Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 17 591
Не, естествено, че не е.
Просто по прост начин исках да покажа, че тетрадката е главна дума.


Благодаря, но простият начин, уви, не е убедителен. Не съм убедена, че следва да е с главна буква - по-вероятно е да не трябва (не съм сигурна в това, но ми се струва логично).

# 166
  • BG
  • Мнения: 4 456
Как е правилно да се напише "български" в този случай?
С малка или голяма буква?

Цитат



Тетрадка
по български езика
на..
уч. от...

Така ги надписвам аз. Защо- защото така видях в интернет, когато се чудех как трябва да се надписват етикетите. На нито една родителска среща не са ни обяснявали, нито в първи клас, нито по-нагоре. Занимавали са ни с всякакви безсмислени глупости, но едно толкова просто, но необходимо нещо не ни е казвано. По-важното  в случая е, че е видно по вида на тетрадката, че детето( или майката, или и двете заедно) са се постарали тетрадката да изглежда добре, а някоя учителка е решила, че е нужно да им покаже по един невъзпитан начин колко са неграмотни. Въпрос на култура и възпитание. Представям си, ако това е тетрадка на ученик в начален етап и другите му съученици са видели "поправката" какъв обект на присмех може да се окаже детето.

# 167
  • София
  • Мнения: 17 591

Е, в случая целта е, навярно, възпитателна. Да приучи детето към прагматизъм. Защо да си играе да надписва красиво - та Тетрадка, та Български, като може просто да надраска някъде мат, лит, бълг, ист, ЧП? Що да се 'аби - че да го порицават публично, при това трайно (щото тетрадките обикновено не се ползват само за един ден)?
А още по-просто - една тетрадка, вътре се пише всичко безразборно, хем раницата по-лека ще стане.

# 168
  • Мнения: 205
Аз съм майката с етикета!  Laughing И тук да ви благодаря за мненията, момичета! Моята цел беше да измеря 7 пъти преди да изрежа...Възможно е главната буква за предмет в училище вече да е остаряла.  Хубаво е, когато човек сбърка, да се коригира, а е твърде вероятно и двете с госпожата да сме сбъркали.    Grinning  Исках, ако детето ми сметне, че корекцията не е правилна, или досега са го учили по друг начин, да умее да се аргументира добре! А най-хубавото е, че намерих тази тема!  Peace

# 169
  • София
  • Мнения: 17 920
Светкавица, извини ме, но не дочиташ написаното.Не съм казала, че си пропуснала драмата, а част от нея.Ясно е, че се пише Баба Яга, но баба Илийца в стандартните случаи. Но тогава родителите на деца, написали баба Яга с главна буква, зададоха основателния въпрос как написването с малка според едното правило не противоречи на правилото на БАН запълването на поленце в таблица да започва с главна, в стил като при старт на ново изречение, в което бабата пак ще е с главна.Все пак местата за попълване на липсваща информация бяха именно в таблица, затова споменах случая.
За Тетрадка не споря, Кати, нямам обяснението защо е с главна, по усет или по навик винаги съм го писала така. За езика с малка преписах по -нагоре обяснение от помагало за ДЗИ.

# 170
  • Мнения: 253
Здравейте,
имам нужда от помощ на следния въпрос в тест :

Коя от изброените думи може да образува омонимна двойка
а/ омразен
б/ревностен
в/радостен
г/любовен



# 171
  • Мнения: 5 225
Упражнение за 4ти клас. Аз не го разбирам и не мога да обясня на дъщеря си как да го направи. Моля помогнете.

# 172
  • Мнения: 21 436
За първото упражнение  мисля, че в първата таблица става дума за звук, дума , изречение и текст. Във втората са обратно - текст, изречение, дума и звук.

# 173
  • София
  • Мнения: 17 920
2 упражнение;
стол  - 4б, 4 зв.
ябълка  - 6б, 7зв.
джип - 4б, 3зв.
пощальон - 8б, 8зв.
дюля - 4б, 4зв.
къща - 4б, 5 зв.

# 174
  • Мнения: 5 225
Много ви благодаря. Разбрах го, сега ще го обясня и на дъщеря ми. Блокирах днес от домашни. Елементарно било ама...

# 175
  • Варна
  • Мнения: 4 221
Съответно отстрани трябва да се попълни "няколко думи, свързани по смисъл" и "няколко изречения, свързани по смисъл".
Обикновено под "звуков модел" се разбира такъв с квадратчета, равни по брой на броя на звуковете в думата и оцветени в синьо за съгласните и червено - за гласните звукове.

# 176
  • София
  • Мнения: 17 920
Белята, това се разбира при малките, 1 или  максимум 2 клас. Нагоре знанията  обаче се задълбочават, децата разбират кога Ю и Я са два звука и  кога един, колко звука са ДЖ и  ДЗ, защо ь не се брои за звук, Щ колко звука е  и т.н.
В синьо и червено по-големите деца не работят.

Последна редакция: нд, 23 сеп 2018, 17:20 от пенсионирана русалка

# 177
  • Варна
  • Мнения: 4 221
Ако трябва да сме точни, тези неща децата ги разбират именно в първи (при въвеждането на съответните букви) и затвърдяват знанията във втори клас.
А фактът, че в помагалото има такова упражнение, ме кара да смятам, че това е начален преговор във втори клас. Ако е така, то написаното от мен е точно на място.
Нека ме поправи майката, ако греша.

П.П. Ооо, четвърти клас... Тогава не е зададена коректно задачата. Можеха да напишат "Запиши броя на буквите и звуковете..."

# 178
  • София
  • Мнения: 17 920
Майката  е написала, че детето е 4 клас.
 А в 1 клас детето не вярвам да знае, че в дюля имаме 4 букви и 4 звука въпреки наличието на буквите Ю и Я, понеже последните са съответно след съгласни и имат по един звук, а не примерно като в ютия, където буквите пак са 4, но звуковете вече са 6.

# 179
  • Мнения: 5 225
Детето е загубило тренинг. Каъо обясних само започна да се сеща и каза, че условията били подвеждащи

Общи условия

Активация на акаунт