Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Извънкласни занимания
0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
1-66 от 66 отговора

София

Мнения: 763
Интересувам се какви са реалните резултати и ползи от този начин на смятане. Децата наистина ли свикват да боравят с големи числа много бързо? Забелязват ли се и други положителни промени в начина им на учене или не? Има ли деца тръгнали на курсовете без изявени математически наклонности, които впоследствие да са развили и интерес, и способности?
Цитирай


Мнения: 13 826
Водих дребния на пробен урок. Влизат и родителите. На мен лично не ми допадна метода.
Цитирай


Мнения: 2 374
Интересувам се какви са реалните резултати и ползи от този начин на смятане. Децата наистина ли свикват да боравят с големи числа много бързо? Забелязват ли се и други положителни промени в начина им на учене или не? Има ли деца тръгнали на курсовете без изявени математически наклонности, които впоследствие да са развили и интерес, и способности?
Не знам какви са тези курсове, но звучи като смятане без писане.
Работих в казино и там смятането е много, няма листчета, химикалки или калкулатори. Справях се с визуализация, сега съм изгубила тренинг, но ги виждах числата все едно са написани и не събирах от единици към стотици, а от стотици към единици.
Според мен всяко размърдване на мозъка е полезен и носи позитиви стига да се предостави достатъчно време за почивка. Почивка, но навън, на чист въздух, гледайки зеленина, а не пред телефона/компютъра, над книгата или учебника.
Работата там ми беше полезна, но както казах, вече не смятам толкова бързо, а не ми и трябва. По- важно е да може да измисли как да си реши проблемът, отколкото да го решава както са го научили в училище.
Цитирай

София

Мнения: 763
Много ми се иска да видя мнение на родител, чието дете е посещавало курсовете поне 2-3 месеца. Не са евтини и изискват доста работа вкъщи.
Цитирай


Мнения: 13 826
Като бяхме на презентационния урок, казаха, че е нужно поне 2 години непрекъснато посещение, вкл. лятото. На мен не ми хареса начина, по който се представя математиката. За мен този метод изключва логиката на нещата. Така поне ми се видя, нека се вкючат хора, които са по-запознати. Peace
Цитирай

София

Мнения: 892
Две от децата ми посещават курс по ментална аритметика от 2 месеца. На 11 и 12 години са. Присъствах на пробния урок и на мен ми се видя малко излишно, като да учиш нова система на смятане. Децата обаче останаха очаровани. Интересно им е и на двамата. Предполагам е от значение и личността на преподавателя и това, че правят и други неща, като например състезания по бързопис. Ходят с голямо желание. За времето, което посещават могат да смятат събиране и изваждане на двуцифрени числа. Синът ми е много нетърпелив да почнат по - труднички неща, както умножение и деление. Нямам представа колко време ще отнеме, но докато имат желание да ходят, нека го правят.
Цитирай


Мнения: 2
Здравейте,
Извинете ме, ако не е това правилното място за тази тема, но имам един въпрос. Със съпруга ми наскоро се преместихме в "Младост" и все още нямаме кой знае колко много контакти, нито много представа за определени неща. Имаме дъщеричка в предучилищна, и ѝ търсим някакви занимания по математика, защото догодина е първокласничка и с писането и четеното, криво-ляво ще се оправим, но в математиката хич ни няма. Моя позната ми спомена, че в детската на сина ѝ правили презентация на някакъв нов метод - ментална аритметика. Чували ли сте го това животно? Имат център Smarty Kids на Александър Малинов- Метро сити. Ако някой ги е чувал и има впечатление, моля да сподели, че се чудя, преди да запиша малката на безплатна демонстрация.
Цитирай

София

Мнения: 1 290
Ние ходим на ментална математика от 6 месеца Smile Детето е много доволно, аз също Smile Препоръчвам школата, защото се занимават с децата Smile Не правя реклама, само споделям Smile
Наскоро видях друга подобна школа и не ми хареса изобщо! Беше на едно изложение в мол Парадайс. От 2 часа занимания само 30 минути са математика и после игра. За мен това не е клубче и не разбирам логиката. Направиха тест на дъщеря ми, която завърши 2-ро ниво и се изумиха какво може. Явно при тях умишлено се разтяга учебният процес и децата почти нищо не учат. Очакванията им за завършила второ ниво бяха за знания, които ние имахме след 5 посещения на първо ниво Smile
Това са най-общи впечатления Smile
Мисля че нашата школа има офис в Младост.
Ако искате да ме питате още неща -пишете ми Smile
Цитирай


Мнения: 9 196
Mental Maths - провери в Гугъл, за да добиеш представа + примерни нива и задачи.
При нас си е официална система в училищата отдавна.

Най-просто казано - има определени задачи, за определени нива/възраст. Когато детето ги решава без проблем, не се минава на следващо ниво - по-трудни задачи, а се развива скоростта - да ги решава по-бързо и по-бързо. Така намирането на решението се превръща един вид в рефлекс. На следващо ниво се минава, при достигане на следващата възраст. С прости думи.  Smile
Цитирай


Мнения: 2
Благодаря Ви много за отговорите. Аз питах конкретно за тези, защото като локация са ми много удобни от метрото. Иначе чувах и за ИСМА. Ангелче:), твоето дете при тях ли ходи?
Цитирай

София

Мнения: 1 290
Благодаря Ви много за отговорите. Аз питах конкретно за тези, защото като локация са ми много удобни от метрото. Иначе чувах и за ИСМА. Ангелче:), твоето дете при тях ли ходи?

Да, в Исма ходи моята дъщеря Smile
Цитирай

София

Мнения: 98
Аз се чудя кое от двете да избера, ИСМА или Smarty Kids (на Ал. Малинов).
Накой с отзиви за тези офиси в Младост дали има? Благодаря!
Цитирай


Мнения: 29
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.
Цитирай

София

Мнения: 892
Моите деца 5 и 6 клас ходеха в Abakido. Занятията са близо до Кауфланд Младост3. Паснаха си с преподавателката и с чиста съвест я препоръчвам. Пробвахме и с малкия ми син на 4 години, но при него изобщо не се получи. Трябва да порасне още.
Цитирай

София

Мнения: 98
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile 

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!
Цитирай

София

Мнения: 892
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile  

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!

Моите деца са големи и сами си работят. Аз не се занимавам с тях. Ако детето е по - малко вероятно ще има нужда от малко помощ, като например да му се прочете задачата, ако детето не може да чете, или да засича с хронометър времето. Работеха с 2 комплекта тетрадки и едната оставаше за проверка, а другата с домашното е при детето. По принцип се дава домашно за всеки ден и не трябва да се пише наведнъж, с цел да се упражняват ежедневно. Синът ми обаче е с доста бърз мозък явно и го изписваше наведнъж. Дъщеря ми пък се случваше и да е без домашно. За големи ученици като моите не мисля, че имаше някаква конкретна полза в училище, защото това си е само аритметика, а не цяла математика и просто материала е различен. Практически се научават много бързо да пресмятат събиране и изваждане. Последното занятие им показаха и умножението, но няма геометрия, дроби... Методът обяснено много лаишки е, че ги научават много бързо да съобразяват, че примерно 8=-2+10 . А -8 = -10+2, 4=+5-1, -4=-5+1 и подобни., Нещо като съдружителното свойство. Така успяват да преобразуват числата, които пресмятат в удобни за смятане и успяват да го правят много бързо. Всеки път взимаха по няколко такива формули и тренираха как да ги прилагат. Не ми се е налагало да ги карам да се занимават, защото им беше забавно като игра, като една умствена гимнастика. Те специално ходеха за удоволствие. Интересно обаче, че дъщеря ми след няколко месеца посещение получи големи похвали от учителите си в училище, затова колко е съсредоточена в час. Аз не мога да кажа дали се дължи на менталната аритметика, но ми направи впечатление, че съвпадна по време. Там където ние ходехме имаше упражнения и за бързопис, в които засичаха с часовник и се състезаваха сами със себе си имайки резултатите от предните посещения. Задачите, които решаваха ментално се диктуват на глас и доста бързо и трябва действително да внимаваш, за да успееш да сметнеш отговора, което си е упражнение в концентрация. Ние миналата седмица приключихме целия курс и преподавателката ми обясни, че от сега нататък имат даден метода и единственото, което могат да правят е да се упражняват, да увеличават скоростта и евентуално, ако много искат да се пробват на състезания по ментална аритметика. състезаването, обаче иска редовни тренировки. Моите си избраха засега да почиват и евентуално да се пробват отново наесен. Smile
« Последна редакция: чт, 26 апр 2018, 19:32 от stanislavchen »
Цитирай


Мнения: 29
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Smile
Цитирай

София

Мнения: 892
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Smile

Там където ние посещавахме курсът приключи с умножението. Може някъде другаде да преподават дроби, коренуване и пр.
Цитирай

София

Мнения: 64
Интересувам се от темата, имали някой който да посещава курсовете?
Цитирай


Мнения: 1
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.
СПОРЕД КОЕ ВАШЕ ВИЖДАНЕ системата на Смартикидс е РАЗВОДНЕНА? Може би защото сте посещавали курса?Или защото сте виждали резултатите? Децата, учещи в Смартикидс имат много по-добри резултати от всички останали центрове за Ментална аритметика, само че ИСМА ги е страх да направят това сравнение ....
Цитирай

София

Мнения: 48
Здравейте, има ли разлики в методиката на обучение в ИСМА и Амакидс? Коя от двете школи бихте препоръчали?
Цитирай

София

Мнения: 3 632
Здравейте,

И аз търся мнения за добра школа по ментална аритметика. Детето ми е на 5 г. 5 м. и искам да я запиша уикенда да ходи. Къде ще ми препоръчате - Амакидс, Исма или Смарти кидс?
Цитирай


Мнения: 6
Дъщеря ми е на 4 и половина и ходи от няколко месеца. Аз много харесвам метода, защото научи цифрите, създаде си навик за учене и писане на домашни. Вече смята наум с числа до 9 и с абакус до 100. Според мен определено е полезно . Аз също се уча с нея. Те правят и други неща, които стимулират мисълта и съм доволна определено
Цитирай

София

Мнения: 5 860
Слях темите.
Цитирай


Мнения: 83
Здравейте! Силно препоръчвам ИСМА! Ние бяхме едни от първите, които се записахме, посещаваме (редовно) курсовете вече две години и половина, и тук няма НИКАКЪВ спор, ме ако изберете тях, ще черпите от извора. Познавам няколко дечица, които посещават други школи, но както и по-горе е споменато, сериозността към преподаването на метода е по-различен. Всеки избира кое би било по-подходящо за детенцето му, но ако искате детето да се научи на постоянство и ангажираност, няма спор при избора.
Цитирай

София

Мнения: 528
Моята дъщеря посещаваше Амакидс, но не беше доволна.
Цитирай

София

Мнения: 98
Аз вече имам личен опит с 2 школи и в трета водих детето само за сравнение. Според мен спорът коя школа е по-добра е излишен.
Има един субективен фактор - личната харизма на преподавателя, той е човекът, който внася "свежест" в монотонните упражнения, той увлича и "запалва" интереса на детето.
    Здраво се учи навсякъде, формулите са едни и същи, учебниците са сходни, електронното приложение също,  абакусът си е абакус навсякъде. 
     Зависи също на каква възраст детето започва да се занимава с ментална аритметика. Ако е по-малко 5-6г. за мен по-добрият избор е Смарти Кидс, заради многото игри и герои в различните нива. Трудно е да задържиш вниманието на едно малко дете, а увлекателните им игри ги предразполагат, ходят с желание, имат достатъчно време да напреднат с материала.
    Ако детето вече е в училищна възраст (над 10г.) има опит с обработването на голям обем данни и издържа на натоварване то тогава ИСМА е идеален вариант. Сериозно се подхожда, много по-бързо се навлиза в материала, който смея да твърдя от опита си е малко суховат.
   Все пак имайте предвид, че повечето школи са на франчайз принцип, въпреки стремежите им да уеднаквят услугата, която предлагат, неминуемо има разлика от един офис до друг на една и съща школа.
    Най-важна ми се струва на мен упоритата работа вкъщи, нищо не дава по-добри резултати от всекидневните занимания, независимо от школата.
    Заведете детето на пробни уроци в няколко школи, които са ви удобни като локация и оставете избора на детето си! Успех ви пожелавам! Smile
Цитирай


Мнения: 8 125
Цената на нивата еднаква ли е, или се увеличава пропорционално?
Цитирай

Варна

Мнения: 3 389
На мен не ми допадна, ИЗПОЛЗВАТ ДЕВЕТИЧНА БРОЙНА СИСТЕМА, А  В УЧИЛИЩЕ УЧАТ ДЕСЕТИЧНА
Цитирай

София

Мнения: 3 632
От октомври ходи в Исма и съм много доволна. Учителката е готина и успя да и грабне вниманието и да ходи с желание и да учи.
Цитирай

София

Мнения: 2 053
Училищна математика и ментална аритметика нямат нищо общо помежду си, не пречи в никакъв случай. Игри казвате много, а знаете ли какви са тези игри? Те са развиващи, без тях те просто се научават да смятат на сметалото и после без него. Но на менталната аритметика - не това е целта. Бързото смятане е бонус към това, което получава едно дете, ако се занимава редовно. Като когато ходите на фитнес - я пробвайте да ходите всеки ден за по 40 минути, или да се напънете веднъж седмично за 3 часа. В школите освен самото ментално смятане - рисуват, пишат с двете ръце, правят брейн фитнес, пръстова гимнастика, развиват всякакъв вид памет, двете полукълба под вид на игра. И всичко това допринася това, че децата почват да учат по-добре и математика, и стихотворения, запомнят материала още в училище, имат фотографска памет.
За мен ментална аритметика и шах - са най-доброто нещо.
Цитирай


Мнения: 13 826
Чудесно, това е Вашето мнение. За мен това не е подходящо да детето ми. Така съм преценила.
Цитирай

София

Мнения: 2 053
Разбира се, вашето мнение за вас е водещо!
Аз за своето дете имам друго мнение, детето дава невероятни резултати и съм супер доволна! Затова, хората, четейки тук да имат различни гледни точки.
Цитирай

София

Мнения: 892
Аз научих за менталната аритметика от майка ми, която сподели, че при малки деца (6-7 г.) на нейни приятели, посещенията са имали такъв поразителен ефект, както описва Luss. Опитахме с по - големи (11-12 г.). Не мога да кажа, че ефектът беше така забележим, но определено се забавляваха и не съжалявам, че посещаваха цяла година. Малкият (5г.) не можа изобщо да се заинтригува. Вероятно за него трябва да поизчакам още 1-2  години.
Цитирай


Мнения: 6 802
Дъщеря ми ходи в СмартиКидс с голямо удоволствие, но не иска да смята с абакус, защото наум и е по-лесно.
А такова нещо като деветична бройна система няма.
Цитирай

Враца

Мнения: 875
Здравейте, открива се център по ментална аритметика и в нашият град. Ходихме на пробен урок и ми допадна, на синът ми почти на 5 също му хареса.
Тъй като гледам, че темата е отпреди година близо. Може ли да споделите впечатления от заниманията и пречи ли им след това в училище? (Въпреки, че като гледам част от учебниците на племенницата ми има тяхната логика с минусите, което по наше време не се използваше)
Цитирай

София

Мнения: 2 053
Няма да пречи, това са два различни предмета.
Цитирай


Мнения: 10
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!
Цитирай

София

Мнения: 3 632
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!


Моето дете е на 6 г. и ходи от септември 2018 г. на ментална в Исма. Доволна съм и доста добре се справя. Сега завършва 1 ниво и живот и здраве продължаваме с 2-ро ниво.
Сега може да смята едноцифрени и двуцифрени числа доста бързо.
Цитирай


Мнения: 349
Здравейте, някой има ли отзиви за школата в Плевен ?
Цитирай

Враца

Мнения: 875
Записах синът си (почти на 5 ) и посещава часовете от близо месец. Много е ентусиазиран, съсредоточен. Към момента не мога да дам точни резултати, но определено това, което виждам като напредък ми допада. Съчетават интересно математика с игри и рисуване, което също му допада. Начинът на работа е занимателен и вероятно ще продължим. На племенницата ми, която е първи клас също и е много интересно и често иска да му помага с домашните. Реално има доста общи неща с начина на представяне на задачите  в 1 клас и тук.
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)
Смятам, че смятането наум би могло да е само плюс за детето. А относно сметалото - абакус, което на мен ми бе сложно, се оказа доста лесно и занимателно за употреба. Като нашето сметало е, но със своите си правила и е само в помощ на детето.
Цитирай


Мнения: 6 802

По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)



Ко, ко?  Ей тук ме изуми напълно. Даже не мога да повярвам.
Цитирай


Мнения: 2 711
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3


Този начин на изписване е абсурден и объркващ за възрастен, а какво остава за едно дете, което има доста неясни виждания за числата, че да му се тръсне и понятието ‘отрицателно число’. Не знам чия е тази измислица, но материалите по ментална аритметика, които аз съм разглеждала (а те са много), не съдържаха подобни безумия.

Уверявам те, че и до ден-днешен минусът стои на второ място. Синът ми е първи клас.
Цитирай

Враца

Мнения: 875
Про домашните на моята племенница в училище често има задачи, в които минусът е на първо място. Това за мен беше много объркващо да и обяснявам, и им обясняват смятането по някакви безумни начини (вероятно си е от учителката начинът).

Синът ми доста добре се ориентира, при условие че числата са учили до 5 в градината (аз вкъщи не съм учила). Знае от кака си като му обяснява с домашните.

За мен менталната аритметика е нещо полезно - далеч съм от амбицията да стане математик. Това, което ме провокира да опита е интересът му към математиката. Системата им е интересна, средата също ми допадна. Не го приема като задължение, а като забавление.

Дали ще му пречи в училище - съмнявам се. В някои части се покрива с материалът в училище.
Полезното, което при нас се създаде е навикът и отговорността
Цитирай


Мнения: 2 711
И аз съм напълно убедена в полезността на менталната аритметика. Единствената причина синът ми да не ходи, е, че няма кога да я сместим в натоварената му програма. Иначе съм се запознала с идеята и подкрепям с две ръце.
Цитирай


Мнения: 6 802
На 20-ти имаше олимпиада в СмартиКидс и са презентирали "ментално четене".
Цитирай


Мнения: 194
Някой може ли да сподели какви са цените на съответните нива?
Цитирай


Мнения: 6 802
При нас цената е 100 лв на месец. Мисля че за всичко нива е такава цената.
Цитирай


Мнения: 1 179
Вчера заведохме сина ми на 6г. На пробен урок в ИСМА. Харесало му е. Мислим да пробваме как ще върви натам
Цитирай

Пловдив

Мнения: 309
Може ли да ми разкажете повече за този метод, защото и аз мисля да запиша дребните. Как всъщност протичат заниманията, какво представлява?
Цитирай


Мнения: 6 802
При нас протичат с най-различни занимания и игри, които развиват мисленето. Иначе се смята на абакус. Начинът на смятане е различен от този, който се учи в училище, но развива двете полукълба на мозъка и децата се учат да смятат много бързо. За смятането се изпозва специално сметало, наречено Абак или Абакус. Дават им много домашни при нас.
Цитирай

София

Мнения: 892
Проверете дали не можете да посетите пробен урок и да видите дали харесва на вас и децата. Аз присъствах на такъв пробен урок. За протичането е от значение и възрастта на децата, казвам го , защото бях с 12,13 г. и втори път с 5 годишен. Писала съм тук, но накратко , на големите им хареса, на малкия никак.
Цитирай


Мнения: 6 802
Е то нали все пак е по-важно на детето да му хареса.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 309
Благодаря, а колко често са заниманията и какви са таксите? Преподавателите там учители ли са и упражненията главно математически ли са или има разнообразни задачки?
Цитирай


Мнения: 6 802
Тук заниманията за по-малките са два пъти седмично по един астрономически час, а за по-големите - веднъж седмично по 1 час и 45 минути. Цената е 100 лв на месец. Т.е. за малките се пада по 12.50 на час, а при големите - по 25 лв на присъствие. Преподавателите не знам дали са учители, но мисля, че са. Заниманията са разнообразни, но винаги са свързани с математика или логика.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 309
Тук заниманията за по-малките са два пъти седмично по един астрономически час, а за по-големите - веднъж седмично по 1 час и 45 минути. Цената е 100 лв на месец. Т.е. за малките се пада по 12.50 на час, а при големите - по 25 лв на присъствие. Преподавателите не знам дали са учители, но мисля, че са. Заниманията са разнообразни, но винаги са свързани с математика или логика.
Безкрайно благодаря за информацията! Smile
Цитирай


Мнения: 1 179
Школата в която моят син ходи, дава един пробен час, преди да решите дали искате да запишете детето.
Аз съм изключително доволна.
Моето дете е на 6 години. В момента започва втори месец откакто е  записан и се справя чудесно, а моите очаквания бяха, че ще се провали, тъй като има известни затруднения с материала в градината.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 309
Школата в която моят син ходи, дава един пробен час, преди да решите дали искате да запишете детето.
Аз съм изключително доволна.
Моето дете е на 6 години. В момента започва втори месец откакто е  записан и се справя чудесно, а моите очаквания бяха, че ще се провали, тъй като има известни затруднения с материала в градината.
Това с пробния час е чудесна идея.
Цитирай


Мнения: 1 041
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Цитирай


Мнения: 1 179
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Синът ми е на 6 години. В момента е на първо ниво и ще започне четвъртия месец от обучението. В момента смята задачи от сорта на 55+22-11+11 (съвсем условно). На този етап задачи до 100, но само с кръгли цифри. До 19 смята и с къдрави окончания.
За мен обаче, акцентът не е в смятането, а в това, че този метод развива логическото мислене, концентрацията, форографска памет и т.н.
Моят син има известни затруднения с фината моторика и концентрацията и в този смисъл съм изключително доволна от резултатите, които има.
Цитирай


Мнения: 6 802
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?

Мисля, че няма да могат. Трябва да погледва пак учебниците какви бяха точно "малки приятели". Моята дъщеря отдавна не ходи и сме позабравили.
Цитирай

София

Мнения: 2 053
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Не, няма да можете.
Това е 3-то ниво и формулите "големи приятели и семейство":
94-39
първо правите 90-30=60
следващото трябва да направите 4-9, трябва да използвате смесена формула: -9=-10+5-4
И цялат история ще изглежда така: 94-30=94-30-10+5-4

50-35
използваме формулата -5=-10+5
На абакуса ще изглежда така: 50-30-10+5
Цитирай


Мнения: 1 041
Малко сложно изглежда. Благодаря Ви за информацията.
Цитирай

София

Мнения: 2 053
Малко сложно изглежда. Благодаря Ви за информацията.
Децата, които тренират всеки ден, нямат проблем нито с формулите, нито с ментално смятане.
Тези, които решават задачите за 1-2 дена и идват с думите - направих всичко - само харчат парите на родителите. Това е всекидневен труд, години труд. Само 15 минути на ден - няма нужда от повече, много по-малко отколкото децата ви "висят" на компютърите, смартфони и т.н.
И още едно много важно нещо - не карайте децата да ходят на ментална аритметика, защото няма да има резултата, само изхарчени пари и голямо разочарование на родителите и недоволство от школата - независимо каква е тя. Детето трябва да харесва методиката и само иска да прави, да ходи. Има такива и не са малко. И няма значение как се казва - Смартикидс, Амакидс, МАЕ, Абакус или друго - методиката е една и съща - другото е упорит труд и желание на детето (не ваше).
Цитирай


Мнения: 30
Ще следя темата интересна ми е. Благодаря и за споделените мнения
 Синът ми/вчера навърши 8/ има 4 урока за момента. Аз въобще не съм се интересувала предварително, просто исках ваканцията да има някакъв ангажимент докато е в Поморие при баба си, иначе е цял ден с топката на игрището... И това намерих там. То пък се оказа супер интересно и на него му харесва. Само се надявам като му стане по трудно да не се откаже. В момента са на 55+22-11-11 ....
Цитирай

Където морето целува небето...

Мнения: 449
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.
Цитирай

София

Мнения: 2 053
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.

Няма значение, всичките школи обучават по една систена с различен пълнеж.
Разбира се за няколко урока детето ще ви възвърне  всичко, но ако на детето не му се занимава - откажете се, запишете го на други неща. Менталната аритметика е дългогодишен всекидневен упорит труд. Трябва да го приемете като чистене на зъбите. Няма пропуск, всичко останало е оправдание.
Цитирай
0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
1-66 от 66 отговора