Бензин палене

  • 11 336
  • 48
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Здравейте, карал съм само дизел.
Ще ми дадете ли съвет за карането на кола бензин.
Как се пали, изчаква ли се като се завърти ключа както при дизелите. Като паля трябва ли да съм натиснал съединителя.
На какви обороти долу горе се сменя на горна предавка и до колко оборота най много е добре да карам . Примерно на магистралата не е добре да карам на 8000 оборота.

Други съвети и разлики спрямо дизела

Мерси

# 1
  • Мнения: X
Зависи от колата. Паля на спирачка.Сменям предавките по слух и по нюх.

# 2
  • Мнения: X
Зависи от колата. Паля на спирачка.Сменям предавките по слух и по нюх.
Аха мерси, понеже на дизела колата тръгва и без газ съм свикнал да паля със съединител, дали е грешно при бензина да се пали с натиснат съединител.
И не знам дали се изчаква малко като се завърти ключа на контакт или няма нужда при бензина

# 3
  • Мнения: 4 518
Паля на съединител и спирачка. Не е нужно да чакаш. Обороти качвам до към 2 500 (примерно, ме съм си забила главата в таблото).

# 4
  • Мнения: 2 285
Зависи от скоростната кутия. Кола с ръчни скорости се пали задължително със съединител.
При автоматичните предавки не е така, естествено.
Завърташ ключа с бързо движение и отпускаш.
Сменянето на скоростите е до усет. Като й свикнеш, ще се разбирате без много приказки.  Simple Smile
Леко и безаварийно шофиране!

# 5
  • Мнения: X
Здравейте, карал съм само дизел.
Ще ми дадете ли съвет за карането на кола бензин.
Как се пали, изчаква ли се като се завърти ключа както при дизелите. Като паля трябва ли да съм натиснал съединителя.
На какви обороти долу горе се сменя на горна предавка и до колко оборота най много е добре да карам . Примерно на магистралата не е добре да карам на 8000 оборота.

Други съвети и разлики спрямо дизела

Мерси

При паленето на бензин не е нужно да се изчаква като на дизела, но не е лошо пак да изкачваш 3-4 секунди на контакт въпреки, че свещите са различни. Съединителя винаги съм го държал натиснат при палене като карам кола с ръчни скорости, още от начинаещ придобих този навик за да не стане фал и да запаля на скорост. За оборотите вече зависи от двигателя, но бензиновите като цяло са по-високо оборотни. Вече от теб зависи дали искаш да я караш по-икономично или да я изрязваш, само не й вкарвай оборотите в лютеницата.

# 6
  • Мнения: X
Бензиновите мотори по мое мнение се карат по-лесно на ръчни скорости от начинаещи шофьори. По-плавно ускоряват, по-лесно се усещат и няма турбо-ефект и турбо дупка, които правят ускорението неравномерно(приемам, че си с атмосферен бензин, а не някое БМВ Ф серия с 2-3 турбини)

# 7
  • София
  • Мнения: 4 547
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.

# 8
  • Мнения: X
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.
Мерси а в спецификациите пише да зареждам бензин а95. На бензиностанциите питат ли те какъв и голям проблем ли ще е ако сложа а98 (недай Боже)

# 9
  • София
  • Мнения: 4 547
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.
Мерси а в спецификациите пише да зареждам бензин а95. На бензиностанциите питат ли те какъв и голям проблем ли ще е ако сложа а98 (недай Боже)
То има ли а98? Преди имаше, ама сега май не съм виждала, или не обръщам внимание Simple Smile Аз лично зареждам от определени бензиностанции, че сме имали проблеми с някои конкретни.

# 10
  • Мнения: 4 518
Има 98. Доколкото знам е по- добър от 95, но никога не съм пробвала, не мисля, че ще е голям проблем. Ако имаш малко бензин и напълниш до горе с дизел, ще има проблем!
Не се смятам за професионалист и не ми се спори, това е моето знание.

# 11
  • Мнения: X
На какви обороти долу горе се сменя на горна предавка и до колко оборота най много е добре да карам . Примерно на магистралата не е добре да карам на 8000 оборота.
Мерси
Винаги сменяш на горна предавка като достигне червената зона на оборотомера, така върви най-много и гори най-малко, а и няма шанс да я изгасиш или да се тормози Trollface Падне ли под 4000 оборота връщаш на долна предавка. Sob Не се притеснявай, не можеш да счупиш нищо, те всички коли си имат ограничител на оборотите Wink

Последна редакция: ср, 28 фев 2018, 10:39 от Анонимен

# 12
  • Мнения: X
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.
Мерси а в спецификациите пише да зареждам бензин а95. На бензиностанциите питат ли те какъв и голям проблем ли ще е ако сложа а98 (недай Боже)

С колкото по-голямо число бензин слагаш по-добре при всички случаи, независимо от марка и модел. Каква точно е колата и с какъв двигател?

# 13
  • Мнения: X
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.
Мерси а в спецификациите пише да зареждам бензин а95. На бензиностанциите питат ли те какъв и голям проблем ли ще е ако сложа а98 (недай Боже)

С колкото по-голямо число бензин слагаш по-добре при всички случаи, независимо от марка и модел. Каква точно е колата и с какъв двигател?
Ами 1.4 градска кола.
Но съм свикнал на дизел да сменям на около 3000 оборота като почне да ръмжи много. А пък при бензина като стигна 4000 имам чувството че ще избухне двигателя Simple Smile

# 14
  • Мнения: 3 782
Никога не стигам над 3000 с моята (1.4 бензин)
Обикновено паля със съединител и спирачка, но се случва и само спирачка да държа или нищо, ако съм на ръчна. Като дам на контакт чакам да изгаснат лампите и тогава паля.
Сменям горе-долу при 12-15 км час на втора (там не гледам обороти) и при 2500-3000 нагоре. На магистралата карам на пета и пак стига до 3000 максимум на баирите.
Зареждам 95, казаха ми на няколко месеца да сипвам (обаче не запомних с точност) 98 или от по-хубавия (с добавки), за да се прочиствало там нещо.
И аз от скоро имам кола, та ме интересува живо темата Simple Smile

# 15
  • Мнения: X
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.
Мерси а в спецификациите пише да зареждам бензин а95. На бензиностанциите питат ли те какъв и голям проблем ли ще е ако сложа а98 (недай Боже)

С колкото по-голямо число бензин слагаш по-добре при всички случаи, независимо от марка и модел. Каква точно е колата и с какъв двигател?
Ами 1.4 градска кола.
Но съм свикнал на дизел да сменям на около 3000 оборота като почне да ръмжи много. А пък при бензина като стигна 4000 имам чувството че ще избухне двигателя Simple Smile

На бензиновата кола предавките се сменят по-бързо от дизела, на който най-вероятно си свикнал. Научи се да ги сменяш по звук. Аз обороти никога не съм гледал още от шофьорския курс, тогава ми беше трудно защото колата беше тиха, но после си взех БМВ Grinning Като свикнеш по-слух ще можеш и по-лесно да я изрязваш при нужда.

# 16
  • Мнения: X
Никога не стигам над 3000 с моята (1.4 бензин)
Обикновено паля със съединител и спирачка, но се случва и само спирачка да държа или нищо, ако съм на ръчна. Като дам на контакт чакам да изгаснат лампите и тогава паля.
Сменям горе-долу при 12-15 км час на втора (там не гледам обороти) и при 2500-3000 нагоре. На магистралата карам на пета и пак стига до 3000 максимум на баирите.
Зареждам 95, казаха ми на няколко месеца да сипвам (обаче не запомних с точност) 98 или от по-хубавия (с добавки), за да се прочиствало там нещо.
И аз от скоро имам кола, та ме интересува живо темата Simple Smile

Мерси, остана да разбера зимата замръзва ли бензина и грешно ли е да седи без много бензин че забравих да заредя в преспите или трябва да е винаги напълнена Simple Smile

# 17
  • Мнения: 4 518
Бензина замръзва по-трудно от дизела. За 6 години не ми се е случвало. По принцип е хубаво да не се кара на изпарения, не само през зимата. Това не означава да е пълна, просто да не е празна. За през зимата е хубаво да се подсигуриш с повече бензин, защото може да закъсаш. Миналата година помагах на един господин да си изкара колата от паркинга, толкова буксуваше, че 1/4 от резервоара отиде.

# 18
  • Мнения: 3 782
Аз на моята сипвам до половината (не знам колко литра е, но общо имам 6 чертички, 30 лева са ми 3 чертички, тоест би трябвало резервоара да е около 30 литра) и съм нямала (да чукна на дърво) досега проблеми с паленето, виж със закъсването в снега и преспите е отделен въпрос, но там освен ако не си с джип или 4х4 няма оправия, все може да се случи..

# 19
  • София
  • Мнения: 4 547
Аз на моята сипвам до половината (не знам колко литра е, но общо имам 6 чертички, 30 лева са ми 3 чертички, тоест би трябвало резервоара да е около 30 литра) и съм нямала (да чукна на дърво) досега проблеми с паленето, виж със закъсването в снега и преспите е отделен въпрос, но там освен ако не си с джип или 4х4 няма оправия, все може да се случи..
Аз наливам като стигне първото деление след резервата - или като ми покаже на екрана на компа, че ми остава за още 120-130 км. А за преспите, гледам да я паркирам така, че да излизам на предна, а не назад. Въртящите колела по-лесно издърпват, отколкото избутват колата. Случвало ми се е на супер заледен паркинг да не мога да изляза назад. Добре че пред колата имаше пространство за маневра през сняг до коляно. Издрапа си напред през преспата без проблеми. Гумите задължително зимни.

# 20
  • Мнения: X
Не е достатъчно гумите да са просто зимни, а трябва и да са нови.

# 21
  • Мнения: 4 518
Аз на моята сипвам до половината (не знам колко литра е, но общо имам 6 чертички, 30 лева са ми 3 чертички, тоест би трябвало резервоара да е около 30 литра) и съм нямала (да чукна на дърво) досега проблеми с паленето, виж със закъсването в снега и преспите е отделен въпрос, но там освен ако не си с джип или 4х4 няма оправия, все може да се случи..
Аз наливам като стигне първото деление след резервата - или като ми покаже на екрана на компа, че ми остава за още 120-130 км. А за преспите, гледам да я паркирам така, че да излизам на предна, а не назад. Въртящите колела по-лесно издърпват, отколкото избутват колата. Случвало ми се е на супер заледен паркинг да не мога да изляза назад. Добре че пред колата имаше пространство за маневра през сняг до коляно. Издрапа си напред през преспата без проблеми. Гумите задължително зимни.
То излизането ок, но когато целият паркинг е в коловози във всички страни и има огромни кратери под снега, ако ще и на таван да спреш, пак не си сигурен, че ще излезеш.
Дали ще успееш да излезеш от някъде не е само до гуми. Според мен е комбинация от качества както на колата така и на шофьора. Има хора, на които и танк да дадеш, пак няма да им се получи.

# 22
  • Мнения: X
Хора не се излагайте с хубави гуми с мерцедеса излизам от всякъде...С кола на предно е три пъти по-лесно

# 23
  • Мнения: 4 518
Хора не се излагайте с хубави гуми с мерцедеса излизам от всякъде...С кола на предно е три пъти по-лесно
Ако говориш за мен - с кое от написаното не си съгласен и защо смяташ, че се излагам?

# 24
  • Мнения: X
Говоря по принцип, когато някой пише, че с кола на предно му е трудно да излезе от паркинга. Това идва единствено от недобро екипиране на автомобила за зимни условия.

# 25
  • Мнения: 4 518
Нещо не мога да разбера.
Никой не е коментирал предно/задно, че да се започва с "хора, не се излагайте".
Според мен има значение и каква е колата, какви точно са условията, дали шофьорът седи само на едно място и дава газ без да върти изобщо волана, затъвайки още повече и дали използва инерцията на колата (когато се заклати в точния момент да даде газ). Вероятно има и други, за които не се сещам сега, но определено не мисля, че едни хубави нови гуми решават изцяло проблема със затъването.
А дали е предно или задно като си затънал няма никакво значение. Важното е (за мен) задвижващите гуми да са на стабилна земя, в която не потъват, така че по-скоро има значение как е паркирал (когато става въпрос за паркирала кола)  шофьора, което пак означава, че уменията на шофьора са от значение.

# 26
  • Мнения: X
Повярвай има огромно значение дали е предно или задно, ама огромно, защото при задното нямаш тежест където са ти задвижващите колела Simple Smile При предното имаш.

Предното носи други рискове на сняг, но в движение. Там ако колата поднесе си много прецакан, докато при задно е много лесно да я овладееш, особено ако си я поднасял нарочно много пъти, както правят повечето шофьори с такива автомобили.

И като видя някой около мен да затъва с предно, само му поглеждам гумите и гледам ДОТ 2010 - ясна работата. А сигурно има и такива с ДОТ преди 2008...

# 27
  • Мнения: X
Не е достатъчно гумите да са просто зимни, а трябва и да са нови.
Да мерси а да питам малко офтопик слагате ли си нещо на седалките да ви е по удобно и меко. Не знам как се наричаха калъфи за седалки

# 28
  • Мнения: X
Е те какви са тези седалки? Аз винаги съм бил с кожени и нищо не съм слагал, но на повечето автомобили текстилените седалки са достатъчно меки. За удобни е друг въпрос, но това е от формата.

# 29
  • Мнения: 4 518
Иван Михов, съгласна съм, има логика. Обаче няма как да ме убедите, че едните зимни гуми оправят всичко.

# 30
  • Мнения: X
Пробвайте да сложите на колата четири чисто нови континенталки и пак ще си говорим за снега

# 31
  • Мнения: 4 518
Пробвайте да сложите на колата четири чисто нови континенталки и пак ще си говорим за снега
Аз не казвам, че не помагат, но има и хора закъсали с чисто нови континенталнки. Миналата година точно с чисти нови континенталки не успяхме да изкачим един не особено стръмен баир за да се приберем.

# 32
  • Мнения: 3 782
Fairytale, според мен си права. Аз каквато съм си начинаеща, 2 пъти закъсвам на паркинг, нищо че съм с нови зимни гуми.
Добре че колегата беше близо, та дойде да ме "спаси". Накрая се наложи той да се качи да я изкара, аз да бутам, че даже дойде и още едно момче да помага. Не зависи само от гумите, а и от това кой седи зад волана. Аз не съм си карала курсовете на сняг, нямам представа какво да правя, знам само че не трябва много рязко да натискам спирачката и да не давам много газ като е още пресен снега. Ама като затъна някъде и ни напред, ни назад, пък няма и какво да подложа, за да тръгне, единственият вариант е бутане. И не мисля, че единственото важно е какви са ти гумите, защото, както казах, моите са нови и пак няма ефект.

# 33
  • София
  • Мнения: 4 547
Fairytale, според мен си права. Аз каквато съм си начинаеща, 2 пъти закъсвам на паркинг, нищо че съм с нови зимни гуми.
Добре че колегата беше близо, та дойде да ме "спаси". Накрая се наложи той да се качи да я изкара, аз да бутам, че даже дойде и още едно момче да помага. Не зависи само от гумите, а и от това кой седи зад волана. Аз не съм си карала курсовете на сняг, нямам представа какво да правя, знам само че не трябва много рязко да натискам спирачката и да не давам много газ като е още пресен снега. Ама като затъна някъде и ни напред, ни назад, пък няма и какво да подложа, за да тръгне, единственият вариант е бутане. И не мисля, че единственото важно е какви са ти гумите, защото, както казах, моите са нови и пак няма ефект.
Ако ще подлагаш нещо, нямаш ли стелки пред всяка седалка?

# 34
  • Мнения: X
Пробвайте да сложите на колата четири чисто нови континенталки и пак ще си говорим за снега
С добри гуми си е различно Simple Smile
Исках да попитам и дали е проблем от 1 скорост да се сменя директно на трета.
Това е за града защото като сменя на втора след 2 секунди пак трябва сменям на трета. Примерно излизам от завой на главна улица и от 1 сменям на трета към 3000 оборота.
Вярно не набира както на трета но ми е удобно карам си нормално.
Въпросът ми е дали е вредно за колата. Като сменя на трета обортомера е някъде на 1000-1400.

Има ли и други които правят така.
Мерси

# 35
  • Мнения: 4 518
Зависи от колата, но по принцип не е хубаво да се пропуска предавка заради синхронизаторите. 1000-1400 не е толкова много, даже е малко според мен. Защо не намалиш времето на първа предавка?

# 36
  • Мнения: 3 782

Ако ще подлагаш нещо, нямаш ли стелки пред всяка седалка?

е, не искам да ги съсипя, нови са ми Laughing

# 37
  • София
  • Мнения: 6 308
Пробвайте да сложите на колата четири чисто нови континенталки и пак ще си говорим за снега
Аз бих сложил гудиър-ки. Smiley


С добри гуми си е различно Simple Smile
Исках да попитам и дали е проблем от 1 скорост да се сменя директно на трета.
Това е за града защото като сменя на втора след 2 секунди пак трябва сменям на трета. Примерно излизам от завой на главна улица и от 1 сменям на трета към 3000 оборота.
Вярно не набира както на трета но ми е удобно карам си нормално.
Въпросът ми е дали е вредно за колата. Като сменя на трета обортомера е някъде на 1000-1400.


Надали може да стане нещо фатално, но не е съвсем добре. Особено, ако се прави системно. Ако пък толкова държиш да го правиш, пробвай с двойно амбрииране.

# 38
  • Мнения: X
Пробвайте да сложите на колата четири чисто нови континенталки и пак ще си говорим за снега
С добри гуми си е различно Simple Smile
Исках да попитам и дали е проблем от 1 скорост да се сменя директно на трета.
Това е за града защото като сменя на втора след 2 секунди пак трябва сменям на трета. Примерно излизам от завой на главна улица и от 1 сменям на трета към 3000 оборота.
Вярно не набира както на трета но ми е удобно карам си нормално.
Въпросът ми е дали е вредно за колата. Като сменя на трета обортомера е някъде на 1000-1400.

Има ли и други които правят така.
Мерси

По-добре не пропускай. Иначе един приятел си караше корсата така - 1-ва, 2-ра, там вдигаше 70-80 и от там пета Grinning Колата се оказа много дуракоустойчива, предаде богу-дух чак след 2 години такова каране

# 39
  • София
  • Мнения: 4 547
Малее, с 80 на 2-ра тоя двигател сигурно е бучал като изтребител. Имахме един москвич едно време, който така се засилваше за изпреварване, просто на 3-та хич не дърпаше пущината. Не знам моята кола предишният й собственик как я беше карал, но й сменяха скоростна кутия преди да ми я дадат. На 3-та и 4-та яко ручеше някакъв разбит лагер, щом и аз го усещах.

# 40
  • Мнения: 9 634
Ехх, който мисли, че само гумите са важни при излизане от коловози зимата, нека пробва с колица 45 коня, с нови гуми, а не с Мерцедес Simple Smile

# 41
  • Мнения: X
Ехх, който мисли, че само гумите са важни при излизане от коловози зимата, нека пробва с колица 45 коня, с нови гуми, а не с Мерцедес Simple Smile

Точно корсата с 38 коня каквато беше на моя авер е 100 пъти по-проходима от всеки мерцедес на задно. Пълзеше по какви ли не баири с дори не особено-добри зимни гуми. Лека кола с тесни гуми и малка мощност е много по-проходима от тежка кола на задно с широки гуми и голям въртящ момент.

# 42
  • Мнения: 9 634
Искам да го видя това Simple Smile Другия път снимай като е затънала корсичката някъде как излиза. Нямам предвид да си караш през преспи, ами като си паркирал някъде и трябва да излезеш през коловозите. Може и да е възможно, но ще ми е интересно да го видя.

# 43
  • Мнения: X
Повярвай с мерцедес или БМВ е 10 пъти по-трудно при еднакво хубави гуми, не знам дали си карала такова, но ако си вземеш при първия сняг очаквай шок. Освен гуми там вече наистина трябва и малко умение и усет за колата, да знаеш как да я лашнеш, да знаеш кога да изключиш блокажа и т.н.

# 44
  • Мнения: 9 634
Мнее, не мисля, че някога ще разбера какво е да караш в зимни условия Мерцедес или БМВ.. или пък дори в летни Grinning Ама тук пък пак малко си противоречиш с твърдението, че всичко зависи от гумите.. То на корса ако й сложих хубави гуми ще ти излязат по-скъпо от самата кола Grinning (нищо против корсите, много ги харесвам, старите де).

# 45
  • София
  • Мнения: 6 308
Искам да го видя това Simple Smile Другия път снимай като е затънала корсичката някъде как излиза.
Има нет. Инфо, бол.
Освен корсата от примера, могат да се дадат още десетки за подобен клас автомобили. Simple Smile
За протокола - трабанта драпа там, където доста сериозни автомобили виждат зор. Smiley

# 46
  • Мнения: 9 634
Как да го търся в youtube? Като "Опел Корса излиза от снежна пряспа" ли? Stuck Out Tongue

# 47
  • Мнения: X
Мнее, не мисля, че някога ще разбера какво е да караш в зимни условия Мерцедес или БМВ.. или пък дори в летни Grinning Ама тук пък пак малко си противоречиш с твърдението, че всичко зависи от гумите.. То на корса ако й сложих хубави гуми ще ти излязат по-скъпо от самата кола Grinning (нищо против корсите, много ги харесвам, старите де).

Не казвам, че абсолютно всичко зависи от гумите, а че с хубави гуми всяка кола може да се изкара от паркинги и коловози. Щом дори с мерцедес и БМВ се получава, значи всички други могат. А за корсата 4 хубави зимни гуми са има няма 300лв.

Иначе дори и с най-хубавите гуми кола на задно много трудно ще превземе някой стръмен баир по път потънал в дълбок и пухкав сняг.

# 48
  • София
  • Мнения: 1 576
На курсовете ме учиха, когато паля, първо натискам спирачка, след това съединител и паля, а когато гася при натиснат съединител и спирачка, първо махам крака от съединителя и след това спирачка, но там беше дизел. С мъжа ми имаме две коли, едната е бензин, другата е дизел. И двамата палим и двете коли по абсолютно един и същи начин, само с разликата, че дизела изчакваме да загасне лампата за свещите, а и с времето установих, че така паля най-лесно и не се затормозявам с кое как да натисна и да помня нещо. Влизам в колата, освобождавам от скорост, вдигам си ръчната и паля на спокойствие без да се притеснявам, че колата ще тръгне или че нещо ще се случи. Бензина не го чакам, паля директно, както казах - дизела обаче го чакаме няколко секунди, няма как.

Общи условия

Активация на акаунт