Жалба срещу поп?Къде

  • 17 296
  • 188
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: X
Всъщност се въртят едни пари и едни обучения в чужбина. Та седнаха, издухаха праха от книгите и следват Указанията, ама не свише, а задграничните.

# 76
  • MI
  • Мнения: 11 803
О, и моите подозрения са същите и съм го писала в друга тема, но в случая точно последния проблем са ни кърпите. Още по-малко пък липсата на прилагане на 100 % едни и същи правила във всички църкви, все пак както вече писах не може да очаквате БПЦ с ISO. Още повече че авторът гледа на свещеника като на някой, който му оказва услуга, за която си плаща, а не като на духовно лице, извършващо тайнство - какво повече да кажем? Може би търкулнало се гърнето и си намерило похлупака?

# 77
  • Мнения: X
Авторът е кверулантник, който се гордее, че са уволнили двама души заради него. Въобще няма нужда от коментар.

Разбирам отчасти фрустрацията му, аз също не съм доволна от опелото на майка ми, свещеникът се отнесе да изнася направо проповед за това, колко материални сме станали, как сме ламтели за пари и как това ни отдалечавало от бога. Майка ми беше най-нематериалистично настроеният, неалчен и непрактичен финансово човек, когото познавах, и ми стана изключително обидно, че погребението ѝ стана повод за подобни лекции. Не бих се разправяла обаче.

# 78
  • Мнения: 1 110
А, не приемай лично думите на свещеника. Знам колко е тежко при загуба на родител да понасяш нечие поведение и те разбирам напълно. Но и съм убедена, че думите му са били от наблюдения за света, не за майка ти.
Стана ми любопитно. За какви обучения говорите и къде се провеждат (държава), ако имате информация, разбира се?
Много изместихме темата, надявам се да не е проблем въпроса ми.

# 79
  • MI
  • Мнения: 11 803
Да, има много свещеници, които въобще не би трябвало да са такива, надали има някой който не би го признал. Някои имат речник и душевност по-подходящи за касапин, отколкото за човек, занимаващ се с толкова деликатна работа. За съжаление.

ЖДК, в Русия, от там са новите странни повеи в БПЦ. Виж в Крит кой не отиде и веднага ще се ориентираш.

# 80
  • София
  • Мнения: 599
Авторът е кверулантник, който се гордее, че са уволнили двама души заради него. Въобще няма нужда от коментар.

Разбирам отчасти фрустрацията му, аз също не съм доволна от опелото на майка ми, свещеникът се отнесе да изнася направо проповед за това, колко материални сме станали, как сме ламтели за пари и как това ни отдалечавало от бога. Майка ми беше най-нематериалистично настроеният, неалчен и непрактичен финансово човек, когото познавах, и ми стана изключително обидно, че погребението ѝ стана повод за подобни лекции. Не бих се разправяла обаче.
Каквио фрустрации,какви глупости?Аз не се гордея,че са уволнили двама души.Гордея се,че две фирми замениха хора,които си вършат лошо работата,с усмихнати хора,които е удоволствие да те обслужват и да им оставиш бакшиш.Аз така виждам нещата.
Обаждайки се ,да сигнализирам на работодателя,че служителя му не работи,му помагам.Той е инвестирал,купил е хубаво място,плаща осигуровки и някой му гони клиентите с лошо отношение и взема заплата за това.Дали е редно?Както и за попа.В девин християните са малко,редно ли е лицето на християнството да е такава антиреклама на вярата.

# 81
  • MI
  • Мнения: 11 803
Зъболекарю, не го казвам с лошо чувство, но колкото свещникът е крив, толкова (че и повече) не си прав ти. Ако познаваше поне мъничко християнството щеше да разбереш че твоите изказвания са още по-противоречиви на него от действията на "попа". А тъй като очевидно не си запознат ни най-малко, не виждам какъв ти е проблема каква "реклама" прави на църквата той - че ти не си част от нея.

# 82
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
По принцип в храм трябва да се влиза с покрита глава. Така пише в писанията.
Но по принцип в България никога, поне преди, не се е следяло за това нещо. Единствено ограничения има за облеклото.
Явно от нямане на какво да правят, поповете откачат вече. С овикване по хората и непускането им в храмовете ще постигнат още по-голямо очуждение от църквата.

Като правихме 40 дена на баща ми в една църква, попа си изпя там каквото пише в книжката му, врътна се и замина. Жената, която чисти църквата, дойде при нас и започна да говори как трябва да се молим за душата на баща ми, как трябва да го правим по-често, защото не се знае кога Господ ще опрости греховете му и т.н. думи, които би трябвало попа да каже. Иначе отчето взе пари, то и аз мога да се развъртя с един кръст и да пея нещо от Бибилията.
Поне на погребението на баща ми попа беше човечен и след задължителните цитати от Библията, дойде и ни каза няколко думи за успокоение.

# 83
  • Бургас
  • Мнения: 6 308
Още повече че авторът гледа на свещеника като на някой, който му оказва услуга, за която си плаща, а не като на духовно лице, извършващо тайнство - какво повече да кажем? Може би търкулнало се гърнето и си намерило похлупака?

Ами точно така се е почувствал, а не като на тайнство, както би трябвало да се почувства.И след като се плаща, не е по желание да платиш или не, не е и доброволно от страна на църквата -отношенията са и в икономическа плоскост, освен духовната.Дали ще пуска жалба или не е въпрос на личен избор, но си има пълно основание да се възмущава и според мен всяка уважаваща се институция не трябва да допуска служителите и да я срамят по този начин.За това и вярата е слаба в България.В 21 век трябва да си интелигентен вярващ, а не стадо.

# 84
  • MI
  • Мнения: 11 803
Аз вече казах, че е хубаво човек да се оплаква нагоре по веригата и че дори има случаи да се сменя свещеника така. Само че мога да се обзаложа че авторът ако няма достъп до интернет няма дори да може да отговори на въпроса що е то тайнство, камо ли да изброи кои са тайнствата. Да не говорим сравняването на опелото с обслужване в ресторант или със слагане на пломба. Не се е почувствал така - за него това си е услуга - отиваш, плащаш и получаваш, до там. Иначе по друг начин щеше да изложи проблема. Така че както казах, търкулнало се гърнето и си намерило похлупака.

# 85
  • Мнения: 1 110
До голяма степен проблема в общението със свещениците идва и от факта, че много малко от нас са въцърковени. Не ходим редовно на литургии, не се стараем да се ограмотим.
За сметка на това товарим с големи очаквания всеки критично зареден с емоции контакт - при венчавка, кръщене, опело. Точно в тези моменти ние сме свръхчувствителни, свръхочакващи, и желаещи контакт с някакви свръх хора в раса. Ами такива просто няма, те са хора като нас - всеки с нервите си, с ежедневието си, с падението си (кой пил, кой се озъбил).
Православните влизаме в храма, за да се помолим на Бог, да поседим в Неговият дом смирено и тихо, както се отива при Отец.
От началото на темата исках да напиша едни думи на Свети Паисий Светогорец (наш съвременник), който казва "оправете си жичките". И прав е, всички трябва да се стараем да си оправяме "жичките". Не се вадя от кюпа с подлежащи на ремонт.

Последна редакция: чт, 22 фев 2018, 13:52 от ЖДК

# 86
  • София
  • Мнения: 599
Аз вече казах, че е хубаво човек да се оплаква нагоре по веригата и че дори има случаи да се сменя свещеника така. Само че мога да се обзаложа че авторът ако няма достъп до интернет няма дори да може да отговори на въпроса що е то тайнство, камо ли да изброи кои са тайнствата. Да не говорим сравняването на опелото с обслужване в ресторант или със слагане на пломба. Не се е почувствал така - за него това си е услуга - отиваш, плащаш и получаваш, до там. Иначе по друг начин щеше да изложи проблема. Така че както казах, търкулнало се гърнето и си намерило похлупака.
      Пак не разбирате същността на проблема.Проблема е лошото отношение.Точно месец преди тази случка бях в Република Македония,една бедна страна,която е по-назад от нас.Само че..и в ресторантите и в заведенията и в църквата и дори да се водя в такси ми беше удоволствие и приятно преживяване.За да постигнем това тук трябва да не си затваряме очите на лошото отношение.Това ми е целта.Сигурен съм,че и в Танзания хората са по-усмихнати от някои наши държавни служители,попове и други подобни.Ако вие сте ок с това и го подминавате,аз не съм.

# 87
  • Мнения: 1 110
Авторе, знаеш притчата за нивата: каквото посееш това и ще пожънеш. Ти не очакваш, а изискваш. За мен това е отношение, което няма място ни в църква ни нийде. Който посее ветрове ще пожъне бури. Чувал си го, нали?
Една усмивка и блага дума много врати могат да отворят. В Македония може и несъзнателно да си го правил. Опитай и тук, може пък да срещнеш по-добро отношение Simple Smile.
Без грам лоши чувства ти пиша горното и то е за последно по темата Simple Smile.
Успех ти желая!

# 88
  • MI
  • Мнения: 11 803
Проблемът е двустранен - от една страна хората претендират без да направят елементарно усилие да се образоват по въпроса, от друга и църквата не е като да прави кой знае какво да ги приобщи - колко точно църкви познавате, в които има редовни занимания за деца (не само вероучение), младежи, с някакви инициативи да приобщят хората, с безплатни кухни за бедни, домове за жени жертви на насилие и т.н.? Като процент от всички питам. А всъщност това би трябвало да правят, не само да отслужват литургиите и да ходят по венчавки и опела.

Зъболекарю, аз много добре разбрах от първия път, не съм тъпа. Точно това ми е проблема, че разбрах. Ти не разбираш, че не може да сравняваш (постоянно при това - за тези, които твърдят че е било случайно) свещеник с държавен служител, продавач или сервитьор. Показва, че ти на него гледаш точно като на някой, на който плащаш и очакваш обслужване, а не като на духовно лице.

# 89
  • Бургас
  • Мнения: 6 308
Самото лице се поставила така да гледат на него. Ако си беше свършило задължението/ призванието, работата/ както трябва автора нямаше да има тези размисли.И това, че някой се е облякъл с расо не го прави духовен,така, както и забрадката няма да те направи ако не си.

Общи условия

Активация на акаунт