В Северозападна България за няколко дни

• Всички
  • Бургас
Имаме желание да отидем през август за 3 дни в този край. Само големи хора. Обикновено отсядаме някъде и от сутринта тръгваме насам-натам да разгледаме, да хапнем - т.е. да се обогатим и да се уморим. Но не намерих споделяния за този край. Имате ли впечатления от къщи за гости, или семейни хотели в стратегическо място, така че да се отиде до Видин, Магурата, Леденика, Белоградчик , и където още препоръчате?

Последна редакция: вт, 06 мар 2018, 09:30 от Редактор*

• Враца
Хотел Чайка във Враца, добра кухня, прекрасна гледка,
хотела е чист, има велоалея за разходки и снимки,
стига се пешеходно до площад Ботев,
и до Конника от който се вижда целия град.
намира се до Вратцата, от там нагоре се стига до Леденика.

Не ми дава да постна линк,
но в гугъл лесно се намира инфо и за Чайка и за Конника (хижата)

• Русе
Здравейте, до Белоградчик откриха за посещение пещера Венеца, с. Орешец (https://opoznai.bg/view/peshtera-venetz). Много е хубава и си заслужава да се види. Също така до Враца се намира и Божия мост- екопътека покрай река, с мостчета и завършваща с естествен каменен мост. Аз съм от Русе и района покрай Враца ми е любим, може би защото тук нямаме такива неща. Ако сте любители на водопади - там има два: Врачанска скакля, която дори се вижда от центъра в далечните скали и Боров камък. Последно във Враца отседнахме в ето този хотел http://www.mirahotel.eu/?gclid=EAIaIQobChMI_tvwmNbU2QIV15MbCh2gb … AYAyAAEgIaUPD_BwE - Мира Хотел. Желая ви приятна разходка.

• Мнения: X
Минете и към Чипровци, много е красив и манастира и екопътеката към водопада. Както и Лопушанския манастир.

Берковица е също много подходящо място като отправна точка за разходки из планината. Има асфалтов път до хижа Ком, а от там цял ден можете да обикаляте. В градчето има хубави хотелчета, включително и в Букинг можете да резервирате.
Наблизо са с.Бързия, Минкови бани и Вършец, където има басейни с минерална вода.
Клисурския манастир е хубаво място за посещение. Мисля, че дори има леглова база за гости.
В комплекс "При Сталин" ще хапнете прясно уловена риба.

Последна редакция: вт, 06 мар 2018, 10:16 от Zaharinka

Миналата година посетих за първи път Магурата - страхотна е; посещавала съм и други известни пещери в България, но не може да се сравнява. Стига да не ви е страх да вървите дълго под земята.
 Бяхме с кола за един ден, така че не мога да препоръчам хотел. Предполагам, че Белоградчик е добра отправна точка. Между другото, там също е много впечатляващо.

Моето предложение:
1 ден - рано тръгвате в посока Белоградчик, за да минете и разгледате първо по хладно преди обяд Белоградчишката крепост. После ще е горещо и няма да ви е приятно. След нея минете през Магурата и Белоградчишките скали.
После Чипровци, където може да разгледате Историческия музей и да влезете някъде да погледате как се тъкат известните чипровски килими.
По пътя обратно можете да спрете в Лопушанския манастир, където има приятен ресторант, направо може и да вечеряте там Simple Smile

Ден 2 - градовете около Дунав. Пак рано идете до крепостта Баба Вида, после в Лом да се разходите в Дунавския парк, има и заведения, в които да обядвате или изпиете по нещо разхлаждащо. След това Козлодуй, за да се разходите в "Радецки". Звъннете предварително, за да видите има ли и дати, в които прави туристически обиколки, ако не, и на място да го разгледате пак е много интересен.

Ден 3 - Монтана, Враца - по хладно се раходете в крепостта в Монтана, идете и до язовира, можете да го разгледате и отвисоко, до стената му има комплекс Аугуста с басейн, ако искате да направите и плаж. После към Враца, в гоещините влезте в пещера Леденика. Непрекъснато има обиколки, т.е. влиза една група, другата се събира през това време и влиза след нея. Около нея всичко е ремонтирано и добре поддръжано. Има и 5D кино с разни ефекти - спускане със скоростно влакче и подобни. После скалния Бистрешки манастир „Свети Иван Рилски–Пусти“ и завършете деня в Клисурския манастир.

За спане си имаме едно любимо хотелче в центъра на Вършец - Sunny garden, с вътрешен минерален басейн е и с външен, така че август ще можете и да се разхладите. Малко и приятно е, с усмихнат персонал и всичко е без забележка. Ако отидете в делничен ден е още по-спокойно, и по-евтино.
Като място ще ви е удобно за отправна точка към местата за разглеждане.

Последна редакция: вт, 06 мар 2018, 22:43 от Не се сърди, човече

• Добрич
Ще споделя местата, които сме посетили семейно. Предварително правя организацията /маршрут по дни с обекти и километри/ и после ни е по-лесно. Детето е свикнало  на интензивно натоварване от такова естество.

За нощуване препоръчвам Под чардака Лопушня. Намира се непосредствено до Лопушанския манастир. Базата е хубава, храната в ресторанта също ни допадна. А Лопушанският манастир е очарователен.

Под чардака Лопушня . Ние бяхме в апартамент.

Ето маршрут, както го подготвям за семейните екскурзии /доста натоварен/ за несвикнали хора:

Скрит текст:

Мога да споделя впечатления и снимки от описаните обекти. Повечето места са много красиви. Посещавали сме много манастири, но Клисурският манастир ни е фаворит с обновената градина.
По пътя за Магурата минахме покрай Рабишкото езеро, внушително със своите размери.
...

ЕКСКУРЗИЯ В СЕВЕРОЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ

Един ден

1.   Под чардака Лопушня -  Клисурски манастир – 38 км

2.   Клисурски манастир – пещера Темната дупка – 39 км.

3.    пещера Темната дупка - Осеновлашки манастир Седемте престола - 22.6 км

1.    Под чардака Лопушня -  Чипровци – 24 км

-   Исторически музей

-   Катеринината къща / Етнографски музей

-   Чипровски манастир "Св. Иван Рилски"

-   Шарена чешма

2.   Чипровци – язовир Огоста – 30 км.

3.   Язовир Огоста – Монтана – 12км

-   Лапидариум
-   Антична крепост Монтана

4.   Монтана – Под чардака Лопушня – 31 км

Последна редакция: вт, 06 мар 2018, 15:51 от Вела

Правили сме си уикенд екскурзия с маршрут Белоградчишки скали и "Магура",нощувка във Видин, хотел "Ровно" /страхотна гледка към Дунав/ и на следващия ден разходка из Видин-"Баба Вида",крайречен парк...,Берковица,Клисурски манастир.

много са лоши пътищата. камиони, надпреварваници, завои ... детето за пръв, последен и единствен път повръща в колата на това пътуване. доста сме пътували, но не е повръщал при други пътувания.

• Мнения: X
за пътя Монтана- Белоградчик, препоръчвам пътя не през Ружинци, а през Бели мел.Няма камиони.

• European Union
Не се сърди човече, този скален манастир "Св. Иван Пусти" действащ ли е? Един път се опитахме да отидем до него, но портата беше заключена и нямаше никой. До там и обратно по пътя също не срещнахме никой.

Родителите ми ходиха преди година до "Св.Иван Пусти" и ми разказаха, че имало хора - 2-3 монаси, както и интересна пещера. И църква, естествено, но това го има във всички манастири.

• София
Здравейте,
Препоръчвам да видите Белоградчишките скали и Магурата, пещерата Венеца също - обявена е за най-красивата. Препоръчвам къща за гости Зора, както и това заведение https://www.facebook.com/PriIvanBelogradchik/ готвят супер.

По принцип работи, последната година не съм ходила, планирали сме го пак за след около 2 месеца, тогава ще пиша впечатления Simple Smile

• Бургас
Момичета, много ви благодаря. Бях изгубила надежда, че ще има предложения. Точно такива мнения ми трябваха. Благодаря!!!!

Ние бяхме отседнали тук /на 15км от Белоградчик/
Природата е невероятно красива, има къде да се разходиш и около селото, другите забележителности са ги споменали вече.

• Мнения: X
За нощувки препоръчвам Хан Мадона във Фалковец и Торлаците в Чипровци.

Да предложа и Еко селище Глинените къщи в село Извос, което е наблизо.Много е красиво, в района на Белоградчик.

• Русе
Petia Ivailova каква е тази пещера до манастир "Св. Иван Пусти" ?
Ние есента направихме една обиколка на повечето дестинации - пещера Венеца е много красива, Магурата, Баба Вида, Лом.
Лопушанският манастир е интересен също.
Август 2017 ходихме до Козлодуй и се оказа, че в сезон всеки следобед в 15:00 качват хората на Радецки и има плаване. Хванахме го по случайност. Беше много интересно, ососбено за 6-годишния ми син.

Това е малка пещера, а не такава, в която се влиза надълбоко; доколкото разбрах - там е живял отшелникът.

Забравих да спомена Лом, който ми е относително близо (когато съм в онзи район, не до дома ми) и съм ходила доста пъти - направили са си много симпатичен парк край Дунава, където може да се походи. Там е поставен като паметник един шлеп, който май е ползван за давене на хора след Септемврийското въстание (не съм много наясно с историята, а и сега е модерно тези неща да се покриват, но все едно - шлепът е там и може да се види от тези, на които им е интересно). Паркът е приятен, макар и малък, но центърът е малко заспал...
Видин е по-интересен, освен това има впечатляващ като размери парк край Дунава (опитахме се да го обходим, когато бяхме там, но за два часа не успяхме). Крепостта Баба Вида изглежда добре, освен това от нея се откриват величествени гледки - струва си да се види.

Благодаря!

• Русе
Също, ако имате време и не сте ходили вече, ви препоръчвам пещера Съева дупка -
 https://opoznai.bg/view/peshtera-saeva-dupka . На нас много ни хареса както образованията, така и отношението на екскурзовода.

Сигурно преди 10 години сме ходили натам, но съм с приятни спомени от Клисурският манастир, и от заведението наблизо със жива риба. Не зная дали функционира все още.

• В един копнеж!
Да, работи.

• Враца
Викаме му, "При Сталин"  Peace

Аз съм от Видинския край.

Един ден във Видин е повече от достатъчен.
Един ден мисля, че ще е достатъчен и за Белоградчик, Магурата и Венеца.
 Клисурския манастир си заслужава да се види, както и Леденика.

• В един копнеж!
  Един ден може да отиде само на Белоградчишките скали, като нямам предвид само да се обиколи крепостта и около входа, а целия маршрут, пълна обиколка.

• Бургас
Макар, че в темата не е писано от месеци, чувствам се длъжна да споделя какво видяхме, благодарение на вашите мнения и предложения. За "бивак" избрахме семеен хотел "Гето" в Белоградчик. /Сполучлив избор, компетентна домакиня.....Препоръчвам! /
 На път за там, посетихме "Леденика". Лазерното шоу /или поне част от него/ беше включено в обиколката.
Първи ден: В 9 сутринта се качихме на 2 джипа, с които тръгнахме да обикаляме Белоградчишките скали. / " Ученичката" отпред, "Ученичката "- отзад, "Влюбените " отдясно, "Влюбените"- отляво.......обещаха ни 12 км около и между Скалите за около 90 минути, но не ни бяха обещали емоциите. Много екстремно, много вълнуващо....Прекрасно! / Ходили се и на Орлово око в Родопите, но тук беше "Уауу". С няколко спирания и кратки обяснения. Компетентно./ Оставиха ни пред Крепостта, разгледахме я и после влязохме в Природо-научния музей.
Втори ден- Видин, и на връщане-Магурата. Както винаги-величествена.
Трети ден : "Отворихме " пещера "Венеца" в 9 часа. С каски, с лекция ....Много, много красива пещера,
После в Чипровския манастир, град Чипровци, и Историческия музей. А там каква беседа си поръчахме.....Нямахме идея какъв компетентен , енергичен и сладкодумен гид ще имаме. Огън!
От там- в Лопушанския манастир.
Първоначално мислехме да имаме 3 нощувки, но ги променихме на 4 и не сбъркахме- твърде далече е Видин от Бургас . Изминахме 1400 км, но пътищата са хубави, времето беше с нас и всички сме доволни.
Благодаря ви за съдействието.