Математически турнири 1-4 клас. Тема №48

  • 118 632
  • 738
  •   1
Отговори
# 525
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 043
Ето отговор от олимпиадата за 4 клас от днес.
зад. 1 А=27, В=40. Най-голям сбор 48 при 3, 2, 2, 2, 2 и при комбинация 3, 3, 3, 1, 1 получаваме произведение 27.

Зад. 2 а/ х=22, у=77,
б/ х=26, у=90

Зад. 3 отг. 17 монети, от които 3 по 1 лев. Е имала в началото и 34 монети в края, от които 1 *20ст. И 19 по 10ст..

22.3 не е равно на 77-12
и 2.22+2.77 не са 200

78 трябва да е

и нашият е търсил връзка между двете условия Sad
не казва да е от квестора, от него си е

# 526
  • Мнения: 19 296
Последният въпрос ли имате предвид на първа задача?
Нали и Хана така я е решила? Намерила е кои числа дават сбор 11, а после кой вариант от тях дава най-голямо произведение.
Дъщеря ми пък е помислила, че няма връзка и е писала 6.6.6.6.6  Confused
Аз като я четох, също се замислих, но щом не е отделена в подточка, има връзка с предното условие.

# 527
  • Varna
  • Мнения: 439
Ето отговор от олимпиадата за 4 клас от днес.
зад. 1 А=27, В=40. Най-голям сбор 48 при 3, 2, 2, 2, 2 и при комбинация 3, 3, 3, 1, 1 получаваме произведение 27.

Зад. 2 а/ х=22, у=77,
б/ х=26, у=90

Зад. 3 отг. 17 монети, от които 3 по 1 лев. Е имала в началото и 34 монети в края, от които 1 *20ст. И 19 по 10ст..

22.3 не е равно на 77-12
и 2.22+2.77 не са 200

78 трябва да е

и нашият е търсил връзка между двете условия Sad
не казва да е от квестора, от него си е
[/quot
Да 78 е... Пак съм бързала... Ще го редактирам в предния пост...

# 528
  • Мнения: 6 925
Не сме имали организационни затруднения. Предварително беше получил номера на стаята от госпожата, списъкът беше по азбучен ред и просто видяхме на кой етаж е.
Но - проблем.
Твърди, че квесторите им казали, че между първо и второ подусловие на първа задача трябва да има връзка. И той нищо не измислил. А след състезанието го решил много бързо. Просто се е доверил на уж авторитети и търсел връзка, която не съществува.
Баща му, бивш състезател по математика, мисли, че е част от процеса. Винаги се е случвало. Да насърчим нашите, да подхлъзнем външните.
Не знам колко е вярно, просто опасения.
След това беше на курс и учителят им попитал има ли други деца с такъв проблем. Имало, почти всички.
Това е първата реакция, не знам колко е вярно, но ако е така, жалко.
София, 22-ро училище, 72 стая.
Квесторите на олимпиада по математика не са математици. Това е правило, не е нито слух, нито препоръка. Квесторите се питат за възможност за ползване на тоалетна, за оставащо време, за предоставяне на допълнителни листа и други не свързани с условията на задачите неща. Във всяко училище е редно да има математик, който да е на разположение при въпроси по условието.  Състезателите по математика знаят тези правила. Трябвало е да предупредите детето. Но конспирации "да подпомогнем нашите и да навредим на другите" в 4-ти клас ми се струват неправдоподобни. Квесторите не са само от училището домакин, а от всяко училище, което има представители. Едва ли знаят кои деца са "техни" и кои "чужди".

# 529
  • Мнения: 4 127
Последният въпрос ли имате предвид на първа задача?
Нали и Хана така я е решила? Намерила е кои числа дават сбор 11, а после кой вариант от тях дава най-голямо произведение.
Дъщеря ми пък е помислила, че няма връзка и е писала 6.6.6.6.6  Confused
Аз като я четох, също се замислих, но щом не е отделена в подточка, има връзка с предното условие.
И моят син е сметнал че е 6.6.6.6.6
Мислел че по принцип го питат
А трябва ли да се изброяват всички варианти със сбор 11
На втора задача б) е писал някакви небивалици,но е получил отговорите,чист късмет
Но решението е грешно
Дават ли точки в такъв случай

# 530
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 043
моят на втора задача е търсил връзката.
че я е и намерил Head Band

# 531
  • Мнения: 6 087
Здравейте!
От областния кръг след колко време излизат резултатите? У-щето домакин има ли ангажимент да ги обяви или информацията се публикува от съответното РУО.
Моят човек е решил две ззадачи, на третата не разбрал добре условието и понеже не се чувствал добре избра да си тръгнем. Той пита ако са верни двете му задачи /за себе си е убеден че ги е решил вярно/ за областен кръг това добро представяне ли е. Тъй като в 4 клас няма следващ кръг съответно критерии за класиране не знам какво да отговоря. Според родителите с по-големи деца за 4 клас на областен кръг кое е добро представяне?

# 532
  • Мнения: 4 127
моят на втора задача е търсил връзката.
че я е и намерил Head Band
Ха ха
Забавни са

# 533
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Рори72, представянето колко е “ добро” , ще се види като излезе класирането . Зависи от трудността на задачите все пак . Може с 14 т да е в първата половина на списъка , а може и да не е . Wink Относително е ! А и за всеки “ добро” представяне е различно .

# 534
  • Мнения: 6 087
Значи сега ще има класиране като на частните състезания. Обяснявах, че на НОМ няма медали и грамоти, но е много по-представително тъй като е държавно. Опитах се да обясня като няма награди какво му е престижното спрямо всички останали и се оплетох на моралното удовлетворение от доброто представяне, защото не можах да обясня кое се смята за успешно класиране. Нали имаше минимум от точки с които се класират на областен кръг.
Личните ми симпатии са към математика от типа на НОМ. Той много хареесва задачите, защото са много по-интересни, но определено прредпочита формат с ограждане на отговори и награди. Имахме спор кое е по-истинска математика - описване на решението с цел проследяване на пътя по който е получено или драскаш си на черновата, смяташ си на ум и даваш готовия отговор. И не можах да убедя 10 годишния, че НОМ е кралицата на състезанията по математика.

# 535
  • София
  • Мнения: 17 592

мога само да похваля училището за това, че не пускат децата навън, докато не видят родител. в сравнение със 125 са по-добри.


В 125 по принцип пускат да си излизат сами деца, които им изглеждат (малко субективно) големи - понеже има достатъчно големи, които принципно се прибират сами, както и такива, които им изглеждат познати (на принцип че е вероятно да живеят до училището и  също да са били пуснати сами). Малчовците -1-2 клас не ги пускат.

# 536
  • Мнения: 112
Задачите са качени в klasirane.com

# 537
  • Пловдив
  • Мнения: 197
Да сменя малко темата. Резултати от зимния кръг на турнира Математика без граници на децата от Пловдив, явили се в Образователен център Авигея http://www.childrens-academy-bg.com/index.php?page=novini&article=429

ПП Започнаха да публикуват резултати и за гр. София, явили се в ДАНИС

# 538
  • Мнения: 13
Да сменя малко темата. Резултати от зимния кръг на турнира Математика без граници на децата от Пловдив, явили се в Образователен център Авигея http://www.childrens-academy-bg.com/index.php?page=novini&article=429

ПП Започнаха да публикуват резултати и за гр. София, явили се в ДАНИС
А поетапно ли ги качват? На 1-3 клас още няма резултати?

# 539
  • Пловдив
  • Мнения: 197
Катя Дойчинова, вероятно утре ще ги качат. По-малките класове са повече деца.

Общи условия

Активация на акаунт