Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Основно и средно образование
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
330-344 от 416 отговора


Мнения: 3 456
Вяра, до голяма степен съм съгласна с теб. Общо взето същите аргументи изтъквам при разговори с децата вкъщи, когато ме попитат "ама това защо ми е". Обаче вътрешно и аз се чудя това, особено по български. Те учат, не, зубрят, един куп правила.  Решават един куп тестове, където по-често търсят уловките или по-правилния отговор, а голяма част просто си играят на тото. Реално не правят в училище никакви смислени практически упражнения, които да ги научат как аджеба да прилагат всички тези правила така, че да напишат грамотно един смислен текст без  фрапиращи грешки.
Цитирай

волно калдъръмче

Мнения: 4 516
Вяра, до голяма степен съм съгласна с теб. Общо взето същите аргументи изтъквам при разговори с децата вкъщи, когато ме попитат "ама това защо ми е". Обаче вътрешно и аз се чудя това, особено по български. Те учат, не, зубрят, един куп правила.  Решават един куп тестове, където по-често търсят уловките или по-правилния отговор, а голяма част просто си играят на тото. Реално не правят в училище никакви смислени практически упражнения, които да ги научат как аджеба да прилагат всички тези правила така, че да напишат грамотно един смислен текст без  фрапиращи грешки.
Не знам защо не пишат. Спомням си, че и по наше време писането не беше най-приятното занимание. Ако за живота ще им е нужно някакво елементарно приложение на езиковите правила в неформални основно устни текстове, нямам нищо против подобни умения да остават на заден план. За съжаление родителите имат устойчива визия за бъдещето на наследниците: хем да не са общи работници, хем да им е лесно, ама ако може да е доходно и перспективно. Ами няма още такъв филм!
Цитирай


Мнения: 1 931
Във връзка с по-горните постове, искам да изкажа/ за кой ли път/ недоволството си от тестовото изпитване. Отбелязват там някакъв отговор, къде със знания, къде по метода на изключването, къде на тото. Когато реша да изпитам моя внук/ 3 клас/ той казва "питай ме".Не искам да питам, искам да разказва. Болшинството  децат нямат език, изказ. Беден им е речникът.
Цитирай


Мнения: 9 056
   Аз ако имам една власт, със закон ще го забраня това тестово изпитване в училище.
Нищо, че е световно използвано.

Цитирай

Испания

Мнения: 21 302
Болшинството  децат нямат език, изказ. Беден им е речникът.

Не четат книги.
Цитирай

Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯

Мнения: 18 160
И не пишат.
А богат речников запас и добър изказ не се формират със слагане на "тикчета" и рисуване на стрелки в учебната тетрадка по четене(!).

вяра, късно те видях. Smile
не пишат, защото на учителките им е по-лесно да дадат тест, децата кротко да слагат чавки и да свързват частите на изречението със стрелки или да слагат номера кое след кое е.
няма нужда да се мъчат да почетат или, недай Боже, да помислят за да поставят оценка.
само сравняват с верните отговори от листчето и готово.
Цитирай


Мнения: 1 931
Аз съм завършила преди демокрацията и не знаех що е тест. Изпитваха ни по n на брой пъти. Някой път и писмено. Как са успявали учителите тогава, а сега не могат!
Цитирай

волно калдъръмче

Мнения: 4 516
И не пишат.
А богат речников запас и добър изказ не се формират със слагане на "тикчета" и рисуване на стрелки в учебната тетрадка по четене(!).

вяра, късно те видях. Smile
не пишат, защото на учителките им е по-лесно да дадат тест, децата кротко да слагат чавки и да свързват частите на изречението със стрелки или да слагат номера кое след кое е.
няма нужда да се мъчат да почетат или, недай Боже, да помислят за да поставят оценка.
само сравняват с верните отговори от листчето и готово.
Не пишете свободни съчинения. Когато моето беше ученик, обсъждахме на родителска среща точно това. След ен броя задачи за писане в час, анализ на грешки и упражнения за синонимни замени домашните на определен брой ученици липсваха. Не може да стане свише. В час са с госпожата и ако не са активни, тя е длъжна да се съобрази с моментното им състояние, а не да ги натиска, както правеха навремето с нас. Вече и двойки не се пишат. Да слушат и да си записват, все нещо ще остане като отправна точка за допълнителна самостоятелна работа. Лошо е, че точно тя се подминава, защото често съвременните родители я неглижират с думите: и аз учител ли да стана сега. Няма угодя.
Цитирай

Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯

Мнения: 18 160
W, не си сама, нито в годините на завършване, нито в мнението.
"не искат" е по-точната формулировка. Wink

вяра, детето е в 5 клас. мислиш ли, че си измислям?
гледала съм тетрадките му от първи клас и знам.
не записваха. правеха част от упражненията в учебната тетрадка и част (много малка) от помагалата.
някои до 3 клас не знаеха как да хванат химикалката.
вчера видях около 20 годишно момиче, което и на тази възраст не знаеше.

не всички учители и всички училища са така, но моят опит е такъв.
Цитирай

волно калдъръмче

Мнения: 4 516
О, това ли било? Съгласна съм, че има правилен начин за захват и стойка за писане, както и определен порядък при изписване на букви. За съжаление според съвременните родители всичко това само затормозява детето, което не стига че пише, но трябвало и да му се разчете. Прекаляват с изискванията си тези учители! 
Цитирай


Мнения: 938
Размазахме темата, но децата вече и не говорят: Здр., КС, КП.... Чатът измести нашите нескончаеми разговори ( не, че не ме майтапеха в къщи, цитирайки: "и той..., а тя...хи, хи, хи...якооо!" И все пак на жаргон и с междуметия, приказвахме. Нашите губят словесност!
Цитирай

волно калдъръмче

Мнения: 4 516
Размазахме темата, но децата вече и не говорят: Здр., КС, КП.... Чатът измести нашите нескончаеми разговори ( не, че не ме майтапеха в къщи, цитирайки: "и той..., а тя...хи, хи, хи...якооо!" И все пак на жаргон и с междуметия, приказвахме. Нашите губят словесност!
Точно от това време е и лафът „какво правиш, нищо ли” Very Happy

Нямат подходящ модел. Бабите четяха и разказваха приказки. Сега дъх не им остава - бачкане до откат.
Цитирай


Мнения: 938
"Не ме попита как съм! - Е, как си? - Абе, не питай!"
Цитирай


Мнения: 1 931
Имаме спор:
Подсещам те, че да не се сетиш вечерта.
Подсещам те, за да не се сетиш вечерта.
Кое е  правилно?
Цитирай


Мнения: 17 803
За мен изречението няма никаква логика и в двата варианта.
Как подсещаш някого, за да не се сети?
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
330-344 от 416 отговора