Бензин палене

  • 11 339
  • 48
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Палиш с натиснат съединител. Другият вариант е да изключиш само от скорост, но така се развъртат повече чарколяци и се затормозява повече стартера. Ако колата има компютър, на дисплея изписва как да запалиш. Сменяш скоростите на около 2500 оборота. Много бързо се свиква да се сменя на слух. Почне ли да ти бучи много двигателя на ниска предавка, сменяш на по-висока.
Мерси а в спецификациите пише да зареждам бензин а95. На бензиностанциите питат ли те какъв и голям проблем ли ще е ако сложа а98 (недай Боже)

С колкото по-голямо число бензин слагаш по-добре при всички случаи, независимо от марка и модел. Каква точно е колата и с какъв двигател?
Ами 1.4 градска кола.
Но съм свикнал на дизел да сменям на около 3000 оборота като почне да ръмжи много. А пък при бензина като стигна 4000 имам чувството че ще избухне двигателя Simple Smile

На бензиновата кола предавките се сменят по-бързо от дизела, на който най-вероятно си свикнал. Научи се да ги сменяш по звук. Аз обороти никога не съм гледал още от шофьорския курс, тогава ми беше трудно защото колата беше тиха, но после си взех БМВ Grinning Като свикнеш по-слух ще можеш и по-лесно да я изрязваш при нужда.

# 16
  • Мнения: X
Никога не стигам над 3000 с моята (1.4 бензин)
Обикновено паля със съединител и спирачка, но се случва и само спирачка да държа или нищо, ако съм на ръчна. Като дам на контакт чакам да изгаснат лампите и тогава паля.
Сменям горе-долу при 12-15 км час на втора (там не гледам обороти) и при 2500-3000 нагоре. На магистралата карам на пета и пак стига до 3000 максимум на баирите.
Зареждам 95, казаха ми на няколко месеца да сипвам (обаче не запомних с точност) 98 или от по-хубавия (с добавки), за да се прочиствало там нещо.
И аз от скоро имам кола, та ме интересува живо темата Simple Smile

Мерси, остана да разбера зимата замръзва ли бензина и грешно ли е да седи без много бензин че забравих да заредя в преспите или трябва да е винаги напълнена Simple Smile

# 17
  • Мнения: 4 518
Бензина замръзва по-трудно от дизела. За 6 години не ми се е случвало. По принцип е хубаво да не се кара на изпарения, не само през зимата. Това не означава да е пълна, просто да не е празна. За през зимата е хубаво да се подсигуриш с повече бензин, защото може да закъсаш. Миналата година помагах на един господин да си изкара колата от паркинга, толкова буксуваше, че 1/4 от резервоара отиде.

# 18
  • Мнения: 3 788
Аз на моята сипвам до половината (не знам колко литра е, но общо имам 6 чертички, 30 лева са ми 3 чертички, тоест би трябвало резервоара да е около 30 литра) и съм нямала (да чукна на дърво) досега проблеми с паленето, виж със закъсването в снега и преспите е отделен въпрос, но там освен ако не си с джип или 4х4 няма оправия, все може да се случи..

# 19
  • София
  • Мнения: 4 548
Аз на моята сипвам до половината (не знам колко литра е, но общо имам 6 чертички, 30 лева са ми 3 чертички, тоест би трябвало резервоара да е около 30 литра) и съм нямала (да чукна на дърво) досега проблеми с паленето, виж със закъсването в снега и преспите е отделен въпрос, но там освен ако не си с джип или 4х4 няма оправия, все може да се случи..
Аз наливам като стигне първото деление след резервата - или като ми покаже на екрана на компа, че ми остава за още 120-130 км. А за преспите, гледам да я паркирам така, че да излизам на предна, а не назад. Въртящите колела по-лесно издърпват, отколкото избутват колата. Случвало ми се е на супер заледен паркинг да не мога да изляза назад. Добре че пред колата имаше пространство за маневра през сняг до коляно. Издрапа си напред през преспата без проблеми. Гумите задължително зимни.

# 20
  • Мнения: X
Не е достатъчно гумите да са просто зимни, а трябва и да са нови.

# 21
  • Мнения: 4 518
Аз на моята сипвам до половината (не знам колко литра е, но общо имам 6 чертички, 30 лева са ми 3 чертички, тоест би трябвало резервоара да е около 30 литра) и съм нямала (да чукна на дърво) досега проблеми с паленето, виж със закъсването в снега и преспите е отделен въпрос, но там освен ако не си с джип или 4х4 няма оправия, все може да се случи..
Аз наливам като стигне първото деление след резервата - или като ми покаже на екрана на компа, че ми остава за още 120-130 км. А за преспите, гледам да я паркирам така, че да излизам на предна, а не назад. Въртящите колела по-лесно издърпват, отколкото избутват колата. Случвало ми се е на супер заледен паркинг да не мога да изляза назад. Добре че пред колата имаше пространство за маневра през сняг до коляно. Издрапа си напред през преспата без проблеми. Гумите задължително зимни.
То излизането ок, но когато целият паркинг е в коловози във всички страни и има огромни кратери под снега, ако ще и на таван да спреш, пак не си сигурен, че ще излезеш.
Дали ще успееш да излезеш от някъде не е само до гуми. Според мен е комбинация от качества както на колата така и на шофьора. Има хора, на които и танк да дадеш, пак няма да им се получи.

# 22
  • Мнения: X
Хора не се излагайте с хубави гуми с мерцедеса излизам от всякъде...С кола на предно е три пъти по-лесно

# 23
  • Мнения: 4 518
Хора не се излагайте с хубави гуми с мерцедеса излизам от всякъде...С кола на предно е три пъти по-лесно
Ако говориш за мен - с кое от написаното не си съгласен и защо смяташ, че се излагам?

# 24
  • Мнения: X
Говоря по принцип, когато някой пише, че с кола на предно му е трудно да излезе от паркинга. Това идва единствено от недобро екипиране на автомобила за зимни условия.

# 25
  • Мнения: 4 518
Нещо не мога да разбера.
Никой не е коментирал предно/задно, че да се започва с "хора, не се излагайте".
Според мен има значение и каква е колата, какви точно са условията, дали шофьорът седи само на едно място и дава газ без да върти изобщо волана, затъвайки още повече и дали използва инерцията на колата (когато се заклати в точния момент да даде газ). Вероятно има и други, за които не се сещам сега, но определено не мисля, че едни хубави нови гуми решават изцяло проблема със затъването.
А дали е предно или задно като си затънал няма никакво значение. Важното е (за мен) задвижващите гуми да са на стабилна земя, в която не потъват, така че по-скоро има значение как е паркирал (когато става въпрос за паркирала кола)  шофьора, което пак означава, че уменията на шофьора са от значение.

# 26
  • Мнения: X
Повярвай има огромно значение дали е предно или задно, ама огромно, защото при задното нямаш тежест където са ти задвижващите колела Simple Smile При предното имаш.

Предното носи други рискове на сняг, но в движение. Там ако колата поднесе си много прецакан, докато при задно е много лесно да я овладееш, особено ако си я поднасял нарочно много пъти, както правят повечето шофьори с такива автомобили.

И като видя някой около мен да затъва с предно, само му поглеждам гумите и гледам ДОТ 2010 - ясна работата. А сигурно има и такива с ДОТ преди 2008...

# 27
  • Мнения: X
Не е достатъчно гумите да са просто зимни, а трябва и да са нови.
Да мерси а да питам малко офтопик слагате ли си нещо на седалките да ви е по удобно и меко. Не знам как се наричаха калъфи за седалки

# 28
  • Мнения: X
Е те какви са тези седалки? Аз винаги съм бил с кожени и нищо не съм слагал, но на повечето автомобили текстилените седалки са достатъчно меки. За удобни е друг въпрос, но това е от формата.

# 29
  • Мнения: 4 518
Иван Михов, съгласна съм, има логика. Обаче няма как да ме убедите, че едните зимни гуми оправят всичко.

Общи условия

Активация на акаунт