Ако сте избрали ЧОУ "Откривател" потърсете адвоката си

  • 20 244
  • 89
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 5 259
Юна, явно и вие като тях сте толкова информирана, и се стига до сблъсък с очакванията.
Смятам, че съм доста добре информирана. И както отбеляза sylviana по-горе, методът Монтесори е разработен от нея за деца до 7-годишна възраст, а вече някой ако си прави интерпретации как би изглеждало обучението нагоре, но построено на същите принципи, то това си е точно интерпретация и всякакви свободни съчинения са допустими.

В едно съм сигурна  - аз не бих си записала детето в това училище. Но и не разбрах авторката срещу какво недоволства.
Да не би да е отишла да си отпише детето поради недоволство и да си е поискала таксата обратно, а да са ѝ казали, че го изключват от училище по изфабрикувано обвинение и в договора има клауза, че при изключване не връщат такса? Това ли е ситиуацията?

# 61
  • София
  • Мнения: 62 595
пресипване  на леща, заедно с низането на макарони и подобни са ми от най-омразните неща, които никога не карам хората да правят. Има толкова по-смислени занимания от глупавото пресипане на леща. Каква целенасочена подготовка трябва, това са щуротии! Паркирай детето пред двайсет буркана за компоти, дай му задача във всеки буркан да сипва по Х лъжици захар и по Х плодчета да сложи, също и да долее вода до ръба, и ето ти хем свършена работа, хем тренираш координация, внимание и серийни действия. Или да изчисти ориза или боба за вечерята. Колкото хора са вкъщи, толкова прибори да сложи на масата и да разпредели кюфтетата така, че на всяко дете да има по две, а на всеки възрастен по три кюфтета... Мога такива да ти ги измисля цял поменик и без монтесорска подготовка. Хем детето се научава, хем помага вкъщи, хем си общува с възрастните по време на тези задачи. Голяма смехория е монтесорито за мен, ще извиняват влюбените в него.

# 62
  • Мнения: 5 259
Монтесори не е нищо подобно на това, което ти изреждаш тук.  Монтесори е да не казваш на детето "Внимавай, ще счупиш чашата" или да му се караш, ако го направи, а да го научиш как да си събере парчетата след това и да почисти. Монтесори е да го научиш, че всяка грешка може да се поправи и то е способно да си я поправи само. Да го научиш да поема отговорност за действията си, да е инициативно, да е обича предизвикателствата и да не си пести усилията, да открива приятната страна на работенето, а не да се скатава и подмотва и да очаква някой друг да му свърши работата, докато то излъчва безпомощност, защото това е умението, което е развило на най-високо ниво.
Ти си се фиксирала в някакви лещи и пропускаш смисъла. Обучителната страна е просто едно от средствата за постигане на възпитателната.
Някой е излъгал родителите, че Монтесори е обучителен метод, който превръща децата в гении, като ги занимава с дейности по редене на пъзели, пореждане на дървени топчета в дупки и други елементатни дейности от фината моторика, но това е далеч от истината.
Монтесори материалите могат да бъдат заменени с много по-интересни и подходящи за развиване на каквито и да било качества играчки и предмети, с каквито днешния свят изобилства. Те не са в основата на метода, а просто нещо примерно.

По-горе беше казана много уместната забележка, че методът не работи, ако се прилага само  градината, а вкъщи детето е научено да излъчва безпомощност и родителите се суетят да му угаждат и да го носят на ръце. Така то няма да стане самостоятелно и уверено, че може да преодолява трудности и да се справя със задачите си успешно, каквато е основната цел.
Така че, да. Неподходящата среда у дома може да развали всичко, а твърде много майки са склонни да свръхобгрижват децата си до прекалено голяма възраст и да им вменяват чувство за непълноцнност.
"Ти не можеш, дай аз да го направя!" - това е точно обратното на Монтесори, а точно около тази идея се върти смисълът. Не около лещата.

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
на това, което ти му казваш монтесори, ние му казваме създаване на битови навици и порастване на детето.
За леща аз не съм писала, а силви я спомена и аз я коментирах. Какво толкова си се влюбила в това монтесори или май ти беше писала, че уж си била учител в монтесори? Може и да бъркам, но нещо такова ми се върти в ума. Ако си квалифицирана в монтесори къде и как е станало това нещо?
Знам ги много добре оборудванията на монтесори, и си има баш пъхане на дървени цилидърчета в съответните дупки. Била съм в терапевтичен център с реквицит на монтесори и съм се учила на него, дето се казва.

# 64
  • Мнения: 5 259
Не казвам, че материалите не са такива, а че акцентът не е в тях. Може да пъха цилиндърчета, кубчета, пъзели, може и да не пъха. Не е това най-важното.
Някой, който може да постигне целите на Монтесори педагогиката и без Монтесори, мога да го поздравя. Не е като да няма такива хора. Светът е пълен с успели.
Въпросът е, че има много хора, които не биха могли да го направят и на тях методът ще им помогне.
Но той нито е задължителен, нито прави децата гениални.

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
брей, как са оцеляли и са станали хора толкова деца без монтесори! Какво толкова има да му се постига на целите на монтесори, все едно са някакви уникални цели! Обикновено отглеждане и възпитаване на дете, нищо особено. Налага се да поздравиш едно 80 процента от родителите пон

# 66
  • Мнения: 5 259
Не бих казала. Особено на съвременните деца, които получават всичко на готово, без никаква идея какво е труд, а представата им за живота се изчерпва с кое им е забавно и кое не. Без да виждат родителите си да работят, защото са на детска градина в това време. Които си мислят, че стоките просто си ги вземаш от магазина, където има всичко и ти го дават просто ей така.
Връзката между труда и получаването на блага им е напълно счупена, не са свикнали да полагат усилия за нищо, дори да си подреждат стаята, защото на много майки им е съвестно да го изискват от тях. Чувстват се, все едно ги експлоатират. Когато тръгнат на училище искат да им е забавно и интересно, някой да им привлича и задържа вниманието, вместо сами да се концентрират и положат усилия.
Като се наложи да работят, очакват срещу усилията си страшно много пари, защото им е неимоверно трудно да положат такива, а до сега са получавали всичко на готово. Не могат да понасят отговорност за собствения си живот и искат да си останат деца завинаги.
Младежката безработица в съвременния западен свят е рекордна. Това са глезанчовците, които са получавали всичко на готово като деца. В България, Гърция и някои други близки държави, тя достига над 50%.

Но пак казвам, Монтесори не е задължителна методика. Тя е за който иска. Би могла много добре да реши този проблем на съвременните деца, без да има претенциите да е единственият начин, който може да го реши. Просто един от начините.

# 67
  • Мнения: 19 317
Оставам с впечатление, че говорите за детската градина, а не за училище. Какви са материалите и как протича Монтесори обучението в 6-7клас например?
Детската градина е ясно, но нали за училище е темата. Редене на маса и пъхане на топчета може и в яслата да научат.
Описаното от Юникорн ми прилича на практиката в Демократичното да си избират сами какво ще правят. Там има учители, които им преподават обаче. Не се самообучават.
Това за многото забава в училище няма опасност да случи в Бг в масовите училища  hahaha

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
юна, ти не ми отговори ти ли беше потребителката, която преди време беше писала нещо, че си била монтесори учител или си работила в монтесори градина ли беше, какво бешетам?
Ами, ако родителите ги мързи да си учат децата вкъщи, явно са готови да плащат солено някой друг да им учи децата на битови навици и елементарна отговорност.

# 69
  • Мнения: 6 567
Дъждец, Мария Монтесори не е разработила системата си за обучение на деца над 7 г. Както спомена Юна, училищното обучение по Монтесори е интерпретация на нейните последователи. Доста трудно е да се каже какво е "правилното" Монтесори училище.

# 70
  • Мнения: 5 259
Оставам с впечатление, че говорите за детската градина, а не за училище. Какви са материалите и как протича Монтесори обучението в 6-7клас например?
Има академии, които са разработили обучение за Монтесори учители, като са си смукали от пръстите по трудовете на Мария Монтесори, защото тя конкретно за училище нищо не е разработвала, а има само най-общи принципи за следване, по които човек да си прави интерпретации.
Тя и няма как да е подготвяла училищен материал, защото той се променя през годините и много варира в различните държави.
99% от Монтесори училищата в света са за възраст от 5 до 11 години. На пръсти се броят тези за горните класове и там свободните съчинения най-вероятно преобладават.

юна, ти не ми отговори ти ли беше потребителката, която преди време беше писала нещо, че си била монтесори учител или си работила в монтесори градина ли беше, какво бешетам?
Какво отношение има това към темата?
Лична информация давам само по желание.
В България има достатъчно завършили в чужбина и сертифицирани Монтесори педагози, като някои от тях имат и диплома с право да обучават, но изпитите пак се държат към асоциацията, а не може обучителят да изпитва и издава диплома. Може да издаде хартийка за минат курс, но тя няма да има стойността на положен изпит пред акредитирана организация.
Горе-долу хората се познават и могат да кажат кой при кого е учил, къде е практикувал и т.н.

Ами, ако родителите ги мързи да си учат децата вкъщи, явно са готови да плащат солено някой друг да им учи децата на битови навици и елементарна отговорност.
Някои си плащат, други нито плашат, нито сами си учат децата на тези неща. Кой както си избере.

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
Има отношение дотолкова, доколкото дава представа каква го играеш по отношение на монтесорито, а и ако не си, можеш лесно да кажеш, че не си. А ако си сертифицирана - защо да не се похвалиш. Но по поста ти вече все по-ясно си спомням, че май ти беше тази потребителка, която твърдеше, че е работила в нещо, което май беше градина или ясла с претенции за монтесори и ти си била учител там, а собственичката май беше психолог с претенции за монтесори. А всъщност нито ти, нито тя сте сертифицирани. Не че не мога да разровя назад хисторито ти, дори сега при този твой отговор ми сстава още по-любопитно дали правилно помня. А и не става въпрос за лична информация, а за това какво е писано тук публично. Човек като има право да практикува нещо, защо да го крие, още повече, че въпросът ми е много лесен за отговор - да или не. Ако бъркам, най-лесното е да кажеш, че те бъркам с друга. Мен редовно през годините тук ме бъркаха с учител.

# 72
  • Мнения: 5 259
ми сстава още по-любопитно дали правилно помня.
Изключително грешно помниш. Половината неща са точно обратното, а другата половина нямат връзка. Сигурно събираш няколко потребителки в един образ.
Никога не съм работила в Монтесори градина. Дъщеря ми посещаваше такава, може от там да ти идва асоциацията. Психоложка собственичка за пръв път чувам и със сигурно не е свързано с мен. Явно тук се сливам с някоя друга потребителка.

В случая няма никакво значение каква ми е компетенцията, защото нещата, които казах, не изискват да си сертифициран педагог, за да ги знаеш. Всеки с Интернет има достъп до купища информация, включително книгите на Мария Монтесори се намират лесно в електронен вариант.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
ок, значи греша, извинявам се.

# 74
  • Мнения: 5 259
Едно интервю с учителка от ЧОУ "Откривател"
http://www.lifebites.bg/montesori-uchitel-nikoleta/

Общи условия

Активация на акаунт