СЕДМИ клас – 3 – Февруари преваля, НВО наближава и мама се понапряга

  • 90 804
  • 768
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 9 857
Relieved


Когато редите училищата като желания (езиковите имам предвид), кое ви е водещо?
Евентуалният език като средство за бъдеща реализация, средата, популярността на училището?
Разбира се, и желанието на детето, ако е ориентирано, не като моята щерка. Simple Smile



Моята дъщеря иска да учи като първи ЧЕ- испански. Харесала си е 1-ва Испанска , а ако не успее там, иска в 22-ро. Там има паралелки, които учат испански по програмата на 1-ва Испанска. Балът също не е нисък за тези паралелки. Но ме притеснява, че няма квоти и класовете са пълни с момичета основно.
Защо иска да учи този език? Може и да ви прозвучи глупаво, но просто и харесва много. И ние с баща и не смятаме да я спираме. Независимо от това дали ни харесва или не. А истината е, че нямаме нищо против.
Аз обаче много бих желала да пише и другите езикови гимназии- Английска, Френска. Тя не иска. Английски иска да продължи да учи, но не като основен. Френски- харесва и за втори език, не за основен.
Реализация после...не се замислям, което може и да е грешка. Не мога да мисля толкова надалеч. Искам да попадне в училище, в което има деца като нея- желаещи да учат, да има конкуренция, да вижда, че не е аутсайдер само защото и харесва да учи.
Нейната мечта е да стане...учителка. Ако продължава да мечтае за това и го реализира, ще я подкрепим, въпреки някои наши резерви.

# 331
  • София
  • Мнения: 18 025
Мене ме е страх да обясня на детето, че не всичко е розово и в мечтаните гимназии. Боя се, че ще се демотивира. Онзи ден четох стара тема във форума за 73-то - косата ми се изправи. 2014 - суперлативи, 2015 - по-хладен тон, но все още положителен, 2016 - бунт срещу директорката и учител по немски, който не преподава и децата нищо не знаят, по шестима ученика надпланов прием в клас, всичките с успех с по 1-2 единици под минималния за прием в гимназията, класовете стават с по над 30 деца, 2017 до сега - никой вече не пише в темата...Както се казва - за немската или добро, или нищо.
Направо ме е страх да отворя темите за другите гимназии, честно...

belinda, това че за дадено училище не се пише във форума, не е непременно показател, че последното е лошо. Да, имаше през годините оплаквания от учители по немски в темата за 73-то, както и от лансиране на деца на такива. Но такива неща има във всяко училище.  Нима в темата за френската, двете английски, 91 НЕГ, СМГ и т.н е нямало оплаквания? Идеално място просто  няма. За жалост във все повече случаи  в сочените за елитни  училища попадането на качествен преподавател е въпрос на късмет. Има  доста неточни попадения и това никой не го отрича. Но има и друга страна на нещата, която някак угодно се изпуска от родителите. Клишираната нападка " Детето ми положи  много усилия, за да влезе в училището Х, винаги е било отличник, а сега заради  нечитави преподаватели  дърпа надолу (или респективно поддържа нивото си с уроци заради безхберието на учителския състав). Не си заслужаваше, понеже учителите там  са незинтересовани, в час не се работи, трябва да се ходи на уроци и т.н" не е винаги обективно отразяване на картинката. Хич не е  гаранция, че оказал се  веднъж в  73 СУ, НЕГ, АЕГ, ФЕГ и сие,  даден ученик продължава да е толкова  учещ, изпълнителен, мотивиран  и амбициозен колкото в 7 клас ( с или без родителски побутвания). Не са малко тези, които си мислят, че след края на седмокласната офанзива просто е време за заслужена почивка.Тоест понякога  за  неслучващи се както му се иска на родителя неща вина си има и самият ученик, носещ  се по течението... Но е по-лесно да се каже във форума, че вината е на учител/училище. Да вметна, че не съм  учител и нямам никакъв интерес да защитавам гилдията им.

Последна редакция: ср, 21 мар 2018, 16:38 от пенсионирана русалка

# 332
  • Мнения: 1 561
Моята дъщеря например е на ниво B2 по английски и затова бягаме от АЕГ, ще  сложим Испанска и Немска в желанията, за да научи поне още един език. Ако пък има опции за два други езика към езиковите , още по-добре.

Всичко зависи на какво ниво сте с английския, според мен:)

# 333
  • София
  • Мнения: 6 555
Free soul,
Много труден въпрос. То аз не съм ориентирана, та камо ли децата.
Ако прочета темите за гимназиите, сигурно и аз ще се травмирам като Belinda.
Може би клоним към немските гимназии, защото: имат висок рейтинг, започва се с нов език (и аз не искам след  8 г. английски да почват от А и Б), висшето образование в Германия е поносимо като финанси, издръжката на студент също, все още се търсят доста специалисти с немски и в БГ, работя в немска фирма (макар и без немски) и след 5-6-7 години, ако още съм тук, може пък да им е полезна някоя фирмена студентска програма.
В 73-то ми се мерна паралелка с НЕ с РЕ, което е доста "вървежно" по мое мнение. (ако щеш дори руския само да го ползват да си намират необходимата информация по каквато и да било тема)
Испанска - те много искат заради пустите Меси, Ракитич и цялата Барса (не мога да им се сърдя, щото навремето аз отидох там заради Наско Сираков, който току беше отишъл да рита в Испания Stuck Out Tongue ) ; много харесват и страната Испания, имам отзиви, че масата учители са готини, с приятелско-партньорско отношение към децата.
Тук ми е фаворит паралелката ИЕ-ИтЕ, пак от гл.т. на финансова достъпност на висшето образование в Италия/Испания.
СМГ - щом цяла София/България се бие за там, явно има защо Simple Smile (все още), а и мисля, че едната има данни. Няма да е сред изявените математици тук, но ще е в златната среда.
Френска - нямам отношение, информация.
НПМГ - има спорадични изблици да се учи химия /биология.
Все по-сериозно обмисляме дали да не продължат в сегашното си у-ще. Има доста преимущества и набира рейтинг.

# 334
  • тук-там
  • Мнения: 5 689
Моята стратегия е съвсем проста - надявам се да учи висше в Германия. А за целта следва да завърши немска гимназия. Някак съм успяла да я захраня с това, не съм положила особени усилия.

# 335
  • София
  • Мнения: 18 679
Моята стратегия е съвсем проста - надявам се да учи висше в Германия. А за целта следва да завърши немска гимназия. Някак съм успяла да я захраня с това, не съм положила особени усилия.
Да, и моите мотиви се свеждат до по-достъпното образование в Германия и по-големия избор там от специалности на немски, в сравнение с тези на английски. Но ще съм доволна и на друга езикова. Уви, при младежа водещ е мързелът - което му е най-близко Joy Избрал си е две училища, които са в близките квартали и туй то. Идея нямам какво ще пише след тях, а то не може да се кандидатства в две училища все пак...

# 336
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
Предвид драмата, която изживяхме и дупката, от която все още не се е измъкнала съвсем (но има слаба светлина в тунела), изобщо не знам дали има смисъл да споменавам причините и (евентуалните) планове за езикова. Тя също е на много високо ниво по английски и не желае да продължи с този език като основен. Много иска езикова, като приоритет й е испанската, просто защото харесва този език (не самата Испания или нещо в Испания, а езика). Преди се беше запалила много по немската (91 НЕГ), а е учила немски първите три години в училище (по системата на Гьоте и с техни преподаватели, но го е позабравила). Отскоро пак заговори за немската, понеже една от приятелките й учи там в момента. За френската също е много ок. Всичко това обаче са планове без кръчмаря. Зависи какво ще покаже на матурите и дали ще успеем да се преборим с учителката по математика в училище. Иначе и с френски има добри варианти за обучение в чужбина, на достъпни цени. Та... ще видим. При всички случаи втори език е бонус, независимо от сферата, в която реши да продължи своето развитие. Дано да има шанс. Ако не стане пък ще търсим алтернативни варианти.

# 337
  • София
  • Мнения: 3 058
Free Soul, обобщила си моите терзания...
Ако ме бяхте питали преди 2-3 години бих казала, че след като учи АЕ от предучилищна (на курсове, не в училище), взима текущите сетификати и т.н., то е пълна глупост да учи в гимназия с основен език АЕ. В училище учи втори език ИЕ, но пък реализацията с него е в...по-бедната част на света. В БГ не знам дали е силно застъпен като търсене също. Та комбинмацията първи език НЕ, втори ИЕ, а АЕ на курсове ми звучеше като нещо, за което следва да се бори (боря). Говоря за дете, което няма някакви особени влечения към нищо конкретно (като математика, физика, биология и др.). Затова гимназията ми се струва идеалното време за учене на езиЦИ, в една добра среда - течението да е бързичко, та да се налагат известни напъни да го настига.
Обаче, оказа се, че комбинация НЕ-ИЕ няма. Ок, ако спре с ИЕ ще забрави всичко, но..каквото-такова. Става и НЕ-РЕ - и като търсене в бг, и като възможности за продължаване на образованието в Германия. АЕ като втори език ми звучи като пропиляно време, който и да е друг език е по-добре да бъде започнат.
Второ "обаче" - на много наши приятели децата продължиха образованието си в скандинавските страни, на английски... Направо е някаква тенденция. В този смисъл, да учи някакъв основен език в училище (даже 2), а да ходи на курсове за сертификати по АЕ, за да продължи образованието си с него...по принцип е възможно, но си мисля, че това научаване никога няма да е така, както ако си бил в езиковата среда, ако си учил английска литература на езика. Пък ако се насочи към някоя (скандинавска) държава, ще се наложи да научи местния език и курсовете стават неизбежни...
Трето "обаче" - няма да се класира в 1 НЕГ или 73 СУ. Варианта да пишем 35СУ веднага след тях, заради езика, не ми се вижда толкова подходящ от гледна точка на прословутото клише "средата". Предполагам (само предполагам), че е "по-здравословно" да учи в 1АЕГ, отколкото в 35 СУ. Надявам се, че не го мисля от предрасъдъци, как звучи пред баба ми и пред съседите... Flushed
Та, в момента временната подредба на желания (в главата ми, съобразена все пак с детето) е 1 НЕГ, 73СУ, 1АЕГ, 2АЕГ и натам..не знам...Ще се съобразя (вероятно) с неговото виждане за 9ФЕГ, дали да следва плътно двете английски, или да преминаваме на 35СУ, 22СУ, 133СУ и натам вече изобщо не знам...Вероятно ще пишем и НТБГ някъде, но след езиковите.
И да, всичко са планове без кръчмаря...

# 338
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Всичко зависи за какво ще му е нужен езика на детето. Ако ще да е пише само мейли на АЕ с Dear еди си кой и best regards, и с школа може да се мине. Ако трябва да се научи както трябва езика, ЕГ няма сравнения - там се учат съответните разказвателни предмети на чуждия език, нещо което няма как да научиш като терминология само на курсове. Не случайно хлапетата в АК не мислят, че знаят езика още на входа и повече не им трябва Simple Smile. А ако се кандидатства в университет със съответния език, още от сега проучете какъв изпита - не случайно има разлика от небето до земята ако трябва да се държи примерно CAE или CPE и SAT - за последния си трябва яко учене, защото не е като Кембридж сертификатите. И също така не на последно място е фактор това, че  макар и да мултинационална компанията в България, в 99,99% от случаите, работния език е английски (ако ще собствеността да е китайска). Така, че тук за мен няма мода, преди всичко трябва да се вземат желанията на децата за бъдеща реализация и после покрай начертания план като се мисли с какво ще се кандидатства и всеки може сам да си направи извода. Иначе ако питате мен, най-практично е да се учат основно езиците на съседите - толкова са скъпи преводите от румънски и турски, защото се водят екзотични, а в същото време контактите се увеличават.

# 339
  • София
  • Мнения: 18 679
Мъжа ми го врънка да учел китайски Laughing То смях, смях, ама...

# 340
  • Мнения: 9 903
Абе не е смях. Далекоизточните излизат напред отново. Корейският е смърт направо, за китайския предполагам - двойно по-бавна смърт. Иначе един екзотичен език, както казва Манжелка, е голямо предимство(на Деян бг му е екзотичен). На мен пък много ми се радват на руския, въпреки че не ми е перфектен.

# 341
  • София
  • Мнения: 9 857
Руският език го изучава дъщеря ми като втори език в момента, харесва го и след двете училища с испански, има желание да напише 133 именно заради руския.
Добре, а как преценявате какво иска да учи детето ви в университета от сегашния момент? Не се ли променят желанията за такова далечно бъдеще?
За мен важното на този етап е средата и научаването на поне един език , освен английския. Нищо повече.
И малко информация за организирано събитие  от ученици на 22-ро училище, на което ще има доколкото схващам представители на доста училища. Ние ще ходим:
https://www.facebook.com/events/1627463693988744/

# 342
  • София
  • Мнения: 18 679
Преценяваме, дръжки Joy Само горе-долу гледам къде му е силата, кое му се удава лесно и кое - със зор. Мога например да кажа с голяма доза категоричност, че музикант от него нема да стане.

# 343
  • Мнения: 801
Дами, не избързваме ли с това редене на училищата... Аз повече се безпокоя за знанията ни до този момент, за неумението да се напише    нещо смислено по цитата.

# 344
  • Мнения: 5 160
За английския в Германия - едно старо мнение, но и скоро някъде четох, че в магистърска степен доста лектори четат на английски.
".. завърши вече Бакалавър в Германия и се оказа че освен да си владее перфектно немски, трябва да знае перфектно и английския. Така че няма първи, няма втори език, поне два езика трябва да се владеят на високо ниво.
... учи Застраховане и много често идваха професори от САЩ да им четат лекции, естествено на английски. После по препоръка на професора си по Отговорности си написа бакалавърската работа на английски. Сега е на стаж в Алианц в Международния им отдел и там основния им език е английски. За да запише магистратура пък едно от условията освен успеха е да има сертификат за английския/ яви се за кембридж сертификат в германия, където за студенти е безплатно, а тук на първото си явяване плати такса от 350 лв/"
Това - за засилилите се към чужбина Simple Smile
За китайския - преди година-две гледах клипче на ученици от 138-мо... Не издържах на звука Sad

Общи условия

Активация на акаунт