Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно
Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!
Моите деца са големи и сами си работят. Аз не се занимавам с тях. Ако детето е по - малко вероятно ще има нужда от малко помощ, като например да му се прочете задачата, ако детето не може да чете, или да засича с хронометър времето. Работеха с 2 комплекта тетрадки и едната оставаше за проверка, а другата с домашното е при детето. По принцип се дава домашно за всеки ден и не трябва да се пише наведнъж, с цел да се упражняват ежедневно. Синът ми обаче е с доста бърз мозък явно и го изписваше наведнъж. Дъщеря ми пък се случваше и да е без домашно. За големи ученици като моите не мисля, че имаше някаква конкретна полза в училище, защото това си е само аритметика, а не цяла математика и просто материала е различен. Практически се научават много бързо да пресмятат събиране и изваждане. Последното занятие им показаха и умножението, но няма геометрия, дроби... Методът обяснено много лаишки е, че ги научават много бързо да съобразяват, че примерно 8=-2+10 . А -8 = -10+2, 4=+5-1, -4=-5+1 и подобни., Нещо като съдружителното свойство. Така успяват да преобразуват числата, които пресмятат в удобни за смятане и успяват да го правят много бързо. Всеки път взимаха по няколко такива формули и тренираха как да ги прилагат. Не ми се е налагало да ги карам да се занимават, защото им беше забавно като игра, като една умствена гимнастика. Те специално ходеха за удоволствие. Интересно обаче, че дъщеря ми след няколко месеца посещение получи големи похвали от учителите си в училище, затова колко е съсредоточена в час. Аз не мога да кажа дали се дължи на менталната аритметика, но ми направи впечатление, че съвпадна по време. Там където ние ходехме имаше упражнения и за бързопис, в които засичаха с часовник и се състезаваха сами със себе си имайки резултатите от предните посещения. Задачите, които решаваха ментално се диктуват на глас и доста бързо и трябва действително да внимаваш, за да успееш да сметнеш отговора, което си е упражнение в концентрация. Ние миналата седмица приключихме целия курс и преподавателката ми обясни, че от сега нататък имат даден метода и единственото, което могат да правят е да се упражняват, да увеличават скоростта и евентуално, ако много искат да се пробват на състезания по ментална аритметика. състезаването, обаче иска редовни тренировки. Моите си избраха засега да почиват и евентуално да се пробват отново наесен.