СЕДМИ клас – 3 – Февруари преваля, НВО наближава и мама се понапряга

  • 90 663
  • 768
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 18 679
Аз не съм проучвала частните училища. Горе долу знам какви са таксите и семейно решихме, че за три деца идва твърде голяма инвестиция за средно образование. Ще си пазим силите за после 😊 Ако бях убедена, че си заслужава - да, но не съм. Съдейки по най-общи отзиви от познати, иначе както казах - не съм ги проучвала лично.

# 211
  • София
  • Мнения: 17 921
Скрит текст:
Rima, ако детето има позитивна нагласа към немския, "Веда" не е лош избор. Класовете са малки, училището е от оторизираните да подготвят за ДСД, някои учители от НЕГ (сегашни и бивши) преподават там.

# 212
  • София
  • Мнения: 3 960
Скрит текст:
Rima, ако детето има позитивна нагласа към немския, "Веда" не е лош избор. Класовете са малки, училището е от оторизираните да подготвят за ДСД, някои учители от НЕГ (сегашни и бивши) преподават там.

Русалке, знаеш по по-колко деца са в клас във Веда?

# 213
  • София
  • Мнения: 17 921
Рима, не мога да ти отговоря с точност, понеже бройката определено не е  фиксирана. Познавам деца оттам (част от тях вече завършили), които са споделяли за класове и със само 4-5 ученика, и за такива с 10-11. Но при всякакви положения не се достига познатата бройка деца от  паралелките в ДУ. И предполагам, че това е голям бонус в подготовката специално по езика. Виждам как е в  НЕГ в това отношение, в 11 и 12 клас, когато трябва да се проверяват обемните домашни с формата на сертификатния изпит, няма как да задълбае в  толкова много работи учителят, особено пък ако предава на няколко паралелки.  Всъщност и сама можеш да се ориентираш като погледнеш броя явили се ученици от Веда  на ДЗИ по БЕЛ през последните години.

# 214
  • Мнения: 3 915
Мами, два въпроса - някой има ли впечатления от школата на Елмира Йонова и може ли да препоръча учител по математика за подготовка в седми клас (майка съм на шестокласничка).

Някоя от вас обмисля ли малко частно училище след 7-ми клас? Обмислям Веда, Азбуки или Дорис Тенеди....Май ни се иска да приключим с общинското образование...

Дъщеря ми е VІ клас в "Е. Кестнер". Много сме доволни и с разкъсани сърца ще го напуснем (ако на щерката й се получи на НВО догодина). Над 50% от съучениците й ще продължат, а са прекрасни деца! Учителите са умерени и много фини.

Ние също ще гоним "Литера" - по БЕ - Йонова, а по математика и двамата били добри - Костов - СМГ и жената, цитирана по-горе, която пък се занимавала само с формата "НВО" и имала отлични постижения.

"Азбуки" в гимназиалния курс е "Ив. Апостолов". Там се държат високи цени заради новата сграда, а от следващата уч. година таксите във всички частни училища ще се увеличат заради предвидено увеличение на учителските заплати в държ. училища.

Във "Веда" паралелките са твърде малки и социалните модели са ограничени.

# 215
  • Мнения: 9 894
Какво значи "социалните модели са ограничени"?

# 216
  • Мнения: 3 915
Децата в класа са малко. Децата са във възрастта на подражанието. В голям клас всеки по естествен начин намира своето място и се групира с други, които имат еднакви с неговите интереси. При малък клас доминира най-силният характер и задава спрямо другите своето поведение. Там няма боричкане на лидери. Детето, попаднало в съответната среда, или се вгражда, или остава аутсайдер. Но не това е най-страшното. Страшен е лошият пример, влиянието, което е много различно от домашното възпитание и вписването на детето в този модел. Тогава войната се пренася в дома и ...да не продължавам - имаме примери на близки и познати.
.

# 217
  • Мнения: 120
Мами, два въпроса - някой има ли впечатления от школата на Елмира Йонова и може ли да препоръча учител по математика за подготовка в седми клас (майка съм на шестокласничка).

Някоя от вас обмисля ли малко частно училище след 7-ми клас? Обмислям Веда, Азбуки или Дорис Тенеди....Май ни се иска да приключим с общинското образование...

Дъщеря ми от 6 - ти клас посещава курса по БЕЛ при г-жа Йонова . И тя и аз като родител сме много доволени . Държи децата сами да работя за да са реални резултатите . Всеки път имат домашни / тест , преразказ / който се оценяват .Правят се и тестове , който се оценяват от нея и друга нейна колежка  с точност до стотни и после на родителската среща  се коментират .

# 218
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Шарлот, завиждам ви за учителката по математика в Е. Кестнер (ако е тази от сайта)! Мечтала съм си дъщеря ми да учи при нея до 7-ми клас, за съжаление не успях да ѝ предоставя тази възможност. За мен това е най-страхотният учител и прекрасен човек.

# 219
  • София
  • Мнения: 9 826
За частните училища не мога да помогна.

Моята щерка е на етап " за нищо не ставам, ще се проваля". Това слушам постоянно.
Отказва да ходи за втори път на пробни изпити в Регалия, а я бях записала. Не искала, така виждала колко е зле положението и се отчайвала.
Вече въобще не се и надявала за Испанската, след бъдещия провал щяла да учи най-много в 18-то. И като че ли е приела вече това за даденост, провала си де.
Дали е някакъв етап от предизпитната треска ...нямам представа.
Да се смея ли , да плача ли , не знам просто. Предпочитам да се смея.

# 220
  • Мнения: 3 915
Шарлот, завиждам ви за учителката по математика в Е. Кестнер (ако е тази от сайта)! Мечтала съм си дъщеря ми да учи при нея до 7-ми клас, за съжаление не успях да ѝ предоставя тази възможност. За мен това е най-страхотният учител и прекрасен човек.
Да, тя е! Жени Маринова - не само преподавател по математика, а дълбок психолог и човек с огромно сърце. Обади ми се една вечер и ме пита "какво става с вашата?" Дълго обсъждахме ситуацията с тийнката (която сама не знае на кой свят е).  Утешава ме и накрая каза: "не се борете с нея, топката е в моето поле. Знам какво да правя!" След това не съм я чувала, но напълно й се доверявам. От детето разбирам, че понякога си говорят. На моменти й завишава оценките, на моменти я стяга. Тънък усет и огромен опит.
Истината е, че не е само Жени Маринова. На това ниво са всички преподаватели. Класната й е с две специалности -
 литература и психология. В часовете мислят, анализират, ваят образи. Учителката по немски език е рафинирана интелектуалка, която работи със словото като с меко тесто. Класа! Сам по себе си контактът с тези хора възпитава.
Затова се плаша от промяна - ще се пада - няма начин да се запази такова ниво.

# 221
  • София
  • Мнения: 18 679
Шарлот, това звучи направо извънземно, честно, не съм чувала друг човек така да се изказва за училището на детето си в последните поне 15 години. Ако има някакъв начин, опитайте да останете в това училище, защото преместването в държавна гимназия ще е като челен сблъсък с влак. В която и да е гимназия...

Валенце, може да й е такъв моделът на мислене. Смятам, че ще се проваля - провалям се наистина  - понасям го леко, защото съм го очаквал / не се провалям - радвам се още повече, защото не съм го очаквал. В университета имах една такава колега - беше от първенците на групата и всеки път, на всеки изпит ревеше със сълзи, че нищо не знае и ще се издъни зверски.

# 222
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Шарлот, страхотно, ако всички са на това ниво в ЕК! Големи сте късметлии, дано и занапред така му върви на детето на учители!

# 223
  • В реалния живот
  • Мнения: 304
И ние се замисляме за частно училище. Мисля, че приличните държавни ще ни предложат това, което е и сега и малко се притеснявам. В събота бяхме на отворен ден в "Образователни технологии". Много ме привлича програмата им за личностно развитие...но дали ще пасне на детето, а и е далече от нас.
За броя на децата в паралелки ето от този линк - http://rezultati.zamaturite.bg/uspeh/index.php може да се направи справка . Предполагам, които са държали ДЗИ по БЕЛ  са броя на децата.

За 2017 - Кестнер 11 деца ; Веда 9 деца; ПЧМГ 11 деца; Апостолов 14 деца; Образователни технологии 26 деца; Дорис Тенеди 37 деца

Дорис Тенеди ме изненада приятно - 37 деца и резултат 5,282. Не знам дали е правилно, но гледам и училище с над 20 деца във випуск.

# 224
  • Мнения: 3 915
Правилно е, Таня, стига да не работят съвместно в по-важните часове.
Класът на дъщеря ми е от 22 деца, но са разделени в две равни групи.
11 деца в час по език, математика, БЕЛ могат постоянно да дискутират и да бъдат препитвани. Математичката им прави вътрешни групи - според нивото - на по 2-3 деца - различни задачи, съответно и различно домашно (но за всички еднакво контролно- просто се съобразява с бързината им на мислене и за да няма скучаещи в час - повече/по-трудни задачи). По другите предмети - разказвателните, музика, спорт, час на класа, информ. технологии (не съм сигурна за компютрите) са заедно.
20 деца за съвместно учене на език са много. В същото време приятелства и отношения протичат между всички.
Май моделът за разделяне на класа е повсеместно приет в ЧУ, но ти събери информация как е в харесаното от теб училище. Задават се няколко големи набора и интересът към ЧУ ще се повиши. Това предполага и увеличаване числеността в класовете навсякъде.

Общи условия

Активация на акаунт