Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 414
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 765
  • София
  • Мнения: 1 576
Не се уточних. Говоря, ако продължаваш посока Подуене. Тези в кръговото от лентата за направо се бутат за надясно и редовно се получават катастрофи и засичане. Много псуване съм хвърлила там, но не безпричинно. Като се ударим заради някой тъпак, който не се престроява в правилната лента по-раничко, да не би той да ми плати щетите и нервите после по колата?

# 766
  • София
  • Мнения: 2 917
Не се уточних. Говоря, ако продължаваш посока Подуене. Тези в кръговото от лентата за направо се бутат за надясно и редовно се получават катастрофи и засичане. Много псуване съм хвърлила там, но не безпричинно. Като се ударим заради някой тъпак, който не се престроява в правилната лента по-раничко, да не би той да ми плати щетите и нервите после по колата?

За нервите не знам, но щетите по колата ще ти бъдат платени от неговата гражданска отговорност. Преди време бистрихме темата. Това естествено, само ако ти си невинна.

# 767
  • Мнения: 2 478
Точно така, а после към него(доказано виновния), ще има регресен иск, и така, и вълкът сит, и агнето цяло Wink.

Когато не си сигурен в маневри и тия около теб, особено на кръгови, просто караш бавно на 2-ра с 20, това е, пълзиш и се оглеждаш, ама няма някой свиркал и бързал...

# 768
  • Мнения: X
Карането с две ръце е от времената на Лада и жигула. Всяка съвременна кола е с хидравлика и дори преминаване през неравност в завой се овладява за десети от секундата точно заради хидравличния усилвател. В 21 век сме все пак.

Лично аз карам само с лява ръка долу вляво. На 10 я качвам само когато навляза в участък  с много завои.

Преди по малко от месец попаднах в напречно течаща вода по магистрала в силен дъжд със не много съобразена скорост. Въпрос на умения и реакция - дали е с една или две ръце няма значение за крайния изход

# 769
  • Пловдив
  • Мнения: 13 459
И аз карам с една ръка, другата ми е на скоростния лост или на крака. Изобщо не мога да си представя каране с две ръце.
Трябва да има някъде остър завой за да си помогна и с дясната.

# 770
  • Мнения: 5 436
Карането с две ръце е от времената на Лада и жигула. Всяка съвременна кола е с хидравлика и дори преминаване през неравност в завой се овладява за десети от секундата точно заради хидравличния усилвател. В 21 век сме все пак.

Лично аз карам само с лява ръка долу вляво. На 10 я качвам само когато навляза в участък  с много завои.

Преди по малко от месец попаднах в напречно течаща вода по магистрала в силен дъжд със не много съобразена скорост. Въпрос на умения и реакция - дали е с една или две ръце няма значение за крайния изход
Хамериканците си нямат Лади, а автоматици. Така са лишени от лост за скорости. На моя Ланд Ровър има копче за скорости като на стар касетофон.


И въпреки това: за който се интересува в спойлера

Последна редакция: пн, 19 авг 2019, 22:12 от victoria vassileva

# 771
  • София
  • Мнения: 1 576
Ако карам автоматик, сигурно е друго. Хора, карали години ръчни скорости и след това качили се на автоматик, са ми казвали, че много дълго време са ”натискали” съединителя ..по навик Grin и ръцете едно странно, едната няма къде да я държиш Grin

# 772
  • София
  • Мнения: 2 917
Карането с две ръце е от времената на Лада и жигула. Всяка съвременна кола е с хидравлика и дори преминаване през неравност в завой се овладява за десети от секундата точно заради хидравличния усилвател. В 21 век сме все пак.

Лично аз карам само с лява ръка долу вляво. На 10 я качвам само когато навляза в участък  с много завои.

Преди по малко от месец попаднах в напречно течаща вода по магистрала в силен дъжд със не много съобразена скорост. Въпрос на умения и реакция - дали е с една или две ръце няма значение за крайния изход

След прочитането на подобни изявления, предпочитам да не се срещам на пътя с написалия ги

# 773
  • София
  • Мнения: 3 150
Ако карам автоматик, сигурно е друго. Хора, карали години ръчни скорости и след това качили се на автоматик, са ми казвали, че много дълго време са ”натискали” съединителя ..по навик Grin и ръцете едно странно, едната няма къде да я държиш Grin
Дълго, дълго, 2-3 дни макс. Това след 5 години ежедневно шофиране на автомобил с ръчни скорости. И да, с две ръце си държа волана, иначе какво бих правила с дясната. Все така не се храня, не пуша и не говоря по телефона докато шофирам.
Имате ли видеорегистратор? Върши ли някаква реална работа, или само звучи добре?

# 774
  • Мнения: 3 732
Днес вечерта ми си появи тракане. Не мога да разбера от къде е. Чува се на отворени прозорци. Постоянно е - има го и на скорост, и на свободна. Равномерно е, звука е Пляк - Пляк.
Какво може да е?
На таблото нищо не свети, дори и чека. 


Сложиха ми за 10 лв радиото миналата седмица. На първо четене става. Още не съм си купила флашка, не съм разбрала как да запаметя станции, но това са бели кахъри. Поне си настроих часовника защото този на колата не работи.
Ако имах финансова възможност бих си сложила музика със звук от който стъклата треперят.



Казаха ми, че задните амортисьори са за смяна. На десния е текло масло. Ако возя някой отзад се оплакват, че друса. Това е около 150 лв, нали?
Питах ги и двата ли се сменят. Отговора беше - колкото хора, толкова и мнения. Можел да се прецака другия, можело и кръстосано нещо отпред вляво.

Износени са ми и дисковете на предните гуми. Трябва да ги сменя когато сменям накладки. Аз съм на 8000 и нещо км пък те нали се сменяли на 10 000. Според тях не е до км а когато им дойде времето. Щяла съм да усетя стържене и мирис на феродо. Как мирише това?


Днес имах чакане по центъра по тъмно. Мина една кола, май бмв, с яко усилена музика. Под нея асфалта беше ярко зелен. Това как се казва, как се прави? Приличаше на осветление под колата.

# 775
  • Мнения: 2 478
Хахах, Зуки ще ме умориш, в добрия смисъл Grinning Wink.

Плякането, щракането от всичко може да е. Биалетка, тампон, окачване, носач, няма как така да се каже.

Аз да ти кажа нещо не съм фен на "ломотеща" кола, но виж на хубав спортен звук от двигателя - да, умирам си. Това е за мен музиката и много рядко слагам панела и слушам, каквото и да е, като съм сам. На дълъг път, и с хора, понякога, но нещо не съм фен на "музиката в колата", колкото и странно да звучи.

Ти какво караш бензин или дизел? Ако е дизел, бих те разбрал Grinning.

Аз нямам видеорегистратор, но е полезен, все пак всичко се случва и си е доказателство, което би помогнало и/или затоворило усти и чуденки.

Зуки за дисковете, спирачките, като цяло, не чакай да замирише на феродо и т.н, а при първа възможност ги смени предните, заедно с накладките. Не е задължително да се сменят и задните, ако не са износени. Така ще си по-спокойна ти за себе си, и по-безопасна за тези около теб.

# 776
  • София
  • Мнения: 1 576
И аз нямам видеорегистратор, но мисля, че е добра инвестиция, ако си вземеш. Забелязала съм, че хората са една идея по-внимателни около такива коли, именно заради камерата.

# 777
  • София
  • Мнения: 2 917
Днес вечерта ми си появи тракане. Не мога да разбера от къде е. Чува се на отворени прозорци. Постоянно е - има го и на скорост, и на свободна. Равномерно е, звука е Пляк - Пляк.
Какво може да е?
На таблото нищо не свети, дори и чека. 
Казаха ми, че задните амортисьори са за смяна. На десния е текло масло. Ако возя някой отзад се оплакват, че друса. Това е около 150 лв, нали?
Питах ги и двата ли се сменят. Отговора беше - колкото хора, толкова и мнения. Можел да се прецака другия, можело и кръстосано нещо отпред вляво.

Износени са ми и дисковете на предните гуми. Трябва да ги сменя когато сменям накладки. Аз съм на 8000 и нещо км пък те нали се сменяли на 10 000. Според тях не е до км а когато им дойде времето. Щяла съм да усетя стържене и мирис на феродо. Как мирише това?


Днес имах чакане по центъра по тъмно. Мина една кола, май бмв, с яко усилена музика. Под нея асфалта беше ярко зелен. Това как се казва, как се прави? Приличаше на осветление под колата.


Най-елементарната причина за тракането или по-скоро цъкането, което чуваш само при свалени прозорци, може да е камъче, заседнало в протектора на някоя от гумите. Звукът е равномерен, с честотата на въртенето на колелата най-вероятно. Осветление под колата може да монтират в някое тунинг ателие, но... Simple SmileSimple SmileSimple Smile. Амортисьори се сменяват по двойки в най-добрия случай. Има сервизи със стендове за проверка на амортисьори, където ще извадят и графика на затихването. Иначе, пред блока се проверява със заклащане на колата, но при твоя кашоноподобен автомобил, трудно ще се разклати задната част. Ако спирачните дискове имат ръб, се сменяват без уговорки заедно с накладките. Комплект хубави дискове и накладки, при спокойно шофиране, изкарват 60-70 000 километра. Стигнеш ли до стържене от накладки, значи със сигурност и дисковете ще се надерат, и ще станат за смяна. Не е лошо на три-четири месеца да се поглеждат накладките, особено преди и след по-дълги пътувания.

# 778
  • София
  • Мнения: 1 576
Любопитно ми е дали някога на някой му се е случвало да отлага зареждането на колата и в един даден момент да е останал без гориво и колата просто да спре?

# 779
  • Мнения: 22 786
Любопитно ми е дали някога на някой му се е случвало да отлага зареждането на колата и в един даден момент да е останал без гориво и колата просто да спре?
На мен със сигурност веднъж:)

Общи условия

Активация на акаунт