Истанбул [тема 44]

• Варна
Tsvetan Petrov, ей затова трябва да се водят записки. Преди известно време Шебечко бе качила разписанието на т.нар. фестивален ферибот. Най-вероятно вече ще ти е късно, но все пак:

iv4enceto_91,
Скрит текст:
хотел Selenay беше последният, в който бяхме с ТА. Тогава още лобито не бе реновирано, но хотелската част - да. Стаите са много малки, повечето от тях - без каквато и да е видимост от прозореца. Това е хотелът, в който съм искала смяна стаята, защото като видях "гледката" от прозореца, ме хвана клаустрофобията.
Та, не всичко, което лъщи, е злато.
Но пък се намира на метри от Орду, в пресечка на първата успоредна (аз не обичам да се завирам далеч от "главната"), така че има своите предимства, в комплект със закуската с изглед. Ресторантът също беше ОК.
Аз се чудя дали първия ден да не минем Топ капъ с Гюлхане, Сюлеймание и около Галата, ако е отворена Синята джамия. След това да слезнем до Еминьоню за корабче и да отидем до учителското заведение на замръкване. А за втория ден да оставим Истиклял, Египетския пазар, Долмабахче, Свети Стефан и да завършим със Сапфир. Предполагам че няма да се натоварим много.

Много е разхвърляно сякаш така.
Защо не помислиш как да комбинираш Сюлеймание с Египетския. Наскоро гледахме маршрут, по който лесно се излиза от джамията към кюлот сокак", а от там - и към Мъсър чаршъсъ. Следващ може да е Долмабахче, а от там през Таксим, малко Истиклял и от Шишхане да вземете метрото до Сапфир.

За другия ден остава Султанахмет (за Синята джамия Шебечко писа, че я отварят на 16.05.... не помня вашите дати), Топ капъ и Гюлхане, Св. Стефан и кула Галата със завършек на деня в учителското.

Сигурно има и други варианти, но обектите са леко хаотични и в момента това ми идва на ума.

Здравейте търся фирма от В.Търново до Инстамбул да тръгва т.Екскурзия за 2 нощувки.С дете на 10г. ще пътувам и съм обещала да го заведа в Аквариума в мола.Може ли такива големи разлики в цените с тръгване от София и от В.Търново.Аз съм с много уграничен бюджет за двете ни и търся най евтината за май месец оферта .Като няма и отстъпка за деца ? Моля препочайте ми тур оператори може и на ЛС.

YSMIV4ICA, за съжаление, това е положението. И все пак, ИстаНбул е най-достъпния мегаполис за нас, та и с по Ограничен бюджет може да се отиде. Колкото до цените от София и от другите градове - това е положението. Като не ни харесва, си ходим сами. Или пътуваме до София и тръгваме от там. Въпрос на сметки. Ето, говори се за доста ниска цена, при това - с три нощувки. Провери и прецени дали можеш да си го позволиш.

Последна редакция: нд, 22 апр 2018, 12:20 от beljata

• Стара Загора
Беличке, благодаря ти. Запаметявам си твоята препоръка. Ние ще сме от 18 до 20. Последния ден не го броя разбира се. Затова съм си записала Синята джамия, понеже при предното ходене не влезнахме и ми се ще отвътре да я разгледам. Пропуснах... Искам едната вечер да сме в Ортаклар. Може би след Сапфир. До колко работи?
Опитва ми се и от баклавата на Karaköy Güllüoğlu, но май няма да стигнем до там.
Относно хотел Selenay - стаите не знам как са, но снощи ми показаха на live лобито и изглежда много добре. Но в крайна сметка за мен то не е важно. Те големи шматки - да стоят в хотела да почиват. Отказали се от вечерята на корабчето, защото било студено. Викам им да отидат до Сапфир, не щели. Close
Ще отида в Истанбул и ще стоя в хотела. Трябва да съм счупила крак. Grinning

Последна редакция: нд, 22 апр 2018, 13:55 от iv4enceto_91

За iv4enceto

после отидохме към Топкапъ - бяхме разочаровани, особено дъщеря ми. Очаквахме да може да се разгледа по-голяма площ от двореца, както в Долмабахче. Почти всичко е под формата на изложба, в помещенията, където са живели не се влиза. Бяхме и в харема, голяма част още го реставрират.

Leila, благодаря за разказа.
Теди те предупреди, че Топ капъ ще ви разочарова след Долмабахче. Двата двореца са коренно различни и трябва да се разглеждат с различни очи и най-добре, при различни ходения.

• Варна
Ивче, Каракьой и баклавата на Гюллюолу е възможно да се съчетаят или с Египетския, или с кула Галата, в зависимост от това кога имате време и кога, примерно, бихте могли да ползвате фери от Каракьой. За църквата и без това трябва от там да вземете, а баклаваджийницата е на метри от пристанището.
Аз не знам в учителското какво може да ядете, но след Сапфир спокойно можете да включите Ортаклар. Ако не окъснеете много на терасата, с метрото и трамвая би трябвало в съвсем нормално време да се доберете до ресторанта. Според чичко Гугъл работи до 1:00. Ние не сме ходили толкова късно, но сме си тръгвали редовно след 22 часа и не е имало признаци за добре познатото "последни поръчки... кухнята затваря". Маршрутът ясен ли е?

Колкото до дворците, предполагам си наясно с паралела между двата и щом си ги заложила, приемам, че ще избегнеш т.нар. разочарование. В този смисъл, все пак може да сложиш програмата с Топ капъ първия ден, а с Долмабахче - втория. Но не е задължително.

• Стара Загора
Ех, с този Топ Капъ голяма драма. Аз искам да отделя време, а то ще се окаже че не си заслужава. 40 лири ли беше входа, ако е така може би ще го пропусна и сега....

Беличке, аз в Сапфир искам да приключим до към 21. Ще хванем залеза за снимки и да се насладим, най-много 40 мин да се задържим. Смятам че към 21,30 да сме в Ортаклар е нормално и към 23 да се приберем.

А за учителското не го мисля толкова, защото главно заради Кючуксу искам да отидем и да хванем като запалят моста. Обаче ме притеснява с какво ще се приберем след това. Гледах за ферибота и ми е останало в главата, че последния от там е в 19 часа или греша?

• варна
Здравейте ето и моите преживявания от Истанбул този уикенд. Пристигнахме около три часа на хотела Kaya Hotel намира се на спирката на трамвай Т1 Findikzade .Оставихме багажа купихме си карта от будката зад спирката и тръгнахме с трамвая към пристанище Кабаташ- последната спирка .От първата каса взехме билети за Босфор тур 15 лири изпихме по един сок от нар 😋 тура е около два  часа стига малко след втория мост и се връща по азиатския бряг където вече беше сянка е духаше доста .Голяма красота 😍. От пак хванахме трамвая и отиваме да ядем сандвичи с риба на Еминьоню. За наше огромно съжаление не намерихме минахме отсреща на Египетския пазар да разгледаме стори ми се много скъпо,  от нашето предишно посещение преди четири години когато бяхме купили доста неща от там 🤔. Тръгнахме към Султанахмед да видим килима и там гледката беше разочароваща. Лалетата овяхнали .Вечеряхме в едно от заведенията на улицата и за десерт
 си поръчахме кюнефе беше много вкусно -18 лири .И пак на трамвай  претъпкан , забулени и миризливи не помръдват на никъде ужас.Слезнахме на хотела не беше нищо особенно , но с много удобни легла .На сутринта закуска и и разходка около хотела от една сладкарничка си купихме нещо много вкусно така и не разбрахме как се казва ще кача снимки,  прелича на руло от кашкавал пълно с крем нарязаха го в кутия.Тръгнахме за Св .Стефан много красива .И от там на Емирган , автобуса  ни спря на километър от парка ужасен трафик и коли претъпкани с хора. Влизаме в парка празни лехи,  отъпкани оскубани страшно много хора насядали в прецъфтелите лалета да се снимат. 😲 Дошли на пикник с тенджери и тигани ужас.Отиваме в Форум мол на аквариума и на 4Д кино полет над истанбул
13лири малко по различно от това на Сапфир. Тръгваме си малко разочаровани,
претъпкан мегаполис ужасно много млади забулени хора.

• варна
https://

Последна редакция: пн, 23 апр 2018, 10:50 от aksiniq

Здравейте,къде можем да намерим в Истанбул хубави обувки магазини или улици,ще ходим след 2 седмици.Благодарим предварително.

• София
Здравейте на всички! От около 2 седмици ви чета и искам да ви благодаря за прекрасните теми, които сте направили и поддържате за Истанбул. Благодарение на всичко изчетено тук, нашата група от 4 човека, които никога не са стъпвали в този прекрасен град, но мечтаят да го направят - реши да се разхождаме сами, а не с агенцията. И в този ред на мисли, искам да споделя каква програма съм направила и да ме посъветвате дали според вас времево е възможно да успеем да посетим набелязаните места.
Тръгването ни ще е в 20ч в петък от София и ще имаме 2 нощувки в Истанбул.
Първи ден в Истанбул: смятаме да вземем метрото от Лалели Yenikapi до Таксим - от там пеша до Долмабахче и посещение; след това от пристанище Kabatas - разходка с корабче по Босфора; следващата ни цел е кулата Галата - смятаме да хванем трамвай Т1 за 3 спирки до Karakoy и от там пеша до кулата; следващата ни цел е Сапфир - с метрото от Sishane до Levent.  Имаме желание ако има време да посетим и музея Rahmi M Koc - евентуално може би с такси от Галата.
Втори ден в Истанбул: сутринта има панорамна разходка с групата, в която смятаме да се включим - Синята джамия, площад Хиподрума, Змиевидната колона, фонтанът на Вилхелм II, Св. София отвън, То Капъ отвън, Азиатската част и връщане в хотела;  От там с трамвай Т1 смятаме да слезем на Султан Ахмет, да разгледаме Св. София, водохранилището Йеребатан и Топ Капъ двореца; следващата ни дестинация е аквариума Тюркуазу - може би с метрото от спирка Yenikapi до мола. Евентуално вечерта ще има нощен тур на Истанбул с групата, който ни се иска да не пропускаме, но дали ще ни стигне времето...
Дворецът Бейлербей много ми се иска да видим - мислите ли, че някак можем да го вмъкнем някъде времево? Видях,че има метро от Yenikapi за две спирки до Uskudar и след това евентуално с автобус 15Б до двореца.
Ще съм ви много благодарна за всякакви мнения и съвети по това, което сме замислили. Simple Smile

• София
Здравейте.Майка ми ще ме води на екскурзия до Истанбул този уикенд,а аз нямам идея къде отивам и имам хиляди въпроси,а никакво време да намеря оттоморите им.
Моля ви за малко експертна помощ.
От турагенцията са и казали да не взимаме лири,а само евра,можело малко дребни лири за тоалетна и т.н.
Няма ли да е по-насметка да си вземем от тук лирите,а не там да търсим и да се чудим как еврата да превърнем в лири?Не знам, вие какво мислите?
За Топкапъ искат 20 евро за екскурзията,има ли смисъл да я взимаме или ще успеем и сами да се справим без екскурзовод,просто да разгледаме,предполагам ще е по-евтино.Или си е по-добре организирано да посетим двореца?

Скрит текст:
Тръгването ни ще е в 20ч в петък от София и ще имаме 2 нощувки в Истанбул.

Aз не бих слязла пеша от Таксим до Долмабахче при първо посещение и то само за 2 дни. Слизането по Истиклял и покрай кулата Галата е в пъти по-интересно.

Другото, което не бих направила е да се кача на корабче от Кабаташ, защото ще пропуснете една от най-красивите гледки около Еминьоню и Каракьой с големите джамии, с Топкапъ, моста Галата, кулата Галата, кръстосващите във всички посоки кораби, корабчета и лодки. А независимо от къде тръгват, обръщат след втория мост, т.е. от Кабаташ е по-кратка разходката. Единственото предимство на този вариант е, че корабчетата минават доста близо до Долмабахче, тъй като пристанището е съвсем близо до двореца. Но и от другите корабчета се вижда достатъчно добре.

Според мен музеят на Рахми Коч е невъзможно да се впише. Много натоварено ще е. Посещението на двореца ще отнеме поне 3-4 часа (чакане, разглеждане на основната част, харема и градината). Разходката с корабче е 2 часа. За Рахми Коч казват, че трябва половин ден. А и всеки от пешеходните маршрути отнема по 1-2 часа. За Сапфир също трябват поне 3 часа за метро + опашка + гледка + кино + опашка за кино.

Не мисля, че ще можете да вместите и Бейлербей. А и той е умалено копие на Долмабахче. По-добре го оставете за друг път, когато ще видите само него.

Моля ви за малко експертна помощ.
Разбира се, че е по-добре да обмените тук лири. Топкапъ също не е проблем да се види самостоятелно. Предполагам, че ще ви излезе по-евтино.

Тръгването ни ще е в 20ч в петък от София и ще имаме 2 нощувки в Истанбул.

Здравейте! Аз за себе си бих направила  следната програма.
Първи ден - хващам трамвая до Кабаташ и отидам в Долмабахче. След това корабче по Босфора. Предполагам че ще Ви върне на Кабаташ. От там с фуниколера до Таксим - Истиклял, кулата Галата. От спирка Шишане до 4.Levent /много е важна 4/ до Сапфир.
Има и друг вариант - след корабчето по Босфора хващате трамвая до Каракьой и от там пеша до кулата Галата /стръмно е има изкачване/ или хващате Тюнел и се на другата страна на Истиклял. Отново кулата Галата и след това метрото за Сапфир. Ако Вие първо посещение оставете музея Rahmi M Koc за следващия път.
Втори ден - ако панорамната разходка е 4 часа ще успеете да разгледате Св.София и Водохранилището. Топ капъ ще е или на бегом или няма да се вместите в работното време.
За аквариума в МОЛ Форум предполагам че работи и до по-късно, но според мен няма да можете да го разгледате, защото искате да се включите в обиколката за нощен Истанбул. Най вероятно ще Ви искат в хотела около 19.00 часа.
Зависи от ТА, но аз в неделя не бих рискувала да отида на азиатския бряг. Дворецът Бейлербей оставете за следващите ходения. Ако в неделя тръгнете веднага след закуска този ден изобщо не го брой. Ако тръгнете в по-късен час пишете ще измислим нещо.

• София, Хаджи Димитър
Тръгването ни ще е в 20ч в петък от София и ще имаме 2 нощувки в Истанбул.

Музеят на Рахми Коч според мен го оставете за друг път, бяхме там в събота и за него си трябва доста време.Прекрасен музей.На нас ни отне над 3 часа и не сме се бавили много, дори в подводницата не влизахме защото е на турове и следващият беше в 16,20....а ние в 14 бяхме готови.
До него се стига много лесно с ферибота от Юскодар-Еюп.Хваща се посока Еюп/трета спирка е Хаскьой/. От страната на кулата Галата, като застанеш с лице към моста Галата от ляво е пристъна.

• София, Хаджи Димитър
Момичета, да дам отчет и аз......Първо благодаря на всички, които ми дадоха съвети за програмата. Благодаря за отзивите за музея, за да отидем и ние. Също ,че ме посъветвахте да вмъкна Св.Стефан........виждала съм я преди, видях е и сега......е разплаках се. Прекрасно реставрирана.
В петък пристигнахме в 4........мъка.....детето до 7ч. спа на един диван. Настаниха ни в 9/по -точно си оставих куфара в непочистената стая/, но пък ни дадоха закуска като бонус.
Хотелът Rouge noir, няма да го коментирам, повечето знаят за какво става дума..........но пък  беше близо до Т1 и метро/спирка Йеникапъ, така и не се научих как се произнася/. Малко следа 9ч. с детето тръгнахме по програма .
Слязохме да видим килима/прецъфтели са лаленцата/ и да му покажа Св.София отвън и Синята джамия и лека разходка.От там с BN1, който дойде празен и към аквариума.В автобуса имаше български изселник, с който си поговорихме.Спирката по моите записки изпуснахме, но слязохме на следващата и се върнахме една назад. За аквариума какво да кажа- впечетляващ, и на мен и на детето много ни хареса. Някой вече спомена, входът е 70 л и 45 за ученици.След него се прибрахме, защото бяхме скапани/все пак бяхме тръгнали в 18ч. от София/.Починахме си около 2 часа и по програма беше Сапфир, но промених и отидохме до Таксим и любимото ми-разходка по Истиклял.Е обичам си я тази блъсканица.....тази разходка за мен е може би най-прекрасната......Бавно без да бързаш, тук се спреш, там се спреш.....Пиеш сок от нар, ядеш сладолед и така до кулата.Не се качвахме и този път.Пеш моста, почивка малко на Еминюню и с Т1 към хотела.
На другия ден с фери до Св.Стефан........от там до музея на Рахми Коч отново с фери. Много, много хубав музей.Нещо, което ми направи много хубаво впечатление -колите нямат прашинка. От другата страна на улицата даже едно момиче бършеше макетите от вътре.Около 3 часа стояхме.
След музея отново на ферибота и в Азия.Там обаче не изпълних програмата си. Хапнахме и отидохме пеш до кафето с възглавничките.Правят ремонт около крайбрежната и не е много за вървене, прашно е, коли  и т.н.Пих кафенце с прекрасна гледка към Девичата кула...но за съжаление детето остана разочаровано, имаше много хора седящи върху кашони , плюят семки навсякъде.....според него е мизерно. Дворецът Берлейбей остана за друг път. Качихме се на Мармарай до Йеникапъ, на метрото и на Сапфир/как да го карам детенце да гледа дворци като той си иска небостъргача/Е там какво чакане беше.........Първо не ни дават билет за киното имало много хора ще чакате над два часа, казва девойката.Е ще чакаме, казвам аз.....Чакаме за асансьора....качваме се горе и страшна лудница. Мрънкащи българи навсякъде......опашка огромна............но за това пък успяхме да видим и залеза и почти нощен Истанбул.А не бях го планувала така. Четири часа останахме горе.Детенце остана очаровано, заради неговата усмивка и прекрасните гледки си заслужаваше......
Хапнахме в мола, защото района около Йеникапъ не ми харесва особено и в 10 вечерта не ми се обикаляше сама с дете.
Прибрахме се и се хоп греда...тръгване в 8,15 за Одрин.Програмата за парка Гюлхание отпадна...мама пак не видя лалета, поне не много както искаше, защото има навсякъде.
Посещението на Одрин и борсата, ще ви го спестя........
Като за финал ще кажа, че  не мога да му се наситя на този град...но никога повече април. Опашки огромни на митницата, на историческия полуостров само българи.....Някой спомена за Св.Стефан, е ако не се снимаме на входа на църквата какво ще стане?! Снимат се бутат се, добре че на излизане само се засякохме с група. Имаше едни 7-8 минути, в които си бяхме сами в църквата. А това говорене на висок тон, ме подлудяваше.
Толкова от мен, а снимки довечера.

"Говорене на висок глас" и "мрънкащи българи"- това е горчивата истина...

Привет от България!
Прибрахме се благополучно снощи- 4 часа на турската и 30 мин. на бг граница, но нормално за този фестивален период.
Изводът е: повече никога в сезона на лалетата. Simple Smile

И пак започвам да правя списъка със следващите обекти, въпреки че няма да е тази година. Simple Smile
Този град върви след мен (перифразирам заглавието на турски сериал).