Рекордно мръсен въздух

  • 23 483
  • 411
  •   1
Отговори
# 15
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 187
зеленият билет няма как да реши тези проблеми.
разбира се, че не е решение и според мен.
аз като провинциалист идващ в София ако си оставя автомобила някъде в началото на града и след това използвам този билет за да отида до предвиденото място, на връщане може и да съм останал без катализатор на автомобила. определено не бих използвал подобен билет. грешно хвърлени пари за това нововъведение  Laughing

# 16
  • Мнения: 14 654
Добре де, и колите да са проблем, сега коли в София няма, просто в поледицата хората избягват да се качват на колите си, включително и аз ползвам ГТ, та трафик няма, а въздухът точно сега е най-мръсен.
пп: Не че е лоша идеята за зеления билет, добра е, но принципно, конкретоно няма да свърши работа за наболелия проблем.

# 17
  • Мнения: 1 399
Какви изследвания има СО за замърсяването от автомобилите, ама публикувани, с методология, референции и т.н., защото аз не мога да намеря такива?

Географските особености на града не са за подценяване за това кога и как се задържа замърсяването. На всичкото отгоре крупното количество от шест станции за измерване дава толкова представителни резултати за огромния град, че всички теории са по-скоро за раздумка, отколкото за установяване на реална причина.

# 18
  • София
  • Мнения: 28 554
Оооо да, със сигурност няма как ТЕЦ-овете да са по-голям замърсител от автомобилите. Някога бяха, заедно с Кремиковци, но вече не е така. Автомобилите СА замърсител, но не са основният. За тях трябва да се вземат мерки и е добре, че го правят, но трябваше първо да започнат с отоплението на твърдо гориво и после с тях.

П.П. Много удобно махнаха измервателната станция на Орлов мост.

# 19
  • Мнения: 1 399
Отоплението на твърдо гориво е безкрайно непопулярно, дори и сред малцинствата. Най-най-най мизерните им представители, които го практикуват, са концентрирани в няколко малки гета и няма никакъв шанс да повлияят на състоянието на въздуха в целия град, а само в най-непосредствена близост.

# 20
  • Мнения: 6 550
ГТ е уреден ако човек се придвижва от периферията към центъра. Връзката между кварталите на много места куца. Ако искам да ползвам ГТ, за да заведа детето на училище, трябва да ползваме 3 превозни средства, от които 2 автобуса с график на по 30 минути. Това не е работещ вариант и съответно ми остава кола или такси. Понякога просто няма приемлива алтернатива. Взехме малка електрическа кола, но пробегът й е твърде ограничен, а станциите за зареждане се броят на пръсти. Ами продадохме я, не мога все да дебна кога ще й падне батерията. Та общината определено има какво още да прави в посока оптимизиране на ГТ.

# 21
  • София
  • Мнения: 28 554
Отоплението на твърдо гориво е безкрайно непопулярно, дори и сред малцинствата. Най-най-най мизерните им представители, които го практикуват, са концентрирани в няколко малки гета и няма никакъв шанс да повлияят на състоянието на въздуха в целия град, а само в най-непосредствена близост.

Живея в широкия център, около нас са къщи и кооперации, ТЕЦ в къщите няма; масово комините пушат.

# 22
  • Мнения: 1 399
Всъщност, права си, изразила съм се донякъде некоректно. Имах предвид отоплението чрез горене на гуми, дрехи, боклуци и т.н., което се смята за най-опасно. А дори и да вземем предвид и дърва и въглища, пак са в пъти по-малко от преди години, а тогава нямаше такъв проблем - и не, че не е документиран, а наистина нямаше по външни признаци - най-малкото видимото запрашаване по стъкла, автомобили и улици.
За другите вредни вещества не мога да кажа, но за ФПЧ 10 другаде е заровено кучето, не в автомобилите и отоплението.

# 23
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Заглавието е "рекордно" мръсен въздух. Какво значи рекордно? За цялата история? За целия свят? За цялата страна?

Рекорден е шумът по въпроса, това е сигурно. Разбира се, проблемът трябва да се реши, но паническите и истерически определения, често са литературни, нежели извадени от статистики или наблюдения. Емоциите са хубаво нещо, но за решението на проблемите преди всичко трябва трезва преценка. Откъде идваме, къде сме, къде отиваме, защо се получава така. Струва ми се, че по темата обикновено се стреля на посоки.

Въздухът в София в последните години често пъти е наднормено запрашен, но за сравнение с времената, когато бодро бълваха многоцветен дим "Кремиковци", и сума други тежки предприятия - просто дума не може да става. Перник също е много запрашен, но в никакво сравнение с времената на парните локомотиви, леярните в центъра и 2 (два) ТЕЦа на кюмюр не може да се прави.

Комините на къщите в градовете пушат от векове пушат, не от вчера и оня ден, просто му дойде времето да говорим за това. странно ми е как мнозина се сепнаха като за чисто нов проблем.

Решенията: най-ефективни биха били газификация и пазарно поведение на топлоснабдителните дружества. има и градоустройствени и благоустройствени мерки.

Другото е зверски популизъм и сочене на виновни, колкото да се уталожи гнева на тълпите.

# 24
  • Мнения: 13 263
Има ли някъде справка за стойностите на замърсяване  с ФПЧ по дни за последните 3мес, да речем? Виждам с очите си една интересна зависимост между скоковете на замърсяването и дните, в които изсъхва пътната настилка след обработка със смеси против заледяване и искам да проверя дали съвпада и за по стари периоди. Понеже като по глупава ми се случва да си измета пред магазина, виждам консистенцията на това, с което се разхвърля и много прилича на смес от пясък и сгурия. Четох, рових, няма конкретна информация с какво се работи, нито е забранено, даже има една уговорка, че пред ЕС се третира по особено положението със замърсяването, ако е във връзка с обработка против заледяване.

И аз съм си го мислела това, каква е тая химия, с която обработват улици и тротоари , като гледам какви количества изсипват и после това не се изчиства.

# 25
  • Мнения: X
ГТ е уреден ако човек се придвижва от периферията към центъра. Връзката между кварталите на много места куца. Ако искам да ползвам ГТ, за да заведа детето на училище, трябва да ползваме 3 превозни средства, от които 2 автобуса с график на по 30 минути. Това не е работещ вариант и съответно ми остава кола или такси. Понякога просто няма приемлива алтернатива. Взехме малка електрическа кола, но пробегът й е твърде ограничен, а станциите за зареждане се броят на пръсти. Ами продадохме я, не мога все да дебна кога ще й падне батерията. Та общината определено има какво още да прави в посока оптимизиране на ГТ.

Да, но преобладаващият трафик е точно такъв - радиален към/от центъра. При вас може да е така, може да е и при друг потребител, но говорим за милион и половина жители и въпросът е колко от тях са подобно положение, защото пускане на повече автобуси или на нови линии не може да се случи, ако няма минимален брой потенциални ползватели. Общината прави модели на база пътикопоток в ГТ и на база автомобилен поток, и на тази база решава. Ясно, че има какво да се желае, но съдейки по натоварването в радиалните маршрути в пикови часове, усилията ще продължат да бъдат насочени натам. А ако на пътя останат само такива като теб, движението на коли ще намалее в пъти, защото в момента с коли са дори хора, на които ГТ е съвсем удобен - заради престиж, пестене на време, собствен комфорт. Въпросът е да се свалят тези,които могат спокойно да ползват ГТ, макар и с цената на известно неудобство (то е ясно), а не такива като вас.

Някой назад пита за модела на общината за замърсяването на въздуха, мисля, че в сайта им го има, отдавна съм го чела и не помня точно къде.

куркума, точно  Peace

# 26
  • Мнения: X
каква е тая химия, с която обработват улици и тротоари , като гледам какви количества изсипват и после това не се изчиства.
Не е химия изобщо, нито помага за разледяване. Химия съм виждала как действа при една командировка в базата на Шенкер в Божурище - е не знам с какво посипаха, но след 15 мин нямаше нито сняг, нито лед.
Другото е цапане с неефективни прахоляци и пясъци на тротоарните плочки, асфалта и обувките ни.

# 27
  • Мнения: 1 399
Ще си позволя да не се съглася с мнението на Куркума. За София и за запрашаването в частност, но все пак са субективни усещания и без данни, никой не може да е категоричен. Но устойчиво решение трябва да се търси комплексно, с поглед в бъдещето, в този смисъл газифицирането не го виждам като такова. Изкопаемите горива са с предизвестен край.
Ето затова е важно да се знае обективната причина за замърсяването, за да се търсят реални краткосрочни и дългосрочни решения.
Зари, аз го гледам под око от няколко години, откакто забраниха/ограничиха употребата на натриева сол във връзка със съсипването на топлопреносната мрежа от нея. Потърсих техническа спецификация при общ.поръчки за почистване, не намерих актуална, в извадка от 2015 не се забранява употребата на минерално-солни смеси, в наредбата на АПИ от 2012, пак няма забрана, в няколко публикувани наредби на други общини изрично се споменава, че се обработва с пясък и сгурия.
Проблемът е, ако и тук е така, че сгурията в такива количества би идвала от ТЕЦ-овете (Перник не е толкова далеч, знам че в София са на газ), а там отпадния продукт е и малко канцерогенен.

# 28
  • Мнения: X
Заглавието е "рекордно" мръсен въздух. Какво значи рекордно? За цялата история? За целия свят? За цялата страна?
Мисля, че от приложената карта е видимо, че става въпрос за Европа. Още само едно-две места могат да конкурират София по този показател. Blush
Понеже живея в Редута - квартал, който се отоплява предимно на твърдо гориво и с носа си чувствам всяка зима колко трудно става дишането, съм склонна да мисля, че отоплението с евтини въглища и географското положение на София са причината за рекордьорството. И други населени места се отопляват така, но София е най-голяма. Чела съм, че и други столици в Европа са имали подобни проблеми преди години, но със забраната за използване на камини и изнасянето на димящите фабрики извън градовете проблема се е решил. Чувала съм и друго - че положението в София е било преди години още по-зле - когато е нямало отопление на парно и после - заради Кремиковци. "Зиме саждите са повече от снежинките" са се майтапили софиянци. Но и сегашното положение очевидно е най-зле в Европа и трябват мерки.

# 29
  • София
  • Мнения: 28 554
Скрит текст:
Заглавието е "рекордно" мръсен въздух. Какво значи рекордно? За цялата история? За целия свят? За цялата страна?
Мисля, че от приложената карта е видимо, че става въпрос за Европа. Още само едно-две места могат да конкурират София по този показател. Blush
Понеже живея в Редута - квартал, който се отоплява предимно на твърдо гориво и с носа си чувствам всяка зима колко трудно става дишането, съм склонна да мисля, че отоплението с евтини въглища и географското положение на София са причината за рекордьорството. И други населени места се отопляват така, но София е най-голяма. Чела съм, че и други столици в Европа са имали подобни проблеми преди години, но със забраната за използване на камини и изнасянето на димящите фабрики извън градовете проблема се е решил
. Чувала съм и друго - че положението в София е било преди години още по-зле - когато е нямало отопление на парно и после - заради Кремиковци. Но и сегашното положение очевидно е най-зле в Европа и трябват мерки.
За Кремиковци е вярно – тровеше много повече, отколкото сегашните замърсители, но тогава и ТЕЦ-овете замърсяваха. Сега въздухът е по-чист в сравнение с тогава, но се вдига повече шум, което според мен е добре. Приемам истерията и популизма, когато имат положителен ефект.

Общи условия

Активация на акаунт