и всички разбраха, и се свърши.
И да си смениш номера, пак може да се натресеш на ползван номер, така че според мен не го мисли.

# 18
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 187
Та в този ред на мисли, не е ли редно мобилните оператори да изчакват някакъв период от време преди да предоставят номер на починал човек по друг договор? И няма ли начин да се защитим от непрекъснати обаждания от кредитни институции, фирми за събиране на вземания, разгневени роднини и т.н.?
не е редно , защото операторите нямат представа кой кога ще умре за да изчакват. а и не са длъжни.
за мен при по-продължително обаждане на личният телефон с цел да търсят друг човек може би най-добре е да се казва , че човека е починал. върши работа от раз.  Laughing

# 19
  • Мнения: 9 652
...докато съм ползвала мобилния интернет, му се изписало, че майка му е активна.

И всички опити да го прекъсна...бяха напразни.

Не го разбрах първото... Как така му "изписало", че някой е активен? Къде му изписало?
Къде ще ми изпише на мен, че мъжът ми примерно ползва мобилен Нет? (Жив си е, де) Нещо не ми се връзва.

А по второто - решението е лесно - червената слушалка. Как може да се обяснявате с непознати, които очевидно ви причиняват неудобство? И то по време на работа?

# 20
  • Мнения: 1 710
Та в този ред на мисли, не е ли редно мобилните оператори да изчакват някакъв период от време преди да предоставят номер на починал човек по друг договор? И няма ли начин да се защитим от непрекъснати обаждания от кредитни институции, фирми за събиране на вземания, разгневени роднини и т.н.?
не е редно , защото операторите нямат представа кой кога ще умре за да изчакват. а и не са длъжни.
за мен при по-продължително обаждане на личният телефон с цел да търсят друг човек може би най-добре е да се казва , че човека е починал. върши работа от раз.  Laughing


Не става въпрос да знаят кой кога ще умре. Но когато се прекрати договорът с мобилния оператор на база смъртен акт, няма как да не са наясно, че човекът е починал и съответно може да не дават номера веднага на нов клиент. Явно е, че не са длъжни. Въпросът ми беше не е ли редно от морална гледна точка.

# 21
  • Мнения: 1 710
...докато съм ползвала мобилния интернет, му се изписало, че майка му е активна.

И всички опити да го прекъсна...бяха напразни.

Не го разбрах първото... Как така му "изписало", че някой е активен? Къде му изписало?
Къде ще ми изпише на мен, че мъжът ми примерно ползва мобилен Нет? (Жив си е, де) Нещо не ми се връзва.

А по второто - решението е лесно - червената слушалка. Как може да се обяснявате с непознати, които очевидно ви причиняват неудобство? И то по време на работа?

Не си спомням дали Вайбър или друго подобно приложение, му било изписало, че номерът се е присъединил, че е на линия или активен или нещо от този род. И понеже в телефона на човека номера е записан като номера на майка му, съобщението е, че майка му е на линия. Поне аз така го разбрах.
Червената слушалка е решение, когато някой нахалства, когато е груб и т.н. В случая човека беше доста разстроен. Ако му бях затворила така, аз самата щях да се почувствам гадно.

# 22
  • Мнения: 9 652
Да, Вайбър... ясно, да. Simple Smile

# 23
  • Мнения: 33
Очаквам след месец друга банка да търси въпросната жена. Трябва нещо да се промени като с адреса 😀😀  Нищо, че кредит не съм имала в живота ама е много притеснително да ти изпращат смс да ти съобщават, че до 15.05 (примерно) да внесеш 3000 лв. И после най-нагло да почнат да ми обясняват, че аз съм Мария 😂

# 24
  • Мнения: 888
Новите комбинации от номера със съществуващите кодове се изчерпаха и започнаха бързо да дават станалите неактивни на други клиенти.
Затова аз си пазя и пренасям номера вече над 10 години.

Иначе повечето длъжници, за да останат анонимни за кредиторите си взимат карти на други имена, а за последните остават старите номера, които бързо губят поради неплащане на сметките.
При нас пък редовно лепяха на вратата призовки от съда за старата собственичка на апартамента, над десет.
В първия момент е леко стряскащо, да видиш съобщение, че и от съда, но после прочиташ имената.

# 25
  • Мнения: 5 616
Знам, че преди имаше условие 2 години да изчакат и тогава да дават номера.

Общи условия

Активация на акаунт