Тормоз в училище – от страната на агресивното поведение

  • 23 107
  • 159
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 3 048
Роузи, права си в един идеален свят. Съгласна съм, в частта че детето трябва у нас да види респекта към училището, учителя и правилата, ама дотам. Средностатистическият учител гледа да реши възникнала ситуация по най-лекия и удобен него начин, който никога не съвпада с най-добрия и възпитателен начин за децата. Намесват се фактори като на кои родители да се угоди и т.н. Всъщност това ме впечатли в темата - споменаването на майки събиращи агитки и обсъждащи във фейсбук деца и случки от деня. И тук трябва да има граници някакви и то учителят трябва да ги слага. Децата на активистките като чуват и виждат какво става, дали не са насърчени за определено поведение.

А малкото просто нещо, което могат да правят учителите при малките е да пресичат формирането на отношение към дете на стадния принцип. Но от споделеното тук се виждат примери, че те даже могат да го стимулират.

Всеки случай си е сам за себе си и има много пластове.
Запитах се обаче, колко и как трябва да си убеден, че твоето е във всяка ситуация 100% безупречно, за да раздаваш правосъдие за другите деца ...

# 46
  • Мнения: 2
Децата са склонни да преувеличават,особенно в къщи,където се чувстват сигурни.Явно това е актуално сега,да се наговарят и да обвиняват избраната от тях жертва.Моят Ви съвет защитавайте детето си,обяснете му,че не е хубаво да бие и обижда други деца,ако не са му направили нищо,но ако са го  закачвали първи,нормално е да се защити.Може би просто трюбва да промени начини .Успех!

# 47
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Солничке, така си е...

Много често наказвани са по- умните, надарени, но по- буйни и неизпълнителни деца....
Има различни видове зрялост и това да можеш да стоиш на едно място, да не занимаваш целия клас със себе си и да оставиш другите да учат, е много важно...

...нищо че всъщност детето е супер паметливо, говори много, и смята като елка... ако пречи, нарушава правилата...

Редно е, родителят на такова дете, колкото и да се гордее с природните му дадености, да приеме, че в училище се оценява по заслуги, не дадености и че има правила и никой не е изключение от тях.

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Има нещо, което е много важно, и го казвам и като родител, и професионално - насочете енергията на детето  и своята в положителна посока чрез извънкласни занимания. Когато дететоо има положителни преживявания ии е оценено извън училище, то започва да има  по-добро самочувствие, самооценка и не се "връзва" толкова на провокациите в училище. Като родител винаги съм била на принципа, че животът на едно дете не е в училище, а извън училище. Училището е място, където трябва да пребивава, да учи математика, български и т.н., да не задълбава много в отношенията там,  а истинският живот е там и с хората, с които го събират общите интереси, положителните преживявания. Дали ще го запишете на спорт, някакво изкуство, може и някаква роботика или каквото там има сега за децата, поне избор колкото щеш, може и сценично изкуство, вече вие си решете според интересите на детето и това, което наблюдаваш като качества и потенциал. Не се вторачвайте повече в учителката, училището и съучениците, защото това ви прави още по-потиснати, притиснати в ъгъла, а когато човек е притиснат в ъгъла става като животните- или се свива, или хапе.

# 49
  • Мнения: 11 909
Роузи, родителят колкото и да говори на умното и паметливо дете как трябва да спазва правилата, голяма роля има учителят. Той е този, който познава класа и темпото на работа на всяко дете и трябва да осигури подходяща работа за всяко. Ако на всички се дават еднакъв обем и вид задачи съобразени с масата ще има деца, които успяват по-бързо и им остава неуплътнено време и такива, които не смогват / времето не им стига и се чувстват по-тъпи, неможещи, лузъри... И двата типа деца имат нужда от подкрепата на учителя за интегрирането им в класа, защото масата е склонна да изолира и тормози и отличника, и изоставащия и несправящ се.
Топката е изцяло в полето на учителя, който трябва да организира работата в час така, че всяко дете да е заето, но според възможностите си.

# 50
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Така е, прави сте. Но когато родителя се държи зле с учителя, той как после да се отнася добре с детето. Не е робот все пак, човек е...  Но и често това поведение е насърчавано вкъщи...

# 51
  • София
  • Мнения: 580
Проблемът е, че учителите изолират деца, които бавно или по-трудно се справят с материала, изостават или имат поведенчески проблеми. И бързат веднага да лепят етикети на такива деца. Всеки може да обучава отличници. Учителите много обичат да се оправдават с обясненията, че имали много деца в класа, не можели да обърнат вниманиие, айде моля ви се. Банални оправдания от неквалифицирани учителки неспособни да обучават децата. Та за какво са учили педагогика изобщо ?! Все мрънкат и се оправдават на родителски срещи, че децата проблемни, а неспособните са те. От първи клас щом детето влезе в час, учителката е там да го мотивира, обучава и помага. Без значение колко деца в клас има. Едно време бях в клас от 30 деца, имаше всякакви. Учителите по бг, история и математика бяха страхотни - успяваха да задържат вниманието на децата. Дори нямахме нужда от частни уроци, подготовката беше отлична. Сега доста учители са гола-вода. И не децата, нито родителите са виновни.

# 52
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Едно време учителят можеше да пердаши и го правеше...а родителите имаха респект и никога не са наричали учител неспособен, въпреки че някои налагаха дисциплината по скучните си предмети с бой....помня добре ...много ме беше яд  на родителите на едно дете, които никога не го защитаваха...и все идваха с наведени глави...и още нещо-
Изолират се тези, които се въртят и не работят, а не по- глупавите...

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук не съм съгласна. Детето отива на училище с домашния багаж. Както го подготви родителят, така отива и то там. Сега се е започнало с мантрата "забавлявай се". Почти никой родител не казва на детето си сутрин "внимавай в час, случай учителката и си изпълнявай задачите". А същият този родител изпълнява всички тези неща на работа, но не ги казва на детето си сутрин. Ако детето отива с идеята за забавление, а не за вършене на работа, ако ще Господ да слезе на мястото на учителя, няма да направи нищо. Много деца в клас са тихи при еин учител, защото се страхуват от него, а не защото са мотивирани положително. Та, не бъркайте двата щата. Първо е родителят, и чак после е учителят. Децата не са в училище като в увеселителен парк, нито учителят е клоун, който на всяка цена трябва да им прави хубавото. Училището е работа, тъй както родителите ходят на работа и си изпълняват задълженията, а не ходят да човъркат копютрите на колегите си, нито да обясняват на шефа как той е виновен, че тях ги мързи да работят, защото никой не иска да си подритва трудовата книжка.

# 54
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Задайте си въпроса, дали можете да наложите дисциплина вкъщи. Когато накарате детето да свърши нещо, то прави ли го или се мотае, мрънка и се измъква... Ако вие не можете да наложите дисциплина, не очаквайте и учителят да може....Забелязала съм връзка... Родители, които сами не могат да контролират децата си, обвиняват за това учителя... Щом е толкова добро, защо не изпълнява в училище това, което сте му заръчали...ето, то не слуша и вас...

# 55
  • Sofiq
  • Мнения: 719
"...да искат да ми бъдат отнети родителските права". Родителски права не се отнемат така лесно и със сигурност не се отнемат, заради това че дете е ударило някого в училище, иначе хиляди деца да са останали без майки.
За да отнемат родителските права от майка, трябва тя да е или наркоманка, или алкохоличка, или в затвора, или в лудницата. В краен случай за малтретиране на дете с тежки телесни повреди.  Майка, която гледа дете и ходи на работа и води детето си всеки ден на училище и то е отличник, пък е образец.  А щом при проблем сте осигурили и психологична помощ, вече никой за нищо не може да претендира. Ако за училищни скандали отнемаха родителски права, досега хиляди деца да са без майки. Но законът защитава майките в България в този случай.
Някой явно ви е наплашил, че връзки или пари може да променят това. Не, не могат. Няма съд, който да вземе дете от майка без причина.
Затова, ако са читави хора, другите баба и дядо не само че няма как да навредят, но могат и да помогнат. Ако обичат внучето , си заслужава да се помислите да се свържете с тях.  Не да искате помощ, а за контакт с детето.

# 56
  • София
  • Мнения: 580
Не е до това дали ще пердаши учителят учениците или не, за да го уважават. Уважение в клас се постига не с бой или други подобни методи. Имала съм всякакви учители, включително и един, който си имаше възпитателна пръчка в чекмеджето и я ползваше от време на време с по-буйните момчета в класа. Доколко ефективен е боят, не знам, само ще кажа, че и с бой момчетата продължаваха да се държат по същия начин, явно друга е причината.
Но не мисля, че за успехът, респективно провалът на едно дете в училище е виновна семейната среда. Защото ако детето има успехи в училище,заслуги имат учителите, а ако не се справя и има проблеми, почват да сочат родителите за виновни, което просто не е така.
За мен по отношението на мотивацията за учене и поведението в клас и в училище винаги първо е учителят и после родителят. Дисциплина не се постига с бой нито учениците уважават такива учители, които прилагат подобни методи в училище. И това няма да ги накара нито да учат повече, нито да заобичат предмета и училището по принцип.

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Това за мотивацията не е вярно и го казвам и професионално, не само като родител. Ще кажа за "едно време", но си спомням много добре времето, когато бяхме деца и първото и основно, на което ни учеха вкъщи преди отиването на училище беше, че трябва да спазваме дисциплина. И най-страшното за едно дете тогава беше не че ще му пишат двойка, а че ако не спазва дисциплина, първо ще му напишат в бележника забележка, която трябваше да бъде подписана на следващия ден, а и че ще си отиде вкъщи с бележка родителят да се яви в училище на следващия ден. И никой родител не си позволяваше да обяснява как учиттелката е длъжна да мотивира децата. Първо моттивацията е от къщи, включително с класическата заръка от едно време - слушай в час, защото ако слушаш, научаваш половината урок още там.
Професионално също виждам как са нещата, нищо че не съм учител - терапията дори при най-тежките деца, с много проблеми, върви положително, когато първо родителят е мотивиран и е наясно, че трябва да се правят домашните и да се правят упражненията, колкото и да не са забавни. Ако родителят си мисли, че терапията е само забавна и трябва да се извършва в кабинета, а  вкъщи все няма време, ама е трудно да го накарам да седне..., то нищо не се получава, колкото и лек да е случаят и нещо, което може да се оправи при стегната работа вкъщи, започва да става тегаво и неефективно, защото вкъщи е по-лесно нищо да не се прави, отколкото да се седне и да се свърши работа.

# 58
  • Мнения: 11 909
Андариел, не съм съвсем съгласна. Да важно е как говорим за училището и правилата на детето вкъщи, но само това не е достатъчно. Много важно е как учителят ще посрещне дете, особено дете с някакъв проблем. В класа на дъщеря ми учителката (с много препоръки за прекрасен учител и класен), притисна пет-шест деца да "догонят" болшинството, които явно бяха дошли предварително подготвени с материала за първи клас и още първият месец започна да ме притиска, че детето ми "изостава фатално" и да отправя явни намеци, че детето не е за това училище. А после защо имало проблеми с дисциплината? Ами като е изолирано и с чувството, че не се справя? И когато й обясних ситуацията още първия месец отговорът й беше:"Аз и да я приема, класът няма да я приеме." Т.е изолазията се подава като сигнал и модел на поведение от учителя към останалите деца от класа. По думите на учителката, губи време в час с моето дете и не да го обучава, а да разрешава спорове, заради "лошото" й поведение. А по думите на уч.психолог, която често присъства в часовете, и заради друго дете, моето дете стои кротко, старае се, работи с желание според възможностите си и не създава проблеми. В междучасията и занималнята е друго. И въпреки, че в занималнята се случва да създава проблеми, учителката там прояви много повече човечност, разбиране и търпение към детето и му помага, а не го изолира. Та ролята на учителя за овладяване на ситуацията е огромна. Както и за създаване на климат на толерантност и взаимопомощ, а не делене на класа на "желани" (отличници, деца на богати семейства, на родители с полезни връзки) и "нежелани" ( деца, които не са на нивото на останалите, идват от непълноценни семейства, имат минало, родителите не карат луксозна кола/ изобщо нямат кола, не печелят четирицифрени суми, децата са с различен произход...)

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
Напълно съм съгласна, но не писах за това, защото това е вторият компонент. В ролята си на родител съм на принципа, че първо аз трябва да си свърша моята работа - да изпратя детето на училище подготвено и мотивирано за това, че там се учи и се спазват правила. Така че аз изпращам на учителката едно дете с много конкретни заръки и подготовка. Нататък тя е на ход и тя трябва да свърши своята работа. Повечето деца в клас са съвсем обикновени - без обучителни или психологически проблеми, без тежко минало, затова и в поста си наблегнах за това как родителят си изпраща детето на училище (то не е само в училище, важи и за ДГ), и в едно 90 процента от случаите първо нещата идват - или по0скоро не идват - от къщи, и то чисто дисциплинарно и мотивационно. Учителката трябва да си свършисвоята работа, и това как ще домотивира вече е надграждане. Децата с трудности са друга бира, а и тее са изключения - в клас от 30 деца има максимум 4 деца със СОП, защото ако помня добре, нормативът е такъв. А останалите 26 са си напълно в норма и не е като да не могат да си седнат на чина и да слушат учителката и да си правят задачите.

Общи условия

Активация на акаунт