Отговори
# 330
  • Мнения: 8 208
Вяра, до голяма степен съм съгласна с теб. Общо взето същите аргументи изтъквам при разговори с децата вкъщи, когато ме попитат "ама това защо ми е". Обаче вътрешно и аз се чудя това, особено по български. Те учат, не, зубрят, един куп правила.  Решават един куп тестове, където по-често търсят уловките или по-правилния отговор, а голяма част просто си играят на тото. Реално не правят в училище никакви смислени практически упражнения, които да ги научат как аджеба да прилагат всички тези правила така, че да напишат грамотно един смислен текст без  фрапиращи грешки.

# 331
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
Вяра, до голяма степен съм съгласна с теб. Общо взето същите аргументи изтъквам при разговори с децата вкъщи, когато ме попитат "ама това защо ми е". Обаче вътрешно и аз се чудя това, особено по български. Те учат, не, зубрят, един куп правила.  Решават един куп тестове, където по-често търсят уловките или по-правилния отговор, а голяма част просто си играят на тото. Реално не правят в училище никакви смислени практически упражнения, които да ги научат как аджеба да прилагат всички тези правила така, че да напишат грамотно един смислен текст без  фрапиращи грешки.
Не знам защо не пишат. Спомням си, че и по наше време писането не беше най-приятното занимание. Ако за живота ще им е нужно някакво елементарно приложение на езиковите правила в неформални основно устни текстове, нямам нищо против подобни умения да остават на заден план. За съжаление родителите имат устойчива визия за бъдещето на наследниците: хем да не са общи работници, хем да им е лесно, ама ако може да е доходно и перспективно. Ами няма още такъв филм!

# 332
  • Мнения: 5 833
Във връзка с по-горните постове, искам да изкажа/ за кой ли път/ недоволството си от тестовото изпитване. Отбелязват там някакъв отговор, къде със знания, къде по метода на изключването, къде на тото. Когато реша да изпитам моя внук/ 3 клас/ той казва "питай ме".Не искам да питам, искам да разказва. Болшинството  децат нямат език, изказ. Беден им е речникът.

# 333
  • Мнения: 11 870
   Аз ако имам една власт, със закон ще го забраня това тестово изпитване в училище.
Нищо, че е световно използвано.

# 334
  • Испания
  • Мнения: 37 503
Болшинството  децат нямат език, изказ. Беден им е речникът.

Не четат книги.

# 335
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
И не пишат.
А богат речников запас и добър изказ не се формират със слагане на "тикчета" и рисуване на стрелки в учебната тетрадка по четене(!).

вяра, късно те видях. Simple Smile
не пишат, защото на учителките им е по-лесно да дадат тест, децата кротко да слагат чавки и да свързват частите на изречението със стрелки или да слагат номера кое след кое е.
няма нужда да се мъчат да почетат или, недай Боже, да помислят за да поставят оценка.
само сравняват с верните отговори от листчето и готово.

# 336
  • Мнения: 5 833
Аз съм завършила преди демокрацията и не знаех що е тест. Изпитваха ни по n на брой пъти. Някой път и писмено. Как са успявали учителите тогава, а сега не могат!

# 337
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
И не пишат.
А богат речников запас и добър изказ не се формират със слагане на "тикчета" и рисуване на стрелки в учебната тетрадка по четене(!).

вяра, късно те видях. Simple Smile
не пишат, защото на учителките им е по-лесно да дадат тест, децата кротко да слагат чавки и да свързват частите на изречението със стрелки или да слагат номера кое след кое е.
няма нужда да се мъчат да почетат или, недай Боже, да помислят за да поставят оценка.
само сравняват с верните отговори от листчето и готово.
Не пишете свободни съчинения. Когато моето беше ученик, обсъждахме на родителска среща точно това. След ен броя задачи за писане в час, анализ на грешки и упражнения за синонимни замени домашните на определен брой ученици липсваха. Не може да стане свише. В час са с госпожата и ако не са активни, тя е длъжна да се съобрази с моментното им състояние, а не да ги натиска, както правеха навремето с нас. Вече и двойки не се пишат. Да слушат и да си записват, все нещо ще остане като отправна точка за допълнителна самостоятелна работа. Лошо е, че точно тя се подминава, защото често съвременните родители я неглижират с думите: и аз учител ли да стана сега. Няма угодя.

# 338
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 932
W, не си сама, нито в годините на завършване, нито в мнението.
"не искат" е по-точната формулировка. Wink

вяра, детето е в 5 клас. мислиш ли, че си измислям?
гледала съм тетрадките му от първи клас и знам.
не записваха. правеха част от упражненията в учебната тетрадка и част (много малка) от помагалата.
някои до 3 клас не знаеха как да хванат химикалката.
вчера видях около 20 годишно момиче, което и на тази възраст не знаеше.

не всички учители и всички училища са така, но моят опит е такъв.

# 339
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
О, това ли било? Съгласна съм, че има правилен начин за захват и стойка за писане, както и определен порядък при изписване на букви. За съжаление според съвременните родители всичко това само затормозява детето, което не стига че пише, но трябвало и да му се разчете. Прекаляват с изискванията си тези учители! 

# 340
  • Мнения: 3 915
Размазахме темата, но децата вече и не говорят: Здр., КС, КП.... Чатът измести нашите нескончаеми разговори ( не, че не ме майтапеха в къщи, цитирайки: "и той..., а тя...хи, хи, хи...якооо!" И все пак на жаргон и с междуметия, приказвахме. Нашите губят словесност!

# 341
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
Размазахме темата, но децата вече и не говорят: Здр., КС, КП.... Чатът измести нашите нескончаеми разговори ( не, че не ме майтапеха в къщи, цитирайки: "и той..., а тя...хи, хи, хи...якооо!" И все пак на жаргон и с междуметия, приказвахме. Нашите губят словесност!
Точно от това време е и лафът „какво правиш, нищо ли” Grinning

Нямат подходящ модел. Бабите четяха и разказваха приказки. Сега дъх не им остава - бачкане до откат.

# 342
  • Мнения: 3 915
"Не ме попита как съм! - Е, как си? - Абе, не питай!"

# 343
  • Мнения: 5 833
Имаме спор:
Подсещам те, че да не се сетиш вечерта.
Подсещам те, за да не се сетиш вечерта.
Кое е  правилно?

# 344
  • Мнения: 25 447
За мен изречението няма никаква логика и в двата варианта.
Как подсещаш някого, за да не се сети?

Общи условия

Активация на акаунт