Частни училища - информативна тема 19

  • 89 206
  • 755
  •   1
Отговори
# 750
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Аз затова седя и се дивя колко съм назад, преди първи клас да съм мислила за нейтив учители по английски, па частни учители с таксита да хвърчат...фуууу много съм зле явно аз.

# 751
  • Мнения: 14
кафе с мед, според ситуацията и мерките и всеки през неговата си призма:) между другото, понеже форумът е и информативен за частните училища, моля родители с деца в ЧУ,  които четат, но не пишат, споделяйте от кое ЧУ сте доволни и от какво, предварително голямо благодаря!

# 752
  • Мнения: 5 425
Аз ясно във втория абзац написах АКО. А за първия -  няма как просто да се твърди, че само защото си в частно, качеството на обучение по език непременно е по-добро от това, придобито от друго дете на курс + ефективна езикова ваканция. Кое частно точно, коя езикова ваканция? Всяко частно ли - извини ме, но друг път е така. С конкретика ако се говори - може би, но така обобщаващо...

Съжалявам, не разбрах че в първия параграф визираш начално и основно.
Определено, не всяко ЧУ е гаранция за език и не всеки курс+ваканционен курс е губене на време.
НО спестеното време за транспорт в ЧУ+ постоянния учителски състав+по-добрата мотивация на учителите в ЧУ спрямо тези в курсовете+по-еднородната група обучаеми дава доста по-добри резултати от допълнителните курсове. Личният ми опит потвърждава горното разсъждение. Говорим за ЧОУ Кл.Охридски за големия, срещу АВО-БЕЛ за малкия (при това след като са учили 5 години заедно). Не искам да кажа нищо лошо за АВО-БЕЛ. Напротив - добри са и то много. Но са в неравностойна позиция спрямо добро ЧОУ...
Езиковите ваканции, заедно с курсовете могат да достигнат до нивото на добро ЧОУ, но за сметка на времето за други важни неща. Езикова ваканция ми звучи като работна отпуска.
Да ползваш ученически обмен за доучване на езика, вместо за разширяване на културните хоризонти си е направо загуба.

# 753
  • Мнения: X
Не разбрах спора за извънкласните занимния, но честно казано си мислех, че идването на крак и записването за такива се случва във всички общински/държавни училища във времето за занималня. Някои от частните училища просто нямат такова време и виждам, че е трудно да се разбере ако си свикнал със системата с полудневно обучение. В "Света София" например няма подобни извънкласни занимания ако оставим настрана факта, че учителите по спорт си работят с деца с интереси в различни области и има отбори по колективните спортове. И двете ми деца спортуват активно и почти всеки ден са на тренировки, така че за мен плюсът не е толкова в това, че всичко било сервирано на едно място или как там се изказа някой назад, а че в 5, когато се приберат, са свободни да правят с вечерите и уикендите си каквото поискат - и спортуват вместо да ходят на школи по езици, уроци по математика и български и т.н.

За нас тази комбинация работи идеално до момента, което не я прави универсално най-добрата естествено.

# 754
  • Sofiq
  • Мнения: 719
По отношение на езиците, никога не съм имала изискване за преподавател нейтив, нито някакви особени очаквания за езика в основното образование. Може би, защото моето поколение учеше чужди езици само в подготве след седми клас в езикова гимназия, след като вече са научили българския читаво...
Затова в ЧУ-то на детето до 3 клас се радвах, че учат  граматика. И ако в края на годината в училище правеха по някоя демонстрация пред родителите, на която децата пееха песнички, подобно на другите мами оставях доволна и плясках. Редовното явяване на сертификати от класа за мен бе достатъчен критерий за високо ниво за възрастта 1-4 клас...

Но когато лятото ходехме на море и там се наложеше детето да комуникира с англоговорящи, то си глътваше граматиката или говореше със запъване и у мен някак се прокрадваше въпросът дали пък не може повече? За разговорния английски от училището ни предлагаха ...езикови ваканции в чужбина на убийствени цени с довода, че не са езиково училище,а математическо.

В новото ЧУ отидох с направо никакви очаквания за езика и с мисълта, че все пак ще го усвои повече като порастне.
Да, казаха ми че ще има нейтив учители , но не обърнах никакво внимание. Това, което се случи, не мисля че имаше как да го предвидя. За три месеца детето проговори абсолютно свободно и предпочита с приятелите си да говори и да си пише само на английски и в училище, и извън него. Нивото му скочи толкова рязко, колкото се случва на тази възраст, ако попаднеш в англоговоряща среда. Реално-подготве. Ако ми бяха казали, че ще се случи, нямаше да повярвам .

 Постоянните презентации, преразкази, съчинения, игри на езика си казаха своето. Всяка седмица всяко дете има да прочете по една нова книга на английски и да я преразкаже на другите. Определени дни децата влизат в ролята на учители и преподават  предварително подготвен урок по граматика. Обаче не толкова учителите, а децата изиграха огромната роля.
Те решиха, че ще говорят само на английски помежду си междучасията и помагаха и надграждаха. Не мисля, че с езикови ваканции това би се постигнало.
 
В ДУ се случва същото, но в езиковите гимназии. И там децата като натрупат материал и практикуват, в един момент се отпускат да общуват, става им интересно и напредват. Просто средата диктува.
Но не виждам смисъл от високи нива по езика  в 1-4 клас, освен ако няма детето да се мести в чужбина, или не му трябва за нещо конкретно.

# 755
  • София
  • Мнения: 10 825
Заповядайте в новата тема

Общи условия

Активация на акаунт