Критерии за кандидатстване след 7 клас за набор 2005

  • 20 063
  • 84
  •   1
Отговори
  • Мнения: 200
Здравейте, някой знае ли, дали са обявени критериите за кандидатстване сле 7 клас за родените след 2005 г(сега са 6 клас)? На нас на родителската среща есента ни казаха, че ще се вземат средно аритметичните оценки от трите години(5,6 и 7 клас) по даден предмет, а не както до момента се вземаха оценките от седми клас.

# 1
  • у нас
  • Мнения: 5 710
На нас ни го казаха още миналата учебна година.

# 2
  • Мнения: 761
И моят син е набор 2005, но никой не е споменавал подобно нещо.  А дали предметите ще са БЕЛ и Математика? Не мисля, че подобно нещо е много правилно. И в дъното пак стоят пари, т. е. да ходят на уроци и през другите години, не само за матурите в 7 клас !

# 3
  • у нас
  • Мнения: 5 710
Зависи къде ще кандидатства детето. Всяко у-ще има различни критерии, съответно различни предмети ще се вземат предвид.

# 4
  • Мнения: 1 137
Къде има информация за това? Някой знае ли?

# 5
  • Мнения: 21 455
Къде има информация за това? Някой знае ли?
В нормативната уредба. Можете да изтеглите всичко необходимо от страницата на МОН.

# 6
  • Мнения: 761

(2) (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) Балообразуващите
учебни предмети по ал. 1, т. 1, 2, 4, 5, 6 и 7 се определят с решение на
педагогическия съвет и се обявяват в РИО и в училището до 15 април.
(3) Оценките от балообразуващите учебни предмети по ал. 1 са от
удостоверението за завършен VII клас.
Досега четох наредбата. Не видях промени, в които е отразено, че ще се вземат оценките от 5, 6, и 7 кл.

# 7
  • Мнения: 21 455

(2) (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) Балообразуващите
учебни предмети по ал. 1, т. 1, 2, 4, 5, 6 и 7 се определят с решение на
педагогическия съвет и се обявяват в РИО и в училището до 15 април.
(3) Оценките от балообразуващите учебни предмети по ал. 1 са от
удостоверението за завършен VII клас.
Досега четох наредбата. Не видях промени, в които е отразено, че ще се вземат оценките от 5, 6, и 7 кл.
Наредбата, от която е цитатът, отдавна не е в сила.

# 8
  • Мнения: 761
НАРЕДБА № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование
Това е последната наредба, която отменя същата такава от 2005г. Никъде не се споменава, че влизат оценки от 5 и 6 клас. Освен може би от олимпиади или други подобни състезания.
В едно русенско училище са споменали само, че в конспекта за матурите ще влиза материал от предните години, а не както досега -- само за 7 клас.
Както и да е, ще видим! Дано само не е поредният експеримент за сметка на децата!

# 9
  • Мнения: 21 455
В едно русенско училище са споменали само, че в конспекта за матурите ще влиза материал от предните години, а не както досега -- само за 7 клас.
Проектите на учебно-изпитните програми бяха качени на страницата на МОН преди около седмица. Няма разлика с тези от миналата година. В тази по математика от години влиза и материал от задължителното учебно съдържание в предходни класове. По БЕЛ - от учебното съдържание, включено в учебните програми за задължителна подготовка в VII клас.
Какви ще бъдат учебно-изпитните програми през следващата учебна година, ще разберем, когато му дойде времето.

# 10
# 11
  • Мнения: 761
http://www.monitor.bg/a/view/39181-%D0%A1%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B … 0%BB%D0%B0%D1%81/


Само дето не е новина. Simple Smile
Явно не е новина Simple Smile  Ще изчакаме и ще видим Simple Smile Нали знаете, че при нас всяко чудо е за три дни Simple Smile


# 12
  • Мнения: 21 455
Напротив. Точно " новина" е. Нито наредбата е променяна наскоро, нито в нея присъстват понятията " среден резултат" или " среден успех".
Статията в нейната цялост не мисля да коментирам. Четящите нормативните документи ще разберат защо.
Скрит текст:
Надявам се само експертите в МОН и РУО да не се повлияят от подобни тълкувания на наредбата и в крайна сметка да задоволят желанието на Светкавица, г.жа директорката на 31-во СУЧЕМ и други техни съмишленици и да променят наредбата в посока средноаритметична или окончателна оценка.

# 13
  • Мнения: 11 897
Дидева, ако е за желание, аз съм последната, която ще пожелае това по субективни причини. Седми клас е предстоящ за детето. Simple Smile

Други са ми мотивите да пиша, жалко, че не се разбира какви.

Само и тук да кажа, че "Тълкуване на правни норми " е наука и...не точно хоби.

Последна редакция: пт, 22 дек 2017, 22:23 от Светкавица

# 14
  • Мнения: 1 137
И сега какво излиза? Хич не съм очарована от такива новини. Надявам се да не е вярно. Не би трябвало да хваща 2005 набор. Ей така от нищото да измислят подобна глупост.

# 15
  • Мнения: 5 160
Elea, бяха го измислили преди две години - среден успех само от 7 клас, включен в бала за кандидатстване. Родителите се изпротивиха и Те се отказаха, затова трябва да бъдат следени изкъсо.

# 16
  • Мнения: 21 455

Няма новина. Последната промяна в наредбата е от септември и тя не касае това, което е написано в " новината".
Това, че журналист и директор на училище тълкуват неправилно текст от нормативен акт, не прави тяхното тълкувание вярно и меродавно.
В най-стария проект на наредбата бяха предвидени окончателни оценки в удостоверението за основно образование. Отпаднаха още в първия официално утвърден вариант.

# 17
  • Мнения: 11 897
      Доколкото в темата става въпрос за критерии за оценяване, заслужава внимание пар.4 от Наредба11:


НАРЕДБА № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от
обучението на учениците


§ 4. (1) Националното външно оценяване по български език и
литература и по математика в края на VII клас, въз основа на което се
осъществява приемането на ученици на места по държавния план-
прием през учебната 2016 - 2017 година и през учебната 2017 - 2018
година се провежда под формата на тест, който включва два модула:


Не съм цитирала целия параграф, защото включва познатата структура на модулите .
Интересното в този параграф е, че изрично е посочено, че под тази форма се провежда НВО по БЕЛ и МАТ за учебните 2016/17г и за 2017/18г.

Това предполага най-вероятно нова форма на провеждане / или поне обновена/ на НВО по посочените предмети за 2018/19г.С голяма степен на вероятност точно за нашите деца би могъл да се смени форматът на НВО.

# 18
  • Мнения: 21 455
В раздел ІІ и  раздел ІІІ на същата наредба е отделено сериозно внимание на националните външни оценявания, които се провеждат в края на начален, прогимназиален и първи гимназиален етап.
Например:
Чл. 51. (1) Националното външно оценяване по чл. 47, ал. 1, т. 2 се провежда в края на VII клас.
......................................
(3) Изпитите при националното външно оценяване по ал. 1 са по учебните предмети български език и литература и математика и се провеждат под формата на тест.
......................
(6) Тестът по български език и литература включва задачи с избираем отговор, задачи с кратък свободен отговор, както и създаване на текст.
(7) Тестът по математика включва задачи с избираем отговор и задачи със свободен отговор.

# 19
  • Мнения: 3 964
От няколко независими места чувам, че форматът по БЕЛ ще бъде различен. Има масово недоволство, изразявано от гимназиалните учители, че децата не могат да вербализират писмено мислите си и се забелязват много недоимъци при опитите за конструиране на писмен текст. Затова е вероятно да се върне форматът съчинение-разсъждение (за който всички знаем, че не е проверка на детските умения, а на паметовата функция за съхраняване на готови разработки). Поради това формата есе (проверена на ниво АК като работеща) е по-вероятният втори модул. То ще усложни проверката (както Министър Дидева твърдеше преди няколко поста) и ще увеличи субективния елемент.
Много ми се иска в изпита по математика да отпадне факторът време. Децата не са математици състезатели. И без това са под голям стрес. Времевата рамка може да провали деца с по-неустойчива психика, но с логически правилно мислене.

# 20
  • Мнения: 11 897
      Бих приветствала писането на есе, но предполагам, ще срещне отпор, защото трудно се проверява.Едно е да се проверят 200-300 есета в АК, / толкова ли са?/друго е- хиляди в страната .Иначе,наистина, това е формата ! Съчинение- разсъждение  имаше преди не помня колко години, близки деца кандидатстваха по такъв формат, някои са вече завършили ВУЗ. Друго, което предполагам, че може да е различно е включването на нови произведения или изключването на стари. Нали все още не се знае какъв материал обхваща новата програма.

По мат-също съмна мнение, че не трябва да има задачи"за време", а времето да е достатъчно за осмисляне и дори решаване втори път за проверка. По-интересно ми е кога ще се изясни ситуацията с новите формати и дали и какво от старите ще се запази.

# 21
  • Мнения: 21 455
     Бих приветствала писането на есе, но предполагам, ще срещне отпор, защото трудно се проверява.Едно е да се проверят 200-300 есета в АК, / толкова ли са?/друго е- хиляди в страната .Иначе,наистина, това е формата ! Съчинение- разсъждение  имаше преди не помня колко години, близки деца кандидатстваха по такъв формат, някои са вече завършили ВУЗ. Друго, което предполагам, че може да е различно е включването на нови произведения или изключването на стари. Нали все още не се знае какъв материал обхваща новата програма.
Напротив, учебните програми отдавна са известни.
Горещо ти препоръчвам да следиш шестокласната тема. Там въпросът вече е обсъждан. Цитирала съм части от учебната програма по БЕЛ, включително и произведенията, които ще се изучават.
В този смисъл намирам настоящата тема за напълно излишна, тъй като по съдържание дублира няколко други теми.

# 22
  • Мнения: 11 897
      Докато не видя учебници, не мога нищо да приема за окончателно.
Досега бяха включени в изпитния формат "Една българка", "Бай Ганьо", "По жътва", "На прощаване", "Заточеници", "Българският език","Опълченците на Шипка" май за други от тестовете не се сещам,не твърдя, че не е имало други, съвсем по памет цитирам, не съм имала особен интерес.

Заради преексплоатирането им, вероятно е в изпитната програма да се включат съвсем други произведения, иначе компетентностите, да, няма особена разлика. Макар да е странно защо в уч. програма са включени компетентности, усвоени в VІ клас/Като разпознаване на ода и елегия, например, това се сещам от последните уроци/

А може и изцяло нов изпитен формат да има. Не че не може да има и нови наредби дотогава.

Темата си е о.к., тя е по определен въпрос.В шестокласната сме си общували на много общи теми, сврзани с децата, не само с училище.Така е и в другите наборни теми.



# 23
  • Мнения: 21 455
Учебните програми за седми клас, които са в сила от  учебната 2018/2019 година са утвърдени със заповед № РД09-1093/25.01.2017 г. и са качени на страницата на министерството на образованието. В тази по литература са изброени произведенията, които ще бъдат изучавани.
Цитирам мнението си от шестокласната тема.
Произведенията са почти същите. Учебната програма за седми клас, която е в сила от следващата учебна година, е публикувана на страницата на МОН. Добавени са  „Стани, стани, юнак балкански“ и „Вятър ечи, Балкан стене“ (Д. Чинтулов). Промяна има и за " Бай Ганьо". Досега се изучаваше „Бай Ганьо у Иречека”, а по новата програма - „Бай Ганьо пътува“.
Една от целите на външното оценяване в края на етап от степента е:  установяване на степента на постигане на отделни очаквани резултати от обучението по учебен предмет, определени в държавния образователен стандарт за общообразователна подготовка по съответния учебен предмет, в края на даден етап от степента на образование.
Което обяснява наличието на материал от различни класове на съответния етап в учебно-изпитните материали.
Дори да има изменения в наредбите, учениците ще завършат съответната степен на образование по разпоредбите на нормативните актове, които са били в сила, когато са започнали обучението си в съответната степен ( етап).

# 24
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
     Бих приветствала писането на есе, но предполагам, ще срещне отпор, защото трудно се проверява.Едно е да се проверят 200-300 есета в АК, / толкова ли са?/друго е- хиляди в страната .Иначе,наистина, това е формата ! Съчинение- разсъждение  имаше преди не помня колко години, близки деца кандидатстваха по такъв формат, някои са вече завършили ВУЗ. Друго, което предполагам, че може да е различно е включването на нови произведения или изключването на стари. Нали все още не се знае какъв материал обхваща новата програма.
Напротив, учебните програми отдавна са известни.
Горещо ти препоръчвам да следиш шестокласната тема. Там въпросът вече е обсъждан. Цитирала съм части от учебната програма по БЕЛ, включително и произведенията, които ще се изучават.
В този смисъл намирам настоящата тема за напълно излишна, тъй като по съдържание дублира няколко други теми.

 Hug Записвам се да следя. Може ли да помоля за линк към шестокласната тема ?  Hug

На нас миналата учебна година, когато децата бяха в пети клас , отначало ни казаха, че ще влизат в дипломата всички оценки от пети, шести и седми клас. След това, на друга родителска  среща пък ни казаха, че балообразуващите ще са само по БЕЛ и Математика, но оново от пети, шести и седми клас.  #Crazy , а не, както  било досега само от седми клас .

Миналата година е имало и матура по английски, нали ? Надявам се Английски да не влиза в балообразуващите.

# 25
  • София
  • Мнения: 11 692
Заповядай в темата за 6 клас!
http://old.bg-mamma.com/?topic=993362;topicrefid=20

# 26
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535

Благодаря !  Hug

# 27
  • Sofia
  • Мнения: 719
Балообразуващите не зависят ли от паралелката , за която ще кандидатства детето . Например в НПМГ за паралелка с физика се взема оценката по физика , а не по БЕЛ .

# 28
  • Мнения: 21 455
Балообразуващите не зависят ли от паралелката , за която ще кандидатства детето . Например в НПМГ за паралелка с физика се взема оценката по физика , а не по БЕЛ .
Така е. Двата предмета от свидетелството за завършено основно образование, които участват в балообразуването, се определят от педагогическия съвет и често са различни не само за различните училища, но и за отделни паралелки в тях.
Миналата година е имало и матура по английски, нали ? Надявам се Английски да не влиза в балообразуващите.
ДЗИ по английски език има всяка година.
Явяването на НВО по език в седми клас вече е по желание.
.

# 29
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
Балообразуващите не зависят ли от паралелката , за която ще кандидатства детето . Например в НПМГ за паралелка с физика се взема оценката по физика , а не по БЕЛ .
Така е. Двата предмета от свидетелството за завършено основно образование, които участват в балообразуването, се определят от педагогическия съвет и често са различни не само за различните училища, но и за отделни паралелки в тях.
Миналата година е имало и матура по английски, нали ? Надявам се Английски да не влиза в балообразуващите.
ДЗИ по английски език има всяка година.
Явяването на НВО по език в седми клас вече е по желание.
.

Мерси ! Но ако все пак детето реши пожелание да се яви на НВО по английски език, ще влиза ли тази оценка в бала ?

# 30
  • Мнения: 21 455
В балообразуването ще влиза това, което педагогическият съвет избере от предоставените в Наредба 10 възможности.

# 31
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
Тоест, явно ще разберем следващата година .

# 32
  • Мнения: 11 897
Не само английски, а за всеки първи чужд език има НВО. За някои училища до 7 клас първият език е различен от английския.

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 2 464
По кое време на годината се публикуват решенията на педагогическия съвет.
Извинявайте за глупавите въпроси но ми липсва ориентация по въпроса.
Ние се интересуваме основно от две езикови гимназии: френска и немска.
Знаете ли традиционно как се изчислява бала за тях!?

# 34
  • Мнения: 5 160
Явяването на НВО по език в седми клас вече е по желание.

Нали няма обявени дати за 2018 г. за изпит по чужди езици за VII клас и за НВО по чужд език за VIII клас с интензивно изучаване на чужд език?

# 35
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
По кое време на годината се публикуват решенията на педагогическия съвет.
Извинявайте за глупавите въпроси но ми липсва ориентация по въпроса.
Ние се интересуваме основно от две езикови гимназии: френска и немска.
Знаете ли традиционно как се изчислява бала за тях!?

Не мога да отговоря конкретно, но за ориентация / донякъде / можеш да влезнеш в сайта на гимназиите, които те интересуват. Там поне можеш да видиш за миналата учебна година кои са били балообразуващите и какви са били критериите. Simple Smile

# 36
  • Мнения: 5 160
alegra, 2 х НВО БЕЛ + 2 НВО МАТ + 1 х оценка БЕЛ + 1 х оценка МАТ = 500 точки макс

# 37
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
alegra, 2 х НВО БЕЛ + 2 НВО МАТ + 1 х оценка БЕЛ + 1 х оценка МАТ = 500 точки макс

оценките по БЕЛ и МАТ само от седми клас ли ?

# 38
  • Мнения: 5 160
Към момента да:)
Сегашните седмокласници са последните, в чието свидетелство ще има само оценките от 7 клас.

# 39
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
Благодаря  Hug

Значи за догодина не се знае. Надявам се да го оставят пак така, но не ми се вярва. Най- вероятно ще вземат оценките и от трите години. Което пък от друга страна може да има и предимство - например, детето ти е изкарало хубави оценки в пети и шести клас, но в седми ако случайно не е чак толкова добре, тогава пети и шести клас могат да компенсират донякъде и оценката от седми.  Hug

# 40
  • Мнения: 5 160
Засега в нормативните документи си е така. Пиша засега, защото обикновено им щукват разни неща.

Ето балообразуването за 2017/2018 по паралелки - София:
www.regalia6.com/ucRegalia/regalia_files/kand_7kl.../KODOVE_GRUPI.xlsx

# 41
  • Мнения: 21 455
Явяването на НВО по език в седми клас вече е по желание.

Нали няма обявени дати за 2018 г. за изпит по чужди езици за VII клас и за НВО по чужд език за VIII клас с интензивно изучаване на чужд език?
Няма. Миналогодишните и сегашните седмокласници попаднаха на границата между две програми и вероятно са решили тази година да им го спестят.
Осми клас е по новите учебни планове и програми, а нормативната уредба не предвижда външно оценяване по език за този клас.
Значи за догодина не се знае. Надявам се да го оставят пак така, но не ми се вярва.
Напротив. Знае се. Децата ще завършат етапа на образование по нормативната уредба, която е била в сила, когато са го започнали.

# 42
  • Sofia
  • Мнения: 2 464
alegra, 2 х НВО БЕЛ + 2 НВО МАТ + 1 х оценка БЕЛ + 1 х оценка МАТ = 500 точки макс

Момичета много, много Ви благодаря !!!! Започвам по малко да се ориентирам.

Може ли да ми простите още два въпроса:

как се сумират тези оценки, за да се получи максимален бал 500 точки.
Моята примерна сметка показва максимални точни 36

2 х НВО БЕЛ – например 2 х 6 = 12
+
2 х НВО МАТ – например 2 х 6 = 12
+
1 х оценка БЕЛ – например 6
+
1 х оценка МАТ например 6

В кой момент и в каква форма се заявяват желаните учебни заведения.

Последна редакция: вт, 23 яну 2018, 11:33 от alegra

# 43
  • Мнения: 21 455
alegra, 2 х НВО БЕЛ + 2 НВО МАТ + 1 х оценка БЕЛ + 1 х оценка МАТ = 500 точки макс

Скрит текст:
Момичета много, много Ви благодаря !!!! Започвам по малко да се ориентирам.

Може ли да ми простите още един глупав въпрос !!!

как се сумират тези оценки, за да се получи максимален бал 500 точки.
Моята примерна сметка показва максимални точни 36

2 х НВО БЕЛ – например 2 х 6 = 12
+
2 х НВО МАТ – например 2 х 6 = 12
+
1 х оценка БЕЛ – например 6
+
1 х оценка МАТ например 6
Няма оценки. Всичко е в точки.

2 х НВО БЕЛ – 2 х 100 = 200
+
2 х НВО МАТ –  2 х 100 = 200
+
1 х оценка БЕЛ –  50
+
1 х оценка МАТ - 50
Изчисленията с максимални резултати и две шестици от свидетелството за основно образование.

# 44
  • Sofia
  • Мнения: 2 464
петицата колко точки е ...

В кой момент и в каква форма се заявяват желаните учебни заведения.

# 45
  • Мнения: 5 160
(10) Когато за приемане на места, определени с държавния или с допълнителния план-прием, се
налага превръщане в точки на оценките от документите за завършен етап или за завършена основна
степен на образование, се прилага следната скала:
1. отличен 6 се приравнява на 50 точки;
2. много добър 5 се приравнява на 39 точки;
3. добър 4 се приравнява на 26 точки;
4. среден 3 се приравнява на 15 точки

Прегледай наредбите
за оценяването - https://www.navet.government.bg/bg/media/DOS-otsenyavane.pdf
за организацията на дейностите и училищнито образование - https://www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=10255

График за 2018/2019 за неспециализирани училища
https://www.hebrewschool-bg.org/wp-content/uploads/2016/10/Grafi … 0002-768x1086.jpg

# 46
  • Sofia
  • Мнения: 2 464
Много, много благодаря !!!!!
Неоценима помощ!!!!!!!!!!!!!!!
Благодаря !!!  bouquet

# 47
  • Мнения: 21 455
Като дати графикът може да не ти свърши много работа, тъй като от следващата учебна година седмокласниците ще учат 36 учебни седмици вместо досегашните 34, но поне ще се ориентираш на какви интервали са излизането на резултатите и класиранията, подаването на заявления, записването и т. н.

# 48
  • у нас
  • Мнения: 5 710
Като дати графикът може да не ти свърши много работа, тъй като от следващата учебна година седмокласниците ще учат 36 учебни седмици вместо досегашните 34, но поне ще се ориентираш на какви интервали са излизането на резултатите и класиранията, подаването на заявления, записването и т. н.
Ще учат до 15 юли ли?

# 49
  • Мнения: 21 455
Обичайно 36 учебни седмици означава края на юни.

# 50
  • у нас
  • Мнения: 5 710
О,да. Обърках се. Благодаря.

# 51
  • Мнения: 200
Чл. 29. (1) Окончателните оценки по всеки учебен предмет при завършване на първия гимназиален етап на средното образование се формират с точност до 0,01 като средноаритметични от годишните оценки по учебния предмет, изучаван в класовете от първия гимназиален етап в задължителните и в избираемите учебни часове, а в спортните училища – и във факултативните учебни часове по учебен предмет от специализираната подготовка.

https://www.navet.government.bg/bg/media/DOS-otsenyavane.pdf

Здравейте, това го прочетох в наредба 11 от 01.09.2016 г. Не съм сигурна, че го тълкувам правилно, но май в оценките в дипломата за основно образование ще се формират като средноаритметични от 5, 6 и 7 клас.

# 52
  • Мнения: 5 160
Чл. 29. (1) Окончателните оценки по всеки учебен предмет при завършване на първия гимназиален етап на средното образование се формират с точност до 0,01 като средноаритметични от годишните оценки по учебния предмет, изучаван в класовете от първия гимназиален етап в задължителните и в избираемите учебни часове, а в спортните училища – и във факултативните учебни часове по учебен предмет от специализираната подготовка.

https://www.navet.government.bg/bg/media/DOS-otsenyavane.pdf

Здравейте, това го прочетох в наредба 11 от 01.09.2016 г. Не съм сигурна, че го тълкувам правилно, но май в оценките в дипломата за основно образование ще се формират като средноаритметични от 5, 6 и 7 клас.

# 53
  • Мнения: 21 455
Чл. 29. (1) Окончателните оценки по всеки учебен предмет при завършване на първия гимназиален етап на средното образование се формират с точност до 0,01 като средноаритметични от годишните оценки по учебния предмет, изучаван в класовете от първия гимназиален етап в задължителните и в избираемите учебни часове, а в спортните училища – и във факултативните учебни часове по учебен предмет от специализираната подготовка.

https://www.navet.government.bg/bg/media/DOS-otsenyavane.pdf

Здравейте, това го прочетох в наредба 11 от 01.09.2016 г. Не съм сигурна, че го тълкувам правилно, но май в оценките в дипломата за основно образование ще се формират като средноаритметични от 5, 6 и 7 клас.

Първи гимназиален етап обхваща 8,9 и 10. клас.
Чл. 28. (1) Оценките по всеки учебен предмет при завършване на прогимназиалния етап на основното образование са годишните оценки по учебния предмет, изучаван във всеки от класовете - V, VI и VII, от прогимназиалния етап в задължителните и в избираемите учебни часове, а в спортните училища - и във факултативните учебни часове по учебен предмет от специализираната подготовка.
....................................................
(3) Оценките по ал. 1 се записват в свидетелството за основно
образование.

# 54
  • Мнения: 200
Дидева, благодаря за пояснението, не бях наясно кой е първия етап на образованието.

# 55
  • Мнения: 1 137
Добре, последно какво? Ще се гледа успеха от 5, 6 и 7кл. по мат. и бел. или не. За набор 2005г.

# 56
  • Мнения: 21 455
Добре, последно какво? Ще се гледа успеха от 5, 6 и 7кл. по мат. и бел. или не. За набор 2005г.
Не няма да се гледат годишните оценки по тези два предмета от тези три класа. В балообразуването за доста паралелки дори не участват БЕЛ и математика. В свидетелството за завършено основно образование няма окончателни ( средноаритметични)оценки. Годишната оценка по предмет, изучаван в седми клас в раздел А от учебния план, т. е. може да е оценката по всеки предмет от ЗП в седми клас.

# 57
  • Мнения: 1 137
Може ли да споделиш за кои паралелки не се гледа бел. и  мат.? Предполагам за изобразителните изкуства, спортни паралелки, музикални. Има ли други?

# 58
  • Мнения: 21 455
Може ли да споделиш за кои паралелки не се гледа бел. и  мат.? Предполагам за изобразителните изкуства, спортни паралелки, музикални. Има ли други?
Има, но всяка година е различно. За тази година срокът за публикуване на одобрения план-прием е 10. април.
Не са само паралелките в училищата по културата и тези с допълнителен изпит за проверка на способностите.
Ще дам пример, защото е невъзможно да изброя всичко.
Национална природо-математическа гимназия "Акад. Любомир Чакалов"
География и икономика с Английски език – разширено изучаване
I.География и икономика
II.История и цивилизация

# 59
  • София
  • Мнения: 529

Чл. 28. (1) Оценките по всеки учебен предмет при завършване на прогимназиалния етап на основното образование са годишните оценки по учебния предмет, изучаван във всеки от класовете - V, VI и VII, от прогимназиалния етап в задължителните и в избираемите учебни часове, а в спортните училища - и във факултативните учебни часове по учебен предмет от специализираната подготовка.
....................................................
(3) Оценките по ал. 1 се записват в свидетелството за основно
образование.
Правилно ли разбирам -  бланката "Свидетелство за основно образование" трябва да е нов вид, с поле за трите класа, в които примерно за МАТ, БЕЛ, История и цивил. и т.н. ще има оценките от 5,6 7 кл; за ЧП - 5 и 6 кл.; Биология, Химия, Физика - 7 клас и т.н.?
А за бал ще се ползва само последната 7 класна, обърната в точки по скалата?

# 60
  • Sofia
  • Мнения: 719
И аз това предположих : след като синът ми ще кандидатства в паралелка с физика , трябва да се вземат оценките по Човек и природа от 5ти и 6ти клас и по Физика от 7ми клас .

# 61
  • Мнения: 21 455
И аз това предположих : след като синът ми ще кандидатства в паралелка с физика , трябва да се вземат оценките по Човек и природа от 5ти и 6ти клас и по Физика от 7ми клас .
Не, няма.

# 62
  • Мнения: 5 160
И аз това предположих : след като синът ми ще кандидатства в паралелка с физика , трябва да се вземат оценките по Човек и природа от 5ти и 6ти клас и по Физика от 7ми клас .
И няма логика това да се случи.
ЧП не е само физика в 5 и 6 клас.
Ще се съберат ябълки и круши.

# 63
  • Мнения: 4 582
От миналата година още сме експериментален набор....кой знае до догодина какво още ще измислят.
 ако за бг и мат, анг.,  се взима средна от 5,6,7 клас , то тогава трябва да има допълнителна графа с бало образуваща оценка
за биология, химия, физика - само тази от 7 клас
Това знам аз за сега и е напълно възможно, в повечето училища се гледа бг и мат, само в едно две като ПМГ и ТОХ, другите оценки..

# 64
  • Мнения: 21 455
За да се прекратят споровете ще влизат ли в бала при кандидатстване след 7ми клас оценките от пети и шести клас:

# 65
  • Мнения: 200
Благодаря Ви Дидева за положените усилия!

# 66
  • Мнения: 21 455
Запитването до МОН и съответно полученият отговор са плод на усилията на друга съфорумка. Никът е виден от цитата, който съм публикувала.

# 67
  • Мнения: 3 964
Колко познато звучи абзац последен: "към настоящия момент няма основание"...А основание може да бъде всяка наредба, постановена до приемните изпити. Т.е. неизвестността остава. Цяла година време за нормотворчество и "креативност", а за нас - за догадки или спорове. Предлагам да спрем да дискутирамем по въпроса и да се върнем към него при нови реални факти.

# 68
  • Мнения: 21 455
Децата ще завършат степента ( етапа), който са започнали, по нормативната уредба, която е била в сила, когато са го започнали. Евентуални изменения в наредбата ще засегнат тези, които ще постъпят в пети клас, след утвърждаването на тези изменения.

# 69
  • sofia
  • Мнения: 176
Знаех си, че във форума ще мога да намеря адекватна информация по казуса.
Остава , обаче неприятното усещане от снощната родителска среща, където  учителите ни предупредиха за новата Наредба 11, според която за кандидатстване след 7 клас ще се взима средноаритметична оценка от 5,6 и 7 клас.
Мнение изказа дори зам. директора по учебната част.

Или учителите сами не знаят как ще се процедира или умишлено ни заблуждават.




# 70
  • Мнения: 5 160
Пак ли?!
Разпечатайте им писмото.

# 71
  • Мнения: 21 455
Скрит текст:
Знаех си, че във форума ще мога да намеря адекватна информация по казуса.
Остава , обаче неприятното усещане от снощната родителска среща, където  учителите ни предупредиха за новата Наредба 11, според която за кандидатстване след 7 клас ще се взима средноаритметична оценка от 5,6 и 7 клас.
Мнение изказа дори зам. директора по учебната част.
Или учителите сами не знаят как ще се процедира или умишлено ни заблуждават.
Освен, че може да им разпечатате писмото, може да ги помолите да ви подчертаят с червено " средноаритметична оценка" в Наредба 11, която отдавна не е нова. Все трябваше година и половина да им стигне, за да я прочетат и осмислят.

# 72
  • Мнения: 5 160
Ако не сами да се запознаят,
да не говорим колко семинари им провеждат.
Всяка ваканция ги ангажират.
Но пък като знаем какви експерти има ...

# 73
  • sofia
  • Мнения: 176
Благодаря за отговорите. Аз също четох наредбата и никъде не открих промяна или обяснение. Помислих, че грешката е в мен, защото беше масово натъртване, от всеки учител, който влезе при стреснатите родители.

# 74
  • Мнения: 6 924
Чак сега виждам темата. Мисля, че по-красноречив отговор от този едва ли има:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

# 75
  • у нас
  • Мнения: 5 710
Чак сега виждам темата. Мисля, че по-красноречив отговор от този едва ли има:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

А това уточнение не можаха ли да го направят по-рано? Не само Анастасия да си играе повече с приятелите, но и останалите деца на нейната възраст. А не само всеки да е вглъбен в едната оценка.

# 76
  • Мнения: 6 924
Чак сега виждам темата. Мисля, че по-красноречив отговор от този едва ли има:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

А това уточнение не можаха ли да го направят по-рано? Не само Анастасия да си играе повече с приятелите, но и останалите деца на нейната възраст. А не само всеки да е вглъбен в едната оценка.

За мен никога не е имало казус по въпроса в наредбите. Учудвам се как миналата година никой не е сигнализирал за проблема на директорите с четенето им с разбиране. Аз се сблъсках преди месец с този проблем, защото тогава ни го заяви нашия директор. Спорих с него. Не постигнах резултат с диалога си и затова попитах МОН директно (виждам, че Дидева е споделила тук отговора, който получих), за да мога да се аргументирам пред него, а не защото съм имала някакво съмнение в наредбите.

# 77
  • Мнения: 11 897
      Казус имаше и съм убедена, че правителството, при което са "родени" посочените Наредби е имало точно предвид участие в балообразуването на оценки от 5,6,7 клас.

Сега, това правителство може и да дава свое тълкуване на Наредбите. Обаче, четейки наредбите ,правната логика е / според написаното/, да участват оценките от трите години. Ясно стана вече, че няма да участват, но откъде идва объркването.

В Наредба 11, чл. 28 се дава легално определение на понятието "Оценка по предмет " при завършване на прогимназиален етап. Казано е, че оценка по предмет означава годишните оценки
по учебния предмет, изучаван във всеки от класовете - V, VI и VII, от
прогимназиалния етап в задължителните и в избираемите учебни
часове,....
/И доизяснено за спортните училища./

В правото щом е дадено легално определение на понятие, то няма как да е едно за един акт, друго- за друг./Напр., понятието "семейство" е такова, каквото е дефинирано в СК, престъпление- това, което е дефинирано в НК и т.н./

Разполагайки с това легално определение, Наредба №10 за организацията на дейностите посочва как се извършва балообразуването. Компонент от балообразуването е оценка от свидетелството по два учебни предмета/Вече знаем от другата Наредба какво е "Оценка по предмет" Но предметите не могат да са кои да е, а трябва да са изучавани вкл. в раздел А от учебния материал в VІІ клас.

БЕЛ изучаван ли е в раздел А- изучаван е. Значи може да е компонент в балообразуването, като оценка по предмет ще е това, което включва посоченото в чл. 28 от Нар. 10. Човекът и природата- изечаван ли е в VІІ клас- Не. Е, тогава няма характеристика да бъде включен в балообразуването.

Това е правната логика, заложена от правителството, при което са приети тези Наредби.

-Защо като е така, не е посочено изрично ,че се взема средното аритметично?Много "бодеше" този въпрос. Ами защото, нормативната уредба предвижда влизане на оценките от свидетелството след превръщането им в точки. Ако примерно, едно "средноаритметично" е 5.67, то няма как да се превърне "в точки", точките са предвидени единствено за "кръгли оценки". и затова скоростно имаше изменение. Обратното е възможно- превръщане на всяка оценка в точки и преизчисляването им.

-Защо въобще е имало такава идея?
Аз имам свое обяснение, макар че не твърдя достоверност. Наблюденията ми са следните- В първи и следв. класове родителите се стремят да запишат децата си в добри училища, но които са и с повече изисквания. В седми клас години наред започва една "обратна миграция"- към по-семпли училища, с цел вдигане на успеха.И това в големите градове въобще не е изолирано явление.Затова предходното правителство се опита да включи в балообразуването и оценките от предходните години, за да има максимален баланс.

За мен лично е все едно, дори по-добре да няма включване на оценките от пети и шести клас.Но тълкуването на уредбата по правилата си е точно такава, каквато я обясних. Сега, че това правителство тълкува по друг начин наредбите, ами добре. Аз също имам отговор от , също е посочено, че няма да се вземат оценките от 5 и 6 клас. Но когато имам време, ще намеря начин да говоря с юрист, лично за собствено убеждение относно логиката на наредбите.Всъщност, за първи път ми се случва да виждам / още не съм видяла ,де Simple Smile/ документ, който "свидетелства" за нещо, което никому не е нужно да му се засвидетелства/Визирам оценките от 5 и 6 клас/

Вече не споря, заради категоричното мнение на МОН, но искам да кажа откъде идваше убеждението на директори и учители.Не е било масова приумица.

# 78
  • Мнения: 6 924
Светкавица, следя всички нормативни документи и заповеди на МОН, които касаят кандидатстване, училища, състезания от поне 5 години. Казус не е имало. Измененията на нормативнити документи също могат да се намерят. Ако ми извадиш цитат на чл.28 на наредба 11 със "средноаритметична" оценка от прогимназиален етап, ще призная, че е имало казус. До тогава за мен казус имат само хората, които не се справят с четенето с разбиране и тези, които не си четат нормативните документи.

# 79
  • Мнения: 5 160
maria, предстоеше включване в бала на "общ успех" от дипломата за 7 клас за балообразуването през 2016 г.

https://offnews.bg/obshtestvo/obshtiat-uspeh-sled-7-klas-1-6-ot- … ziite-551960.html
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=383
Според мен оттогава върлува това за общ успех/ средноаритметично и съответно притесненията.

А по повод последното изречение от статията:
"От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" пък предложиха и оценка за поведение да влиза в бала. "
Споделиха ми, че са говорили на учениците, че при наличие на първо, второ, трето предупреждение за изключване - намаляват шансовете при равен бал. Дори неучастие в класирането при крайна фаза на предупреждение.

# 80
  • Мнения: 6 924
maria, предстоеше включване в бала на "общ успех" от дипломата за 7 клас за балообразуването през 2016 г.

https://offnews.bg/obshtestvo/obshtiat-uspeh-sled-7-klas-1-6-ot- … ziite-551960.html
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=383
Според мен оттогава върлува това за общ успех/ средноаритметично и съответно притесненията.

А по повод последното изречение от статията:
"От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" пък предложиха и оценка за поведение да влиза в бала. "
Споделиха ми, че са говорили на учениците, че при наличие на първо, второ, трето предупреждение за изключване - намаляват шансовете при равен бал. Дори неучастие в класирането при крайна фаза на предупреждение.
Да, това го помня. Но и тогава не е имало средноаритметична оценка 5-7 клас. Може някъде някой да си е приказвал на някое си "обучение", но никога не е обнародван закон, нормативен документ или дори заповед, в които да се казва, че в бала ще влиза средноаритметична оценка от 5-7 клас. Всичко извън нормативните документи са ЕЖК. Да не говорим, че наредбите са от 2016г., а директорите все още не ги познават. Недопустимо е!

# 81
  • Мнения: 11 897
Ако ми извадиш цитат на чл.28 на наредба 11 със "средноаритметична" оценка от прогимназиален етап, ще призная, че е имало казус.

 В поста по-горе съм написала защо не е изрично казано средноаритметична оценка .Защото в точки се обръщат само цели числа.
Казус имаше, доколкото имаше специални родителски срещи на родители на деца родени през 2005г.за разясняване на горепосочените наредби. В нашия град- във всички училища.


Приключвам темата , от МОН вече е изрично посочено ,че ще се вземат оценките само от седми клас.
Четенето с разбиране, обаче в случая е свързано с цяла една наука, която се нарича "Тълкуване на правни норми"

# 82
  • Мнения: 21 455
Имаше първоначален вариант на наредбата, в който беше предвидено свидетелството за завършено основно образование да включва т. нар. окончателни оценки ( изчислени като средноаритметични с точност до 0, 01). В окончателния вариант това не беше включено. Мисля, че объркването тръгна точно оттам.
Това, че директори и учители не могат да четат с разбиране и масово са провели родителски срещи по несъществуващ проблем, не прави опита за обяснение на грешката им по достоверен.
Това, което се изучава в раздел А от учебния план в 7. клас, се изучава в седми клас и всякакви еквилибристики с наредбата за оценяването не променят този факт.

# 83
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
         Благодаря за линка з разяснението.  Hug

         Детето ми в момента е в шести клас. На родителска среща още в пети клас ни беше обяснено от класния ръководител, че ще влизат оценките и от 5,6 и 7 клас.  Детето се претоварваше с учене , за да има шестици и то не само но БЕЛ и Мат. , но и по всички други предмети. Според мен няма загуба от това. Дори и да не влизат в бала оценките от пети и шести клас, ако децата са учили съвестно, имат добра основа и ще им е много по-лесно на матурите, отколкото на тези деца, които не са учили достатъчно в пети и шести клас.
         Да се надяваме, че до следващата учебна година няма да променят регламента, но ако  все пак го направят, няма да се учудя изобщо.  Mr. Green

# 84

Общи условия

Активация на акаунт