БУДАПЕЩА - перлата на Дунав 7

Здравейте.Ами...нещо не успях да ги кача явно снимките😒.
Днес за 11 часа свършихме това(ползвах съвет на съфорумка):отидохме до Парламента(който се оказа, че снощи го видяхме, ама не разпознахме🤦‍♀️), после през въженият мост отидохме в Буда.Хванах улицата до реката, посока червената църква.След нея продължихме още малко, до следващата църква намираща се на  малко площадче.До нея открихме мини мол:), видяхме, че бирата за 500 форинта снощи от магазин на центэра, тук е 200 форинта😁.После исках да намеря църквата св.Матияш, минахме през някаква улица на уч-щата и излизохме в градинка, зад рибарските кули,някой беше споменал, че се плаща за тях, по този път-не.
Взехме билети за църквата-струва си, но ме хвана яд, че не ми казаха, че можело да си купя такъв и за едната кула-горе, към църквата.Но, вчера се качихме на покрива на базиликата, да приемем, че е същото.Към закупеният билет получих карта за 10%намаление за болницата в скалата.Не мислих да ходя, но..струваше си!Семейният билет ми беше по-изгоден, т.е не ползвах картата за намаление.Това, за мен трябва да е must see!!Очарована съм, каква апаратура са имали тези доктори, колко добре е оборудвано всичко...а, как е пресъздадено всичко вътре..., с восъчните фигури...жалко, че турът е 1 час, поне 2 ще ми е минимумът...
После се върнахме и отидохме кэм военно-историческиат музей, после кэм замъка Буда.Там се разочаровахме леко, беше пълно с разни къщички, сцени, подготвят някакво събитие, за това, в обикаляне по стените и градините се застояхме само 2 часа😁.После отидохме в градина някаква до замъка, през моста на Елизабет към корабчетата.След 40 мин ходене и разглеждане на оферти между моста на Елизабет и въженият мост, се върнахме, от кэдето започнахме😂.На док 10, срещу 2.500 на възрастен и 2000 за детето се разходихме по Дунав.Хареса ми много,но...благодарение на вас бях подготвена с якета и шалове.Седнахме долу, след около 20 мин горната и предната палуба търсиха места при нас😁, беше мнооого ветровито.Даже една чужденка по къси панталонки и потник ме гледа опакована(даже и с качулка)и ми вика, че замръзвала, а викам, аз-аз съм си добре😁.По време на разходката ни разказваха за забележителностите, можехме да си купуваме за хапване и пиене, аз съм много доволна от трипчето.
Лошото е, че има толкова още за посещение, а аз се отчайвам, че 4 дни не стигат 😞.
И, май пропуснах музея на марципана, но...сякаш тук бях чела, че е на рибарските кули, в мапса излиза, че е в Пеща, помощ моля?

• There I was on a July morning
Аз съм чела само за този в Сентендре. В самата Будапеща не знам дали има, но да кажат и др. момичета.

Последна редакция: пн, 02 сеп 2019, 22:34 от Скубиду

• София
Има и в Будапеща музей на марципана, в Буда, зад рибарските кули, до Хилтън Simple Smile

Здравейте,

Подготвям програмата за пътуването ни в края на месеца. Чудя се дали да отделим половин ден за баните. Сечени или Гелерт ще ми препоръчате по това време и по принцип?

Благодаря предварително.

Да се отчета за днес-Парламента, за 40 мин няколко коридора, една зала, стълби и мястото на короната...ами не си струваше парите за мен.Добре, че гида беше готин.Да вметна че бях букнала тур на руски, за да влезем, но по същото време имаше такъв и на английски, помолих и ...бях с английската група.
Парламента бих го сложила в графа-ако(имате време, желание, пари...)
Зоопарка-за 2,5 часа почти нищо не видяхме, не знам и 2 дни дали ще ми стигнат.Ако само софийският зоопарк сте виждали(кото по-голям) този трябна да е в must see!Но...уж работят до 18ч. някои неща бяха затворени от 17 Sad.
Паркиране отпред-машините им иват опция да минете на англ, а за продължителност-парите.350ф е на час, вкарваш 700, билета ще е за 2 часа.Ресто не връща.Аз платих(като не знаех за рестото) от 16 ч днес до утре в 9 сутринта😂.
Паркэт отсреща не е лош за отмора, както и площадът на героите.
Посетих и църквата в скалата-хареса ми, защо не.
Видях и халите-ами...хич не сэм впечатлена.
За утре искам най-накрая да попадна на вкусна унгарска кухня и десерти, ако някой може да препоръча нещо, ще е супер:)

• There I was on a July morning
На мен са ми любими козуначените коминчета, намазани с крем или шоколад - кюртош калач. Може да опитате и унгарските мекици - лангош, които се продават с плънка по избор, най-често солена.

Пак аз-дано не съм ви омръзнала.
Днес посетихме тропикариума-час и половина бяхме там, много ни хареса, страхотно е.Ако имате възможност-отидете.
После исках да видя музея на марципана до рибарските кули, е...ужасно, бяхме с кола, паркинг автоматите приемат само монети.Опитах да разваля в магазини, кафенета...НИКОЙ НЕ ДАВА😡😡😡.
На няколко различни места се местихме, за да развалим-не става!Смс-и пращахме, не става, с карта опитах-не я приемат-не разбрах защо, ако някой може да каже защо не приемат нашите карти?-поне да се знае за следващ път.
После вече-свободна програма видяхме синегогата отвэн, ядохме гулаш(това не е ли нашенската телешка супа всъщност?) и ...накрая реших да разваля лошият привкус от нежеланито да ни развалят парите, като си купих страхотно червило MAC 😁(че ми излезе и по-евтино, отколкото ако си го поръчам от софийският мак).
Съвет към отиващите:
-информирайте се за работното време на обектите, които искате да посетите, както и какви билети предлагат( ние видяхме църквата на рибарският бастион, но не ни казаха, че можем да платим и за посещяние на кулата😒)
-Има дадени много обекти, като забележителности, помислете добре кои ще са ви интересни(аз исках да видя всичко, видях го, но в свободния от обекти ден почуствах наистина атмосферата тук като просто се разхождах накъдето пожелая, освен това някои от известните обекти  не бяха никак интересни за мен).
 -За 4 дни(освен за зоопарка и тропикариума) не съм ползвала транспорт, навсякэде пеша, с дете на 12.Само първият ден минахме около 35 км-МНОГО Е.Не правете нашата грешка, хем се губи време за придвижване, хем ще ви болят краката на другия ден😁.
Ами, това е от мен.Надявам се да помогна на някой бъдещ пътешественик, а аз по-нататък да се видя отново с това  красиво място Simple Smile

За всички които  са се ориентирали да ползват автобус 100Е до летището   искам да споделя, че  автобуса се  напълни още на  началната спирка - Deak Ferenc, като не  успяха да са  качат всички и  въобще  не спря на другите спирки. В 03.30ч. бяхме на спирката и автобуса беше пълен, но имаше възможност за правостоящи. До часа на тръгване 03.40ч. беше претъпкан и останаха  хора за следващия. Това навярно зависи и от сезона в който пътувате...…..

Изненадващо за мен,   имаше  многоооооо  хора  за паспортната проверка, така че помислете и за това, когато  планирате  колко по рано да отидете на летището. Смятам, че 2 часа по рано е нормално.

Помагайте! Ще се опитам да прочета темата, но не разполагам с много време за организацията и ще се радвам на съдействие от вас. Много спонтанно момчетата решиха да посетят Будапеща за мача  на 03. 10.  Бихте ли споделили изгоден вариант за пътуване до Унгарската столица, място за отсядане или район за две нощувки като ми се иска да е удобно за разходките им, а и да има удобен превоз до стадиона. Всякаква информация би ми била полезна. Не сме от пътуващите в чужбина и идея нямам как да постъпя.

Че какъв е този ранен полет?

Здравейте, скоро ще пътуваме за Будапеща. Някой ползвал ли е или ще ползва ли Карта за посещение на музеи и др обекти. Ползвахме такава за Виена и беше много на оферта. Какви са ви впечатленията? Видях, че Парламента не е включен в картата. Но пък важи за целия градски транспорт и не е необходимо допълнително да се купува такава карта.

• София
Ние ползвахме такава карта. Разгледайте какво включва и преценете дсли си струва. За нас не беше особено полезна.
Vienna passе много добра и покрива едва лк не всичко възможно, докато Будапеща е доста по-лимитирана.

Явно щом никой не пише за нея, не е оферта;(

• София
Забравих да уточня:имай предвид че повечето (да не кажа дори всички) музеи в Будапеща почиват в понеделник, т.е. ако това е един от дните ви в града - губите един ден от картата.
В картата е включен безплатен вход в историческия музей, който аз много исках да посетя, обаче беше затворен целия район на крепостта заради Винен фестивал. Често имали такава практика - там да се провеждат разни събития и затварят музея. (До художествената галерия поне бяха оставили един тесен проход за минаване и нея успяхме да посетим) Така че проверете по време на вашите дати дали има нещо планирано в крепостта в Буда.

Да, единият ден е понеделник и това, което сподели е много важно, не го знаех. Пак ще прегледам плана. Благодаря!