Знаете ли как се държат децата ви в училище?

  • 18 065
  • 119
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: X
Училищните специалисти нямат ли задачата да коригират условията, които са корена,
Условията, които са коренът на това поведение, са в семействата на тези деца. Училищните специалисти нямат нито задачата, нито възможностите да въздействат върху този "корен".

# 91
  • Мнения: 118
Неясно е дали подкрепяте мнението ми, че зад поведението на агресивното дете, не стои една личност в развитие, която е родена да е агресивна и обречена на това, която трябвало да бъде изолирана от останалите и отхвърлена, вечно понасяща етикета за агресивна, а стоят определени условия и проблеми, в определен отрязък от време, които отключват това държание, и които рефлектират върху развитието на тази личност? В началото, бяхте твърдо на друго мнение, в горния си пост изразявате подкрепа към това смятане. Започвам да се чудя дали водим спор по конкретна тема или просто се надиграваме кой до къде ще стигне, без значение какво дискутираме. Относно така формулираното ми твърдение в този пост, то е добре да сте наясно, че е подкрепено от стотици, ако не и хиляди изследвания на международни психолози във всякакви области и вече се приема за всеизвестна даденост, малцина все още мислят, че децата с агресивно поведение са обречени на него цял живот... Ако трябва да сме по-фундаментални, добре е да се има предвид, че всички малко или много носим агресията в себе си, понякога дори я проявяваме в ежедневието си, тя е спомогнала еволюцията и стои зад нашето физическо и психическо развитие и в еволюцията, през древността, до настоящето. Въпросът е, до колко отделните индивиди успяват да я контролират и как я насочват, какво отключва нейните силни прояви...

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
Проблемите трябва да се разрешават. Ти какво очакваш, другите деца и техните родители да търпят агресията на едно дете и да мислят за това, че то е развиваща се личност? А останалите деца не са ли развиващи се личности?
 Най-фундаментално родителите на агресивните деца да се захванат и да започнат терапия. Но не само терапия на детето, а семейна терапия, защото те също трябва да минат през нея и да преосмислят много неща. Когато се работи с детето и с родителите нещата се оправят по-бързо. Но много често родителите не искат, а нататък нещата се влошават. Ако родителите са на място и осъзнаят, че детето се държи агресивно и недопустимо, положителните резултати се появяват бързо. И съвсем естествено другите започват да изолират, защото не искат да бъдат бити или обиждани.
Не казваш нищо конкретно.

# 93
  • Мнения: 118
Успяваме да постигнем общ език, с леки изключения. Явно не сте забелязала, но точно родителите на децата с проблеми (агресивни или други проблеми) са едни от най-безотговорните, потънали в своите грижи, фокусирани основно върху кредитите и нестигащите им заплати, изоставяйки духовните потребности на себе си и децата си на последно място. Шансът сами да осъзнаят проблемите в семействата си, своето поведение и ефекта от него, върху децата им, е доста малък. Именно тук подчертах в предишните си мнения ролята на специалистите като насочващи точно тези семейства. Много от агресивните, понякога проявяват агресия като рефлективно държание от държанието у дома, проявяват регресия, някои жертва на физическо или психологично насилие от самите си родители, се индентифицират с агресора сред съучениците си, друи го правят, за да задоволяват потребностите си от внимание и грижи и прочее, съществуват всевъзможни проблеми и причини, които няма как да обсъдим в тази тема, но общото при всички, е страданието сред тези деца, както и пълната възможност за напускане на това състояние, при правилно третиране. А за правилно третиране, определено не влизат етикетите, категоризациите, групиранията, отхвърлянията, изолиранията или комплексиращите епитети, за които спорим по-назад.

# 94
  • София
  • Мнения: 62 595
Затова писах назад, че щом родителят не е в състояние или не иска, то системата трябва да поеме контрола и да го принуди. Иначе се стига до това другите родители да правят подписки с искане за изключване или на свой ред да се държат агресивно, само и само да приключи този кошмар за техните деца. В един момент настъпва критичната точка, по-скоро точката на пречупване, кагота и на най-толерантните  деца и родители им писва от чуждата агресия и съвсем естествено поставят въпроса като "или той, или ние".  На мен от директорката ми беше казано "хубаво, ама аз не мога нищо да направя, всички са ми важни" и тогава й казах "мерси, напишете ни отпусното". Да ти кажа - родихме се!

# 95
  • Мнения: 118
Нещата за преместването на потърпевшите от агресивните деца са доста субективни. Ако детето е било засегнато пряко, не се намира начин за решаване на проблемите в близко бъдеще и училището като институция не реагира адекватно, както и родителите на проблемното дете, може би е добра идея. Но ако до скоро децата например са били приятели, агресорът е бил добре приеман и проблемите датират от скоро, то това определено не е добрия вариант. Като цяло съм на мнение преместванията да стават при наложителни обстоятелства, тъй като са стрес за всички: преместеното дете, бившия му клас, новия му клас, преподавателите в новото училище, родителите на преместеното, може би и други. Зависи и как е изразена агресията, ако е в тежко физическо насилие, то при липсата на адекватност от училището и родителите на насилника, преместването си става направо наложително, а за агресора, има други инстанции, които могат да се намесят, когато училищната иституция се държи неадекватно. Но никой не може да бъде задължен, нито родителите, нито детето, да приложат определени практики, дори и безспорно да е виден проблема.

# 96
  • София
  • Мнения: 62 595
В какъв смисъл да зависи как е изразена - то е все едно да избираш дали да те обесят или да се удавиш.

# 97
  • Мнения: 118
Съвременните родители разбират доста различни неща под "агресия", като чели. Например лек физически сблъсък между две деца, в който няма пострадали, е ненормален и знак за проблем, но не и предпоставка за преместване в друго училище на пострадалото дете или поставянето на окови на насилника, а знак за предстоящата сериозна работа с него. Ако насилието е еднократно и не е съпроводено с психологично, то това все още не е достатъчен стимул за премествания и междуродителски размирици. В редките случаи, когато гледам телевизия, преди няколко месеца попаднах на един случай от "Преди обед" на БТВ. Там наблюдавах едно адско драматизиране, пресилване и преследване едва ли не на скрити цели или личен конфликт с някого, от страна на майка на момиче, пострадало от сблъсък със свой съученик в пети клас, който не е имал тежки последствия, нито пък е бил системен и съпроводен с неприятности за момичето, а еднократен акт на детска агресия и импулсивност, до колкото разбрах с детето насилник е работено и все още се работи, но е станало жертва на психологичен тормоз от майката на пострадалото момиче, изразен в непрекъснато преследване и докладване до най-различни компетентни и не до там, институции с цел злепоставяне и унижение. Отделно самата телевизия допълнително изкриви историята, не потърси другата страна и чрез специфични медийни трикове претрюфи историята до неузнаваемост... От тогава напълно изключих токсичната БТВ от режима си. Но не вярвам, че този случай е единичен и модерните родители, свикнаха да превръщат в насилие не до там опасни за здравето и психиката на някого действия от други деца, които лесно могат да бъдат коригирани при достатъчен интерес и правилни реакции от страна на родители, специалисти, учители и самото училище.

# 98
  • София
  • Мнения: 62 595
В един момент вече няма значение кой кой е, защото конфликтът ескалира до степента, че тенджерата под налягане гърми. И не, обичайно не става въпрос за някакъв еднократен акт, а за системност. Дори бих казала, че доста често родителите са много търпеливи към чуждата агресия, но са търпеливи, защото ги карат да са търпеливи - да изчакали, щяло това, щяло онова... А в повечето случаи на отговорните фактори не им се занимава или не могат да излязат на глава с родителите на агресивното дете. Като че ли нарочно те се запъват и нищо не искат да направят. А истината е, че ако се намеси училищното ръководство, социалните и полицията дори, и насвие малко сармите на родителите, много бързо и детето ще влезе в релси и поведението ще се промени. Ако родителят бъде задължен два пъти на седмицата да ходи в Закрила на детето да се отчита, социалните му правят проверки, назначи се задължителна терапия на родителя първо, а не на детето, родителят ще се стегне, защото няма да иска неприятности. Не заради детето, а заради себе си.

# 99
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 661
Аз мога да ви споделя от личен опит -  в нашия клас има деца, които са агресивни - и физически, и вербално, отделно нарушават дисциплината ежедневно и ежечасно, и ...каква изненада - на родителските срещи няма нито един от родителите на въпросните деца. Познавам на някои майките - ами, не се оплакват от ниски заплати или кредити, живеят си повече от добре, но просто не ги интересува - тяхното мото е "важното е да ми е здраво детето, какво да го направя - темперамента му е такъв" и тем подобни. И докато няма механизми - и в училище, и в останалите институции за справяне с тези проблеми, ще страдат останалите деца, които са тормозени, или най-малкото, не са чули и разбрали уроците, защото някой все пречи. Директорът вдига рамене, говори всеки ден с проблемните деца, училищния педагог също, и... - нищо.

# 100
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, че техните родители не са на РС е класика, а не изненада. Изненада е, когато родителите присъстват. Обаче те знаят,, че ще им набиват канчетата и ги няма. Мога да направя цял списък с родителски оправдания.

# 101
  • Мнения: 19 268
Аз не разбирам защо ще се чакат рс, за да се говори с родителите?! Родителските срещи са около две на година. Първата е месец-два след започването на учебната година и може агресорите да не са се проявили в целия си блясък. Е, ще се чака втората родителска след n-на брой месеци, за да се вземат мерки Tired

# 102
  • Мнения: 4 343
И докато няма механизми - и в училище, и в останалите институции за справяне с тези проблеми, ще страдат останалите деца, които са тормозени, или най-малкото, не са чули и разбрали уроците, защото някой все пречи. ...
Няма как да не направи впечатление ,че тези механизми липсват само в общинските училища.Неизбежно човек си задава и въпроса защо.
И ако за един голям град донякъде е алтернатива да се смени училището ,то за малко населено място с едно държавно училище варианта е ежедневно пътуване до друго населено място.
Много родители нямат тази възможност ,но това съвсем не значи че не са ядосани.
На практика  винаги потърпевшите  деца понасят негативите.Съществува съвсем не хипотетичната възможност смяната на училище, където е възможна да се окаже ''от трън та на глог'' в допълнение с всичкия стрес за тормозеното дете.
Не бих се наела да гадая до къде тази несправедливост в съчетание с безизходица могат да доведат един родител.

# 103
  • Мнения: X
Няма как да не направи впечатление ,че тези механизми липсват само в общинските училища.
С това не бих могла да се съглся. Имам преки наблюдения над Свети Георги, където учеше детето на моя близка. То е един от младите ни математически таланти- с много златни медали от какви ли не състезания. Заради открояващите го успехи, беше подложено на такъв зверски психически тормоз от съучениците си, че в 4 клас го преместиха в друга паралелка и така някакси дочакаха да мине времето е детето да отиде в СМГ. Там вече си попадна в средата и няма тормоз, а се чувства прекрасно.

# 104
  • Мнения: 4 343
Имам в предвид много по-брутални и явни прояви на тормоз .
Няма как да се избегне известна неприязън към по-успешните, но ще излъжем ако не  отчетем факта че на такива места тормоза е далеч по-рафиниран и изобщо не може да се сравни с това ,което може да ''се случи'' в общинското училище.Моето дете също се е сблъсквало и с двете .
Има го и момента със силния характер и острия ум ,които определено при нужда поставят на мястото им някои зле преценили възможностите си ,прекалено самоуверени хлапета. За съжаление тези качества не помагат ако насреща си имаш агресивно примитивно и лишено от интелект човешко същество.

Общи условия

Активация на акаунт