Етажна собственост - между филм на ужасите и латино сериал - 5 тема

  • 49 228
  • 736
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: X
знаете ли дали мога да си монтирам външното тяло на климатика на фасадата на блока без решение на ОС на ЕС, в моя случай ще е на терасата ми, но пак си а на фасадата ...

# 346
  • Мнения: 68 349
Вярно ли за такива неща питате ЕС дали ще разреши?

# 347
  • Мнения: 4 320
Не знам някой да е питал, то ако е така, 99% сигурно са незаконни.  В нашия вход, да споделя, се размятат едни забавни бележки по таблото долу - домоуправителя и касиера приканват да се махнат боклуците от общите части, за да се напръска и почисти основно, а някой им лепи бележки, че само събират пари. Като сериал "Етажна собственост" сме.

# 348
  • София
  • Мнения: 9 879
Колко би струвало почистване на прозорци - 8 етажа, от три части (едно крило)- 40лв? Вие кога ги миете?

Предложете касиера да е освободен от месечна такса...така може някой да се навие. Или на ротационен принцип.....ние сме така, на 12 месеца се въртим.
При нас е безвъзмездно.... въпроса е кой ще е следващия и ако не иска никой (най вероятно) - какво прави настоящия с парите в себе си и неиздадена каса?!
Може би ако решим на ОС да не плаща месечна такса  - някой друг може да се навие...

Последна редакция: пт, 19 окт 2018, 20:48 от Starrydream

# 349
  • Мнения: 68 349
И при нас е така. Но аз ще откажа, когато дойде моят ред...защото си е хамалогия.
Виж ако ме стимулират..може и за постоянно да се навия Joy

Майтапа настрана...не е срамно да е срещу заплащане тази дейност. Дори в закона си е споменато това - разходи за управление са това. Крайно време е да се научим да си ценим труда...

# 350
  • Мнения: 6 268
При нас получават по 20 лв живущите (касиера и домоуправителя), които се занимават с делата на ЕС. Малко са разбира се, ама колкото да не е без хич. ..
Иначе тия частните в другото жилище по 5 лв на човек взимат. Около 170 лв чисти им остават на месец и са пълна скръб.

# 351
  • София
  • Мнения: 9 879
Еха. Ако ми дават 85лв на месец - ще си стана касиер Simple Smile)))

# 352
  • Мнения: 184
Ясно. Благодаря Ви за идеите. Надявам се до няколко дни да знам по коя пътека в крайна сметка ще тръгна, т.к. все още има доста странични обстоятелства, които се опитвам да си изясня.

# 353
  • София
  • Мнения: 161
2 въпроса към знаещите:
1. За необитаем от години апартамент, дължи ли се такса "Професионален домоуправител"?
2. Какъв е реда да се смени фирмата Професионален домоуправител? След като те свикват общите събрания, как може да бъдат разкарани, т.к. са меко казани НЕпрофесионални?

# 354
  • Мнения: 68 349
1.Не се дължи, защото това е разход за управление на общите части.

2. Свиквате събрание вие (виж чл.12, ал.2 и следващите) със съответния дневен ред: "Смяна на управител/избор на нова фирма или прекратяване на договора с настоящата"..
За ред, покани, кворум....прочетете закона..на 1стр е качен.

# 355
  • Мнения: 4 785
Хора, моля за помощ! Правилно ли разбирам, че минимално на месец за Фонд "Ремонти" таксата към момента е 5,10 (1% от МРЗ)? Защото това означава, че апартамент с 1% ИЧ ще плаща 5,10 на месец, а с 2% - 10,20 - нали трябва да е пропорционално, а не на всички по 5,10? И това е ежемесечно така ли, би се събрала доста голяма сума, която ще се трупа до кога? Възникват ремонти, но при повече апартаменти в сградата, сумата не е малка. Правилно ли тълкувам нещата?

Може ли да набираме сума един път годишно с решение на ОС за текущите/неотложни ремонти, съответно пак по ИЧ?

Последна редакция: пн, 29 окт 2018, 08:40 от Мъ℘♥Мяɣ

# 356
  • Мнения: 6 268
Сметката е тази, да. Съседния на нас вход ги събира парите с точност до стотинка. Нашият вход обаче заради минималната разлика от по около 0,5% и.ч. между апартаментите, събира фиксирана сума еднаква за всички след единодушно решение на ОС.

Още навремето при минимална работна заплата 290 лв 2,90 лв ни се сториха смешни и реално нямаше да покрият нищо. Решихме, че предвид малкото на брой апартаменти сумата трябва да е 10 лв, за да събираме по 1400-1500 лв годишно. Предвид, че нямаме асансьор, за който също да се грижим, сумата ни се стори нормална. Та гледайте какви са ви разходите за поддръжки от този тип годишно и какво планирате като ремонти през идните години и си преценете така вноската, че вместо еднократно годишно да трябва да събирате пари накуп и да натоварвате бюджета на живущите, да си ги разпределете по месеци. Обикновено по-капиталоемките ремонти се планират от рано.
Иначе на всяко едно ОС може да гласувате, че има нужда от пари за ремонт на еди какво си и да определите срок, в който да се представи оферта с точната стойност на ремонт и срок за събиране на сумата разпределена по и.ч., но е доста неприятно, когато става въпрос за суми по 800-1000 лв на семейство.

Последна редакция: пн, 29 окт 2018, 10:34 от drago_2008

# 357
  • Мнения: 4 785
Обаче не отпада задължението ни да събираме ежемесечна вноска за този фонд, нали? Ако събираме равна вноска  то пък не е нито по закона, нито по идеални части, т.е. една гарсониера ще поеме част за ремонта, колкото един мезонет, не е много честно...

В момента общите нужди възлизат на по 30 лв за двама човека, не събираме фонд ремонт, каквото остане като остатък, но често възникват казуси за събиране на допълнителни суми. Сега и не изпълняваме правилно закона де факто... но пък така вноската става скъпа...

# 358
  • Мнения: 6 268
При нас уточних, че разликата е минимална - 0,5%. Няма как със своите 20 ст отгоре месечно да поема % за ремонта полагащ се на апартамента на комшийката под нас например. Имаме само един обект с по-малко и.ч. на фона на останалите. Той е гласувал За и е съгласен да дава на едно с останалите.... Предвид конкретната ситуация сме възприели този начин на събиране на пари. При еднократното събиране на сумата за ремонта на покрива ги събрахме по % и.ч. Не ни се налага да събираме извънредни суми. Така сме от години - почти 30 вече.
Парите за фонд Ремонт са отделно от тези за режийни разходи и не се смесват. При нас разхода на човек е 5,50 лв

Обаче не отпада задължението ни да събираме ежемесечна вноска за този фонд, нали?
Ако гласувате да събирате пари за някакъв конкретен ремонт, то вноската се събира отделно, като живущите продължават да си дължат месечната вноска за фонд Ремонт от 5,10 лв да речем.

# 359
  • Мнения: 4 785
Да, отговори ми на въпросите, благодаря! При нас проблемът е, че изобщо нямаме ежемесечна вноска за фонд Ремонт, всичко е от общите нужди каквото остане, а като не остане едва тогава събираме извънредно по идеални части вече. Единствено, че така хем ще събираме бая пари, хем ще вдигнем и вноската, някои апартаменти ще са + 15 лв... пък то и сега таксите са по 30-40 лв.

Общи условия

Активация на акаунт