Възможна ли е промяна на формата на НВО след VІІ клас?

  • 9 989
  • 60
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 38 419
Не съм сигурна. Дъщерята каза, че приятелка на прителка....

# 31
  • Мнения: 21 455
Няма такова нещо.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
аз 30 лева на час не знам. преди пет години курсът на всяко дете беше 1400 за годината .

# 33
  • Майничка
  • Мнения: 12 570
...Друга тема, която също е дразнеща за мен- материалната предопределеност на класирането. Не зная за др. градове, във Варна БЕЛ започва от 30лв. на урок.Математика- малко по-ниско. Директно се изхвърлят социално слабите деца от състезанието за добри училища. ...

В Пловдив поне, в Общинския детски комплекс, има абсолютно безплатни курсове по БЕЛ за 7 клас и по математика за 6 и 7 клас. При това нивото на преподаване е повече от добро, остава децата, които ги посещават, да са мотивирани.
То, всъщност, точно това се явява проблем - в повечето случаи мотивирани са именно родителите. И не рядко докъм 10 клас си остава така.

Последна редакция: нд, 04 мар 2018, 16:40 от gargamela

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, ама като гледам какви луди пари се дават за абсолютно неважни неща като нови телефони, почивки и какво ли не, включително много родители всеки ден дават по пет лева за кутия цигари, и от ракията не се отказват, толкова за една година могат да заделят за един курс. Просто всеки решава кое му е по-важно.

# 35
  • Мнения: 1 347
Въпросът въобще не е в това., а в абсолютната несъстоятелност на сегашната образователна система, която лъсва непрекъснато и на нашите си, и на международните стандатизирани тестове, но никой не желае да потърси корените на проблема и да промени нещо съществено. От тези НВО може да се извлече съществена информация, но никой не го прави. За да бъде по-добре не за отделни деца, а за масовото ниво, което в крайна сметка е от значение за държавата, трябва да се мисли стратегически, а не "който иска, ще се оправи". Нужно е повишаване на нивото във всички училища, сериозна промяна в учебната програма, изпити, които отчитат реални знания и мислене, възможност децата да продължат образованието си в точните за тях у-ща (т.е. да бъдат подбирани чрез подходящи изпити). Пак казвам - не защото за мен или за някой друг така би било по-удобно, а защтоо ако искаме някой ден децата ни да живеят в що-годе нормално общество тук, трябва да мислим за общото ниво на образованието. Иначе и аз съм се "спасила поединично", но това решава проблема само за момента, не за след 20 г. Ако нещата вървят, както сега, след 20 г. и доктори, и учители, и инженери, масово ще бъдат порасналите 70 %, които не са могли да изкарат 18/100 на изпита си по математика в 7 клас... не защото изпитът е бил толкова труден, а защото толкова си може днешното образование.  И въпреки че година след година се виждат проблемите, никой не мисли за решаването им, а само въртим и сучем за това кандидатстване.

# 36
  • София
  • Мнения: 6 094
Не виждам смисъл от годишни оценки и НВО. Или едното, или другото.
Двете на са взаимозаменяеми. Не може оценката за работата на детето през цялата година да е един-единствен изпит. От друга страна годишните оценките са много субективни, за да послужат за класиране в гимназия.

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Съжалявам за образователната система, но децата кандидатстват днес и не можем да ги замразим, докато системата се оправи. Хич не ми дреме за системата, щом детето ми трябва точно в определена година да изкара високи оценки, за да има шанс за свястна гимназия. Като я гледам системата си е жива и здрава и хич не й дреме за децата. Затова поне да не пипат нищо, щом не могат да го направят по-добре.

# 38
  • София
  • Мнения: 38 419
Като всичко в тая държава, НВОто е пълно менте. Но както ни свирят - тъй ще играем.
Според мен би трябвало да има два изпита - един реален нво в 7 клас - там каквото изкарат и от Министерството да си вадят изводите. И изпити за кандидатстване - в 8 клас.
И основното образование да остане до  8 клас.

Последна редакция: нд, 04 мар 2018, 17:54 от Free Agent

# 39
  • Мнения: 178
Въпросът не е кой за какво дава пари и за какво да отдели. Естествено ,че ще направя всичко възможно и зависещо от мен. Работата е там , че децата учат по учебници-ниво добър(4)/ мнение на учителите/, а очкваме да се представят отличен на НВО. Малко не се вързват нещата.  А останалите  знания и подготовка до отличен? Курсове и частни уроци или родители достатъчно подготвени и добри в преподаването.

# 40
  • София
  • Мнения: 4 412
И аз си имам своите страхове за болести в последния момент, но миналата година прочетох, че родителите масово спират децата от училище последната седмица преди изпитите /може с разрешение на класния и директора/. Дори и да не е цяла седмица, четвъртък, петък, събота и неделя мисля, че е добро предпазване от общи вирусни заболявания.

За счупвания на водеща ръка разбрах, че има възможност детето да се изпита в отделен кабинет с помощник учител. Виждам, има запознати хора със нормативните документи, ще е полезно да се защитим и от тази ситуация.

И третата особеност - заразни болести налагащи изолация - в момента в София има шарка в училищата, детето ми не е карало, ако се случи /предположим, че е отминал 3-4 дневния остър период, но трябва да е в изолация/ май няма възможност да бъде изпитано самостоятелно. Може друго дете да е в болница, вече пред изписване и пак трябва да има възможност да положи изпит. Струва ми се, че щом има  мобилна изборна секция, така да има й мобилна изпитна комисия. Ако искаме децата ни да са защитени, трябва да помислим за тези възможности - шарка, астматична криза, апандисит, алергична криза - все не пита...

# 41
  • София
  • Мнения: 62 595
спирането от училище за една седмица действа поскоро негативно на децата и хич не ги спасява от болести. Моето вдигна 40 температура точно след земетресението в Перник. Вече не зная какво стана, защо стана, страхувах се и да не би да прави енцефалит, дали да викам Бърза помощ... То ако има да става нещоо, хич не пита.
ако децата са спрени, се демобилизират или пренавиват, затова нека да са си с другите.

# 42
  • Мнения: 24 467
Въпросът не е кой за какво дава пари и за какво да отдели. Естествено ,че ще направя всичко възможно и зависещо от мен. Работата е там , че децата учат по учебници-ниво добър(4)/ мнение на учителите/, а очкваме да се представят отличен на НВО. Малко не се вързват нещата.  А останалите  знания и подготовка до отличен? Курсове и частни уроци или родители достатъчно подготвени и добри в преподаването.
...и със свободно време да го играят частен учител.
Не можем всички да напуснем целокупно работа и да висим над децата до седми клас, все пак. Някой требе и да бачка. И не на всеки родител му има по двама възрастни зад гърба да го издържат и да помагат до откат, дорде са живи и мърдат. Пък не е нормално да се очаква такова нещо.
Това е една ненормална претенция. А я има. Още от първи клас - "Да имаш първокласник е като да имаш бебе." - да, но майчинство за първолак не дават.
"Работете с децата, няма предвидени часове за упражнения по математика" - да, но не всеки може, не всеки си е вкъщи, не всеки има пари за учител. Повечето дори, като гола бройка, май не сме  толкоз слободни и имащи да доплащат и тези данъци.  Sunglasses
Не е проблем тук в учителите. Те дават тези препоръки зароди безумието на системата, в която и те, самите, виждат проблеми.
Да, принципно говорим, а не за индивидуални спасения. Индивидуалните са ясни. Темата не е за тях.
...
Въобще не ме вълнува какво и как ще правят на НВО след седми клас.
Не ме вълнуваше и при кандидатстването на големия ми син. Мина - замина. Каквото за другите - такова и за него. Важно ми е оттук- насетне. Дано се наистина овреме изнесе и да съумее да се справи, да е жив и здрав. Друго не ща.
И без друго децата основно на домашната си и извънучилищна подготовка разчитат. Все ми е едно. Да се оттърваме по-бързо и с малкия от нея без големи сътресения за здравето и психиката ни. Само това просто нещо искам.
Що деца превъртат и се поболяват от чужди амбиции и обективна невъзможност да ги покрият... Но по този въпрос е табу да си приказваме. Други пък са много изпуснати, понеже родителят не може да замести училището и идва пряко силите му.
За мен образователната ни система е тотално разкапана. От много години. Даже и по мое време не намирам, че беше нещо кой знае колко качествено. Но по-биваше като че ли някак от сегашната напълно разпасана работа. Някак имаше механизми за овладяване на материала на едно горе-долу приемливо ниво от повечето деца. И ако си добър в нещо, а в друго не си, имаше си училища, в които не се държеше да си по всичко на шест и даваха пак качествена подготовка за профила си. Сега го закъсват от пети клас масово, ако нямат по някоя мама или баба из къщи или родител, който да плаща за уроци или да се чекне сам преко всякакви логически, биологични и други закони и да играе заместник на учителя, съвместно с работата и домакинството.

Като всичко в тая държава, НВОто е пълно менте. Но както ни свирят - тъй ще играем.
Според мен би трябвало да има два изпита - един реален нво в 7 клас - там каквото изкарат и от Министерството да си вадят изводите. И изпити за кандидатстване - в 8 клас.
И основното образование да остане до  8 клас.
Peace
Принципно, ако въобще някой се интересува от чуждо мнение, то и аз смятам, че НВО-тата след четвърти, седми, ако щат и след всеки клас да ги цвъкат, организирани от МОН, следва да са си за техни си отчети и статистики. Четвъртолашкото НВО е направо смешка, например. Миналогодишната 12-токласна тъпня е направо за Оскар - учениците свършили единия модул и се чудят какво да правят до следващия, а на следващия не им стига времето. Не знам кой ги разчита като време за изпълнение тез неща, ама ще е голям артист, наистина. Понеже специалист в образователната сфера очевидно не е.  
За кандидатстване за гимназия следва всяко училище да си реши приема и ако ще е с изпит, то той да е близо до профила му. Не БЕЛ и математика да са на почти всяко гърне мерудия. Оценки от дипломата, поне в БГ, са също смях - никакво покритие нямат една с друга. Между училищата и класовете има планини разлика в изискванията. А и един учител, случва се често у нас, по нашите ширини, едно чаве харесал, друго му е тотално несимпатично, трето му е безразлично - нацвъкал оценки, каквито му паднат.

Последна редакция: ср, 07 мар 2018, 07:24 от Judy

# 43
  • Мнения: 24 467
Учителката на сина ми по български е казала, че вместо преразказ може да го променят на съчинение разсъждение, но тази година би трябвало да си остане преразказ, нали?
Скрит текст:
Учебно-изпитните програми за приемане на места по държавния прием след завършен VII клас за учебната 2018/2019 година са утвърдени със  заповед № РД09-74/19.01.2018 г. на министъра на образованието и науката и горе-долу по същото време са качени на страницата на МОН. Преди това доста време там " висяха" техните проекти.
Вторият модул е създаване на преразказ върху неизучаван художествен текст, като се изпълнява конкретна дидактическа задача.
Максимален брой точки – 35.
Оценката за втория модул се изразява само с брой точки.

Скрит текст:
Понякога се чудя защо пускам линкове към разни документи във форума, като почти никой не ги чете. И за какво изобщо са необходими N на брой теми за кандидатстването след седми клас.
Flowers Hibiscus
[/spoiler]Само споделих какво е казала учителката му , но явно тя не е информираната. Благодаря.

Защо да не е? Тя само е изразила една възможност - нито е казала, че така ще бъде, нито от кога, ако наистина се случи.
За да е честно, то трябва всяка година да е различно и да е изненада за всички.  Joy
Като пак ще си има една част хора, които предварително ще имат тестовете и в нета ще се обдсъжда я конкретен текст за преразказ, я автор и произведение за утрешната теза. Все пак да стъпим на земята. Но то пък касво от това? Винаги я има и тази група.

Последна редакция: вт, 06 мар 2018, 16:38 от Judy

# 44
  • България
  • Мнения: 240
Въпросът не е кой за какво дава пари и за какво да отдели. Естествено ,че ще направя всичко възможно и зависещо от мен. Работата е там , че децата учат по учебници-ниво добър(4)/ мнение на учителите/, а очкваме да се представят отличен на НВО. Малко не се вързват нещата.  А останалите  знания и подготовка до отличен? Курсове и частни уроци или родители достатъчно подготвени и добри в преподаването.
...и със свободно време да го играят частен учител.
Не можем всички да напуснем целокупно работа и да висим над децата до седми клас, все пак. Някой требе и да бачка. И не на всеки родител му има по двама възрастни зад гърба да го издържат и да помагат до откат, дорде са живи и мърдат. Пък не е нормално да се очаква такова нещо.
Това е една ненормална претенция. А я има. Още от първи клас - "Да имаш първокласник е като да имаш бебе." - да, но майчинство за първолак не дават.
"Работете с децата, няма предвидени часове за упражнения по математика" - да, но не всеки може, не всеки си е вкъщи, не всеки има пари за учител. Повечето дори, като гола бройка, май не сме  толкоз слободни и имащи да доплащат и тези данъци.  Sunglasses
Да, принципно говорим, а не за индивидуални спасения. Индивидуалните са ясни. Темата не е за тях.
...
Въобще не ме вълнува какво и как ще правят на НВО след седми клас.
Не ме вълнуваше и при кандидатстването на големия ми син. Мина - замина. Каквото за другите - такова и за него. Важно ми е оттук- насетне. Дано се наистина овреме изнесе и да съумее да се справи, да е жив и здрав. Друго не ща.
И без друго децата основно на домашната си и извънучилищна подготовка разчитат. Все ми е едно. Да се оттърваме по-бързо и с малкия от нея без големи сътресения за здравето и психиката ни. Само това просто нещо искам.
Що деца превъртат и се поболяват от чужди амбиции и обективна невъзможност да ги покрият... Но по този въпрос е табу да си приказваме. Други пък са много изпуснати, понеже родителят не може да замести училището и идва пряко силите му.
За мен образователната ни система е тотално разкапана. От много години. Даже и по мое време не намирам, че беше нещо кой знае колко качествено. Но по-биваше като че ли някак от сегашната напълно разпасана работа. Някак имаше механизми за овладяване на материала на едно горе-долу приемливо ниво от повечето деца. И ако си добър в нещо, а в друго не си, имаше си училища, в които не се държеше да си по всичко на шест и даваха пак качествена подготовка за профила си. Сега го закъсват от пети клас масово, ако нямат по някоя мама или баба из къщи или родител, който да плаща за уроци или да се чекне сам преко всякакви логически, биологични и други закони и да играе заместник на учителя, съвместно с работата и домакинството.

Като всичко в тая държава, НВОто е пълно менте. Но както ни свирят - тъй ще играем.
Според мен би трябвало да има два изпита - един реален нво в 7 клас - там каквото изкарат и от Министерството да си вадят изводите. И изпити за кандидатстване - в 8 клас.
И основното образование да остане до  8 клас.
Peace
Принципно, ако въобще някой се интересува от чуждо мнение, то и аз смятам, че НВО-тата след четвърти, седми, ако щат и след всеки клас да ги цвъкат, организирани от МОН, следва да са си за техни си отчети и статистики. Четвъртолашкото НВО е направо смешка, например. Миналогодишната 12-токласна тъпня е направо за Оскар - учениците свършили единия модул и се чудят какво да правят до следващия, а на следващия не им стига времето. Не знам кой ги разчита като време за изпълнение тез неща, ама ще е голям артист, наистина. Понеже специалист в образователната сфера очевидно не е. 
За кандидатстване за гимназия следва всяко училище да си реши приема и ако ще е с изпит, то той да е близо до профила му. Не БЕЛ и математика да са на почти всяко гърне мерудия. Оценки от дипломата, поне в БГ, са също смях - никакво покритие нямат една с друга. Между училищата и класовете има планини разлика в изискванията. А и един учител, случва се често у нас, по нашите ширини, едно чаве харесал, друго му е тотално несимпатично, трето му е безразлично - нацвъкал оценки, каквито му паднат.
Джуди отново такова е положението, както го описваш. И да кажем ние със шестокласниците ще се спасим някак поединично, но имам малък син, който не ми побира акъла какво ще правя и как ще го действаме

Общи условия

Активация на акаунт