От 1 на трета скорост

  • 10 971
  • 47
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 14 357
Аз съм от другите, дето сменят през една предавка, не съм чувала да е лошо, но не мога да кажа с категоричност.

# 2
  • Мнения: 3 608
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси
Ако нямаше нужда от поредни скорости нямаше да са така конструирани скоростните кутии Според мен е проблем  за автомобила.

# 3
  • Мнения: 4 518
Аз вече в другата тема написах, но и тук да кажа, че зависи от колата. Повечето (да не кажа всички) това е предвидено, но може и да навреди сериозно (нова скоростна кутия). И пак 1 000- 1 400 оборота според мен е ниско и аз бих задържала първа по-кратко. Първа е само за потегляне и аз я сменям много преди 3 000 оборота, може би към 1 700-2 000 (не съм сигурна, не се заглеждам).
Аз не бих рискувала, скоростна кутия не ми се купува и нямам желание да съм без кола докато ми ремонтират колата. И без това има толкова много чаркове и тъпотии, които могат да се счупят, нямам желание да създавам предпоставки.

# 4
  • Мнения: 1 121
По-добре от 2-ра на 4-та.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 230
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

# 6
  • Мнения: 3 782
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

За бензин или дизел говорите?

# 7
  • Мнения: X
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

За бензин или дизел говорите?
Бензин

# 8
  • Мнения: X
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

Това е супер неточно твърдение, защото зависи от конкретния двигател, марка на автомобила, модел и т.н.

# 9
  • Мнения: 9 634
Според мен не е проблем, но не гарантирам на 100%. Казвали са ми, че като сменяш предавките надолу няма проблем да пропуснеш, например от 5-та на 3-та, така че защо в обратния ред да не може да се пропусне? Все пак все се минава през 0, какво значение има на каква скорост си бил преди това? Вече отделен въпрос е дали е хубаво да се кара на 3-та с 1500 оборота и на 1-ва с 3000..

# 10
  • Мнения: X
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile

# 11
  • Мнения: 3 608
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.

# 12
  • Мнения: X
Аз като съм карал ръчни скорости никога не съм гледал обороти, ама никога. Затова винаги ми е било кеф да карам по-шумни двигатели.

# 13
  • Мнения: X
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.

Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile

# 14
  • Мнения: 3 661
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.
Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile
Вземи си автоматик, щом не искаш да сменяш скорости. Те хората не случайно са направили колите с повече скорости, едно време са били с по 3 скорости, сега са с по 6, че и повече. Съмнявам се дали щадиш скоростната кутия като прескачаш скорости, но със сигурност ти се вдига разхода от форсирането на колата на малката предавка.

# 15
  • Мнения: 3 608
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.

Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile
Идеята ти е да пазиш съединителя  или да си мислиш ,че това което правиш яко?

# 16
  • Мнения: X
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.

Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile
Идеята ти е да пазиш съединителя  или да си мислиш ,че това което правиш яко?
Идеята е да си спестя смени.
Ако имах 3 Бона повече щях да си взема автоматик, но нямам.
Не ми пречи да ми гори малко повече. Важното ми е дали прецаква колата.
Досега от 15 коментара никой не знае със сигурност и да даде аргументи.

# 17
  • Мнения: 4 518
Явно нямаш 3 бона, така че си пази скоростната кутия.
Ето казвам ти - може да счупиш някое зъбно колело и да прецакаш синхронизатора. Казах ти вече, при нова кола шансът това да се случи е малък, но който няма 3 бона си пази колата и не го мързи.
Карал ли си колело със скорости?

# 18
  • Мнения: X
Явно нямаш 3 бона, така че си пази скоростната кутия.
Ето казвам ти - може да счупиш някое зъбно колело и да прецакаш синхронизатора. Казах ти вече, при нова кола шансът това да се случи е малък, но който няма 3 бона си пази колата и не го мързи.
Карал ли си колело със скорости?
С 25км/ч какъв е проблема да си карам на трета.
От какво се чупи

# 19
  • Мнения: X
Като цяло и аз намирам карането на ръчни скорости за мазохизъм при наличието на толкова много достъпни автомобили с АСК.

# 20
  • Мнения: 4 518
Явно нямаш 3 бона, така че си пази скоростната кутия.
Ето казвам ти - може да счупиш някое зъбно колело и да прецакаш синхронизатора. Казах ти вече, при нова кола шансът това да се случи е малък, но който няма 3 бона си пази колата и не го мързи.
Карал ли си колело със скорости?
С 25км/ч какъв е проблема да си карам на трета.
От какво се чупи
Зъбните колела се чупят когато не успеят да влязат хубаво едно в друго. Представи си три двойки зъбни колела (толкова би имал, ако имаш само три скорости) и колелата са с различна големина. Когато сменяш скоростите, зъбните колела се местят. При самото местене и "захващане" на две зъбни колела, зъбите на едното колело трябва да влязат между зъбите на другото колело (надявам се знаеш как изглеждат зъбните колела). Ако зъбът на едното колело удари зъб на друго колело, те могат да се счупят или изхабят (ако се повтаря на едно и също място и допирът не е фатален). При счупване някоя от счупените части може изхвърчайки да счупи нещо друго. За да не се случва това хората са сложили синхронизатори, но те също могат да бъдат счупени. Когато следваш реда на предавките разликата в големината на колелата е по-малка и промяната става плавно и по-безопасно.
Иначе споко, колите вече ги правят със защита от идиотски изпълнения.
Съединителят на колата ти вероятно струва по-малко от скоростната кутия.
Иван Михов, различни хора, различни мнения. Аз пък не виждам удоволствие в карането на автоматик.
В Интернет сигурно има много клипове как работи скоростната кутия. Ако знаеш какво се случва в нея, може да си отговориш на всички въпроси.

# 21
  • Мнения: 3 608
Явно нямаш 3 бона, така че си пази скоростната кутия.
Ето казвам ти - може да счупиш някое зъбно колело и да прецакаш синхронизатора. Казах ти вече, при нова кола шансът това да се случи е малък, но който няма 3 бона си пази колата и не го мързи.
Карал ли си колело със скорости?
С 25км/ч какъв е проблема да си карам на трета.
От какво се чупи
Убиваш бавно и сигурно мотора на колата хем не разбираш хем се опитваш да умнееш.

# 22
  • Мнения: X
Явно нямаш 3 бона, така че си пази скоростната кутия.
Ето казвам ти - може да счупиш някое зъбно колело и да прецакаш синхронизатора. Казах ти вече, при нова кола шансът това да се случи е малък, но който няма 3 бона си пази колата и не го мързи.
Карал ли си колело със скорости?
С 25км/ч какъв е проблема да си карам на трета.
От какво се чупи
Убиваш бавно и сигурно мотора на колата хем не разбираш хем се опитваш да умнееш.
Нямаш аргументи и говориш наизуст.
https://m.youtube.com/watch?v=GVjCOf0FLCU
Тук обясняват че не е вредно и поне дават някакво обяснение може и да не са прави, но вие казвате само 'прецакваш колата'

# 23
  • Мнения: 3 608
Явно нямаш 3 бона, така че си пази скоростната кутия.
Ето казвам ти - може да счупиш някое зъбно колело и да прецакаш синхронизатора. Казах ти вече, при нова кола шансът това да се случи е малък, но който няма 3 бона си пази колата и не го мързи.
Карал ли си колело със скорости?
С 25км/ч какъв е проблема да си карам на трета.
От какво се чупи
Убиваш бавно и сигурно мотора на колата хем не разбираш хем се опитваш да умнееш.
Нямаш аргументи и говориш наизуст.
https://m.youtube.com/watch?v=GVjCOf0FLCU
Тук обясняват че не е вредно и поне дават някакво обяснение може и да не са прави, но вие казвате само 'прецакваш колата'
Аз ти пиша ти нямам аргументи, карай си как си знаеш и това е.

# 24
  • Мнения: 9 634
Аз ще се повторя, ама наистина не виждам какъв е проблема със скоростната кутия специално и зъбите при положение, че се минава през 0. Такъв поблем съществува, ако тръгнеш да сменяш без да натиснеш съединителя. Но иначе предполагам, че има проблем за колата, ако като смениш на трета и много й паднат оборотите и тя почне да се влачи и да се задъхва, докато набере.

# 25
  • Мнения: X
Аз ще се повторя, ама наистина не виждам какъв е проблема със скоростната кутия специално и зъбите при положение, че се минава през 0. Такъв поблем съществува, ако тръгнеш да сменяш без да натиснеш съединителя. Но иначе предполагам, че има проблем за колата, ако като смениш на трета и много й паднат оборотите и тя почне да се влачи и да се задъхва, докато набере.
И аз не виждам проблем гледам като сменя на трета да не се мъчи.
Казвате че първа е за тръгване и до 1500 оборота.
Айде кажете ми на коя ще карам в задръстване и скоростта за втора предавка е малка?

# 26
  • Мнения: 9 634
Аз дори и в задръстване си пълзя на втора почти винаги. Но моята кола така или иначе дори може да тръгва на втора Grinning Но дори и на първа да караш просто като минеш задръстването даваш газ, включваш втора, трета една след друга (че даже и четвърта) и си джиткаш. Поне при мен е така. Аз не издържам да ми бучи колата на високи обороти, сменям предавките максимално бързо.

# 27
  • Мнения: 178
Аз карам стар бус дизел и няма оборотомер....И  включвам скоростите по слух....

# 28
  • Мнения: 178
Така вече го карам повече от 4 години.

# 29
  • Мнения: 178
А според мен първа скорост е само за потегляне....и след 10 метра втора и т.н.

# 30
  • Мнения: 3 661
А според мен първа скорост е само за потегляне....и след 10 метра втора и т.н.
Правилно.

# 31
  • Секс, спорт, политика, религия - не коментирам...
  • Мнения: 151
От първа на трета - може, когато се спускаш. Много често го правя.
Когато се изкачваш е трудно за двигателя.

# 32
  • Мнения: 178
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси
   Ти на първа ли влизаш в завой и стигаш 3000 оборота??????

# 33
  • Мнения: X
от 1ва на 3трета ще прецакате машината. дори и спускане по наклон не е редно да се прескачат скоростите. научете техниките за правилно управление на ПС

# 34
  • Мнения: X
от 1ва на 3трета ще прецакате машината. дори и спускане по наклон не е редно да се прескачат скоростите. научете техниките за правилно управление на ПС
Не съм съгласен.
Машината не помни скорости.
Ако се пусна по наклон на 1 после на свободна и изчакам да засили и сменя на трета какъв е проблема.

# 35
  • Мнения: 3 732
А според мен първа скорост е само за потегляне....и след 10 метра втора и т.н.
Правилно.
Освен за тръгване първа скорост ползвам и в задръстване, особено ако светофара пуска по две коли и при десен завой с пешеходна пътека ако съм първа/втора кола.

# 36
  • Мнения: X
от 1ва на 3трета ще прецакате машината. дори и спускане по наклон не е редно да се прескачат скоростите. научете техниките за правилно управление на ПС
Няма такова нещо. Важно е на кои обороти на каква скорост е. Особено по наклон може да се набере много бързо и да няма време за втора.

# 37
  • Мнения: 3 661
от 1ва на 3трета ще прецакате машината. дори и спускане по наклон не е редно да се прескачат скоростите. научете техниките за правилно управление на ПС
Няма такова нещо. Важно е на кои обороти на каква скорост е. Особено по наклон може да се набере много бързо и да няма време за втора.
Не му се връзвай на Хамлетчо, той вероятно и книжка няма. Прави се на всезнайко, но дори и това не може да направи като хората.

# 38
  • Мнения: X
от 1ва на 3трета ще прецакате машината. дори и спускане по наклон не е редно да се прескачат скоростите. научете техниките за правилно управление на ПС
Няма такова нещо. Важно е на кои обороти на каква скорост е. Особено по наклон може да се набере много бързо и да няма време за втора.
В такъв случай потегляне по наклон надолу може с 2ра предавка, не е нужно  на 1ва. И се избягва прескачане на предавки.

# 39
  • Мнения: X
Да вкарваш от първа на трета не е мързел, а немарливост. Ти как ще се почустваш сутрин като ставаш от сън първите ти 30 метра да са спринт и после да започнеш да се влачиш?
И няма да прецакаш кутията, а двигателя.

# 40
  • Мнения: 3 661
от 1ва на 3трета ще прецакате машината. дори и спускане по наклон не е редно да се прескачат скоростите. научете техниките за правилно управление на ПС
Няма такова нещо. Важно е на кои обороти на каква скорост е. Особено по наклон може да се набере много бързо и да няма време за втора.
В такъв случай потегляне по наклон надолу може с 2ра предавка, не е нужно  на 1ва. И се избягва прескачане на предавки.
Да потегли на втора? Човече, не давай съвети в теми, които не разбираш.

# 41
  • Мнения: X
Значи според вас ако се засиля на свободна до 35км трябва да включа на първа.

Кво да ви кажа...

# 42
  • Мнения: 3 608
Значи според вас ако се засиля на свободна до 35км трябва да включа на първа.

Кво да ви кажа...
Буташ колата ли за да стигнеш 35км?

# 43
  • Мнения: X
Да обобщим - не е хубаво да се прескачат предавки, но в определени случаи е ОК. Като цяло важното е в даден момент на коя предавка е колата и при какви обороти. Нищо друго. Аз като карах ръчка, когато се налага да намаля често пусках свободна, леко спирачка, а после като потеглям според моментната скорост с която се движа по инерция вкарвах различна предавка.

# 44
  • Мнения: X
Да обобщим - не е хубаво да се прескачат предавки, но в определени случаи е ОК. Като цяло важното е в даден момент на коя предавка е колата и при какви обороти. Нищо друго. Аз като карах ръчка, когато се налага да намаля често пусках свободна, леко спирачка, а после като потеглям според моментната скорост с която се движа по инерция вкарвах различна предавка.
И аз така мисля зависи и от колата може би някои имат по къси скорости.
А как да затворя темата

# 45
  • Мнения: X
Да обобщим - не е хубаво да се прескачат предавки, но в определени случаи е ОК. Като цяло важното е в даден момент на коя предавка е колата и при какви обороти. Нищо друго. Аз като карах ръчка, когато се налага да намаля често пусках свободна, леко спирачка, а после като потеглям според моментната скорост с която се движа по инерция вкарвах различна предавка.
И аз така мисля зависи и от колата може би някои имат по къси скорости.
А как да затворя темата

Да много е относително. Със последното ми БМВ с ръчка, с 50 км/ч вече бях на пета

# 46
  • Мнения: 3 661
Да обобщим - не е хубаво да се прескачат предавки, но в определени случаи е ОК. Като цяло важното е в даден момент на коя предавка е колата и при какви обороти. Нищо друго. Аз като карах ръчка, когато се налага да намаля често пусках свободна, леко спирачка, а после като потеглям според моментната скорост с която се движа по инерция вкарвах различна предавка.
И аз така мисля зависи и от колата може би някои имат по къси скорости.
А как да затворя темата
Темите се заключват от модераторите, но за целта трябва да им пишеш.

# 47
  • Мнения: 35 951
Ключ по желание на автора.

Общи условия

Активация на акаунт