Критерии за кандидатстване след 7 клас за набор 2005

  • 20 052
  • 84
  •   1
Отговори
# 75
  • у нас
  • Мнения: 5 696
Чак сега виждам темата. Мисля, че по-красноречив отговор от този едва ли има:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

А това уточнение не можаха ли да го направят по-рано? Не само Анастасия да си играе повече с приятелите, но и останалите деца на нейната възраст. А не само всеки да е вглъбен в едната оценка.

# 76
  • Мнения: 6 918
Чак сега виждам темата. Мисля, че по-красноречив отговор от този едва ли има:
http://news.bnt.bg/bg/a/baloobrazuvaneto-sled-7-mi-klas-samo-s-o … enki-ot-7-mi-klas

А това уточнение не можаха ли да го направят по-рано? Не само Анастасия да си играе повече с приятелите, но и останалите деца на нейната възраст. А не само всеки да е вглъбен в едната оценка.

За мен никога не е имало казус по въпроса в наредбите. Учудвам се как миналата година никой не е сигнализирал за проблема на директорите с четенето им с разбиране. Аз се сблъсках преди месец с този проблем, защото тогава ни го заяви нашия директор. Спорих с него. Не постигнах резултат с диалога си и затова попитах МОН директно (виждам, че Дидева е споделила тук отговора, който получих), за да мога да се аргументирам пред него, а не защото съм имала някакво съмнение в наредбите.

# 77
  • Мнения: 11 870
      Казус имаше и съм убедена, че правителството, при което са "родени" посочените Наредби е имало точно предвид участие в балообразуването на оценки от 5,6,7 клас.

Сега, това правителство може и да дава свое тълкуване на Наредбите. Обаче, четейки наредбите ,правната логика е / според написаното/, да участват оценките от трите години. Ясно стана вече, че няма да участват, но откъде идва объркването.

В Наредба 11, чл. 28 се дава легално определение на понятието "Оценка по предмет " при завършване на прогимназиален етап. Казано е, че оценка по предмет означава годишните оценки
по учебния предмет, изучаван във всеки от класовете - V, VI и VII, от
прогимназиалния етап в задължителните и в избираемите учебни
часове,....
/И доизяснено за спортните училища./

В правото щом е дадено легално определение на понятие, то няма как да е едно за един акт, друго- за друг./Напр., понятието "семейство" е такова, каквото е дефинирано в СК, престъпление- това, което е дефинирано в НК и т.н./

Разполагайки с това легално определение, Наредба №10 за организацията на дейностите посочва как се извършва балообразуването. Компонент от балообразуването е оценка от свидетелството по два учебни предмета/Вече знаем от другата Наредба какво е "Оценка по предмет" Но предметите не могат да са кои да е, а трябва да са изучавани вкл. в раздел А от учебния материал в VІІ клас.

БЕЛ изучаван ли е в раздел А- изучаван е. Значи може да е компонент в балообразуването, като оценка по предмет ще е това, което включва посоченото в чл. 28 от Нар. 10. Човекът и природата- изечаван ли е в VІІ клас- Не. Е, тогава няма характеристика да бъде включен в балообразуването.

Това е правната логика, заложена от правителството, при което са приети тези Наредби.

-Защо като е така, не е посочено изрично ,че се взема средното аритметично?Много "бодеше" този въпрос. Ами защото, нормативната уредба предвижда влизане на оценките от свидетелството след превръщането им в точки. Ако примерно, едно "средноаритметично" е 5.67, то няма как да се превърне "в точки", точките са предвидени единствено за "кръгли оценки". и затова скоростно имаше изменение. Обратното е възможно- превръщане на всяка оценка в точки и преизчисляването им.

-Защо въобще е имало такава идея?
Аз имам свое обяснение, макар че не твърдя достоверност. Наблюденията ми са следните- В първи и следв. класове родителите се стремят да запишат децата си в добри училища, но които са и с повече изисквания. В седми клас години наред започва една "обратна миграция"- към по-семпли училища, с цел вдигане на успеха.И това в големите градове въобще не е изолирано явление.Затова предходното правителство се опита да включи в балообразуването и оценките от предходните години, за да има максимален баланс.

За мен лично е все едно, дори по-добре да няма включване на оценките от пети и шести клас.Но тълкуването на уредбата по правилата си е точно такава, каквато я обясних. Сега, че това правителство тълкува по друг начин наредбите, ами добре. Аз също имам отговор от , също е посочено, че няма да се вземат оценките от 5 и 6 клас. Но когато имам време, ще намеря начин да говоря с юрист, лично за собствено убеждение относно логиката на наредбите.Всъщност, за първи път ми се случва да виждам / още не съм видяла ,де Simple Smile/ документ, който "свидетелства" за нещо, което никому не е нужно да му се засвидетелства/Визирам оценките от 5 и 6 клас/

Вече не споря, заради категоричното мнение на МОН, но искам да кажа откъде идваше убеждението на директори и учители.Не е било масова приумица.

# 78
  • Мнения: 6 918
Светкавица, следя всички нормативни документи и заповеди на МОН, които касаят кандидатстване, училища, състезания от поне 5 години. Казус не е имало. Измененията на нормативнити документи също могат да се намерят. Ако ми извадиш цитат на чл.28 на наредба 11 със "средноаритметична" оценка от прогимназиален етап, ще призная, че е имало казус. До тогава за мен казус имат само хората, които не се справят с четенето с разбиране и тези, които не си четат нормативните документи.

# 79
  • Мнения: 5 160
maria, предстоеше включване в бала на "общ успех" от дипломата за 7 клас за балообразуването през 2016 г.

https://offnews.bg/obshtestvo/obshtiat-uspeh-sled-7-klas-1-6-ot- … ziite-551960.html
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=383
Според мен оттогава върлува това за общ успех/ средноаритметично и съответно притесненията.

А по повод последното изречение от статията:
"От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" пък предложиха и оценка за поведение да влиза в бала. "
Споделиха ми, че са говорили на учениците, че при наличие на първо, второ, трето предупреждение за изключване - намаляват шансовете при равен бал. Дори неучастие в класирането при крайна фаза на предупреждение.

# 80
  • Мнения: 6 918
maria, предстоеше включване в бала на "общ успех" от дипломата за 7 клас за балообразуването през 2016 г.

https://offnews.bg/obshtestvo/obshtiat-uspeh-sled-7-klas-1-6-ot- … ziite-551960.html
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=383
Според мен оттогава върлува това за общ успех/ средноаритметично и съответно притесненията.

А по повод последното изречение от статията:
"От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" пък предложиха и оценка за поведение да влиза в бала. "
Споделиха ми, че са говорили на учениците, че при наличие на първо, второ, трето предупреждение за изключване - намаляват шансовете при равен бал. Дори неучастие в класирането при крайна фаза на предупреждение.
Да, това го помня. Но и тогава не е имало средноаритметична оценка 5-7 клас. Може някъде някой да си е приказвал на някое си "обучение", но никога не е обнародван закон, нормативен документ или дори заповед, в които да се казва, че в бала ще влиза средноаритметична оценка от 5-7 клас. Всичко извън нормативните документи са ЕЖК. Да не говорим, че наредбите са от 2016г., а директорите все още не ги познават. Недопустимо е!

# 81
  • Мнения: 11 870
Ако ми извадиш цитат на чл.28 на наредба 11 със "средноаритметична" оценка от прогимназиален етап, ще призная, че е имало казус.

 В поста по-горе съм написала защо не е изрично казано средноаритметична оценка .Защото в точки се обръщат само цели числа.
Казус имаше, доколкото имаше специални родителски срещи на родители на деца родени през 2005г.за разясняване на горепосочените наредби. В нашия град- във всички училища.


Приключвам темата , от МОН вече е изрично посочено ,че ще се вземат оценките само от седми клас.
Четенето с разбиране, обаче в случая е свързано с цяла една наука, която се нарича "Тълкуване на правни норми"

# 82
  • Мнения: 21 436
Имаше първоначален вариант на наредбата, в който беше предвидено свидетелството за завършено основно образование да включва т. нар. окончателни оценки ( изчислени като средноаритметични с точност до 0, 01). В окончателния вариант това не беше включено. Мисля, че объркването тръгна точно оттам.
Това, че директори и учители не могат да четат с разбиране и масово са провели родителски срещи по несъществуващ проблем, не прави опита за обяснение на грешката им по достоверен.
Това, което се изучава в раздел А от учебния план в 7. клас, се изучава в седми клас и всякакви еквилибристики с наредбата за оценяването не променят този факт.

# 83
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
         Благодаря за линка з разяснението.  Hug

         Детето ми в момента е в шести клас. На родителска среща още в пети клас ни беше обяснено от класния ръководител, че ще влизат оценките и от 5,6 и 7 клас.  Детето се претоварваше с учене , за да има шестици и то не само но БЕЛ и Мат. , но и по всички други предмети. Според мен няма загуба от това. Дори и да не влизат в бала оценките от пети и шести клас, ако децата са учили съвестно, имат добра основа и ще им е много по-лесно на матурите, отколкото на тези деца, които не са учили достатъчно в пети и шести клас.
         Да се надяваме, че до следващата учебна година няма да променят регламента, но ако  все пак го направят, няма да се учудя изобщо.  Mr. Green

# 84

Общи условия

Активация на акаунт