Математически турнири 1-4 клас. Тема №48

  • 118 436
  • 738
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 4 125
За другите задачи не знам колко точки ще има,но за това подусловие му да казали че нямал записи като от критериите
Утре ще ходя до училището да видя работата му,но исках да съм подготвена . Надявам се да му дадат поне половината точки

# 211
  • Мнения: 21 455
За другите задачи не знам колко точки ще има,но за това подусловие му да казали че нямал записи като от критериите
Утре ще ходя до училището да видя работата му,но исках да съм подготвена . Надявам се да му дадат поне половината точки
Позови се на същите тези критерии, в които пише:
Забележка: Всяко друго вярно решение на задачите, различно от предложените, се оценява с максимален брой точки.

Синът ми е 4 клас - днес отидох да видя работата му от КМС в 125 СУ. Как да му обясня, че е решил 10-та задача  вярно, но са му отнели точки, защото е трябвало да я реши по два начина, без това изискване изрично не е посочено в условието на задачата/ все пак математиката е точна наука и следва ако организаторите искат една задача да се реши по два начина, то това да се посочи в условието на задачата/? И как да му обясня, че на задача 8 при вярно посочен от него отговор "г) друг отговор", но вместо 6 е получил 5  и е оценен с 0 точки - толкова, колкото е оценено и дете което е оградило отговор а), б) или в) - неверни?
Съгласно регламента:
“Друг отговор” се приема за решение само при отбелязан правилен резултат.
За задача 10. В условията на някои задачи се включва изразът " опишете всички възможни начини",  в други се очаква да се досетиш. Явно в случая съставителите са избрали втория вариант.

# 212
  • Мнения: 6 924
             Имам питане. Синът ми е 4 клас - днес отидох да видя работата му от КМС в 125 СУ. Как да му обясня, че е решил 10-та задача  вярно, но са му отнели точки, защото е трябвало да я реши по два начина, без това изискване изрично не е посочено в условието на задачата/ все пак математиката е точна наука и следва ако организаторите искат една задача да се реши по два начина, то това да се посочи в условието на задачата/? И как да му обясня, че на задача 8 при вярно посочен от него отговор "г) друг отговор", но вместо 6 е получил 5  и е оценен с 0 точки - толкова, колкото е оценено и дете което е оградило отговор а), б) или в) - неверни?
За верен отговор "г) друг отговор" се зачита само ако е посочен ВЕРНИЯ отговор. Така, че е напълно вярно да му дадат 0 точки. Детето е решило грешно задачата, независимо дали е получило 3, 4 или 5. Няма по-верен или по-грешен отговор.

# 213
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Понеже и на мен ми омръзна да чета за и против разделянето и искам да съм сигурна, че новата тема справедливо ще раздели учениците, ще взема да я направя аз.

# 214
  • Мнения: 21 455
Понеже и на мен ми омръзна да чета за и против разделянето и искам да съм сигурна, че новата тема справедливо ще раздели учениците, ще взема да я направя аз.
Останах с впечатлението, че модераторът има информация за съфорумка, която работи по пускане на въпросната тема. Възможно е да стане дублиране и едната тема да бъде изтрита или заключена. Вероятно твоята.

# 215
  • Мнения: 4 125
Позови се на същите тези критерии, в които пише:
Забележка: Всяко друго вярно решение на задачите, различно от предложените, се оценява с максимален брой точки.
Благодаря Дидева
Ще го направя

# 216
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Понеже и на мен ми омръзна да чета за и против разделянето и искам да съм сигурна, че новата тема справедливо ще раздели учениците, ще взема да я направя аз.
Останах с впечатлението, че модераторът има информация за съфорумка, която работи по пускане на въпросната тема. Възможно е да стане дублиране и едната тема да бъде изтрита или заключена. Вероятно твоята.
Надявам се модераторът да е милостив:smiles: Пуснах темата и да видим ще се пише ли в нея. Ще се опитам да намеря информация и линкове за темата и ще съм благодарна на всеки, който помогне. Ето  линк към темата.
Лека вечер!

# 217
  • Мнения: 139
Позови се на същите тези критерии, в които пише:
Забележка: Всяко друго вярно решение на задачите, различно от предложените, се оценява с максимален брой точки.

Съгласно регламента:
“Друг отговор” се приема за решение само при отбелязан правилен резултат.
За задача 10. В условията на някои задачи се включва изразът " опишете всички възможни начини",  в други се очаква да се досетиш. Явно в случая съставителите са избрали втория вариант.

    Дидева, прочела съм регламента. Просто ме интересува при ограден "г)друг отговор" и посочен близък до верния отговор резултат, защо детето ми е получило 0 точки, и дали всички деца получават 0 точки или на някои деца се дават по 2, 3 или 5 точки в същи случай? За задача 10 питането ми е защо детето ми само трябва да се досети, че трябва да реши задачата по два начина, без това да е зададено в условието и всяка една задача ли трябва да реши по пет начина, за да е сигурно, че ще изкара максимален брой точки.  И на всички деца които са решили 10 задача само по един начин ли са отнели точки или само на моето? Просто КМС е повод да си задам тези въпроси  относно коректното оценяване на писмените работи в 125СУ.

Последна редакция: пн, 18 дек 2017, 22:59 от Bonikova

# 218
  • Мнения: 21 455
    Дидева, прочела съм регламента. Просто ме интересува при ограден "г)друг отговор" и посочен близък до верния отговор резултат, защо детето ми е получило 0 точки, и дали всички деца получават 0 точки или на някои деца се дават по 2, 3 или 5 точки в същи случай? За задача 10 питането ми е защо детето ми само трябва да се досети, че трябва да реши задачата по два начина, без това да е зададено в условието и всяка една задача ли трябва да реши по пет начина, за да е сигурно, че ще изкара максимален брой точки.  И на всички деца които са решили 10 задача само по един начин ли са отнели точки или само на моето? Просто КМС е повод да си задам тези въпроси за коректното оценяване на писмените работи в 125СУ.
Детето е отбелязало Г, но е посочило грешен отговор. Това се оценява с 0 точки. Това пише в регламента. Не мога да го кажа по-ясно.
Точки за 10 задача не се отнемат. Точки се дават.

# 219
  • Мнения: 3 047
Е, нуждата да дадеш верен отговор, когато отбележиш Г, дори няма нужда да бъде защитавана с регламента. Както писаха по-горе няма повече или по-малко грешен отговор. Ако отговорът не  ти е верен, той е грешен, без значение от оградените букви.

# 220
  • Мнения: 139
          Регламентът всеки го е чел. Поставих си въпросите и получих някои отговори. От мен, лека нощ!

Последна редакция: вт, 19 дек 2017, 01:29 от Bonikova

# 221
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Всяка година на КМС има недоволни от начина на определяне на "максимално решено" за последната задача. Според мен,  ако родител не е убеден,че детето му може да "отгатне" изискванията на комисията и ако смята, че ще бъде недоволно, по-добре да не го пуска.
За щастие има доста вече други формати с ясни критерии за малките,  та нека естественият подбор на родителите покаже кое състезание е най-любимото и масовото.
Според мен неумението на организаторите да измислят по-трудни задачи е довело до тая ситуация. И вътрешното им убеждение, че ако дадат много златни медали, светът ще свърши.
Всъщност, фактът че им е трудно да затруднят децата много ме радва. Значи децата са все по-подготвени и мотивирани.  Браво на това поколение!

# 222
  • Мнения: 2 404
Здравейте, главно ви чета и не пиша, но молбата ми е щом сте разделили темата, може ли да дадете линк към темата, която касае учениците от 1 до 4 клас.

# 223
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Здравейте, главно ви чета и не пиша, но молбата ми е щом сте разделили темата, може ли да дадете линк към темата, която касае учениците от 1 до 4 клас.

Ами вие сте в нея ! Wink

# 224
  • Мнения: 2 404
Здравейте, главно ви чета и не пиша, но молбата ми е щом сте разделили темата, може ли да дадете линк към темата, която касае учениците от 1 до 4 клас.

Ами вие сте в нея ! Wink
ОК благодаря, просто заглавието е  "Математически турнири ПУК- Четвърти клас" и не става ясно.
Благодаря ви за бързия отговор

Общи условия

Активация на акаунт