Второкласници 2018/2019

  • 91 137
  • 787
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 11 739
Имам едно малко нестандартно предложение. Очевидно имаш възможност да вземаш и гледаш детето си, т.е не си по цял ден на работа. Защо не предложиш на една-две майки да вземаш от време на време и тяхното дете да се поопознаят в друга обстановка със сина ти, да видят неговия свят, да сподели интересите си, а защо не и някъде навън, докато вие пиете кафе децата да поиграят? Да ги заведеш на музей, кино, след като са си написали?

# 766
  • Мнения: 9 825
Нашата я дадоха, намаляват часовете по математика, но увеличават Изобразителното Grinning
И при нас е увеличено изобразителното, но за сметка на музиката, която е намалена. По Наредба 4 трябва да имат 1,5 ч. седмично ИИ и 2 ч. музика и затова ги въртят двата срока.
По същата причина е намалена и математиката - трябва да е 3,5 ч. по учебен план. Нашите имаха 4 часа първия срок, сега ще имат 3, това като основни часове. Иначе имат още един допълнителен час  - някаква пъстра математика.
тази пъстрата да не е сип/зип някакъв?
Или ако вие сте иновативно училище?

Ще ми е мн.интересни да кажеш какво й е пъстрото , като разбереш Simple Smile

# 767
  • Мнения: X
Имам едно малко нестандартно предложение. Очевидно имаш възможност да вземаш и гледаш детето си, т.е не си по цял ден на работа. Защо не предложиш на една-две майки да вземаш от време на време и тяхното дете да се поопознаят в друга обстановка със сина ти, да видят неговия свят, да сподели интересите си, а защо не и някъде навън, докато вие пиете кафе децата да поиграят? Да ги заведеш на музей, кино, след като са си написали?
Благодаря за идеята, мисля че правилно сте усетили че проблема е че не се харесват и трябва да се работи в тази посока, но взимането от занималня не е така лесно, както знаете иска се бележка. Наистина нещата са комплексни, освен че не ходи по цял ден, той няма възможност за контакт с тях в неформална среда, понеже училището ни е далече и не живее в района. Не се познаваме добре с родителите и всичко това допринася за разделянето на децата. Някои се срещат извън училище, били са заедно на детска градина, докато той е "отвън" и се появява в групата и иска да е лидер, да е център на внимание и доскоро беше така - успяваше да увлече децата в общи занимания, носеше нещо и темата така се завърташе че рисуваха междучасието с другарчето по чин или си играеха (с неговите играчки), сега не носи и не е така "популярен", когато той не е носил ми казва че тези на които е давал да играят не са споделяли неговите, т.е. симпатията според мен е била за да имат достъп до нещо интересно. Може би ще сметнете за грешка че не ходи на занималня, но боледуваше миналата година и затова отсъстваше, забелязвах че се изнервя целия ден и беше си позволил да удари едно дете защото му беше скъсало рисунката и друго защото постоянно му седяло до чина, бутало го и му правило физиономия. Тогава му направихме забележка и нещата спряха. Отписах го от занималня когато видях че и усвояването на материала му куца и сметнах че в къщи ще е по-добре. Оттогава наистина той е спокоен и добре в училище, но дистанцията се е увеличила, неговият прител по чин сутрин играеше с него, следобе д с други деца и проблемите започнаха когато ги сложиха двете групи деца заедно, тогава "приятелят му по чин" предпочете другите. Също той е висок, едър (обиждат го че е дебел, според мен за ръста си е добре, все пак във втори клас е с ръст на дете на 12 години), и двамата със съпруга ми сме високи; но не е така добър по физическо (както и ние не сме били, за сметка на знанията по-късно), а в този начален етап децата чрез спорта добиват самочувствие. Според мен и това че се спрях на малкото квартално училище си казва думата защото сега реално той оцелява в  среда на деца с различен тип отглеждане - родителите повечето са с практически професии и средно образование и смятат за излишно купуването на енциклопедии, книги и т.н., като в същото време ценят много спортните постижения и оправността в живота. А моят син е "теоретик", отива и ги затрупва с "любопитни" факти и търси  подобен интерес, но те не го споделят. Мисля че трябва просто да сменим училището.

# 768
  • София
  • Мнения: 5 885
Незнам какво може да се направи.. ама смяна на у-ще само защото приятелят му вече не играе с него.. ? Знам ли? И какво ще намерите в новото у-ще? Пак ще е нов, непознат, и пак ще е 1 глава по-висок от другите деца. Confused Бягството е само краен вариант .
Да, има дразнители в у-ще.. тези ще преборите..други ще дойдат .... по принцип май психолозите препоръчват детето само да намери начин да се внедри в средата си. Само да си решава проблемите. Майка му все да ходи да се разправя не е добре, даже по - лошо. Излиза , че голямо дете ( видимо голямо) водите за ръка и вие му "водите битките", един вид... то това и децата го усещат и подигравките са още по- големи.
Не да стоите безучастно, ама само в краен случай е намесата.

Аз имах подобна дилема, приятелка на щерка ми,  която не я харесвах особено, не за друго, а защото не влияеше добре на щерка ми.... Инак родителите ги познавам, харесвам ги, самото дете обаче е леко хиперактивно... Преустанових леко срещите с майката в парка. Дъщеря ми намери друга приятелка  и се лепна за нея.... родителите доста по -готини....леко се "лепнах" и аз за тях.. Почнахме заедно да излизаме през уикенда... малко по - малко.   Но отношенията по между им не менажирам , понякога се карат, има други приятелки между тях, пък пак се събират.... пък такива... гледам там в училищния им живот да не се меся...
Щерка ми се прибира някой път реве, че приятелката й се е "обединила с друга една", нещо й се подиграли... с две думи... успокоявам... После пак са приятелки ... Явно така ще е ...  Confused

Намерете някоя майка от класа с вашите интереси, съберете децата, виждайте се... организирайте му среда с друго дете от класа, няма как да няма будни момчета . Поканете на РД с хубава атракция 5-6 майки с деца в класа примерно, запознайте се така, после дръжте контакт и вас ще ви поканят... или подобно нещо.... Или пък от съседен клас, може за междучасията да си дружат...
Няма ли частна занималня, в която да ходят част от децата в класа? Ако да, запишете го там , пробвайте, вижте и така, моята е на частна занималня с по - малко деца и по - спокойно е

# 769
  • Мнения: X
Незнам какво може да се направи.. ама смяна на у-ще само защото приятелят му вече не играе с него.. ? Знам ли? И какво ще намерите в новото у-ще? Пак ще е нов, непознат, и пак ще е 1 глава по-висок от другите деца. Confused Бягството е само краен вариант .


Благодаря за мнението, за съжеление не само не играе с него, а заедно с другите му се подиграва, бутат го, заедно се организират да го удрят. Сега момче от трети клас го защитава през междучасията ... Не е от вчера а от може би три седмици без да броим ваканцията и нещата се повтарят ежедневно, според мен им харесва да го нападат организирано, а той не реагира адекватно. Не съм се намесвала в отношенията му с децата докато не започна "сваляне на панталони" и орагнизирано притискане до стената за да го удрят. А за приятеля - според мен въобще не е бил такъв. За родителите - те са заети хора, в друг район с други професии, аз работя от в къщи, въобще не виждам как даже ще намерим общ език, иначе всички сме любезни на родителските срещи и засега нещата вървяха. Според мен госпожите също неглижират изявите на децата, понякога нямат време или въобще не са там, затова след като родителят знае за това е недопустимо да не се намеси, ще се намесвам и ще изисквам, това там не е джунгла, а обществено заведение, всеки да си строява отрочето, ако не лично смятам да уведомявам родителите и учителите за всяка недопустима подстъпка и ако няма ефект започвам с официални жалби, Но не знам дали да си опъвам нервите и без това това училище за мен беше нежелано още от начало, просто точковата система не ни остави избор.

Иначе наистина сте права, бягството може би не е решение, моята намеса сигурно ще направи нещата нетърпими, докато иначе нещата могат да се разсеят; най-добр е детето  се научи да се справя само и да има самочувствие въпреки средата и въпреки дразнителите, защото хора с различен темперамент и скрита или открита агресия винаги ще има; ако сега избяга ще го е страх че не се е справил и може да му остане по-голяма травма.

Последна редакция: чт, 07 фев 2019, 10:40 от Анонимен

# 770
  • Мнения: 760
Децата са различни и тези, които се различват повечко от цялото трудно си намират подходяща среда. Моята дъщеря на практика в училище играе само с момчета...много рядко споменава някое момиче от класа. Те играели с кукли (по нейните думи бебешки игри), тя отдавна ги е зарязала...с момчетата какво правят си нямам идея. Ходи на занималня, но в свободното време след приключване на домашните си чете книжката, която задължително си носи в училище. Иначе е общителна, децата я харесва и тя ги харесва, но тя самата избягва нещата към , които няма интереси. Моята дъщеря не споделя една голяма част от интересите си с децата в класа, защото знае че няма да бъде разбрана, съответно не вижда и смисъл.

# 771
  • Мнения: 2 285
Sparkles, за момчетата наистина са много важни заниманията със спорт и спортните изяви. Дори да не му се удават особено физическите активности, запиши го на някакъв боен спорт - на място, където не гонят спортни постижения. Там, освен техниките за защита, ще намери и нов кръг от приятели, с нови общи теми за разговори. Всичко това ще помогне да се повиши самочувствието на детето.
За местенето - щом много го тормозят, мести го. Но и той трябва да умее сам да се защитава оттук нататък. Иначе е много вероятно пак да се стигне до подобни ситуации.

# 772
  • София
  • Мнения: 2 277

rumka833, "пъстро" е името на помагалото, което ползват, една дребна книжчица
https://www.book.store.bg/p206676/pystra-matematika-pomagalo-za- … la-parusheva.html
Седмично имат един допълнителен час по математика, в който работят с това помагало,  понякога решават и други задачи.  Не си представяй нещо кой-знае какво. Вкъщи имам няколко сборника с по-интересни задачи, не че някой ги решава, де.
Иначе е иновативно училището, засега не съм разбрала защо Laughing

# 773
  • Мнения: X
Днес, след като вдигнах много шум и предполагам поради намесата на родителите, децата са кротки като агънца, даже са се обявили че са му приятели и той им вярва. Аз си имам едно наум и ме притеснява че е толкова наивен, казах му да не забравя все пак как се държали с него до вчера и той ми каза че днес него не го закачали, но в голямото междучасие са свалили пуха на качулката на момчето от 3 клас, което го защитаваше и са правели все едно има брада. Питах го ти защити ли го, ами не, а такива приятели ли искаш да имаш? Момчето казало на госпожата на нашия клас все пак.  Разказах му за разни филми в които "готините" за да те приемат искат да обърнеш гръб на добрите си приятели и му казах да ги избягва и да си дружи с новия притяел. Може да съм черногледа, но тези деца според мен няма да се променят. Днес били супер любезни и той както винаги си дал новото списание да го разглеждат ...Скептична съм, да видим ...

# 774
  • Мнения: 80
Sparkles, детето има ли приятели  където живеете, от детската градина, от приятелски семейства? Може да засилите контактите с тях, за да компенсирате липсата на приятел в училището.
Запишете го на спорт, чужд език, някаква дейност изобщо, където да е между деца.
Не знам как е във вашето училище, но обикновено след втори клас децата, които ходят на занималня, намаляват. Така че  този фактор би трябвало да не влияе толкова от следващата година.
Освен това, колкото и да е неприятно на детето и за теб, аз бих го посъветвала да не търси насила контакт със съучениците си. Да си вземе някаква книжка и да си чете в междучасията, междувременно проведи разговори с учителките и с директора, ако трябва.
Ако си категорична, че това не е подходящото училище, като среда  и обучение, местѝ детето.
ПП. Има ли дете от класа, с което синът ти играе в училище, или проблема е само в най-добрия приятел?
При нас също "най-добрият приятел" вече не ни е такъв, защото последният се интересува само от игри на телефона. Обясних на сина ми, че не трябва да се дразни, че не може да задължи никого да му е приятел и за в бъдеще ще има много нови приятелства. Сега си играе с повечето деца от класа, без някой да е с титла " най-добър приятел".

# 775
  • Мнения: 11 739
Така както ги описваш си права. Това не са "читави" деца, а тип "банда", която и в бъдеще ще тормози останалите. Не си струва да се бори да са му приятели. Ако може да постигне да не го закачат ще е добре, но аз бих си преместила директно детето. Педагогически съветник нямат ли? Подайте жалба за тормоз, защото тези деца очевидно прилагат тормоз над останалите. Училището има процедура за реакция.

Последна редакция: чт, 07 фев 2019, 15:43 от Mama Ru

# 776
  • Мнения: 2 558
Някой има ли яснота относно новата програма на МОН за заниманията по интереси, която е продължение на "Твоят час"? Интересува ме колко занимания могат да изберат децата най-вече, щото ми омръзна всеки ден да ми казват нещо различно и то с половин уста...

# 777
  • European Union
  • Мнения: 1 362
Зависи от директора на училището. На едни места разрешават само по едно занимание, на други - няма ограничения.


Sparkles, не го казвам с лоши чувства, но моето мнение е, че не само онези деца са виновни. Ти вече си им лепнала етикет - родителите им са прости, те са затъпели от стоене по цял ден в училище. Знам, че не си казала точно това, но на мен така ми прозвуча (някак си успях да си представя и моето затъпяло дете, което е на занималня).
Всички ние си мислим, че нашето гардже е най-хубаво, но ти вече си решила, че твоето дете е различно и на по-високо ниво от другите. Детето неминуемо го усеща, а каквото не усеща - подочува. Освен това ти го стимулираш да се разграничава от тях. В междучасието всички деца беснеят, а твоето стои отстрани, с нова книжка или списание. Защо изобщо му е нужно списание за трите часа, които прекарва в училище?
И накрая, когато то решава, че все пак ще се присламчи към тях, ти му казваш, че не са му приятели и не трябва да забравя.
Моят съвет е да отпуснеш малко "хватката". Не го разпитвай за всеки ден, освен ако детето не изяви желание да разказва. За сметка на това досаждай на учителката. Ако трябва и всеки ден. Ако започне да те избягва, задължително в дните за срещи с родителите. На нея това и е работата. Срещай се с нея лично, обаждай ѝ се, говори с училищния психолог. Покажи, че си там и плътно зад детето, но него го остави малко по-свободно.

# 778
  • Варна
  • Мнения: 2 097
Някой има ли яснота относно новата програма на МОН за заниманията по интереси, която е продължение на "Твоят час"? Интересува ме колко занимания могат да изберат децата най-вече, щото ми омръзна всеки ден да ми казват нещо различно и то с половин уста...
Аз доколкото разбрах, няма ограничение. При нас пуснаха едни листи за попълване, за да видят кой, кога, какво и колко. Като ги обработят ще съобщят дали какво и кога ще се провежда.

# 779
  • Мнения: X
Зависи от директора на училището. На едни места разрешават само по едно занимание, на други - няма ограничения.


Sparkles, не го казвам с лоши чувства, но моето мнение е, че не само онези деца са виновни. Ти вече си им лепнала етикет - родителите им са прости, те са затъпели от стоене по цял ден в училище. Знам, че не си казала точно това, но на мен така ми прозвуча (някак си успях да си представя и моето затъпяло дете, което е на занималня).
Не го разпитвай за всеки ден, освен ако детето не изяви желание да разказва. За сметка на това досаждай на учителката. Ако трябва и всеки ден. Ако започне да те избягва, задължително в дните за срещи с родителите. На нея това и е работата. Срещай се с нея лично, обаждай ѝ се, говори с училищния психолог. Покажи, че си там и плътно зад детето, но него го остави малко по-свободно.

Съжелявам, ако съм прозвучала надменно.
Не смятам че децата затъпяват от стоене по цял ден на занималня, но мисля че се изнервят, това видях и в своето дете, което ходеше по цял ден в първи клас миналата година. То обаче и "затъпя" защото не беше добре следено колко пише и разбира материала и докато се усетя какво става се уреди с някои изненадващи емотикона по предметите; освен това се научи че в училище може да се беснее и вика на воля, такава беше дисциплината.  Сега когато си тръгва на обед тези неща са добре, но пък провокира отрицателни чувства в децата, все едно е привелигерован. Децата според мен страдат от толкова малки по 8-9 часа по режим и зад чиновете. Някои изкарват и ваканциите по този начин. И натрупаното от това ежедневие напрежение избива върху някой по кротък и "привелигерован" съученик.
За образованието на родителите имах предвид че средата има значение за това какво детето смята за важно за да има самочувствие. Ние сме семейство "вишисти", което не спортува  специално, освен излети в планината и разходки, не гледа мачове и не гони спортни постижения. Моят син се е метнал на нас, или може би е резултат от семейната среда, но не го влече да рита в двора, а си търси другарче за свободна игра или да си говорят. Другите деца се хвалят с това че са "спортисти" и не харесват сина ми че не е като тях.
За носенето на списание - детето си купува списание National Geographic, което струва 3 лв, не смятам че се фука с това, в последния брой имаше материали за акулите и той искаше да покаже на друго дете. Понякога това също може да е повод за подигравка, а това как се гледа на това също идва от семейството. Все си мисля, че в ако се бях постарала в избора на училище детето щеше да се чувства по-добре и определено нямаше да му налитат на бой.

Последна редакция: сб, 09 фев 2019, 01:09 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт