Жалба срещу некоректен търговец

  • 9 444
  • 34
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • София
  • Мнения: 4 884
Момичета, помагайте! Поръчах си онлайн форма за кекс, която ми беше доставена още на следващия ден с куриер. Отворих пратката и установих, че формата има дефект-дупка на едната дръжка, след което написах мейл до фирмата, че искам да ми възстановят парите и да им върна дефектния продукт. Ни вест, ни кост от фирмата... Почаках още един ден и им написах втори мейл, в който отново настоявах да ми върнат парите, защото са ми изпратили продукт с дефект. Пълно мълчание. Явно фирмата не желае да комуникира с мен и смята, че за 15 лв тря бва да приема всякаква стока и да нямам претенции, че има дефект. Посъветвайте ме какво да предприема оттук нататък? Да пусна жалба до КЗП? Нещо друго? Въпросът е принципен и просто си искам парите обратно от некоректния търговец.

# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Обади се по телефона.

# 2
  • Мнения: 990
Момичета, помагайте! Поръчах си онлайн форма за кекс, която ми беше доставена още на следващия ден с куриер. Отворих пратката и установих, че формата има дефект-дупка на едната дръжка, след което написах мейл до фирмата, че искам да ми възстановят парите и да им върна дефектния продукт. Ни вест, ни кост от фирмата... Почаках още един ден и им написах втори мейл, в който отново настоявах да ми върнат парите, защото са ми изпратили продукт с дефект. Пълно мълчание. Явно фирмата не желае да комуникира с мен и смята, че за 15 лв тря бва да приема всякаква стока и да нямам претенции, че има дефект. Посъветвайте ме какво да предприема оттук нататък? Да пусна жалба до КЗП? Нещо друго? Въпросът е принципен и просто си искам парите обратно от некоректния търговец.

Имейла на онлайн магазин ли е даден? Това може да е имейл, който реално не е актуален, а просто да е бил ползван при създаването на магазина. На бележката от куриерите трябва да има телефон за връзка с изпращача. Обади се. Хората може да са коректни, просто може ти да ги търсиш, не където трябва.

# 3
  • София
  • Мнения: 4 884
То всъщност няма мейл, а Форма за съобщение на самия сайт, в който пишеш за обратна връзка. На сайта няма посочен телефон, а единствената форма за контакт е тази форма, през която им пишеш. Искам да попитам по принцип как стоят нещата с връщането на закупена стока, която по някаква причина не отговаря на очакванията на купувача.

# 4
  • Мнения: 990
То всъщност няма мейл, а Форма за съобщение на самия сайт, в който пишеш за обратна връзка. На сайта няма посочен телефон, а единствената форма за контакт е тази форма, през която им пишеш. Искам да попитам по принцип как стоят нещата с връщането на закупена стока, която по някаква причина не отговаря на очакванията на купувача.

Потърсете, дали имат фейсбук страница. Щом е купена онлайн, можете да върнете стоката в срок от 14 дни и трябва да предоставите банкова сметка, на която те да ви върнат сумата, която сте платила.

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
Момичета, помагайте! Поръчах си онлайн форма за кекс, която ми беше доставена още на следващия ден с куриер. Отворих пратката и установих, че формата има дефект-дупка на едната дръжка, след което написах мейл до фирмата, че искам да ми възстановят парите и да им върна дефектния продукт. Ни вест, ни кост от фирмата... Почаках още един ден и им написах втори мейл, в който отново настоявах да ми върнат парите, защото са ми изпратили продукт с дефект. Пълно мълчание. Явно фирмата не желае да комуникира с мен и смята, че за 15 лв тря бва да приема всякаква стока и да нямам претенции, че има дефект. Посъветвайте ме какво да предприема оттук нататък? Да пусна жалба до КЗП? Нещо друго? Въпросът е принципен и просто си искам парите обратно от некоректния търговец.

Здравей, както всеки друг път, когато съм попадала на подобен казус, питам – разполагаш ли с касова бележка или пък някаква онлайн фактура за покупката?
"КЗП" не се занимава със сделки между частни лица, а ако зад въпросния "търговец", от когото си купила стоката, не стои регистрирана фирма, мисля, че ще ти е малко по-сложно да си получиш парите обратно. Peace
Това с 14-те дни, в които можеш да върнеш дадена стока, отново не важи за физически лица. Например, ако си купиш нещо от частно лице в OLX, няма как да го върнеш, след като веднъж го изнесеш от офиса на "Еконт", нищо че се води онлайн покупка. Peace

# 6
  • София
  • Мнения: 4 884
Имам стокова разписка с данните на фирмата и телефон, който явно не е актуален. Имам и документ от Спиди, с който ми е доставена стоката с данните на друга фирма и частно лице за връзка. Благодаря на всички за съветите! Ще пробвам да осъществя връзка с фирмата във Фейсбук.

# 7
  • Мнения: 296
Има един сайт за оплаквания в ЕС, там опишете случая, имат екипи за проверка. На всички езици.  Всеки електронен магазин трябва да има контакти, ще ги проверят и санкционират.

# 8
  • Мнения: 6 417
Е, кво като има дупка дръжката? Да не е тенджера под налягане, че да е фатално? Joy

# 9
  • София
  • Мнения: 618
Е, кво като има дупка дръжката? Да не е тенджера под налягане, че да е фатално? Joy
Жената не купува от сайт за преоценени стоки. Като купувам искам стоката да е нова и най вече здрава. Много неадекватен коментар.

# 10
  • Мнения: 6 417
И аз искам да чета грамотно написани постове, ама....ей, на! Иначе за 15 лв. - толкова!

# 11
  • Мнения: 1 467
Как за 15лв. толкова, Вие чувате ли се? Предполагам когато си купите нещо и то е дефектно няма да го ползвате с голямо удоволствие? Дано вашите покупки са винаги наред

# 12
  • София
  • Мнения: 4 884
Не знам какво провокира такава ирония в част от коментарите. Явно страничната гледна точка е много весела... Естествено, че когато купуваш нещо, независимо дали цената е 1 лев или 1 лев с много нули, искаш да получиш точно стоката, за която си платил. Свършиха времената, в които ако си купиш вкиснало мляко от магазина, това си остава за твоя сметка. Търговецът трябва да носи отговорност и да има комуникация с клиентите и обратна връзка от тях. Конкретно закупената от мен стока... има ДЕФЕКТ-ДУПКА НА ЕДНАТА ДРЪЖКА и това е дефект на силикона, а не дупка за закачане. Всякакви иронични коментари, че не мога да разпозная дефект от фабрична дупка за закачване на формата, са меко казано нелепи. Сума от 15 лева за силиконова форма за кекс, не е малка. Има форми и от 5 лева в китайските магазини, а аз съм поръчала продукт от сайт, който промотира качествени стоки. Факт е, че всеки има право да получи стоката, която му се предлага, а не дефектен или подобен продукт. Аз все пак успях да намеря телефон на фирмата и получих уверение, че формата ще бъде заменена. До момента това не се е случило, но се надявам на адекватни действия в близките дни. Успех на всички в покупките!

# 13
  • Мнения: 990
Не знам какво провокира такава ирония в част от коментарите. Явно страничната гледна точка е много весела... Естествено, че когато купуваш нещо, независимо дали цената е 1 лев или 1 лев с много нули, искаш да получиш точно стоката, за която си платил. Свършиха времената, в които ако си купиш вкиснало мляко от магазина, това си остава за твоя сметка. Търговецът трябва да носи отговорност и да има комуникация с клиентите и обратна връзка от тях. Конкретно закупената от мен стока... има ДЕФЕКТ-ДУПКА НА ЕДНАТА ДРЪЖКА и това е дефект на силикона, а не дупка за закачане. Всякакви иронични коментари, че не мога да разпозная дефект от фабрична дупка за закачване на формата, са меко казано нелепи. Сума от 15 лева за силиконова форма за кекс, не е малка. Има форми и от 5 лева в китайските магазини, а аз съм поръчала продукт от сайт, който промотира качествени стоки. Факт е, че всеки има право да получи стоката, която му се предлага, а не дефектен или подобен продукт. Аз все пак успях да намеря телефон на фирмата и получих уверение, че формата ще бъде заменена. До момента това не се е случило, но се надявам на адекватни действия в близките дни. Успех на всички в покупките!

Чудесно е, че имате такъв висок стандарт на изисквания към търговците. Дано и като клиент също покривате този висок стандарт.

Аз лично си мечтая и клиентите да поставят високи изисквания към себе си също, така, както и към търговците. Мечтая за коректни клиенти, които взимат пратките си в адекватен срок от максимум три дни, след като поръчката им е в офиса на куриера, а не след десет дни или един месец. Също мечтая за клиенти, които като се откажат от поръчката си, отиват до офиса на куриера, в който е тя и коректно заплащат транспортните разходи,  а не отказват поръчката по телефона. И т.н и т.н. Simple Smile

# 14
  • Мнения: 5 059
Не знам какво провокира такава ирония в част от коментарите. Явно страничната гледна точка е много весела... Естествено, че когато купуваш нещо, независимо дали цената е 1 лев или 1 лев с много нули, искаш да получиш точно стоката, за която си платил. Свършиха времената, в които ако с......

Не съм съгласна с това.
Когато си купувам бански от алиекспрес за 1 долар долно и горно комплект,изобщо не очаквам шева да не се разплете,да е перфектно зашито и цвета да не пусне при пране.Даже не очаквам да издържи едно пране Grinning
Има огромно значение колко пари се дават за даденото....нещо.
А 15 лв за силиконова форма хич не е малко.Аз бих си търсила правата,до където е възможно.Ако наистина беше 5 лв,тогава щеше да е друго.
Некоректен е дори самият факт,че няма обратна връзка с търговеца.Случват се такива неща-дефектна стока,но трябва да имате възможност да направите рекламация някъде.

# 15
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Един лев и със сто нули, пак е един лев.

# 16
  • София
  • Мнения: 4 884
Един лев и със сто нули, пак е един лев.
  Да бе да.... Един лев с две нули след него си е сто лева, а за сто нули да не говорим... Между другото от миналата седмица чакам замяна на дефектната стока. Днес пак звънях във фирмата- забравили за замяната, това не им било приоритет. Уж утре ще получа новата форма... Чакам си...

# 17
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Цифрата едно - да, но когато се говори за един лев, той винаги е един лев.

# 18
  • пловдив
  • Мнения: 208
пиши на фирмата и ги заплаши с кзп да видиш как бързо ще ти отговорят

# 19
  • София
  • Мнения: 4 884
Цифрата едно - да, но когато се говори за един лев, той винаги е един лев.
  Въпрос на гледна точка... Нали знаеш гледната точка за чашата, която е наполовина пълна с вода... Един човек я вижда като наполовина пълна, а друг като наполовина празна.

# 20
  • Мнения: 990
пиши на фирмата и ги заплаши с кзп да видиш как бързо ще ти отговорят
Работи се по общи условия. Там е заложено, за колко време се прави замяна. При пазаруване онлайн покупката по презумпция се счита за съгласие с общите условия и това е заложено в закона. Много сте напред с кзп, но четете преди да боравите с тях

# 21
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
А, да ти кажа от опит – доста бързо клякат повечето търговци, като се стигне до "КЗП". Simple Smile Че нали после рушвети трябва да бутат.

# 22
  • Мнения: 990
А, да ти кажа от опит – доста бързо клякат повечето търговци, като се стигне до "КЗП". Simple Smile Че нали после рушвети трябва да бутат.

А значи за вас като потребител е ок да нарушавате закона и общите условия, с които сте се съгласили?

# 23
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
Нещо не те разбрах... Whistling

# 24
  • Мнения: 990
Разбира се Simple Smile При покупка онлайн се съгласяваш с общи условия. В тях е заложен сток за изпълнение на рекламация. Ако не ти се чака и заплашваш търговеца, нарушаваш закона. В този срок и да се обърнеш към кзп, те ще ти кажат същото и ще си чакаш, защото нарушение няма. Ако някой търговец, при заплахи от страна на клиента, приоретизира случая, то е с цел да не се занимава повече с този клиент, а не защото "сте го уплашили" Joy

# 25
  • София
  • Мнения: 4 884
Факт е, че нахалните и скандални клиенти печелят. Никой не ги иска около себе си и търговците бързат да се откачат от тях на всяка цена. Лежерната рекламация обикновено се бави някъде по трасето. Моят търговец днес каза, че утре ще получа замяна на стоката. Най-после светлина в тунела. Няма да платя обаче втора куриерска доставка, защото аз нямам вина, че са ми изпратили дефектен продукт. Това не е прищявка за цвят и форма на стоката, а неоспорим дефект...

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
Разбира се Simple Smile При покупка онлайн се съгласяваш с общи условия. В тях е заложен сток за изпълнение на рекламация. Ако не ти се чака и заплашваш търговеца, нарушаваш закона. В този срок и да се обърнеш към кзп, те ще ти кажат същото и ще си чакаш, защото нарушение няма. Ако някой търговец, при заплахи от страна на клиента, приоретизира случая, то е с цел да не се занимава повече с този клиент, а не защото "сте го уплашили" Joy

Моят пост изобщо не беше с такава насоченост. Peace

# 27
  • София
  • Мнения: 754
Факт е, че нахалните и скандални клиенти печелят. Никой не ги иска около себе си и търговците бързат да се откачат от тях на всяка цена. Лежерната рекламация обикновено се бави някъде по трасето. Моят търговец днес каза, че утре ще получа замяна на стоката. Най-после светлина в тунела. Няма да платя обаче втора куриерска доставка, защото аз нямам вина, че са ми изпратили дефектен продукт. Това не е прищявка за цвят и форма на стоката, а неоспорим дефект...
Дано всичко е ок и ви заменят продукта.
Цитирам вашия пост за друго: НЕ винаги вината за забавянето е в търговеца,  дори не и във вносителя, а при производителя. Да, клиентът си е прав - предявява си рекламацията, да и търговецът е - прав - препраща към вносителят, да и вносителят е прав - уведомява производителя. Но когато производителят каже тази част, примерно, ще е налична след 15 дни и тогава ще я пратим, останалите по веригата нямат какво да направят, чакат. Срокът е 30 дни. Пояснявам, че говоря за рекламация.
В случая, ако не държите на замяна на продукта със същия,  а си искате парите, вече проблемът е на търговеца. Той е длъжен да ви ги възтанови, пък после на него остава да си чака по веригата, да му заменят продукта с нов.

Последна редакция: пт, 26 яну 2018, 11:33 от gery1

# 28
  • Мнения: 990
Факт е, че нахалните и скандални клиенти печелят. Никой не ги иска около себе си и търговците бързат да се откачат от тях на всяка цена. Лежерната рекламация обикновено се бави някъде по трасето. Моят търговец днес каза, че утре ще получа замяна на стоката. Най-после светлина в тунела. Няма да платя обаче втора куриерска доставка, защото аз нямам вина, че са ми изпратили дефектен продукт. Това не е прищявка за цвят и форма на стоката, а неоспорим дефект...
Дано всичко е ок и ви заменят продукта.
Цитирам вашия пост за друго: НЕ винаги вината за забавянето е в търговеца,  дори не и във вносителя, а при производителя. Да, клиента си е прав- предявява си рекламацията, да и търговеца е -прав - препраща към вносителя, да и вносителя е прав - уведомява производителя. Но когато производителя каже тази част, примерно, ще е налична след 15 дни и тогава ще я пратим, останалите по веригата нямат какво да направят, чакат. Срокът е 30 дни. Пояснявам, че говоря за ракламация.
Във случая, ако не държите на замяна на продукта със същия,  а си искате парите, вече проблемът е на търговеца. Той е длъжен да ви ги възтанови, пък после на него остава да си чака по веригата, да му заменят продукта с нов.
Съгласна съм, с едно уточнение. По закон нещата са степенувани така: първо, поправка (ако търговеца предлага такава), после, ако има нов проблем или ако търговврца не предлага поправка има замяна и чак след това , при евентуален проблем, е мярката с връщането на парите

# 29
  • Мнения: 4 302
Имате право да върнете продукта без обяснение в срок до 14 дни от получаването му. А те са длъжни да ви възстановят средствата + доставката до вашия адрес.
Казва се право на отказ от покупка и нямат право да ви откажат да го ползвате, освен ако не е изрично упоменато кои стоки не се ползват с право на отказ от хигиенни и др.съображения.

# 30
  • Мнения: 4
Здравейте! Искам да споделя трагедията, с която се сблъснах преди 2 дена. Поръчах си кутия от така наречените "Мистериозни кутии" от страница в инстаграм с наименование "mysterybox_companyy" за 300лв., за която ме бе информираха, че ще получа 100%  продукт на Apple, но уви получих тези два ароматизатора срещу 300лв. Знам, че не трябваше да се доверявам и постъпката ми е глупава, но явно още съм имала вяра към хората и не съм си помисляла, че има такива измамници, които си позволяват по такъв начин да се гаврят с хората. Не знам какво да правя при този случай. Бихте ли ми дали съвети как да постъпя?

# 31
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
Каква вяра в хората, какви 5 лв.? Не си чувала до момента, че в Интернет търговията върлуват безброй измамници?
За съжаление, мисля, че нищо не можеш да направиш. Касова бележка / фактура за покупката си имаш ли?

# 32
  • Мнения: 4
Каква вяра в хората, какви 5 лв.? Не си чувала до момента, че в Интернет търговията върлуват безброй измамници?
За съжаление, мисля, че нищо не можеш да направиш. Касова бележка / фактура за покупката си имаш ли?

Да имам!

# 33
  • София
  • Мнения: 12 006
И като има касова бележка какво? Ще се оплаче на арменския поп, че са й продали 2 ароматизатора за 300лв., които по принцип струват общо 6 лв. ли? Trollface Иначе като цяло са си свършили работата - изненадата и емоциите след отваряне на кутията са били на макс Bowtie
Иначе може да пробва в КЗП, като представи разпечатки на кореспонденцията, където пише, че са й обещали "100%  продукт на Apple" и ... евентуално след проверката на КЗП, от сайта да й пратят нещо китайско с надпис  ейпъл.
Обаче.... ако погледнем от друг ъгъл нещата - кой от къде да е сигурен /освен ако изпращача не потвърди/, че наистина е имало ароматизатори ...? TrollfaceTrollface

# 34
  • Мнения: 4
И като има касова бележка какво? Ще се оплаче на арменския поп, че са й продали 2 ароматизатора за 300лв., които по принцип струват общо 6 лв. ли? Trollface Иначе като цяло са си свършили работата - изненадата и емоциите след отваряне на кутията са били на макс Bowtie
Иначе може да пробва в КЗП, като представи разпечатки на кореспонденцията, където пише, че са й обещали "100%  продукт на Apple" и ... евентуално след проверката на КЗП, от сайта да й пратят нещо китайско с надпис  ейпъл.
Обаче.... ако погледнем от друг ъгъл нещата - кой от къде да е сигурен /освен ако изпращача не потвърди/, че наистина е имало ароматизатори ...? TrollfaceTrollface

Имам снимки на чата какво сме си писали и там пише всичко ясно!

Общи условия

Активация на акаунт