СЕДМИ клас – 3 – Февруари преваля, НВО наближава и мама се понапряга

  • 90 650
  • 768
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 2 273
Здравейте дами,
Помня някои от вас още от форума в dir.bg:). И аз съм със седмокласник, който посещава школа, за сега с променлив успех. Исках да попитам, знаете ли къде предстои да се организират пробни изпити по математика в някоя от следващите недели и от къде да получа информация за това? Записала съм го на БЕЛ в СМГ на 22.04. В събота е ангажиран с курса си Confused. И един страничен въпрос - как се справяте с концентрацията? Вече ми омръзна да чувам : “ Направил съм тъпи грешки”. Толкова ли са разсеяни и отнесени и вашите тийнейджъри? Телом седи на бюрото и уж учи, а мислите му препускат в най- различни посоки. Понякога направо се чудя, как ще успее да си събере акъла на изпита. Frowning
Обяснена преди две седмици задача, вече не се помни и пита отново какво е решението....Ту е активен и мобилизиран, ту го няма никакъв:(.

# 751
  • Варна
  • Мнения: 2 437
  И един страничен въпрос - как се справяте с концентрацията?

Чррз вътрешната мотивация на самото дете. Оставихме го само да си избере училището, за което да се бори и му префоставихме възможност за допълнителни уроци. Останалото е в негови ръце. Знае за какви точки трябва да се бори.

Не се притеснявай излишно. Децата са достатъчно зрели и осъзнават важността на НВО.

# 752
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Не се притеснявай излишно. Децата са достатъчно зрели и осъзнават важността на НВО.

Може да осъзнават, но на някои мързелът им е в повече. Sad
Винаги ми отговаря много нахъсано как ще се стегне и ще седне да учи, а после се оказва, че седи да рисува или е на телефона. Или чете. (къде е тоя емотикон, който си скубе косите...)

# 753
  • София
  • Мнения: 2 273

[/quote]
Чррз вътрешната мотивация на самото дете. Оставихме го само да си избере училището, за което да се бори и му префоставихме възможност за допълнителни уроци. Останалото е в негови ръце.[/quote]
Благодаря за съвета. Той изглежда мотивиран, знае къде иска да го приемат и мечтае за това, не се занимава с глупости, ходи и на допълнителни уроци, но имам усещането, че в главата му е пълен хаос -особено с математиката... Затова ми се искаше да го тествам още веднъж на пробен изпит. Този в СМГ го върна много назад Sad. Надявам се да не му е смачкал самочувствието и мотивацията:confused:)

Може и да греша, но някак ми се струва нереално и неправилно “простосмъртните” деца от кварталните училища да мерят сили на един и същи изпит с математиците от СМГ. Все едно да изправиш на състезание лекоатлет и човек, който си тича за здраве. Толкова ни е опорочена образователната система... Ето, едните деца излизат напълно подготвени за НВО от държавно училище, а другите 1-2 години насърчаваме сивата икономика с частни уроци и пак гаранция за успех няма. Гледам, приятелски семейства си пращат децата на курсове и уроци още от 2 клас.
Не, че мога нещо да променя в случая...За 25 години, когато аз кандидатствах, всичко си е същото, но си спомням, че изпитът за СМГ се провеждаше отделно от този за езиковите училища.

# 754
  • Мнения: 820
Skiorche, тази тема за децата и СМГ я дъвчехме няколко пъти... И да не е нормално децата, които се борят за МГ да се явяват на изпит с тези, които нямат и идея за МГ.
Ето ти един пример: моят син(които е в СМГ) му се наложи да откаже някое и друго състезание по информатика, за да може да ходи ходи на школи по БЕЛ, на пробни по БЕЛ и т.н.
Освен това да не бъркаме състезателната математика и HBO, щот на един пробен в Междучасие младежа чел друго условие Simple Smile, да тези деца също имат проблем при четене с разбиране, защото и те са тинейджъри и беше намерил отговор 57* α/2 , кажете ми колко деца от "кварталните" училища биха посочили този отговор или биха го оставили... Та това може да му се случи на HBO-то. Може и да не подготви добре БЕЛ за HBO-то, щот е бил на олимпиада по физика, по химия или по информатика, нали...  за всички не е честно, но няма смисъл да се дъвчи по форумите ... ако някой има ясна идея как да се промени приема, така че да е честен, ясен и прозрачен, аз веднага бих я подкрепила!

Само да спомена, че тези деца са и сред първите приети в АК, независимо че за там подготовка за мен лично няма да се реализира по школи и уроци и самият колеж не я препоръчва.

Последна редакция: вт, 17 апр 2018, 10:17 от mivan

# 755
  • София
  • Мнения: 38 199
Тия дни пак гледах таблицата с училищата и баловете. Да ви кажа какво си мисля аз. То се е видяло, че в Топ тен няма да влезем! Ще си изберем нещо по средата с английски и био и това е.

# 756
  • Мнения: 33
Ние също сме имали  дете седмокласник. И по време на цялостното му обучение сме били наясно какви са неговите възможности и по двата предмета. Затова никога дори и не сме помисляли да го пращаме на пробен в СМГ именно защото сме следили работата на детето и сме пазили неговото самочувствие. Не постъпвате ли грешно, като не отчитате реалните възможности на детето и не изпадате ли в тенденция да надценявате ролята на учител/школа?

# 757
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Относно натоварването: според мен е излишно школа и частен учител по един и същ предмет. При нас няма кой знае какво натоварване, поне аз не виждам такова, а и оплаквания няма. Е, като забрави да решава задачи цяла седмица, в края идват едни два - три часа, в които само това трябва да прави и се надава вой. За моето ми е ясно, че не може да се мобилизира всекидневно по няколко часа извън училище - а дали ще се мотивира в бъдеще - не зная.

# 758
  • София
  • Мнения: 2 273
Ние също сме имали  дете седмокласник. И по време на цялостното му обучение сме били наясно какви са неговите възможности и по двата предмета. Затова никога дори и не сме помисляли да го пращаме на пробен в СМГ именно защото сме следили работата на детето и сме пазили неговото самочувствие. Не постъпвате ли грешно, като не отчитате реалните възможности на детето и не изпадате ли в тенденция да надценявате ролята на учител/школа?
Най- вероятно съм постъпила грешно, но не съм и предполагала, че изпитът е на по- високо ниво, тъй като беше анонсиран като пробен за НВО и си мислех, че е като всички останали.

# 759
  • Мнения: 1 235
Чррз вътрешната мотивация на самото дете. Оставихме го само да си избере училището, за което да се бори и му префоставихме възможност за допълнителни уроци. Останалото е в негови ръце.[/quote]
Благодаря за съвета. Той изглежда мотивиран, знае къде иска да го приемат и мечтае за това, не се занимава с глупости, ходи и на допълнителни уроци, но имам усещането, че в главата му е пълен хаос -особено с математиката... Затова ми се искаше да го тествам още веднъж на пробен изпит. Този в СМГ го върна много назад Sad. Надявам се да не му е смачкал самочувствието и мотивацията:confused:)

Може и да греша, но някак ми се струва нереално и неправилно “простосмъртните” деца от кварталните училища да мерят сили на един и същи изпит с математиците от СМГ. Все едно да изправиш на състезание лекоатлет и човек, който си тича за здраве. Толкова ни е опорочена образователната система... Ето, едните деца излизат напълно подготвени за НВО от държавно училище, а другите 1-2 години насърчаваме сивата икономика с частни уроци и пак гаранция за успех няма. Гледам, приятелски семейства си пращат децата на курсове и уроци още от 2 клас.
Не, че мога нещо да променя в случая...За 25 години, когато аз кандидатствах, всичко си е същото, но си спомням, че изпитът за СМГ се провеждаше отделно от този за езиковите училища.

[/quote]                                                                                                                                                                                                   Както една майка писа по-долу, децата от СМГ имат пък проблем с БЕЛ-а. Ако погледнем от тяхна страна, защо им е изпит по БЕЛ, като ще кандидатстват в СМГ? В АК наистина голяма част от децата са от СМГ, защото се справят по-добре на теста и компенсират по-малкото % в есето. Освен това, децата , които са от 5 клас в СМГ, са влезнали след сериозна подготовка. Ако детето  е мотивирано и последователно в учебния процес според мен няма значение дали е от "кварталното училище".

# 760
  • Мнения: 1 136
Моля за съвет. Гьорева или Шаркова ( Междучасие) по математика. Детето ми има пропуски по математика. Някакви мнения. Казаха , че Шаркова работи с по- силни ученици. Дали няма да е грешка ако се запишем при нея. Някакво друго предложение? Нямам представа изобщо за учителите.

# 761
  • София
  • Мнения: 2 273
Bunova, Mivan, благодаря за отговорите. Аз имах предвид точно  обратното. Че за езиковите гимназии, тежест трябва да има оценката по БЕЛ, а не да се поделят поравно, защото математиците дърпат бала доста високо и компенсират лесно по-слабо представяне по български. А по БЕЛ нещата са еднакви за всички. Разбира се, че деца, които са от 4-5 клас в СМГ и имат математически заложби, няма къде другаде да продължат да ги развиват. И ние не сме тръгнали да се мерим с тях:). Предполагам, че там децата се разпределят основно в СМГ и АК. Познато дете от СМГ сподели, че от 20 деца, кандидатствали в АК, само едно не е прието. Но повечето са казали, че са се явили само, за да се тестват.

# 762
  • Мнения: 3 867
Това е много погрешно виждане на нещата.
Първо, математиците по правило отиват в математически гимназии, такива с техническа насоченост тип ТУЕС, в краен случай в НЕГ, с тенденция, че немският им трябва пък за следване на техническа или икономическа специалност в Германия като достъпен вариант.  Не се разхождат по де що сварят езикови училища ей така. Най-най-математиците си се борят за СМГ и това е. Но с изпит тип НВО може да влезнат и не математици, поласкани от успеха си и да го закършат.
Второ, въобще не е лесно да се компенсира с БЕЛ. Нито е еднакво силно БЕЛ за всички. Това, че българският език, е роден език, далеч не значи, че на НВО всички покриват на 100% теста, че да си компенсират точно с БЕЛ. Математиците, ако не се готвят за БЕЛ трудно ще компенсират.
Ако дете се цели в езикова гимназия, там подялбата на МАТ и БЕЛ е по равно. А НВО по МАТ не е за математици, а е за "нормални" ученици. Това, че истерията всяка година взима връх, че в МОН творят безумия и е каша тотална, в която всеки се спасява поединично с уроци и школи е една добре смазана машина, която току-така хората от системата (образователната) няма да захвърлят лесно.
За СМГ трябва да има отделен изпит, със състезателни задачи.

# 763
  • София
  • Мнения: 2 273
“А НВО по МАТ не е за математици, а е за "нормални" ученици. Това, че истерията всяка година взима връх, че в МОН творят безумия и е каша тотална, в която всеки се спасява поединично с уроци и школи е една добре смазана машина, която току-така хората от системата (образователната) няма да захвърлят лесно.
За СМГ трябва да има отделен изпит, със състезателни задачи.”

Това и аз имам предвид -“нормалните ученици” трябва да ходят на безумни уроци, защото “нормалните” училища не ги подготвят за “нормалните” тестове Sad. За отделния изпит в СМГ сте напълно права. За желанията и разпределението на децата от СМГ, щях да попитам, но Вие отговорихте - мерси!

# 764
  • София
  • Мнения: 17 921
Бунова, нямала съм и нямам дете в СМГ, че да защитавам  училището, но ми стана интересно как решихте, че  учениците оттам имат проблем с БЕЛ. По школите има деца от всякакви училища с различно ниво по БЕЛ - ниско, прилично, много добро и отлично.И семегейци не са изключение, сред тях също има всякакви що се отнася до знания по БЕЛ. Някак е клиширано това, че щом някой е добър по мат, значи БЕЛ и въобще езиците му куцат малко или много и съответно там трябва сериозно да се  наваксва. Въобще НВО по БЕЛ в този формат не изисква  никъде освен в минитезата изразяване на собствена мисъл (то и там е много спорно дали изисква  предвид отличното оценяване на заучени локуми).Така че дори и да предположим, че условно  е вярно ширещото се твърдение , че математиците са суховати и лаконични в изказа си, това няма как да проличи в написването на една теза и един преразказ. За целта трябва съчинение, есе, тема - все неща, които в НВО отсъстват. А другото са граматични правила, правопис и въпроси към произведения - неща, които не са по-добре или по-зле усвоени  само в зависимост от това дали детето е в СМГ или в училището Х. Зависи си от учител, от заинтересованост на детето, от това колко чете и от ред други фактори.

Скиорче, немалко добре подготвени деца  от квартални училища изкарват от години на НВО около или максималните 100 точки без да са помирисвали СМГ. И е обяснимо, защото изпитът (реалният) не е на ниво за супер математици,  а просто за деца , овладели без пропуски  и съответно упражнили материала 5-7 клас.

Последна редакция: вт, 17 апр 2018, 11:43 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт